Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vihreät vai vasemmisto?

Vierailija
18.02.2015 |

Kumpaa kannattaisi äänestää, kun haluan perustulon? Vasemmistolla taitaa olla enemmän kannatusta, joten varmaan paremmat mahkut saada tuo tavoite läpi vasemmistoa äänestämällä?

Kommentit (156)

Vierailija
21/156 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 15:26"][quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 15:23"]

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 15:16"]

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 15:09"]

Itselleni ympäristöasiat sekä oikeudenmukainen, vasemmistolainen politiikka ovat kutakuinkin yhtä tärkeitä. Vasemmistoliitto on nostanut profiiliaan nimenomaan arvoliberaalina puolueena, mikä on minulle myös tärkeää. Vihreät taas ovat ajautuneet enemmän oikealle talouspolitiikassaan. Tai ainakaan he eivät näkyvästi edistä oikeudenmukaisempaa varallisuudenjakoa. Ellin itsekkin näiden kahden välillä, sillä olen punavihreä itsekkin. Vasemmistossa on enemmän vihreää kuin vihreissä punaista. Siksi vasemmistoliitto.

[/quote]

Vasemmistoliitto oli nykyisessä hallituksessa. Millä tavalla he käytännössä edistivät tätä "oikeudenmukaisempaa" varallisuudenjakoa?

[/quote]

älä ole populisti. Tiedät varsin hyvin kuinka nämä kuviot menevät. Jos et, ota selvää.

[/quote]

Miksi et vastannut kysymykseen? Se oli mielestäni ihan asiallinen.
[/quote]
Ei hän pysty, koska vihreiden ja vasemmistoliiton kannattajat ovat niin ylimielisiä ja he tietävät mikä on oikein ja muut ovat väärässä ja populisteja.

Vierailija
22/156 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 16:32"]

Minua ihmetyttää, miksi vihreät on liberaaleja muissa asioissa, mutta talouspolitiikassa ei lainkaan. Eikö olisi johdonmukaista olla myös siellä liberaali. Nyt vasemmistoliitto ja vihreät on talouspolitiikassa käytännössä samoilla näkemyksillä liikkeillä.

[/quote]

Ihan loogista. Taloudellinen liberalismi sotii monissa tilanteissa vihreitä arvoja vastaan. Juuri siksi kokoomuslainen ympäristöministeri on ongelmallinen, hänelle kun talous ja yritykset ovat luontoa tärkeämpiä. Luonnonsuojelu kaipaa nykyisellään taloudellisen toiminnan sääntelyä, niin että luonnonsuojelu menee taloudellisen tuoton edelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/156 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 16:37"]

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 15:26"][quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 15:23"] [quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 15:16"] [quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 15:09"] Itselleni ympäristöasiat sekä oikeudenmukainen, vasemmistolainen politiikka ovat kutakuinkin yhtä tärkeitä. Vasemmistoliitto on nostanut profiiliaan nimenomaan arvoliberaalina puolueena, mikä on minulle myös tärkeää. Vihreät taas ovat ajautuneet enemmän oikealle talouspolitiikassaan. Tai ainakaan he eivät näkyvästi edistä oikeudenmukaisempaa varallisuudenjakoa. Ellin itsekkin näiden kahden välillä, sillä olen punavihreä itsekkin. Vasemmistossa on enemmän vihreää kuin vihreissä punaista. Siksi vasemmistoliitto. [/quote] Vasemmistoliitto oli nykyisessä hallituksessa. Millä tavalla he käytännössä edistivät tätä "oikeudenmukaisempaa" varallisuudenjakoa? [/quote] älä ole populisti. Tiedät varsin hyvin kuinka nämä kuviot menevät. Jos et, ota selvää. [/quote] Miksi et vastannut kysymykseen? Se oli mielestäni ihan asiallinen. [/quote] Ei hän pysty, koska vihreiden ja vasemmistoliiton kannattajat ovat niin ylimielisiä ja he tietävät mikä on oikein ja muut ovat väärässä ja populisteja.

[/quote]

teille on oma ketju. Nimeltään: miksi äänestää kokoomusta. Tervemenoa!

Vierailija
24/156 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 16:41"]

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 15:26"][quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 15:23"] [quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 15:16"] [quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 15:09"] Itselleni ympäristöasiat sekä oikeudenmukainen, vasemmistolainen politiikka ovat kutakuinkin yhtä tärkeitä. Vasemmistoliitto on nostanut profiiliaan nimenomaan arvoliberaalina puolueena, mikä on minulle myös tärkeää. Vihreät taas ovat ajautuneet enemmän oikealle talouspolitiikassaan. Tai ainakaan he eivät näkyvästi edistä oikeudenmukaisempaa varallisuudenjakoa. Ellin itsekkin näiden kahden välillä, sillä olen punavihreä itsekkin. Vasemmistossa on enemmän vihreää kuin vihreissä punaista. Siksi vasemmistoliitto. [/quote] Vasemmistoliitto oli nykyisessä hallituksessa. Millä tavalla he käytännössä edistivät tätä "oikeudenmukaisempaa" varallisuudenjakoa? [/quote] älä ole populisti. Tiedät varsin hyvin kuinka nämä kuviot menevät. Jos et, ota selvää. [/quote] Miksi et vastannut kysymykseen? Se oli mielestäni ihan asiallinen. [/quote] Ei hän pysty, koska vihreiden ja vasemmistoliiton kannattajat ovat niin ylimielisiä ja he tietävät mikä on oikein ja muut ovat väärässä ja populisteja.

[/quote]

[/quote]

Minun on kyllä vaikea ymmärtää miksei vasemmistoliiton politiikkaa saa kritisoida tässä ketjussa? On paljon liikkuvia äänestäjiä kuten minä, jotka suhtautuvat puolueisiin kriittisesti eivätkä ota kaikkea mitä puoluejohtajat lupailevat todesta. Vähän huolestuttaakin että joillekin puolue on kuin uskonto ja vedetään herneet nenään jos joku pyytää perusteluja tai kritisoi esim. katteettomia lupauksia.  

Vierailija
25/156 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 16:11"]

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 16:00"]

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 15:56"]

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 15:54"]

Tässä vihreiden vaaliohjelma:

http://www.vihreat.fi/blogit/lasse-miettinen/vihreiden-vaaliohjelma-kymmenen-uudistusta-suomelle

Tässä Vasemmistoliiton:

http://www.vasemmisto.fi/ajankohtaista/vasemmistoliiton-eduskuntavaaliohjelma-2015/

Molemmissa on hyvää, mutta vaikeaa verrata, kun vasemmistoliitolla on paljon tilpehööriä ja Vihreät vähän turhankin tiiviitä ilmaisussaan. Vasemmistoliitossa kiusaa eniten heidän ehdottoman kielteinen Nato-kantansa.

Henkilölle ääni menee, luultavasti vihreälle, jos ketään fiksua ehdokasta löydän.

[/quote]

ääni henkilölle on aina ääni puolueelle!

[/quote]

Totta kai on. Ilmeisesti ilmaisin itseäni sitten epäselvästi? Kuten yllä vähän yritin alustaa, vaaliohjelmien perusteella en tätä pulmaa saa ratkaistua puoluetasolla. Seuraavaksi käyn näiden kahden puolueen ehdokkaat tarkkaan läpi ja äänestän sen perusteella. Luultavasti vaaka kallistuu Vihreille, mm. tuon Vasureiden Nato-kielteisyyden vuoksi.

[/quote]

Hyvä vaan, ei natoa tarvita mihinkään, kuluja vaan.

[/quote]

Suomella nimenomaan ei ole varaa puolustaa itseään itsenäisesti. Tällä hetkellä ei liittomuotoiseen puolustukseen ole muuta vaihtoehtoa kuin Nato. Itäinen naapurimme ei valitettavasti tuosta lähivuosina muuksi muutu.

Vierailija
26/156 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 16:49"]

[/quote]

[/quote]

Minun on kyllä vaikea ymmärtää miksei vasemmistoliiton politiikkaa saa kritisoida tässä ketjussa? On paljon liikkuvia äänestäjiä kuten minä, jotka suhtautuvat puolueisiin kriittisesti eivätkä ota kaikkea mitä puoluejohtajat lupailevat todesta. Vähän huolestuttaakin että joillekin puolue on kuin uskonto ja vedetään herneet nenään jos joku pyytää perusteluja tai kritisoi esim. katteettomia lupauksia.  

[/quote]

Kukaan ei tiemmä vastusta kriittisiäkään kommentteja, jos niissä on jotain ajatusta. Tuo johon lainaamasi kirjoittaja sen sijaan vastasi, oli ihan turha puskahuutelu, jolla ei ole mitään lisäarvoa keskustelulle. 

Vierailija
27/156 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistä kahdesta vaihtoehdosta ennemmin vihreät, koska se on modernimpi puolueena ja ehdokkaat nyt vaan ovat enemmän minun makuuni. Vasemmistoliitossa ärsyttää erityisesti entiset taistolaiset ja kulttuurikommarit, jotka eivät ole eläissään tehneet mitään oikeaa työtä. En kyllä tiedä voinko äänestää vihreitäkään, vaikka vaalipiirissäni on ainakin yksi tuttu ja fiksuksi tiedetty ehdokas. En suoraan sanottuna usko että kumpikaan puolue pääsee kepun kanssa hallitukseen. Eiköhän siellä ole kristilliset ja rkp.   

Vierailija
28/156 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 16:53"]

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 16:11"]

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 16:00"]

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 15:56"]

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 15:54"]

Tässä vihreiden vaaliohjelma:

http://www.vihreat.fi/blogit/lasse-miettinen/vihreiden-vaaliohjelma-kymmenen-uudistusta-suomelle

Tässä Vasemmistoliiton:

http://www.vasemmisto.fi/ajankohtaista/vasemmistoliiton-eduskuntavaaliohjelma-2015/

Molemmissa on hyvää, mutta vaikeaa verrata, kun vasemmistoliitolla on paljon tilpehööriä ja Vihreät vähän turhankin tiiviitä ilmaisussaan. Vasemmistoliitossa kiusaa eniten heidän ehdottoman kielteinen Nato-kantansa.

Henkilölle ääni menee, luultavasti vihreälle, jos ketään fiksua ehdokasta löydän.

[/quote]

ääni henkilölle on aina ääni puolueelle!

[/quote]

Totta kai on. Ilmeisesti ilmaisin itseäni sitten epäselvästi? Kuten yllä vähän yritin alustaa, vaaliohjelmien perusteella en tätä pulmaa saa ratkaistua puoluetasolla. Seuraavaksi käyn näiden kahden puolueen ehdokkaat tarkkaan läpi ja äänestän sen perusteella. Luultavasti vaaka kallistuu Vihreille, mm. tuon Vasureiden Nato-kielteisyyden vuoksi.

[/quote]

Hyvä vaan, ei natoa tarvita mihinkään, kuluja vaan.

[/quote]

Suomella nimenomaan ei ole varaa puolustaa itseään itsenäisesti. Tällä hetkellä ei liittomuotoiseen puolustukseen ole muuta vaihtoehtoa kuin Nato. Itäinen naapurimme ei valitettavasti tuosta lähivuosina muuksi muutu.

[/quote]

Eikö olisi viisaampaa pitää välejä yllä mielummin itään päin kuin länteen, kun se itäinen naapuri on lähempänä. Lisäksi natosta aiheutuu paljon kuluja, eikä se minusta mitään turvaa tuo.

Vierailija
29/156 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 16:49"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

no, ei kai kukaan täällä halua lähteä mukaan noihin provoileviin juupas-eipäs inttelyihin. Aika moni täällä pystyy näköjään, yllätys yllätys, kommentoimaan aivan asiallisesti puolesta tai vastaan. Provoilijat voivat tosiaan painua tuonne kokoomusketjuunsa.

politiikassa harvoin on mustavalkoisuutta. Jokainen puolue joutuu syömään sanojaan yhteistyötä tehdessään hallituksessa. Näin se vaan on. Joka muuta väittää on naiivi.

Vierailija
30/156 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kumpikaan. T. Anarkisti

Vierailija
31/156 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreille taitaa tulla rökäletappio!

Vierailija
32/156 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmistoa ehdottomasti kannattaa äänestää mieluummin, ajavat "perustuloa" muutenkin ja kaikista huolehtimista.

Vierailija
33/156 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin Loinen.

Vierailija
34/156 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ei ainakaan vasemmistoa. Muuta venäjälle, siellä sulla aitoa vassari maata.

Vierailija
35/156 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 09:00"]Mene töihin Loinen.
[/quote] Itse en ole loinen, vaan kipeä ja köyhä. Kuitenkin yhtä arvokas ihminen kuin kaikki muutkin. - 2-viestin kirjoittaja

Vierailija
36/156 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 09:01"]No, ei ainakaan vasemmistoa. Muuta venäjälle, siellä sulla aitoa vassari maata.
[/quote] Oikeistohan siellä pitää diktatuuria.

Vierailija
37/156 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein hesarin vaalikoneella testin. Olen ajatusmaailmaltani oikeisto liberaali ja lähimmäs maailmankuvaani päätyi yllättäen Vihreät. Oletin että voisin äänestää kokoomusta mutta puolue on sittenkin liian konservatiivinen. Jännää sikäli että olen talouspoliittiselta ajattelultani aina kokenut olevani voimakkaasti oikeistolainen yksityisomistuksen ja työn verotuksen suhteen. Siis ehdottomasti Vihreät näistä vaihtioehdoista, vasemmistolaisuus on todella out nykyään.

Vierailija
38/156 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakityö ollut 10 vuotta, siksi ja siitä huolimatta ääni menee vasemmistolle, Kontulalle.

Ei ap.

Vierailija
39/156 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

työkykyinen, mutta työhaluton on yhteiskunnan loiseliö.

Vierailija
40/156 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 09:05"]työkykyinen, mutta työhaluton on yhteiskunnan loiseliö.
[/quote] Onko sellaisia oikeasti kovinkaan paljoa?