Kas-asunnot kokemuksia?
Oletko joskus asunut tai hakenut ko. asuntoihin?
Saitko asunnon ja kuinka kauan kesti?
Kommentit (37)
Nopeasti saa asunnon, kun niitä on tyhjillään korkeiden vuokrien vuoksi. Muuten ei valittamista. Ollaan saatu itse maalata yms. Saatiin maalit sieltä. Jotku naapurit saivat laittaa laminaatin, kun vuokrat hoidettu eräpäivälleen oikein. Riippuu varmaan paikkakunnasta.
salossa hinnat pilvissä, kämpät huonossa kunnossa. Pintaremonteilla peitellään ja lykätään korjauksia. sisäilma niin huonossa kunnossa että silmät aamulla tukossa ja lapsilla jatkuva sairaskierre.
EI ENÄÄ IKINÄ......
ihan surkea firma(vaiko vain yks tolllo asiakaspalvelija?). yritin oulusta vuokrata vapaana olevaa asuntoa, mutta tarjottiinkin naapurista pienempää ja kalliimpaa asuntoa, väittäen että se on ainoa vapaa asunto. (nettisivuilla silti muitakin vapaita näkyvillä) lupasin käydä katsomassa kun töiltäni ja 200km välimatkan päästä kerkeän, monta kertaa vielä kysyen naapuriasuntoakin. perjantaina ois pitäny tietää vuokraanko ainoan tarjotun asunnon vai en, vaikka ilmoitin etten pääse asuntoa katsomaan ennen maanantaita. nykyiselle asukkaalle sopi vasta tiistaina näyttö, josta ilmoitin KAS tantalle. heillä vaikuttavat 9-12 palveluajat, joten työssäkäyvien on vaikea heidän kanssaan edes asioida. asunnontarkastus aamuna tiistaina herään ja näen sähköpostin ettei asunto ole minulle enään saatavilla koska en ollut tehnyt siitä sopimusta, enkä muka ollut ilmoittanut viivästyksestä; joka on paskapuhetta. sitten päätin että tämmöset firmat saa pitää minun puolesta asunnot tyhjillään. en suosittele kellekkään enkä tule vuokraamaan heiltä edes koirankoppia. nykyiseltä asukkaalta sitten vielä perään vihainen viesti kun oli turhaa minua odottanut. luulis KASSIN ilmottavan asukkaalle perutun näytön jos he kerta sen haluavat itse perua. vielä päiviä tapahtuneiden jälkeen näen samat vapaat asunnot. ihan kunnon sontaa, ainaki tämä oulun asuntojen vuokraus osasto.
Kosteuden ja mustaan homeen takia muutamme pois, kuukauden asuttu ja todettu sisäilmaongelmat. En suosittele ainakaan ylöjärvi alueella.
Ei sillai hirveesti valittamista. Asunnon sain parissa viikossa. Rauhallinen rivarialue. Hiljaiset naapurit. Vuokra aika korkea, ottaen huomioon että sähkölämmitteinen. Asunto rempattu&siisti. Vuokran maksupäivääkin melko vaivattomasti pystyy siirtämään, jos on ollut tarvetta.
terveysriskejä kirjoitti:
salossa hinnat pilvissä, kämpät huonossa kunnossa. Pintaremonteilla peitellään ja lykätään korjauksia. sisäilma niin huonossa kunnossa että silmät aamulla tukossa ja lapsilla jatkuva sairaskierre.
EI ENÄÄ IKINÄ......
Täällä samankaltasia kokemuksia, asunto helppo saada, mutta suht kallista ja ei huolehdita.
Meillä ihan ok kämppä, mutta ketään ei kiinnosta mikään, ei asuntoihin eikä niiden pihapiiriin liittyen. Isännöinnistä ei vastata kyselyihin. Pihojen nurmikot muistuttavat niittyjä.
Onko kellään KAS-asuntojen kokemuksia Turussa, esimerkiksi Ilpoisten, Katariinanlaakson lähistöllä?
Minä tykkään. En tiedä miten isojen kaupunkien vuokrauksissa on mutta täällä on ollut tehokasta toimintaa. Huolto nopeaa ja asunto on hyvässä kunnossa. Tässä aion asua niin pitkään kuin vaan antavat olla.
Vuokra kohtalainen. Itse sain muuttaa juuri rempattuun kämppään joka on kyllä hyvin rempattu! :)
Mutta varmistaudu pitämään pintasi, pysymään lujana, vaatimaan, soittelemaan, toistamaan itsestäänselvyyksiä, pyytämään miljoona kertaa papereita A, B ja C jne.
Tähän mennessä olen saanut säätää itse asuntonäytön, vuokrasopimuksen, jääkaapin, hellan, ja juosten kustun loppusiivouksen kanssa. Toivottavasti en joudu soittamaan heille enää ennen muuttoani, kun se päivä joskus koittaa...
Miten onnistuu vaihto toiseen eri alueen kas asuntoon saman paikkakunnan sisällä? Paikkakunnalla suurinosa kas asuntoja mitä on vuokralla.
Ei välttämättä onnistu jos ei ole asunut kassilla vähintään vuotta.
Kokemuksua Siuntiosta? Kas-rivareista?
Itse tein viime syksynä eräänä yönä hakemuksen, kun olin saanut toisesta kaupungista työpaikan. Heti aamulla tuli klo 7 jälkeen tekstiviesti, jossa tarjottiin minulle asuntoa ja pyydettiin soittamaan. Nopeaa oli. Kaikki oli sujuvaa, tykkään asunnosta ja naapureista.
Vierailija kirjoitti:
Vuokra kohtalainen. Itse sain muuttaa juuri rempattuun kämppään joka on kyllä hyvin rempattu! :)
Mutta varmistaudu pitämään pintasi, pysymään lujana, vaatimaan, soittelemaan, toistamaan itsestäänselvyyksiä, pyytämään miljoona kertaa papereita A, B ja C jne.
Tähän mennessä olen saanut säätää itse asuntonäytön, vuokrasopimuksen, jääkaapin, hellan, ja juosten kustun loppusiivouksen kanssa. Toivottavasti en joudu soittamaan heille enää ennen muuttoani, kun se päivä joskus koittaa...
itse olen asunut KAS asunnossa 6 vuotta ja heti muuttaessa huomasin että jääkaappi ja hella olivat rikki. Lämpömittarilla huomasi asian hyvin nopeasti ja kun asiakaspalveluun soitin ja tein ilmoituksen tuli pian huoltomies tsekkaamaan että rikki tosiaan ovat. Siitä vähän aikaa meni niin mulle tuotiin uusi jääkaappi sekä hella ja annettiin maalitkin ilmaiseksi kun laitoin isännöitsijälle vain viestiä että kaappien ovet kaipais maalausta. Positiivinen kokemus ollut ja joustavan vuokrissakin välillä
Olisko tuoreita kokemuksia Salon/Halikon KAS asunnoista? Useampia netissä vapaana mutta melko korkeat vuokrat laskevilla markkinoilla, eikö...
Vierailija kirjoitti:
Miten onnistuu vaihto toiseen eri alueen kas asuntoon saman paikkakunnan sisällä? Paikkakunnalla suurinosa kas asuntoja mitä on vuokralla.
Jos yrität tätä sinulle ei edes viitsitä vastata. Laittavat nämä asunnonvaihtohakemukset suoraan roskiin. Onnea vaan yritykseen. Hoida kaikki yhteydenpito sähköposteilla, tai tallenna puhelut. Heillä on outoja käsityksiä siitä mikä on normaalia kulumaa ja mikä ei. Vuokraavat huonokuntoisia ja likaisia asuntoja ja vaativat merkkaamaan nämä sadat pienet kolhut ja vauriot mitä karmeista ja seinistä löytyy. Heidän lomakkeissaan on tilaa varmaan kymmenelle kolhulle, ei sadoille. Varmaan olettavat, ettei kaikki jaksa tuollaista urakkaa tehdä, ja siten saavat pidettyä aina takuuvuokran. En suosittele. Jäi niin huono maku suuhun koko vuokrasuhteen aloituksesta, että olen katsonut uusia asuntoja koko ajan.
Nostelen vanhaa keskustelua koska minäkin haluan tietää! Noin viisi vuotta sitten tuntui olrvan pelkkää pahaa sanottavaa, mites nyt?