En ymmärrä pariskuntien yhteisiä jääkaappeja
Missä on suomalaisten naisten itsekunnioitus ja itsenäisyys? Melkein kaikilla tuntemillani pariskunnilla on yhteset ruoat. Mutta kun miehet syövät enemmän kuin naiset, niin lopputuloshan on se, että naiset maksavat miehen mässyttämisen!
Meillä on omat hyllyt, joihin kumpikin ostaa omat ruokansa. Ateriat syödään yhdessä, mutta kumpikin laittaa omat ruokansa. Tällainen 60-kiloinen nainen ei vaan voi, pysty eikä halua syödä yhtä paljon kuin yli 80 k painava mies!
Sitä paitsi mies on kasvissyöjä, minä syön normaalia ruokaa enkä todellakaan aio maksaa miehen kallitta tofusoijakikhernepapumössöjä. Ihmettelen, miksei useampi nainen sano stoppia miesten lokkeilulle!
Kommentit (57)
Lapset pureskelkoon kynsiä.
quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 17:33"]
Jos on lapsia, niin samalla tavalla tietysti jaetaan ruokien kulut. Jos lapsi on tyttö ja normaalin vähäruokainen, kulut puoliksi paitsi jos lapsi on tullut isäänsä eli syö kuin mies, silloin mies ostaa ja tekee lapselle sen ylimenevän osuuden. Jos lapsi on poika ja syö kuin poika, syy on mieheltä perityssä Y-kromosomissa, mies hoitaa taaskin oman osuutensa. Yksinkertaista.
[/quote]
Mä en ymmärrä miksi perheen kulut pitäis laskea niin tarkkaan.
Entä kumpi maksaa enemmän asunnosta jos toinen haluaa asunon olevan vähintään 80 neliö, toinen tyytyisi mieihyvin halvempaan 60 neliöiseen?
Pesuaineet ym?, tonen haluaa siivota 2 kertaa viikossa toiselle riittää kerran puoleen vuoteen?
Sähkölaskussa on huomioitava myös se, miten ruoka valmistetaan - helalla, uunissa vai tarvitseeko kypsentää ollenkaan. Kustannuksia aiheuttaa myös tiskin määrä, joka on huomioitava vesilaskua jaettaessa. Kun lasten ruuat valmistetaan vuoroviikoon, on oltava tarkkana, ertä viikkokustannuksrt ovat samat. Epäreilua, jos toinen laittaa lapsille pihviä,ja toinen purkkihernaria.
Meillä oikeasti on eri ruoat :DD mutta ollaan opiskelijapariskunta ja kun raha on tiukalla, alkoi ketuttaa maksaa 50% kuluista kun sain ruoista 20% ja herkuista varmaan 10. Tuli riitaa kun mies väitti että hän syö safkoista korkeintaan 6/10 ja herkuista puolet. Söi aina aamupalaksikin päiväruokaa koska "Hyi puuro tai leipä", sillä seurauksella että itse sain liian vähän tai en lainkaan ruokaa kotona ja olin nälkäinen ja väsynyt.
Vuodenvaihteessa asti ollut omat ruoat ja herkut ja mies on ihan hämillään kun hänen ruokansa kuluu samaa tahtia kuin ennenkin mun syödessä samasta ja mä syön omaani noin kolme päivää. Näin mennään nyt toistaiseksi, ihan tyytyväisiä kummatkin, vaikka miehellä meneekin nyt enemmän rahaa kun mä en kustanna hänen ruokiaan enää.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 17:39"]
Sähkölaskussa on huomioitava myös se, miten ruoka valmistetaan - helalla, uunissa vai tarvitseeko kypsentää ollenkaan. Kustannuksia aiheuttaa myös tiskin määrä, joka on huomioitava vesilaskua jaettaessa. Kun lasten ruuat valmistetaan vuoroviikoon, on oltava tarkkana, ertä viikkokustannuksrt ovat samat. Epäreilua, jos toinen laittaa lapsille pihviä,ja toinen purkkihernaria.
[/quote]
Mitäs epäreilua siinä on? Minä laitan lapsille kunnon pihvejä, jotta kasvavat, kun joutuvat joka toinen viikko syömään jotain kikherne"pihvejä" ja muuta ravintoköyhää. Kyllä minä omien lasteni hemmotteluun rahaa voin laittaa, työssäkäyvä miehenturjake on eri asia.
Voinko mä vetää vessan 5 kertaa useammin per päivä kuin puoliso?
Hahaha, jopas on provo;'D joo en mäkään ymmärrä yhteisiä sänkyjä, kun mun mies on mua puolet isompi ja painavampi, näinollen vie suuremman tilan sängystä, kuluttaa jousitusta enemmän ja hikoilee myös sängyn rakenteet pilalle...yhdessä maksettiin sänky, mutta aion nyt vaatia omia rahojani takaisin! Sama kuin vessanpönttö; mies paskoo enemmän kuin minä, joten vuokrakustannukset vessanpöntön osalta tulee tästedes jakaa reilummin! Ja koska mies saunoo ja mä en, sähkölasku on miehen maksettava! EIKU...?
Meillä on miesystävän kanssa omat vessapaperit, kun muuten tulee aina riitaa siitä että minä kulutan paljon. Muutenkin minä haluan sellaista ettei heti mene sormet läpi, sitä huonointahan tarvii pari kertaa enemmän, mutta en aio maksaa miehelle keltaisia serloja.
Me myös syömme omista ruoistamme, esim. minulla on oma tonnikalapurkki, koska en pysty syömään sitä kaikkein halvinta paskahiutaletta, joten ostan itselle hieman parempaa, vaikka rainbowta.
Mies ei kuitenkaan sitä syö, pelkää luultavasti joutuvansa korvaamaan minulle ja ostamaan niin kallista vuorollaan.
Joten voimme molemmat syödä omiamme, ja loput laitetaan roskiin jollei mitenkään pysty syömään, kun maakuoppaan on niin paha laittaa säilytykseen vajaita.
Makkarapaketeista ja muista sellaisista pidän kyllä huolen että syön puolet, mutta se sopii miehelle, kun eihän hän kuitenkaan jaksa syödä kuin 2 makkaraa, koska ruoan valmistuessa hän hakee pari leipää ja niiden päälle esim. sentin juustoa ja sen lisäksi pari naudanlihaviipaletta, puoli purkkia silliä, graavilohta tms. Minä en raski ostella mitään juustoja.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 17:30"]
Menkää naimisiin, niin ei tarvitse olla niin tarkkana, kumpi maksaa mitäkin. Enkä tarkoita nyt teitä homoja.
[/quote]
Oi sori, unohdin ettei meidän tarvitse syödä! Onhan se paljon mukavampaa kun ei röörissä ole turhaa tavaraa, ymmärrät varmaan. ;)
Menkää naimisiin, niin ei tarvitse olla niin tarkkana, kumpi maksaa mitäkin. Enkä tarkoita nyt teitä homoja.
[/quote]
Miten niin? Ei avioliitossa omaisuus ole yhteistä kuin yhdessä hankittuna, joten jos mies käy kaupassa, ei se ole vaimon ruokaa. Eikä avioliittolain elatus tarkoita muuta kuin sitä, että jos toinen ei kykene elättämään itseään, niin toisen tulee varmistaa minimielanto, ei vegaaniruokaa.
Onko teillä yhteiset vai omat kattilat, pannut ja muut astiat? Meillä on kummallakin omat, mutta mies haluaa välillä käyttää minun teflonpannuani. Kumpi mielestnne on oikeudenmukainen korvaus pannuni käytöstä, tunti- vai kertakorvaus?
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 17:21"]
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 17:19"][quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 17:16"] Aika painava mies sulla jos 80 000 painaa.. [/quote] Huomaa että asiani oli painava, kun et muuta vastausta keksi kuin yhden kirjoitusvirheen. [/quote] Tästähän nimenomaan huomaa että asia oli todella tylsä kun ei keksi siitä muuta kommentoitavaa.
[/quote]
Aikuisten asiat voivat teinille tai muuten vain vastuuttomallel tuntua tylsiltä, mutta kyllä siitä rahasta yhteistaloudessa pitäää voida puhua. Jos on tylsä avaus, kannattaa turhan kommentoimisen sijaan painaa maagista rastia selaimen ylänurkassa. Me muut voimme sitten keskustella näistä isojen tyttöjen ja poikien jutuista ilman lapsellista huutelua
[/quote]
No nimenomaan aikuistaloudessa rahasta puhutaankin ja keskutellaan siitä yhteisestä elämästä ja sen maksamisesta. Teillähän tuo teinimeininki on jos molemmat maksatte ihan omat itse juttunne sen kummempia keskustelematta tai jakamatta kustannuksia. Sit kun oot täyttäny maagisen 18 ikävuoden, päässyt pois sieltä äipän helmoista ja saanut vähän elämänkokemusta, niin palaile asiaa ;)
Mä ymmärrän sinänsä ap:n pointin, itselläni meni helvetisti enemmän rahaa ruokaan kun asuin miehen kanssa ja maksettiin ruoat puoliksi. Eikä ikinä raaskinut ostaa mitään kalliimpaa kun mies veti kaiken.
Nyt kun olen sinkku, ruoka riittää pidemmäksi aikaa eikä kukaan ahmi kaikkea. (Itse olen pieniruokainen) Myös vessapaperia menee huomattavasti vähemmän.
En ymmärrä yhteistä makuuhuonetta, saatikka yhteistä sänkyä. Kyllä oma huone pitää olla, jotta voi nukkua rauhassa, lukea kirjaa vaikka aamyyöhön, kuunnella radiota, musiikkia jne.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 17:43"]
Meillä on miesystävän kanssa omat vessapaperit, kun muuten tulee aina riitaa siitä että minä kulutan paljon. Muutenkin minä haluan sellaista ettei heti mene sormet läpi, sitä huonointahan tarvii pari kertaa enemmän, mutta en aio maksaa miehelle keltaisia serloja.
Me myös syömme omista ruoistamme, esim. minulla on oma tonnikalapurkki, koska en pysty syömään sitä kaikkein halvinta paskahiutaletta, joten ostan itselle hieman parempaa, vaikka rainbowta.
Mies ei kuitenkaan sitä syö, pelkää luultavasti joutuvansa korvaamaan minulle ja ostamaan niin kallista vuorollaan.
Joten voimme molemmat syödä omiamme, ja loput laitetaan roskiin jollei mitenkään pysty syömään, kun maakuoppaan on niin paha laittaa säilytykseen vajaita.
Makkarapaketeista ja muista sellaisista pidän kyllä huolen että syön puolet, mutta se sopii miehelle, kun eihän hän kuitenkaan jaksa syödä kuin 2 makkaraa, koska ruoan valmistuessa hän hakee pari leipää ja niiden päälle esim. sentin juustoa ja sen lisäksi pari naudanlihaviipaletta, puoli purkkia silliä, graavilohta tms. Minä en raski ostella mitään juustoja.
[/quote]
Ja tämä on muuten tosi, paitsi vessapaperi, mutta luultavasti siihenkin pitää mennä kun aiheuttaa kahnausta.
Mä taas en ymmärrä yhdessä asumista. Mies ja kissa kuluttavat paljon enemmän parkettia kuin minä. Minä käytän aina villasukkia ja nuo muut eivät!!! Sietäisi niiden maksaa enemmän vuokraa!!
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 17:16"]
Aika painava mies sulla jos 80 000 painaa..
[/quote]
Normaali mies nimenomaan painaa 80k eli 80000 eli kahdeksankymmentätuhatta. Gramma on todellakin painon perusyksikkö.
Meillä on töissä yksi ihminen joka todellakin näyttää olevan sitä mieltä että gramma ja kilo olisi jotenkin täysin toisiinsa liittymättömiä asioita; ei näytä hahmottuvan että se mitä sanotaan "kiloksi" on todellakin KILOgramma eli tuhat grammaa.
Onko tuon lainatun kirjoittajalla sama ongelma? Onko tuo yleisempikin ongelma?
Minä olen kipuillut tämän asian kanssa. Meillä menee niin, että mies syö noin 70% ruuista, minä sen 30%. Meillä on vielä niin, että MINUN PITÄÄ (miehen sanoin) maksaa 70% ruuista, koska minulla on enemmän säästöjä ja aikaa käydä kaupassa. Olen eri mieltä tuosta, sillä:
-meillä molemmilla on samat tulot --> opintotuki ja asumislisä, eli sen 460 € kuukaudessa (Mies tosin käy töissä välillä)
-nuo "säästöni" (1500€), joita olen jemmaillut sitä varten, että opintotukikuukaudet loppuu, olen säästänyt omasta selkänahastani ja ovat monen vuoden takaa..
Raivostuttaa.. :/
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 19:24"]
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 17:16"]
Aika painava mies sulla jos 80 000 painaa..
[/quote]
Normaali mies nimenomaan painaa 80k eli 80000 eli kahdeksankymmentätuhatta. Gramma on todellakin painon perusyksikkö.
Meillä on töissä yksi ihminen joka todellakin näyttää olevan sitä mieltä että gramma ja kilo olisi jotenkin täysin toisiinsa liittymättömiä asioita; ei näytä hahmottuvan että se mitä sanotaan "kiloksi" on todellakin KILOgramma eli tuhat grammaa.
Onko tuon lainatun kirjoittajalla sama ongelma? Onko tuo yleisempikin ongelma?
[/quote]
Ja kolleegasi on ihan oikeassa, ettei kilo ja gramma liity toisiinsa millään lailla. Kilo on lyhenne tuhannesta mutta se on tollakin pelkkä numeeri. Gramma on puolestaan painon yksikkö. Kun kilo laitetaan gramman eteen, se tarkoittaa kilogrammaa eli tuhatta grammaa. Yhtä hyvin voi sanoa myös kiloeuro, jolloin tarkoitetaan tuhatta euroa.
[/quote]
Naimisissa ollaan, mutta sen ei tarvitse tarkoittaa naisen taloudellista alistamista!