Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pikaruokalan kassalta: tapoja maksattaa ruokasi miehellä

Vierailija
17.02.2015 |

Heti tarkennuksena, että kyse ei tietenkään ole kaikista naisista, vaan päivästä riippuen ehkä joka kahdeksannen mies-nais-parivaljakon nainen tekee näin. Noin puolissa tapauksista taas mies maksaa hyvin oma-alotteisesti.

Olen siis työskennellyt opintojeni ohella pikaruokalassa, ja hämmentynyt siitä, kuinka monet naiset käyttäytyvät siinä kassalla tavalla, joka laittaa miehen tilanteeseen, jossa tämän joko tulee maksaa naisen ruoka tai verbaalisesti kieltäytyä maksamasta. Tähän mennessä aina mies vastauksena tähän häikäilemättömyyteen hämmentyy enemmän tai vähemmän ja maksaa kiltisti, ilmeisesti haluamatta nolata itseään tai naista.

Tämä ei ole mikään misogyyninen aloitus, sillä naiset on yleensäottaen niin siistiä kansaa etten todellakaan olisi uskonut ilmiötä todeksi, ellen olisi omin silmin todistanut sen toistuvan päivästä toiseen.

Tapoja saada mies maksamaan on näillä naisilla useita. Yksi on esimerkiksi sanoa tilauksensa ennen miestä, sen jälkeen kysyä mieheltä "mitä sä otat?" ja siinä vaiheessa, kun mies tulee lähemmäs kassaa antamaan tilaustaan, livetä paikalta tuonnemmas. Siinä mies sitten hölmistyneenä maksaa koko setin, kun ei viitsi alkaa huutelemaan, että tulehan maksamaan ruokasi.

Toinen taktiikka on antaa miehen tehdä tilaus ensin, ja ennen kuin ehdin sanoa loppusumman, syöksähtää kassalle antamaan oma tilaus "ja sit vielä...". Kun kysyn, tuleeko yhteen vai erikseen, nainen joko kysyy lässyttävällä lapsiäänellä "otetaaksme samasta?" ja katsoo miestä suloisesti hymyillen - käytännössä siis kysyy "maksaisitsä mun ruoan?" jolloin vain pihi saituri vastaisi "ei oteta samasta, maksa ite". Tai sitten nainen yksinkertaisesti vaan leikkii kuuromykkää sanomatta mitään ja kiinnittäen huomionsa toisaalle kuin koko kysymystä ei oltaisi esitetty, ehkä mahdollisesti taas liukenee pöytään odottamaan, jolloin mies jälleen hölmistyneenä sanoo että niin joo varmaan eiköhän sitten.

Uskon kyllä tunnistavani nämä "ansat" niistä kerroista, kun mies todella tarjoutuu tarjoamaan. Tällöin mies yleensä tulee kassalle, sanoo mitä ottaa, kysyy naiselta mitä tämä ottaa ja kaivaa sitten lompakon taskustaan. Minusta siinä ei ole mitään väärää, jos mies haluaa vanhanaikaisesti tarjota naiselle, tai nainen modernina miehelle (tätäkin tapahtuu joskus), mutta tuollainen nurkkaanahtaminen ja maksattaminen on jotenkin säälittävää katseltavaa.

Kommentit (126)

Vierailija
121/126 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on jotenkin tullut niin yksilökeskeiseksi ja kovien arvojen maaksi, kun jopa avioparien yhteisiä rahoja halveksutaan. Ymmärrän kyllä avioehdot esim. silloin, kun toisella on huomattavasti enemmän varallisuutta, mutta että avioliiton aikanakin pidetään kahta eri elintasoa ja lasketaan pennilleen kaikki!

Vierailija
122/126 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies maksaa aina. Ihan aina. Meillä on yhteiset rahat, joten sillä ei ole mitään väliä miltä tililtä se summa lähtee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/126 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 00:14"]

Till en början var det inte är det med dig. Kommer att bli en bra. Gjorde att han inte är en garanti för framtida avkastning. Kommer inte ihåg exakt samma sak med att få kommentera. Komma till oss till bättre människor. Blir en del att han skulle kunna bli bättre.

[/quote]

Ta det lugnt med alkoholen du....

Vierailija
124/126 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama kuka meillä maksaa. Minun rahat on minun rahoja ja mieheni rahat on minun rahoja :-)

Vierailija
125/126 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 11:05"]

Taas hieno ketju siitä, kuinka ämmät loisii miesten lompakoilla.

[/quote]

Taas osoittaa sen miten kaltaisesi nainen vihaa toisia naisia ja palvoo miehiä! Nainen on sinun maailmassasi ämmä ja mies on mies. Just joo.

Vierailija
126/126 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tää oli ehkä paras av-kirjoitus ikinä! Hyviä huomioita, ja mulle ei tarvii vakuuttaa ettei tässä oo kyse sun henk koht näkemyksistä vaan ihmisten käyttäytymisen huomioinnista, ymmärsin kyllä. Kiitos! On mukavaa saada muistutus että älyllistä elämää esiintyy myös naisilla ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi