Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten selittää lapselle, miksei nnarsisti-isovanhemman luona käydä?

Vierailija
17.02.2015 |

Lapsi tajuaa, että toisen ukin ja mummon luona käydään useammin. Toisen luona yritetään vältellä käymistä ja aina kun toisen luona käydään alkaa se hetkellinen mielistely, sitten marttyrointi ja piikittely. Yleensä huuto kohdistettu minuun ja tietysti muistaapa mainita, miten huono äiti olen, miten en ole pärjännyt elämässäni ja sellaista. En ole siis elänyt sellaista elämää, jota äiti minulta odotti ja jollain tavalla lapsikin on hänestä virhe. Silti hankkii lapselle aina leluja yms. aina kun käymme... Lapsesta mummo on kiva. Minut käynnit ajavat hermoromahduksen partaalle.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä onneksi asuu niin kaukana, ettei millään jouduta "vahingossa" menemään. Mutta kun lapsi kyselee, sanon vain että mennään sitten joskus. Varmaan vanhempana ymmärtää asian ja sen, miksi emme siellä juurikaan käyneet

Vierailija
2/2 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä oma äitini. Ja tutulta kuulostaa tuo että minä en ole koskaan tehnyt mitään oikein, varsinkaan silloin kun en ole elänyt äidin vaatimusten mukaan. Lapselle ostaa järjettömät määrät vaatetta, lelua, karkkia jne. eli on osannut koukuttaa lapsen pitämään häntä hyvänä mummona. Tosin viimeaikoina keksi jo alkaa sanomaan lapselle "haluaisin, että kävisit täällä useammin, mutta kun äitisi ei anna sinun tulla tänne". Eli alkoi mustamaalaamaan minua jo lapselle ja päätin että nyt loppuu yhteydenpito.

Nykyään ei enää voi käydä lainkaan, en jaksa kaikkea selittää, mutta tilanne todella paha. Ollaan sanottu lapsille, että mummo on todella vanha ja sairas eikä oikein jaksa tavata ketään ja haluaa olla yksin.

Todellinen syy on se, että mummo on todella sairas päästään eikä halua tavata ketään, eikä varsinkaan minua, koska olen saatanallinen tytär, kehitän kuulemma salaliittoa häntä vastaan ja puhun hulluja, kun nimittelen häntä alkoholistiksi (olen pyytänyt hakeutumaan hoitoon, koska ei ole normaalia, että mummo juo päivässä joko mäyräkoiran kaljaa tai kaksi viinipulloa tai yhden kossupullon).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla