Huomenna työhaastattelu
Minulla on huomenna työhaastattelu pitkästä aikaa, olisiko antaa mitään vinkkejä?
Kommentit (17)
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 23:42"]
Minkälaisia heikkouksia kannattaisi kysyttäessä mainita?
[/quote]
Riippuu pitkälti alasta ja työstä.
Älä ota liian (kuollettavan) vakavasti. Elämää on työelämän ulkopuolellakin.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 23:49"]
Älä ota liian (kuollettavan) vakavasti. Elämää on työelämän ulkopuolellakin.
[/quote]Just näin. Ei se oravanpyörä niin tärkeä juttu ole.
Katso silmiin, älä seinille. Hymyile :)
Mieti kysymyksiä työnantajalle etukäteen, nämä ovat aina hyvä valtti (työorganisaatio, tarkempi työnkuva, minkälaista ihmistä/persoonaa hakevat jne.).
Oma kiinnostuksen osoitus kyseisestä paikasta on tärkeää!
Kättele aluksi haastattelijaa jykevästi, katso samalla silmiin ja murahda jokin tervehdys. Sitten istut alas ja vastailet kysymyksiin.
Hyviä neuvon olitkin jo saanut. Onnea matkaan ja mä pidän sulle pekkuja bd :)
Ole paikalla ajoissa puhtaana ja asiallisesti pukeutuneena ehjiin vaatteisiin. Harva taitaa tämän.
Ota selvää työpaikasta ja työnantajafirmasta, ja esitä haastattelijalle perehtyneitä kysymyksiä työstä ja työnantajasta. Osoita että ymmärrät mikä työn luonne on, ja että jos et tarkalleen sitä ymmärrä, et pelkää kysyä ja selvittää asiaa.
Ole asiallinen. Älä pelkää vastata rehellisesti, jos jäät palkkaamatta jonkin henkilökohtaisen syyn vuoksi, luultavasti et olisi ko. työpaikkaan sopinutkaan.
Kiitos vinkeistä! Löytyykö lisää?
Tuo ajallaan paikalle tuleminen, niin uskomattomalta kuin se aikuisten ihmisten kohdalla kuulostaakin, on yllättävän vaikeaa. Viimeksi kun olin sellaisessa ryhmähaastattelussa jossa oli n. 10 osallistujaa, 2 tuli ihan reippaasti myöhässä ja vaatteet olivat samanlaisia missä minä pyörin kotonani. No ei se paikka sitten varmaan ollut vain heille tarkoitettu, kuten ei ollut minullekaan.
Mieti etenkin,miksi olisit sopiva siihen työhön ja miksi hait paikkaa.
Älä ole paikalla myöskään LIIAN ajoissa! Tätä harvemmin neuvotaan, mutta jos olet paikalla varttia ennen H-hetkeä, voi syntyä kiusallinen tilanne jos yrityksessä ei ole varsinaisia odotustiloja. Haastattelija voi kokea joutuvansa kiirehtimään kesken olevia hommiaan. Viisi minuuttia etuajassa on sopiva aika.
Aloitus on helmikuulta, miten lie ap:n käynyt?
Ennen kuin vastaat kysymykseen hengitä syvään ja laske kolmeen niin et sano mitään harkitsematonta. Mieti etukäteen mitä saattaisivat kysyä ja mitä vastaisit. Syö hyvin ennen haastattelua mutta älä mitään kovin hiilari/tärkkelyspitoista koska saattaa väsyttää. Muista juoda vettä. Käy vessassa ennen haastattelua jos mahdollista niin ei hätä vaivaa. Tsemppiä!
Minkälaisia heikkouksia kannattaisi kysyttäessä mainita?