Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yliopisto, kuinka nopeasti voi valmistua (jos keskittyy VAIN opiskeluun)

Vierailija
22.08.2022 |

Jos tilanne se, ettei tarvitse töissä käydä samalla, vaan kaiken ajan voi laittaa opiskeluun? Varmasti eroja myös siinä mitä opiskelee, mikä olisi nopein/helpoin?

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärä palsta.

Vierailija
2/39 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeustieteellisestä voi valmistua kahdessa vuodessa. Mikäli saa kaiken tehdä etänä netin välityksrllä, proffan tasoittaa tien ja antavat suorittaa yhtäaikaa sekä kandia että maisteria.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juristiopinnot voi suorittaa reilusti alta kolmeen vuoteen. Se on aika nopea.

Vierailija
4/39 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo riippuu ihan täysin alasta. Nopeinta on varmasti sellaisella alalla, jossa on mahdollista tehdä kirjatenttejä ja kursseilla ei ole liikaa keskinäisiä kytköksiä/pakollista suoritusjärjestystä. Sitten taas alat, joissa kurssit pitää suorittaa tietyssä järjestyksessä ja ne ovat fyysisesti järjestettäviä (sisältävät esimerkiksi käytännön tekemistä), vievät tietyn vuosimäärän pakostikin.

Vierailija
5/39 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juristiopinnot voi suorittaa reilusti alta kolmeen vuoteen. Se on aika nopea.

Vuodessa menee. Lähde: https://lakimiesuutiset.fi/nopeasti-valmistuneet/

Vierailija
6/39 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lotta Yli-Hukkala-Siira suoritti oikeustieteellisen vuodessa

https://yle.fi/uutiset/3-12181362

Vierailija
7/39 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä valmistuin tietojenkäsittelytieteestä maisteriksi 3,5 vuodessa. Vaati paljon päällekkäisten kurssien ottamista ja sitä ettei välittänyt opinto-oppaan esitietovaatimuksista - siellä saattoi lukea että esitietovaatimuksena joku toinen kurssi, mutta ne oli vain suosituksia, sai mennä yrittämään ilmankin. Usein kävin samaan aikaan esitietokurssia ja pääkurssia. Joskus esitiedot jälkeenkin.

Kurssien pito oli suunniteltu 5 vuoden opiskelun mukaan ja oli lukujärjestykset sen mukaan, mutta ihan vapaasti sai vetää nopeamminkin. Olin itse jo 32 v alanvaihtaja kun aloitin eikä huvittanut käyttää opintoihin aikaa yhtään enempää kuin pakko.

Vierailija
8/39 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla alalla (soveltavat luonnontieteet) eräs yhtäaikaa opiskelut aloittanut kaveri valmistui neljässä vuodessa. Teki tohtorin tutkinnon siitä kahden vuoden päästä ja oli proffa yhdeksän vuotta opintojen aloittamisesta. Hän tosiaan aloitti NS. Tyhjältä pöydältä. Muutamia "nopeammin" valmistuneita oli , mutta heillä oli valmiiksi opiskeltuna alalta sivuainekokonaisuuksia ennenkuin pääsivät tutkinto-opiskelijoiksi.

Vierailija
9/39 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon työskennellyt erilaisissa tv- ja elokuvatuotannoissa henkilön kanssa, joka suoritti opinnot 2v 7kk

Informaartiotutkimuksen maisteriksi valmistui.  En oikein edes tiedä miten . Kolmannesta yliopistotutkinnosta näkyi juuri haaveilevan, vaikka on tosi työteliäs ihminen, mutta selvästi opiskelutkin kiinnostaa aina vain. 

En tiedä kerroinko jo vähän liiankin henkilökohtaisia tietoja, ei kai tuollainen kovin yleistä ole

Vierailija
10/39 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon oikeustieteellinen vaatii läsnäoloa?

Olen katsellut, että moni (opisto tmv.) tarjoaa myös vuoden kursseja, joissa suoritetut opinnot hyväksiluetaan yliopistossa kokonaan/osittain, tuo voisi olla hyvä väylä myös.

Ap

Vierailija
11/39 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon työskennellyt erilaisissa tv- ja elokuvatuotannoissa henkilön kanssa, joka suoritti opinnot 2v 7kk

Informaartiotutkimuksen maisteriksi valmistui.  En oikein edes tiedä miten . Kolmannesta yliopistotutkinnosta näkyi juuri haaveilevan, vaikka on tosi työteliäs ihminen, mutta selvästi opiskelutkin kiinnostaa aina vain. 

En tiedä kerroinko jo vähän liiankin henkilökohtaisia tietoja, ei kai tuollainen kovin yleistä ole

On mahdollista hakea suoraan maisterivaiheeseen mikäli on sopiva amk-tutkinto, kandintitkinto tai joku sopiva maisterin tutkinto. Maisterivaihe kestää sen noin 2 vuotta.

Vierailija
12/39 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdin aikuisena opiskelemaan alaa, josta mulla oli jo työkokemusta ja jotain perusopintojakin. Laskin suorittavani maisteritutkinnon 3 vuodessa, ja ensimmäinen vuosi meni sellaista vauhtia, että näin olisi helposti voinut tapahtuakin. Sitten tuli kuitenkin taloudellinen pakko tehdä töitä kun säästöt hupeni, puoliso jäi työttömäksi ja perhe piti elättää. Pääsin alan töihin kiinni kesken opintojen toisen lukuvuoden lopulla, ja vuosi vuodelta opinnot hidastuivat. Kursseja ollut jo kauan  koossa reilusti yli vaaditun, koska valikoin sellaisia vapaaehtoisia kursseja, joista oli hyötyä uudessa työssäni. Mutta nyt olen se ikuinen graduroikkuja. En ole enää edes vuosiin ilmoittautunut kirjoille yliopistoon enkä tiedä, tuleeko sellaista aikaa, että jaksaisin ja ehtisin keskittyä graduun. Toisaalta keskeneräiset hommat jää aina harmittamaan, mut toisaalta olen saavuttanut tavoitteeni eli kiinnostava työ.

Vierailija
13/39 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa keskittyä omaksumaan asiat, ei valmistumaan nopeasti.

Vierailija
14/39 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähdin aikuisena opiskelemaan alaa, josta mulla oli jo työkokemusta ja jotain perusopintojakin. Laskin suorittavani maisteritutkinnon 3 vuodessa, ja ensimmäinen vuosi meni sellaista vauhtia, että näin olisi helposti voinut tapahtuakin. Sitten tuli kuitenkin taloudellinen pakko tehdä töitä kun säästöt hupeni, puoliso jäi työttömäksi ja perhe piti elättää. Pääsin alan töihin kiinni kesken opintojen toisen lukuvuoden lopulla, ja vuosi vuodelta opinnot hidastuivat. Kursseja ollut jo kauan  koossa reilusti yli vaaditun, koska valikoin sellaisia vapaaehtoisia kursseja, joista oli hyötyä uudessa työssäni. Mutta nyt olen se ikuinen graduroikkuja. En ole enää edes vuosiin ilmoittautunut kirjoille yliopistoon enkä tiedä, tuleeko sellaista aikaa, että jaksaisin ja ehtisin keskittyä graduun. Toisaalta keskeneräiset hommat jää aina harmittamaan, mut toisaalta olen saavuttanut tavoitteeni eli kiinnostava työ.

Gradu on vain harjoitustyö tieteellisestä tutkimuksesta ja kirjoittamisesta. Ei kannata nostaa rimaa liian ylös. Itsellä kävi vähän sama homma . Nopeasti muut opinnot kasaan sitten sain kaksi lasta, ryöllistyin ja aika ei oikein riittänyt gradun tekoon. Tiedekunnan tutkinnon uudistus pakotti kirjoittamaan gradun parissa kuukaudessa. Ei tullut kovin ihmeellinen, mutta valmiin paperit sain.

Vierailija
15/39 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopein ja helpoin, mutta ei halvin tapa on opiskella ensin avoimessa, vaikka sitten jossakin opistossa yliopistoon valmentavalla linjalla tai kesäyliopistossa, jotka toimivat ympäri vuoden. Ne voi lukea hyväksi tutkintoon ja parhaassa tapauksessa valmistuminen on käytännössä vain todistuksen kirjoittamista, jos gradun on voinut tehdä PIA-opiskelijana.

Käytännössä taitaa pari vuotta alusta alkaen olla lyhin mahdollinen aika siksi, että yleensä opintoja on suoritettava tietyssä järjestyksessä.

Oikeustieteellinen oli ainakin ennen se, jossa nopea valmistuminen alusta asti tutkinto-opiskelijana oli vaikeaa juuri siksi, että joitakin kursseja ja tenttejä oli vain kerran vuodessa.

Vierailija
16/39 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden henkilön, joka opiskeli matikkaa ja valmistui maisteriksi 1,5 vuodessa. Ei varmaan yllätä, että jäi yliopistolle ja väitteli tohtoriksi ja sai professuurin karvan alle 30-vuotiaana. Oli vaan matemaattisesti superlahjakas niin opiskelu oli helppoa.

Vierailija
17/39 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin yliopistossa kirjoilla 2v 5 kk. Lapset oli pieniä ja valitsin sivuaineet sillä perusteella, mitä oli helppo tenttiä. Laitoksella kävin 1-2 päivänä viikossa, etäluentoja oli 10 vuotta sitten aika vähän tarjolla. Olin alanvaihtaja, mutta en saanut hyväksiluettua edellisistä opinnoista mitään.

Vierailija
18/39 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon oikeustieteellinen vaatii läsnäoloa?

Olen katsellut, että moni (opisto tmv.) tarjoaa myös vuoden kursseja, joissa suoritetut opinnot hyväksiluetaan yliopistossa kokonaan/osittain, tuo voisi olla hyvä väylä myös.

Ap

Kuulopuheiden perusteella ainakin Lappi vaatii/vaati, JNS ei (hallintotieteilijöiltä mutta samoja kurssejahan käytännössä tekevät).

Vierailija
19/39 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nopein ja helpoin, mutta ei halvin tapa on opiskella ensin avoimessa, vaikka sitten jossakin opistossa yliopistoon valmentavalla linjalla tai kesäyliopistossa, jotka toimivat ympäri vuoden. Ne voi lukea hyväksi tutkintoon ja parhaassa tapauksessa valmistuminen on käytännössä vain todistuksen kirjoittamista, jos gradun on voinut tehdä PIA-opiskelijana.

Käytännössä taitaa pari vuotta alusta alkaen olla lyhin mahdollinen aika siksi, että yleensä opintoja on suoritettava tietyssä järjestyksessä.

Oikeustieteellinen oli ainakin ennen se, jossa nopea valmistuminen alusta asti tutkinto-opiskelijana oli vaikeaa juuri siksi, että joitakin kursseja ja tenttejä oli vain kerran vuodessa.

Oikiksesta valmistui joku juuri vuodessa. Tiedän useita, jotka on valmistuneet kolmessa vuodessa.

Vierailija
20/39 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka nopeasti luokanopettaksi voi valmistua jos ei mitään hyväksiluettavaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi neljä