Menkkakivut viikkoa ennen menkkoja? Normaalia??
Tää on nyt jo toinen kierto kun näin käy. Tasan 7 päivää menkkojen oletettavaan alkamispäivään ja vatsaan sattuu kamalasti. Viimeksi sattui koko viikon. Perus menkkakipua siis ja viimeksi loppui kun menkat alkoi.
Onko kellään muulla ollut näin? Pitäisikö huolestua vai miksi ihmeessä sitä kipua on jo nyt? Lopetin pillerit pari kuukautta sitten, olin käyttänyt tosi pitkään, eikä mitään outoja kipuja ollut niiden kanssa.
Kommentit (24)
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 19:53"]
Mulla on ollut aina noin :/
[/quote]
Yäh!!! Kestäisin kyllä menkkakivut sillon kun ne menkat on - eli 4 päivää - mutta että oikeasti 7 päivää ensin kamalaa alavatsakipua ja sitten vielä päälle 4 päivää vuotoa?! Kiitos universumi!!! Hienosti minut suunnittelit.
ap
Kipujen syy kannattaa selvittää ja hoitaa. Käy juttelemassa gynelle, olisiko kyseessä endometrioosi, joka on pysynyt kurissa pillereiden käytön ajan.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 20:07"]
Kipujen syy kannattaa selvittää ja hoitaa. Käy juttelemassa gynelle, olisiko kyseessä endometrioosi, joka on pysynyt kurissa pillereiden käytön ajan.
[/quote]
Apua, tota mä pelkään eniten :( pakko se on kyllä mennä...
ap
Voiko tällaisessa asiassa mennä työterveyslääkäriin?
ap
AP - se riippuu siitä, kuuluuko työnantajasi työterveyssopimukseen työterveyslääkärin vastaanottojen lisäksi erikoislääkärikonsultaatiot. Työterveyden ajanvarauksessa tunnetaan sopimuksen kattavuus, soita rohkeasti sinne ja kysy pääsetkö työterveyslääkärin lähetteellä gynelle.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 20:24"]
AP - se riippuu siitä, kuuluuko työnantajasi työterveyssopimukseen työterveyslääkärin vastaanottojen lisäksi erikoislääkärikonsultaatiot. Työterveyden ajanvarauksessa tunnetaan sopimuksen kattavuus, soita rohkeasti sinne ja kysy pääsetkö työterveyslääkärin lähetteellä gynelle.
[/quote]
Ok, kiitos!
ap
Ainiin!! Kerran kävin hiivatulehduksen takia työterveyslääkärillä. Asian kyllä hoiti ihan tavallinen lääkäri. Mutta voiko tuo tarkoittaa että gynekologisetkin asiat kuuluisi meidän työterveyssopimukseen? Tiedän että saan aamulla vastauksen, mutta kunhan varaudun soittelemaan eri paikkoihin... Pitää varata sitten terveysasemalle aikaa jos ei kuulu, eikä yhtään kiinnostaisi!
ap
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 21:04"]
No täysin normaalilta kuulostaa.
[/quote]
Miksi sitä kipua on jo noin paljon ennen menkkoja? En nyt tiedä ketä kuuntelisi kun osa sanoo että on täysin normaalia ja osa että äkkiä lääkäriin.
ap
Mulla oli vastaavaa, kipu alkoi viikko ennen menkkoja ja muutenkin oli rankkoja pms oireita. Aloitin kuntokuurin (4-5 kertaa viikossa hikiliikuntaa) ja kas, kivut ja pms oireet on sen jälkeen pysyneet poissa.
Ennen liikunnan aloittamista olin jo valmis kääntymään lääkärin puoleen.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 21:42"]
klamydia?
[/quote]
No hyi, ei kai sentään.
ap
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 21:46"]
Mulla oli vastaavaa, kipu alkoi viikko ennen menkkoja ja muutenkin oli rankkoja pms oireita. Aloitin kuntokuurin (4-5 kertaa viikossa hikiliikuntaa) ja kas, kivut ja pms oireet on sen jälkeen pysyneet poissa.
Ennen liikunnan aloittamista olin jo valmis kääntymään lääkärin puoleen.
[/quote]
Ohhoh! Täähän on hyvä neuvo. Ehkä mä nyt saisin vähän puhtia lähteä lenkille, kun en oo nyt vuoteen harrastanut MITÄÄN liikuntaa kun arkiliikuntaa ei lasketa mukaan.
ap
No nyt ne kivut loppui. Ei oo tämän keskustelun aloittamisen jälkeen tullut yhtään kouristusta. Kehtaanko mä nyt mennä lääkäriin jos ne ei jatkukaan?
ap
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 21:49"]
klamydia?
[/quote]
No hyi, ei kai sentään.
ap
[/quote]
Testaamalla selviää, antibiooteilla hoidettavissa. Älä jätä testauttamatta sen takia, että se on sun mielestä "hyi".
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 22:01"]
klamydia?
[/quote]
No hyi, ei kai sentään.
ap
[/quote]
Testaamalla selviää, antibiooteilla hoidettavissa. Älä jätä testauttamatta sen takia, että se on sun mielestä "hyi".
[/quote]
Lähinnä se olisi hyi, että mies olis pettänyt tälleen 4v suhteen jälkeen just kun ollaan suunnittelemassa lapsenhankintaa
ap
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 22:02"]
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 22:01"]
klamydia?
[/quote]
No hyi, ei kai sentään.
ap
[/quote]
[/quote]
Lähinnä se olisi hyi, että mies olis pettänyt tälleen 4v suhteen jälkeen just kun ollaan suunnittelemassa lapsenhankintaa
ap
[/quote]
Kävittekö molemmat testeissä suhteen alussa?
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 22:07"]
Kävittekö molemmat testeissä suhteen alussa?
[/quote]
Ei, mutta minä kävin kun oltiin seurusteltu vuosi ja lääkäri suositteli käydä tsekkaamassa kun kärsin pahasta hiivasta. Miehellä ei olisi ollut oikeastaan edes syytä käydä. :)
ap
Mulla on ollut aina noin :/