Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vihreät vai vasemmisto?

Vierailija
18.02.2015 |

Kumpaa kannattaisi äänestää, kun haluan perustulon? Vasemmistolla taitaa olla enemmän kannatusta, joten varmaan paremmat mahkut saada tuo tavoite läpi vasemmistoa äänestämällä?

Kommentit (156)

Vierailija
41/156 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys on kuin pitäisi valita syövästä tai HIV:stä....

Vierailija
42/156 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä on ainakin hyvä ehdokas vasemmistoliitolla. Valtiotieteiden tohtori Veronika Honkasalo, 39v. Sitä taidan äänestää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/156 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vassarit ajaa niin kovaa verotetaan kaikkea ja jaetaan rahat sitten ilmaiseksi politiikaa, ettei he pysty perustoloa kovin kauaa kenellekään jakamaan - meinaan, ettei IMF todennäköisesti suostu jatkamaan kokeilua valtion konkurssin jälkeen. 

Vierailija
44/156 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 09:05"]

työkykyinen, mutta työhaluton on yhteiskunnan loiseliö.

[/quote]

Varsinkin nykyisessä systeemissä, kun ei ole perustuloa ja työkkäri sitoo ihmisen kiinni siihen ja estää tekemästä edes mitään järkevää. Perustulon myötä voisi alkaa tulla edes jotain järkevää tekemistä ihmisille jotka vapautuvat tuosta kierteestä.

Vierailija
45/156 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 09:10"]

kontulalle? Kaikkien rumien feministihyysärihuorien kruunatulle prinsessalle? Mä oksensin just.

[/quote]

Sun argumentoitikykysi kertookin sinusta jo kaiken. Ikävää, että Suomessa saavat kaikki täysikäiset äänestää, vaikka ihan kaikilla ei näytä sellaiseen vaativampaan ajatteluun olevan rahkeita.

Vierailija
46/156 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen akateemisen koulutuksen saanut, kulttuuria harrastava vapauden, veljeyden ja tasa-arvon kannattaja. Vapaus tulee koskea kulttuuria, koulutusta, veljeys taloutta ja tasa-arvo oikeutta. Ääneni menee vasemmalle. Koti, uskonto ja isänmaa ovat oikeiston arvoja.

Vierailija
47/156 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 15:23"]

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 15:16"]

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 15:09"]

Itselleni ympäristöasiat sekä oikeudenmukainen, vasemmistolainen politiikka ovat kutakuinkin yhtä tärkeitä. Vasemmistoliitto on nostanut profiiliaan nimenomaan arvoliberaalina puolueena, mikä on minulle myös tärkeää. Vihreät taas ovat ajautuneet enemmän oikealle talouspolitiikassaan. Tai ainakaan he eivät näkyvästi edistä oikeudenmukaisempaa varallisuudenjakoa. Ellin itsekkin näiden kahden välillä, sillä olen punavihreä itsekkin. Vasemmistossa on enemmän vihreää kuin vihreissä punaista. Siksi vasemmistoliitto.

[/quote]

Vasemmistoliitto oli nykyisessä hallituksessa. Millä tavalla he käytännössä edistivät tätä "oikeudenmukaisempaa" varallisuudenjakoa?

[/quote]

älä ole populisti. Tiedät varsin hyvin kuinka nämä kuviot menevät. Jos et, ota selvää.

[/quote]

Vasemmisto halusi Kokoomuksen 6-puolueen hallitukseen, jonka kynnyskysymyksenä oli EURO-pankkien tukeminen ja rahan siirto euron tukemiseen.  

Pääsy valtaan oli tärkeämpää kuin se että rahat olisi pidetty suomalaisten omina. 

Miten Vasemmistoliitto tuki suomalaisten etua menemällä rahanjako-eurooppaan-hallitukseen???   

Valta oli tärkeämpää kuin mitkään periaatteet.  

Vierailija
48/156 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 09:04"]

Tein hesarin vaalikoneella testin. Olen ajatusmaailmaltani oikeisto liberaali ja lähimmäs maailmankuvaani päätyi yllättäen Vihreät. Oletin että voisin äänestää kokoomusta mutta puolue on sittenkin liian konservatiivinen. Jännää sikäli että olen talouspoliittiselta ajattelultani aina kokenut olevani voimakkaasti oikeistolainen yksityisomistuksen ja työn verotuksen suhteen. Siis ehdottomasti Vihreät näistä vaihtioehdoista, vasemmistolaisuus on todella out nykyään.

[/quote]

Hah, sama tulos minulla, paitsi että piraattipuolue on lähimpänä ajatusmaailmaani. Olen vihreisiin päin kallellaan mutta vihreiden listoilla ei taida olla ketään tarpeeksi oikeistoliberaalia ehdokasta. Kauimpana oli SKP ja siitä olen kyllä ylpeä.

Vierailija
49/156 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 09:13"]Itse olen akateemisen koulutuksen saanut, kulttuuria harrastava vapauden, veljeyden ja tasa-arvon kannattaja. Vapaus tulee koskea kulttuuria, koulutusta, veljeys taloutta ja tasa-arvo oikeutta. Ääneni menee vasemmalle. Koti, uskonto ja isänmaa ovat oikeiston arvoja.
[/quote] Mietin vain itse, kumpi olen ja ketä äänestän, kun kannatan sekä noita vasemmistolaisia arvoja että oikealta mainitsemasi kolmea arvoa?

Vierailija
50/156 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama ongelma. Nykyisen vaalipiirini vihreät ovat vähän turhan hihhuleita ja Vasemmistoa äänestäessä äänet saattavat sataa jonkun vähän sovinistisen duunarijäärän laariin. Tarjolla ei ylipäänsä tunnu olevan nuoria, korkeakoulutettuja naisia. Jos on, heidän arvomaailmansa on totaalisen väärä (=oikeistolainen). Mutta toisaalta en haluaisi mitään lähihoitajaakaan äänestää näin vaativaan työhön. Saattaa kuulostaa karulta, mutta kyllähän kansanedustajan työstä selviäminen jonkinlaista yleistietotasoa jo vaatii. Toisekseen, yliopistomaailma ja korkeakoulutus ovat minusta Suomen tulevaisuuden avainkysymyksiä, kouluttamattomilla ihmisillä ei oikein ole rahkeita arvioida näitä.

Hirveä tilanne.

Vierailija
51/156 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 18:00"]

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 15:23"]

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 15:16"]

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 15:09"]

Itselleni ympäristöasiat sekä oikeudenmukainen, vasemmistolainen politiikka ovat kutakuinkin yhtä tärkeitä. Vasemmistoliitto on nostanut profiiliaan nimenomaan arvoliberaalina puolueena, mikä on minulle myös tärkeää. Vihreät taas ovat ajautuneet enemmän oikealle talouspolitiikassaan. Tai ainakaan he eivät näkyvästi edistä oikeudenmukaisempaa varallisuudenjakoa. Ellin itsekkin näiden kahden välillä, sillä olen punavihreä itsekkin. Vasemmistossa on enemmän vihreää kuin vihreissä punaista. Siksi vasemmistoliitto.

[/quote]

Vasemmistoliitto oli nykyisessä hallituksessa. Millä tavalla he käytännössä edistivät tätä "oikeudenmukaisempaa" varallisuudenjakoa?

[/quote]

älä ole populisti. Tiedät varsin hyvin kuinka nämä kuviot menevät. Jos et, ota selvää.

[/quote]

Vasemmisto halusi Kokoomuksen 6-puolueen hallitukseen, jonka kynnyskysymyksenä oli EURO-pankkien tukeminen ja rahan siirto euron tukemiseen.  

Pääsy valtaan oli tärkeämpää kuin se että rahat olisi pidetty suomalaisten omina. 

Miten Vasemmistoliitto tuki suomalaisten etua menemällä rahanjako-eurooppaan-hallitukseen???   

Valta oli tärkeämpää kuin mitkään periaatteet.  

[/quote]

No tässä suhteessa tuskin on yhtään puhtoista puoluetta.

Vierailija
52/156 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 17:28"]

Vihreille taitaa tulla rökäletappio!

[/quote]

Rökäleitä on tulossa siellä aika monelle.

Vierailija
53/156 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 09:18"]

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 09:13"]Itse olen akateemisen koulutuksen saanut, kulttuuria harrastava vapauden, veljeyden ja tasa-arvon kannattaja. Vapaus tulee koskea kulttuuria, koulutusta, veljeys taloutta ja tasa-arvo oikeutta. Ääneni menee vasemmalle. Koti, uskonto ja isänmaa ovat oikeiston arvoja. [/quote] Mietin vain itse, kumpi olen ja ketä äänestän, kun kannatan sekä noita vasemmistolaisia arvoja että oikealta mainitsemasi kolmea arvoa?

[/quote]

sinun tulee se itse ratkaista. Mietit asiaa. Nämä eivät ole yksinkertaisia asioita. Kannattaa pohtia omia arvojaan.

Vierailija
54/156 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 09:24"][quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 09:18"]

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 09:13"]Itse olen akateemisen koulutuksen saanut, kulttuuria harrastava vapauden, veljeyden ja tasa-arvon kannattaja. Vapaus tulee koskea kulttuuria, koulutusta, veljeys taloutta ja tasa-arvo oikeutta. Ääneni menee vasemmalle. Koti, uskonto ja isänmaa ovat oikeiston arvoja. [/quote] Mietin vain itse, kumpi olen ja ketä äänestän, kun kannatan sekä noita vasemmistolaisia arvoja että oikealta mainitsemasi kolmea arvoa?

[/quote]

sinun tulee se itse ratkaista. Mietit asiaa. Nämä eivät ole yksinkertaisia asioita. Kannattaa pohtia omia arvojaan.
[/quote] Tiedän, harmittaa vain ettei tuohon yhtälöön ole täysin sopivia vaihtoehtoja.

Vierailija
55/156 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreät ja vasemmisto yhdessä SDP:n kanssa hallitukseen. Unematilanne.

Vierailija
56/156 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista, että täällä yhdistetään heti perustuloa kannattavat yhteiskunnan tuilla eläviksi. Mä olen vakituisessa hyvässä työsuhteessa, terve ja en saa tällä hetkellä mitään tukia, mutta kannatan silti perustuloa. Minusta se on pitkään aikaan paras keino vähentää turhaa byrokratiaa ja parantaa ihmisten elämän laatua. Lisäksi se antaa mahdollisuuden joustavaan töiden etsimiseen jne. Uskon, että perustulo toisi loppujen lopuksi säästöjä Suomelle.

Vierailija
57/156 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 09:27"]

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 09:24"][quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 09:18"] [quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 09:13"]Itse olen akateemisen koulutuksen saanut, kulttuuria harrastava vapauden, veljeyden ja tasa-arvon kannattaja. Vapaus tulee koskea kulttuuria, koulutusta, veljeys taloutta ja tasa-arvo oikeutta. Ääneni menee vasemmalle. Koti, uskonto ja isänmaa ovat oikeiston arvoja. [/quote] Mietin vain itse, kumpi olen ja ketä äänestän, kun kannatan sekä noita vasemmistolaisia arvoja että oikealta mainitsemasi kolmea arvoa? [/quote] sinun tulee se itse ratkaista. Mietit asiaa. Nämä eivät ole yksinkertaisia asioita. Kannattaa pohtia omia arvojaan. [/quote] Tiedän, harmittaa vain ettei tuohon yhtälöön ole täysin sopivia vaihtoehtoja.

[/quote]

Itsekin äänestäisin mieluiten perussuomalaisia, kuitenkin ihan tärkein asia mielestäni olisi nyt tuo perustulo ja sitä ei ps taida ajaa. :(

Vierailija
58/156 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ainakaan vihreitä. Vihreät haluaa poistaa kaikki vapaus säätämällä kaikenlaisia uusia lakeja. Kaikki elämä näyttäisi ärsyttävän heitä. Kaikki yrittäminen myös.

Vierailija
59/156 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 09:30"][quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 09:27"]

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 09:24"][quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 09:18"] [quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 09:13"]Itse olen akateemisen koulutuksen saanut, kulttuuria harrastava vapauden, veljeyden ja tasa-arvon kannattaja. Vapaus tulee koskea kulttuuria, koulutusta, veljeys taloutta ja tasa-arvo oikeutta. Ääneni menee vasemmalle. Koti, uskonto ja isänmaa ovat oikeiston arvoja. [/quote] Mietin vain itse, kumpi olen ja ketä äänestän, kun kannatan sekä noita vasemmistolaisia arvoja että oikealta mainitsemasi kolmea arvoa? [/quote] sinun tulee se itse ratkaista. Mietit asiaa. Nämä eivät ole yksinkertaisia asioita. Kannattaa pohtia omia arvojaan. [/quote] Tiedän, harmittaa vain ettei tuohon yhtälöön ole täysin sopivia vaihtoehtoja.

[/quote]

Itsekin äänestäisin mieluiten perussuomalaisia, kuitenkin ihan tärkein asia mielestäni olisi nyt tuo perustulo ja sitä ei ps taida ajaa. :(
[/quote] SDP? Heillä on aika lähellä PS:a olevia ehdokkaita arvoiltaan joiltakin osin, joskin kaukana halla-aholaisista ja PS:n oikeistosiivestä.

Vierailija
60/156 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 09:13"]Itse olen akateemisen koulutuksen saanut, kulttuuria harrastava vapauden, veljeyden ja tasa-arvon kannattaja. Vapaus tulee koskea kulttuuria, koulutusta, veljeys taloutta ja tasa-arvo oikeutta. Ääneni menee vasemmalle. Koti, uskonto ja isänmaa ovat oikeiston arvoja.
[/quote]

Vasemmisto ei vain talouden vapautta oikein arvosta. Ja vasemmistolaisten ajamat kiintiöt / positiivinen syrjintä eivät mielestäni sovi tasa-arvoon (joka on myös oikeistolainen arvo, kun puhutaan mahdollisuuksien tasa-arvosta eikä valtiojohtoisesta tasapäistämisestä).