Laitatko pesukoneeseen pelkkiä pyyhkeitä?
Välillä olen miettinyt, että onko se järkevää laittaa konetta täyteen pyyhkeitä, koska ovat märkinä painavia. Esim. lakana ei paina märkänä yhtä paljon, mutta meillä tulee niin paljon pyyhepyykkiä, että joka koneelliseen ei riittäisi kaveriksi myös lakanoita.
Kommentit (35)
Pesen pyyhkeiden kanssa kaikennäköstä, mm. siivousrättejä.
Lakanoiden ja froteepyyhkeiden materiaalit ovat niin erilaisia, että vaikuttaa heikentävästi pesutulokseen, jos ne sekoittaa keskenään. Joskus jostain lukenut, ja uskon ja noudatan.
Meillä on iso kone, en laita pelkkiä pyyhkeitä koska kyllähän siitä tosi painava lasti tulee pyörittää. Laitan samaan koneelliseen muuta 60 asteessa pestävää.
Pesen vain pyyhkeitä, koska niiden kanssa en käytä huuhteluainetta, kun se kovettaa pyyheliinoja. Lakanoiden kanssa taas käytän huuhteluainetta.
Lajittelen vain värin mukaan (tumma ja vaalea) ja kaikki 60 asteeseen, pyyhkeet ja vaatteet kaikki samaan.. Aijjai, huonoa vaimomateriaaliako? Oman miehen mielestä olen liiankin tarkka :D
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 20:04"]Lajittelen vain värin mukaan (tumma ja vaalea) ja kaikki 60 asteeseen, pyyhkeet ja vaatteet kaikki samaan.. Aijjai, huonoa vaimomateriaaliako? Oman miehen mielestä olen liiankin tarkka :D
[/quote]
Näin teen minäkin. Miks ei sais?
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 20:10"]
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 20:04"]Lajittelen vain värin mukaan (tumma ja vaalea) ja kaikki 60 asteeseen, pyyhkeet ja vaatteet kaikki samaan.. Aijjai, huonoa vaimomateriaaliako? Oman miehen mielestä olen liiankin tarkka :D [/quote] Näin teen minäkin. Miks ei sais?
[/quote] Sinne vaan kuuteenkymppiin huolimatta mitä lukee lapussa?
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 20:23"]
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 20:04"]Lajittelen vain värin mukaan (tumma ja vaalea) ja kaikki 60 asteeseen, pyyhkeet ja vaatteet kaikki samaan.. Aijjai, huonoa vaimomateriaaliako? Oman miehen mielestä olen liiankin tarkka :D [/quote] Näin teen minäkin. Miks ei sais?
[/quote]
Kyllä, eipä nuo miksikään ole menneet :)
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 20:25"]
[/quote]
[/quote]
...tai no yhden villatakin ja pipon sain pienennettyä lapsikokoon. Harmi vaan, ettei ole vielä lapsia ja kissaakaan ei viitsinyt pukea..
[/quote]
Minä ainakin luen vaatteen pesuohjelapusta, missä lämpötilassa vaatteen pesen. Todennäköisesti vaatteen valmistaja tietää aika hyvin, miten mikin vaate kuuluu pestä ja silittää. Luotan siihen enemmän kuin omaan arviooni.
Ei tule niin paljoa pyyhkeitä, mutta laittaisin varmaan sekaisin kaikkea vaikka tulisi.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 20:27"][quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 20:25"]
[/quote]
[/quote]
...tai no yhden villatakin ja pipon sain pienennettyä lapsikokoon. Harmi vaan, ettei ole vielä lapsia ja kissaakaan ei viitsinyt pukea..
[/quote]
Hih, tuttu tunne t: Toinen sekapesijä
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 19:52"]
Välillä olen miettinyt, että onko se järkevää laittaa konetta täyteen pyyhkeitä, koska ovat märkinä painavia. Esim. lakana ei paina märkänä yhtä paljon, mutta meillä tulee niin paljon pyyhepyykkiä, että joka koneelliseen ei riittäisi kaveriksi myös lakanoita.
[/quote]
Ei kilo kuivia pyyhkeitä paina märkänä yhtään enempää kuin kilo kuivia lakanoita märkänä.
Meillä kaikki pyyhkeet pestään 90°C:ssa eikä sitten koneeseen muuta pyykkiä.
Laitan ja myös lakanat/tyynyliinat omaan koneeseen sekä aluspöksyt.