En ymmärrä pariskuntien yhteisiä jääkaappeja
Missä on suomalaisten naisten itsekunnioitus ja itsenäisyys? Melkein kaikilla tuntemillani pariskunnilla on yhteset ruoat. Mutta kun miehet syövät enemmän kuin naiset, niin lopputuloshan on se, että naiset maksavat miehen mässyttämisen!
Meillä on omat hyllyt, joihin kumpikin ostaa omat ruokansa. Ateriat syödään yhdessä, mutta kumpikin laittaa omat ruokansa. Tällainen 60-kiloinen nainen ei vaan voi, pysty eikä halua syödä yhtä paljon kuin yli 80 k painava mies!
Sitä paitsi mies on kasvissyöjä, minä syön normaalia ruokaa enkä todellakaan aio maksaa miehen kallitta tofusoijakikhernepapumössöjä. Ihmettelen, miksei useampi nainen sano stoppia miesten lokkeilulle!
Kommentit (57)
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 19:29"]
Minä olen kipuillut tämän asian kanssa. Meillä menee niin, että mies syö noin 70% ruuista, minä sen 30%. Meillä on vielä niin, että MINUN PITÄÄ (miehen sanoin) maksaa 70% ruuista, koska minulla on enemmän säästöjä ja aikaa käydä kaupassa. Olen eri mieltä tuosta, sillä:
-meillä molemmilla on samat tulot --> opintotuki ja asumislisä, eli sen 460 € kuukaudessa (Mies tosin käy töissä välillä)
-nuo "säästöni" (1500€), joita olen jemmaillut sitä varten, että opintotukikuukaudet loppuu, olen säästänyt omasta selkänahastani ja ovat monen vuoden takaa..
Raivostuttaa.. :/
[/quote]
Säästöt eivät ole tuloja! Todella törkeää vaatia käyttämään puskurirahastostaan rahaa yhteisiin ruokiin, puskurirahaston ideana on olla olemassa pahan päivän varalle! Provosoiduin ihan oikeasti tästä, vaikken yleensä av:lla ota mitään vakavasti, koska tuo kuulostaa kanssaopiskelijan korvaan niin epäreilulta.
Hauska provoaihe, mutta totuudensiemenhän tossa on. Mutta kyllä tossa pitäisi sitten kiinnittää huomiota siihen, mitä kumpikin syö ja syökö vain jompi kumpi kalliimpia sapuskoja. Kasvisruoka on halvempaa ellei sitten syö nakkeja ja sika-nautajauhelihaa. Joka tapauksessa tässäpä jatkopähkinä: tienaan reilusti miestäni enemmän, mutta hän syö ainakin jonkin verran minua enemmän. Mitenkäs tässä jako tehdään?
Välillä ärsyttää jos mies syö mulle tarkotettuja ruokia tai herkkuja mut yleensä painotanki et mitkä jutut oon ostanu itelleni. Kumminki ostetaa ruokaostokset sen mukaan kummalla parempi rahatilanne sillä hetkellä ja lounaat ja päivälliset tehdään niin että molemmat siitä syö. Ite ainaki tykkään ku miehen ansiosta ruokaa ei pilaannu kaappiin niinku aikana jolloin asuin yksin :D
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 17:22"]
Ap:n miehelle sanoisin, että älä ruoki trollia.
[/quote]
Heh :DDD
Meillä on erikseen vessapaperit, talouspaperia en käytä, shampoot sun muut erikseen, ruoat mulla alakaapissa ja miehellä yläkaapissa ja keskellä. Lainataan jotain mutta täytyy lappu laittaa ja tilalle hankkia.
Meillä on erikseen aivan kaikki ruuat, maksamme aina vain omamme. Kun käymme ruokakaupassa niin molemmat ottaa oman korin ja ostaa itselleen mitä haluaa. Usein käymme yksinään kaupassa myös. Ei ole omaa hyllyä jääkaapilla, vaan muistamme aina mikä on kenenkin, syömme niin eri ruokia niin ei ole koskaan tarvinnut miettiä että kumman joku tuote on :) jokainen tyylillään, tämä sopii meille varsin hyvin. Yhdessä olemme olleet 7 vuotta ja aina toimittu näin. Naimisissa olemme jos sillä on väliä jollekin. Lapsi(a) ei vielä, olemme sopineet että molemmat maksavat sitten lasten ruuat tietysti. 50/50
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 17:42"]
Hahaha, jopas on provo;'D joo en mäkään ymmärrä yhteisiä sänkyjä, kun mun mies on mua puolet isompi ja painavampi, näinollen vie suuremman tilan sängystä, kuluttaa jousitusta enemmän ja hikoilee myös sängyn rakenteet pilalle...yhdessä maksettiin sänky, mutta aion nyt vaatia omia rahojani takaisin! Sama kuin vessanpönttö; mies paskoo enemmän kuin minä, joten vuokrakustannukset vessanpöntön osalta tulee tästedes jakaa reilummin! Ja koska mies saunoo ja mä en, sähkölasku on miehen maksettava! EIKU...?
[/quote]
Miten sen seksin kanssa sitten, nuo maksut nimittäin? Mies yleensä haluaa useammin, otan jatkossa ehkä maksun joka toisesta panosta :)
Mulle tulee vain hyvä mieli kun rakkaalla on massu täynnä, eikä haittaa vaikka jään "tappiolle". Sen sijaan tulisi paha mieli jos mies olisi tuollainen pilkunnussija niinkuin sinä. D:
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 20:40"]
Hauska provoaihe, mutta totuudensiemenhän tossa on. Mutta kyllä tossa pitäisi sitten kiinnittää huomiota siihen, mitä kumpikin syö ja syökö vain jompi kumpi kalliimpia sapuskoja. Kasvisruoka on halvempaa ellei sitten syö nakkeja ja sika-nautajauhelihaa. Joka tapauksessa tässäpä jatkopähkinä: tienaan reilusti miestäni enemmän, mutta hän syö ainakin jonkin verran minua enemmän. Mitenkäs tässä jako tehdään?
[/quote]
Jos ei muuten ole riitoja, veikkaan että tuollaisesta laskemisesta niitä ainakin tulee.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 17:21"]
Meillä on omat jääkaapit, joten en ymmärrä vuodatustasi. Ilman muuta jokainen itsenäinen mies haluaa oman kaapin, jonka sisältö ei naiselle kuulu,.
[/quote]
Onko se miehen jääkaappi autotallissa ja täynnä kaljaa?
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 17:32"]
Siis ap, meillä menee näin: Minulla on oma jääkaappi ja miehelläni on omansa. Tosin minun jääkaapissani on pakastin, joten voin myös pakastaa ruokiani. Jos mies lainaa pakastintani, hän maksaa siitä vuokraa sopimamme hinnaston mukaisesti. Lasten ruuat jakautuvat näin: Onni 4v ja Kiia 2v syövät arkisin tarhassa, Niko 7v koulussa. Ostan Onnin ja Kiian aamiaiset, välipalat ja iltapalat ja mies Nikon. Tämä on reilua, koska kaksi pienempää lasta syövät melko tarkkaan saman yhteensä kuin ekaluokkalainen Niko. Viikonloppuisin tietenkin lapsetkin syövät kotona, eli minä ruokin heidät lauantaisin ja mies sunnuntaisin. Kesistä ja lomista on tietysti erikseen sovittu. Silloin ruokin lapset parilliset viikot, mies parittomat. Riitaa tulee joskus siitä, että mies ostaa liian vähän kasviksia ja hedelmiä omilla vuoroillaan, kun on vähän pihi ja huono syömään "rehuja". Toisaalta mies ostaa lapsille herkkuja minua enemmän, minä en mielelläni laita rahaani niihin. Sähkölaskussa huomioimme sen, että minun jääkaappipakastimeni on parasta A+ luokkaa ja miehellä vain B, halvan osti itselleen muttei reppana tajunnut sen kostautuvan osuudessaan sähkölaskuihin.
[/quote]
Mä uskon ja toivon että tämä on sitä kuuluisaa sarkasmia? Toisaalta uskon että voi olla tottakin, niin hullua jengiä tänne kirjoittelee.
No hei
Meillä on asuntovelan lyhennys, yhtiövastike, ja muutama muu kulu, jotka on sovittuu kuuluvan minulle. Lapsien harrastuksiin kuluu kohtuullinen summa, josta puolisoni maksaa noin 75 %. Laskujen maksun jälkeen jää tilille vajaa satanen, jolla siten osallistun perheen kuluihin.
Muut ajat olen siten EVP, eeli puolisoni maksaa esim kaikken ruoat, WC paperit, saippuat, jne.
Meillä on kuitenkin sen verran heppoa, että kumpikaan ei juurikaan käytä rahaa itseensä, vaan kaikki ylimääräinen menee lasten hyväksi.
Arvatkaa olenko nainen vai mies, ja perustelkaa vastauksenne.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 19:29"]Minä olen kipuillut tämän asian kanssa. Meillä menee niin, että mies syö noin 70% ruuista, minä sen 30%. Meillä on vielä niin, että MINUN PITÄÄ (miehen sanoin) maksaa 70% ruuista, koska minulla on enemmän säästöjä ja aikaa käydä kaupassa. Olen eri mieltä tuosta, sillä:
-meillä molemmilla on samat tulot --> opintotuki ja asumislisä, eli sen 460 € kuukaudessa (Mies tosin käy töissä välillä)
-nuo "säästöni" (1500€), joita olen jemmaillut sitä varten, että opintotukikuukaudet loppuu, olen säästänyt omasta selkänahastani ja ovat monen vuoden takaa..
Raivostuttaa.. :/
[/quote]
Miks helvetissä alistut tollaseen? Lopeta heti!
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 17:32"]
Siis ap, meillä menee näin: Minulla on oma jääkaappi ja miehelläni on omansa. Tosin minun jääkaapissani on pakastin, joten voin myös pakastaa ruokiani. Jos mies lainaa pakastintani, hän maksaa siitä vuokraa sopimamme hinnaston mukaisesti. Lasten ruuat jakautuvat näin: Onni 4v ja Kiia 2v syövät arkisin tarhassa, Niko 7v koulussa. Ostan Onnin ja Kiian aamiaiset, välipalat ja iltapalat ja mies Nikon. Tämä on reilua, koska kaksi pienempää lasta syövät melko tarkkaan saman yhteensä kuin ekaluokkalainen Niko. Viikonloppuisin tietenkin lapsetkin syövät kotona, eli minä ruokin heidät lauantaisin ja mies sunnuntaisin. Kesistä ja lomista on tietysti erikseen sovittu. Silloin ruokin lapset parilliset viikot, mies parittomat. Riitaa tulee joskus siitä, että mies ostaa liian vähän kasviksia ja hedelmiä omilla vuoroillaan, kun on vähän pihi ja huono syömään "rehuja". Toisaalta mies ostaa lapsille herkkuja minua enemmän, minä en mielelläni laita rahaani niihin. Sähkölaskussa huomioimme sen, että minun jääkaappipakastimeni on parasta A+ luokkaa ja miehellä vain B, halvan osti itselleen muttei reppana tajunnut sen kostautuvan osuudessaan sähkölaskuihin.
[/quote]
Päivän paras! Harmi kun mies nukkuu, niin voi nauraa ääneen! Kirjoittele lisää!
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 22:15"]
No hei
Meillä on asuntovelan lyhennys, yhtiövastike, ja muutama muu kulu, jotka on sovittuu kuuluvan minulle. Lapsien harrastuksiin kuluu kohtuullinen summa, josta puolisoni maksaa noin 75 %. Laskujen maksun jälkeen jää tilille vajaa satanen, jolla siten osallistun perheen kuluihin.
Muut ajat olen siten EVP, eeli puolisoni maksaa esim kaikken ruoat, WC paperit, saippuat, jne.
Meillä on kuitenkin sen verran heppoa, että kumpikaan ei juurikaan käytä rahaa itseensä, vaan kaikki ylimääräinen menee lasten hyväksi.
Arvatkaa olenko nainen vai mies, ja perustelkaa vastauksenne.
[/quote]
Olet mies. Et voisi muuten EVP.
Miehet syö yleensä enemmän niin mies maksaa enemmän ruoasta plus sen kun nainen tekee.