Poikaystävä sairastaa, minulla menee hermot
Nyt se sitten tapahtui. Poikaystävä vihdoin ja viimein nappasi noron itselleen ja taantui samalla vauvan tasolle. Ulisee pikkuvauvan tavoin, puhelin piippaa koko ajan viestiä: "en tiiä selviinkö tästä", "ei tämmöstä kestä", "taas tulee oksennus", "mä vaan tärisen täällä", "loppuuko tää koskaan", "kaikki lihakset kramppaa", "en ehkä selvii tästä". Onneksi en sentään tällä hetkellä ole saman katon alla.
Olin itsekin taannoin norossa, ja eihän se 40 asteen kuume ja jatkuva yökkiminen kivaa ole, mutta kyllä siitä nyt aikuinen ihminen selviää. Alkuun jaksoin voivotella ja antaa myötätuntoa, mutta nyt jo todella vituttaa. Sanoinkin äsken jo ihan suoraan, että on juu ikävä tauti, mutta et sä siihen kuole. Taisi ottaa nokkiinsa, mutta aivan sama.
Kyllä miehen sairastaminen vaan on raskasta.
Kommentit (42)
Miehet ovat juuri tuollaisia, vaativat paljon ymmärrystä ja hoivaa. Kun mun miehelleni tulee flunssa, niin se on aivan vuoteen oma, vaikka vaan vähän räkää vuotaisi nenästä eikä edes kuumetta. Itse sairastan flunssan ainakin 10 kertaa vuodessa. Mies ehkä keran kymmenessä vuodessa.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 23:57"]
Älä muuta yhteen tuollaisen kanssa
[/quote]
Todella tyhmä kommentti on tämä. Miksi ei voisi muuttaa yhteen, jos mies on muuten ok? En nyt ymmärrä..
Esim. mun äiti on ollut miehensä kanssa n. 20 vuotta ja mies on nyt n. 60-vuotias ja samanlaista valitusta kuulemma tulee AINA, kun on vähänkin lämpöä ja nenää kirveltää. Ei siis edes ole kunnon flunssakaan vielä päällä, kun se voivottelu alkaa. Mun äiti naureskelee mulle puhelimessa, että taas se alkaa ja mä kuulen taustalta "köh köh, voi voi, köh köh, nyt pakko juoda jotain lämmintä, niis niisk".....Huvittavaa..
Mun ex oli myös ihan samantyyppinen "voi voi, nyt paleltaa... voi ei, pää on kipeä... en nyt jaksa lähteä mihinkään, kun on tota kuumetta (36,9 astetta)...ääh puuh, huono olo..voi voi voi...jne..." Ja sitten piti tuoda jos jonkinlaista troppia. Mutta sitten, kun vauva ja minä oltiin pahassa vatsataudissa ja ripulissa, niin sulki puhelimen, et en nyt ehdi auttaa, kun pyysin tulemaan ja toisi lääkkeitä sun muuta (oli yrittäjä ja ei ollut kiire silloin, mutta mutta..) ja lopulta lähdettiin lääkäriin ja sieltä sairaalaan, kun vauva oli vähän kuivunut. Onneksi on ex.
Eli kunhan ap:n mies on muuten kunnollinen ja huomioonottava, niin eihän mitään estettä ole asua saman katon alla.
[quote author="Vierailija" time="02.03.2015 klo 20:52"]Miehet ovat juuri tuollaisia, vaativat paljon ymmärrystä ja hoivaa. Kun mun miehelleni tulee flunssa, niin se on aivan vuoteen oma, vaikka vaan vähän räkää vuotaisi nenästä eikä edes kuumetta. Itse sairastan flunssan ainakin 10 kertaa vuodessa. Mies ehkä keran kymmenessä vuodessa.
[/quote]
Sä siis epäilet, että miehesi jotenkin huijaa sua, kun et usko siihen miltä hänestä tuntuu?
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 23:10"]
Jessus näitä parikymppisten ongelmia.
[/quote]
Miten vitun tonttu, huonosti kasvatettu ja jälkeenjäänyt sinä olet ollut 20 vuotiaana, jos kaikki päälleen tippuneiden pulmat on parikymppisten pulmia? t. 22 v, jonka saman ikäinen avomies ei todellakaan riivaa suolentoiminnallisilla viesteillä, mutta jonka 42 v isä päivittää moisista facebookkiin
Kaverin isä joutui sairaalaan noron takia.
Olet ap aivan ihanan empaattinen henkilö ;)
No toki tauti voi oikeasti muuttua vakavaksi, mutta siinä vaiheessa, kun sitä on kestänyt pari tuntia ja miehellä on noin paljon voimia näprätä puhelinta ja voivotella, niin ei hän vielä kuolemankielissä ole.
T. ap (sh)
Oletpa kylmä ihminen. Kyllä rakkaalleen saa valittaa niin paljon kuin haluaa jos on kauhea olo ja sitten lohdutetaan.
Ehkä sitten olen kylmä, voi hyvin ollakin. Koen kuitenkin olevani työssäni hyvinkin empaattinen ja myötätuntoinen. Ehkä näen työssäni niin paljon kaikkea "pahempaa" ja vertaan vikisevää miestä aina esimerkiksi reippaaseen syöpäsairaaseen lapseen, että jotenkin sitä unohtaa, että tämä on nyt iso asia miehelleni. Täytyy ehkä yrittää olla lempeämpi myös omia läheisiä kohtaan :)
ap
Minulla oli noro muutama vuosi sitten enkä valitellut siitä kenellekään vaikka oksensin niin että naama oli kirjavana katkenneista verisuonista ainakin viikon. Kuulostaa huomionkipeältä pikkulapselta tuo miehesi. T. Mies itsekin
Onko poikaystäväsi suorittanut asepalveluksen? Mitenköhän mahtoi kestää Suomen raskaassa?
Otatte noita saatanan nössömiehiä ja sitten itkette että miehet on semmosia ja tämmösiä. Muistan että oma pikkuveljenikään ei lapsena ulissut tuolla tavalla eikä varmasti ulise aikuisena, kuten en minäkään.
No kyllä näissä jutuissa joskus tulee raja vastaan. Toki saa valittaa jos on kurja olo, eihän se sairastaminen kivaa ole. Exäni sai jonkun viruksen ja hän oli muutaman päivän kuumeessa. Ei kuitenkaan lähtenyt helpottamaan ja käytiin varmuudeksi lääkärissä. Lopulta taisi viikon sairastaa, sai toki saikut ja muut. Oli todella rasittavaa, miten hän kohteli minua ja muita. Koko tuon ajan tuli näitä "niin..paranenkohan koskaan..tää on niin toivotonta..mun elämä on tän sairauden takia niin kurjaa", "tuo mulle vettä/käy apteekissa/tilaa pitsa" -tyyppisiä juttuja. Siis koko ajan Raivosi mutsilleenkin puhelimessa, koska hänen äitinsä oli vain huolissaan jostain opiskeluun liittyvästä jutusta. Maailmassa kun on oikeasti vakavasti sairaita ihmisiä, niin todella menee hermot jos joku jaksaa russuttaa jostain kuumeesta koko ajan, varsinkin kun oltiin jo siellä lääkärissä käyty ja ei ollut mitään hätää. Kuitenkin hän jaksoi esimerkiksi pleikkaria pelailla, joten ei se nyt ihan tuskaa ollut ; ).
Kaikkein paras oli kun itse sairastuin vakavammin, en edes usein valittanut asiasta, vaikka loppuelämä tän kans menee.. En ois saanut sanoa asiasta mitään, kun "eihän tähän kuole". Jep jep, onneks on ex.
Rasittavaa paskaa.
Viimeisin kerta kun seurustelin avasi silmäni moiselle avuttomalle toiminnalle.
Jos lähipiirissä oli nuhan oireita, alkoi mies suureen ääneen kuuluttaa, miten "hänellä" ei ole varaa sairastua, koska "hänellä" on tärkeitä työasioita.
Jos hän "sairastui" nuhaan, ilman kuumetta, jopa siitä alkoi noitavaino! Silmät pyöreinä jäljitti tartuttajaa...
Koppava Britti oli hän. :)
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 23:23"]
Onko poikaystäväsi suorittanut asepalveluksen? Mitenköhän mahtoi kestää Suomen raskaassa?
[/quote]
On suorittanut kyllä... Mutta on muutenkin asiasta kiinnostunut, joten oli kuulemma vaan enemmän surullinen, kun se lysti loppui.
ap
No et ole kylmä, ymmärrän hyvin mitä tarkoitat[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 23:18"]Oletpa kylmä ihminen. Kyllä rakkaalleen saa valittaa niin paljon kuin haluaa jos on kauhea olo ja sitten lohdutetaan.
[/quote]
No voi nyyh
Oho, tämähän oli saanut runsaasti lisää viestejä! Ajattelin ensimmäisten viestien jälkeen, että olenko oikeasti ihan kammottava hirviö ja maailman huonoin tyttöystävä, kun en jaksanut loputtomiin asti sympatiseerata poikaystävääni. Sen verran ajatuksiani lytättiin :D
Onneksi teitä sielunsiskoja kuitenkin löytyy, enkä olekaan suinkaan ainoa, jolla meinaa palaa käämi, kun miehen kuumemittari näyttää 37.5 lämpöä ja maailmanloppu on tulossa.
Ja sitten tilannepäivitystä: vatsatauti meni muutamassa päivässä ohi ja rauha on taas maassa :D Seuraavaa nuhaa odotellessa...
http://lolsnaps.com/upload_pic/HusbandHasTheSniffles-88728.jpg Miesflunssa..