Ristiäiset ja 100 vierasta???
Meidät kutsuttiin ristiäisiin johon on tulossa kaiken maailman naapurit ja kaverit sukulaisten lisäks. Mieheni kommentti oli ettei lähe kun ei kiinnosta. Onko kenelläkään muulla kokemusta ristiäisistä joissa paljon vieraita?
Kommentit (50)
Jos ei häät niin taidetaan haluta kerätä mahdollisimman paljon lahjoja...
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 20:16"]
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 19:42"]
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 19:33"]
MIkä tuossa on kummallista? Usein ystävät ja jopa naapurit saavat kutsun, kiva juhlahan se on.
[/quote]
Kenelle se on kiva juhla? Mitä siellä juhlitaan ja mitä vieraat siellä tekee? En ole koskaan kuullutkaan, en menis jo pelkästään siksi että pitäis vielä joku lahjakin viedä, vai pitääkö jos ei ole kummi?
[/quote]
Vieraille, kutsujille, pienelle vauvalle - iloinen tapahtumahan se on, kun lapsi otetaan seurakunnan yhteyteen. Eikä lahja ole pakollinen, jos ei lahjaa halua viedä. Syödään, jutellaan, on ohjelmaa musiikista pieniin puheisiin. Kuka ei viihtyisi juhlissa, joissa pääosassa on ilo? Ai niin, av-mamma ei viihdy, koska ruoka on pahaa ja lapset saa juoda mehua ja tulee sokerihumalaan.
[/quote]
Mistä sä tiedät etä tarjotaan ruokaa? Tai että edes ohjelmaa on järjestetty? Musiikkia? Mistä niitä puheita pidetään ja kuka puhuu? Jatkuukohan nämä juhlat pitkäänkin? Jos iihmiset haluavat juhlia niin parempikin aihe löytyy.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 22:24"]
Millainen vastuu on kutsujalla?
[/quote]
Kutsuppa koko suku, naapurit ja kaverit villakoirien nimipäiville... Joku tolkku täytyy olla kenet kutsuu ja mitä varten.
Aika outoa. Kuka edes jaksaa pienen vauvan kanssa järjestää tollasia megajuhlia ja sitten ristiäisissä jutella ja nähdä kaikkia kaukasempiakin kavereita.. Luulis et olis vähän raskastakin.
Itselläni on kokemuksia yhden perheen pitämistä jättiristiäisistä, ekalla kerralla vieraat odotti häitä joita ei ollut, toisella kerralla enää noin puolet paikalla ja kolmansille en mennyt itsekkään. Täällä joku mainitsi ohjelmasta niin näissä ei sitä ole ollut vain pelkkä kahvi ja kakku. Lahjat on kyllä avattu "niin että kaikki kuulee", vieraille tuli hyvin vaivaantunut olo. Itse olin mm. vienyt jo yhden paketin esikoisen synnyttyä ja ajattelin että joku pieni muistaminen riittää ristiäisissä. Kukin tavallaan mutta jatkossa jätän väliin jos en ole kummi / oma tai lähisuvun ristiäiset.
No on toi ehkä vähän outoa kutsua noin paljon porukkaa, mutta en mä kyllä silti jättäis menemättä paikalle. Juhlat kuin juhlat - oli niiden syy mikä tahansa.
Meillä oli n.40 ihmistä ristiäisissä ja karsittiin sukulaisista osa, mielestäni silti oli liikaa ihmisiä...
Ihme asenne kaikilla? Minä haluaisin kutsua tädit ja sedät, isovanhemmat, isoisovanhemmat, osan isotädeistä ja sedistä, osan meidäm serkuista sekä minun ja miehen parhaat kaverit lapsineen. Tästä tulee aika iso sakki. Miten pitäisi rajata? Minä olen kokenut kutsumana jättämisen tosi kurjana. Mikä sitten on etiketti ristiäisisä? Meillä on kyllä iso talo ja kotona ajattelin pitää.
No ei todellakaan sitten pidä mennä, jos ei halua mennä!