Saatana tätä Nummelan postia!
Eivät tunnu osaavan toimittaa postia oikeaan osoitteeseen. Minulta on jo kerran aiemminkin toimitettu pankin tiliote väärälle ihmiselle. Tuo henkilö oli ehtinyt jo avata kirjeen ennen kuin huomasi ettei ollut sille tarkoitettu. Toi sen sitten minulle.
Nyt sama on tapahtunut uudestaan, tällä kertaa sossun papereiden kanssa. Sieltä oli tulossa toimeentulotukipäätös, johon olin pistänyt liitteeksi kaiken. Oli tiliotetta, vuokranmaksulappua, terveydenhoitoon liittyviä korvauskuluja. Siellä nyt joku lukee minun tietoja ja saa hyvän kuvan elämästäni.
Tehkää työnne postinväki ja pitäkää ne silmät auki!!!
Kommentit (18)
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 14:13"]
Kyllä tuota tapahtuu Helsingissäkin. Olen aika kärsivällinen luonne ja yleensä jos palvelu ei miellytä niin vaihdan palveluntuottajaa mutta postin kanssa onkin vähän ongelmallista vaihtaa jos palvelu ei miellytä.
Tässä kerrostalossa missä asun oli aika usein mennyt postia väärin. Minulle tuli muiden naapureiden postia ja omaa postiani meni muiden. Kun sitä oli tarpeeksi kauan jatkunut pinna katkesi ja lähetin aika kiivaan sähköpostin postin asiakaspalveluun. Pahoittelut sain ja lupaukset siitä että asiaa selvitellään. Nyt on sentään virheet vähentyneet mutta ei kokonaan.
Ei paljon hymyilyttänyt kun naapuri kiikutti minulle esim. Kelan papreita jotka oli avannut kun luuli (vai oliko vain utelias) että oli kyseessä ensin oma kirje. Näin siis kävi kahden eri naapurin kanssa ja sitten esim. netistä tilaamaani kamaa joka toimitetaan kirjeessä oli mennyt naapurille tai ei edes seinänaapurille vaan yhdelle samassa rapussa asuvalle. Ymmärtäsin jos kyseessä olisi jotenkin vajavaisesti tai epäselvästi merkityt osoitteet tms. mutta kyseessä oli aina ihan selvästi merkityt oikeat osoitteet. Pakko oli kysyä postilta lukevatko postinjakajat ollenkaan kirjekuorissa merkittyjä nimiä ennenkuin viskaavat ne postiluukusta sisään. Tai sitten mennyt lajitteluvaiheessa jo väärin mutta joku mokaili ja pahasti.
[/quote]
Ja Turussa. Suikkilassa oli ennen muinoin viheltävä postimies (sen kuuli aina, kun se rappuun tuli), joka tykkäsi heitellä luukkuihin postia sen kummemmin katsomatta kenen nimi tai asunnon numero kuoressa tai lehden takakannessa oli. Me asukkaat sitten vaihtelimme posteja oikeille ihmisille. Pari kertaa soitin Postin jakeluun asiasta, mutta sama peli jatkui aina vain. Oli vissiin joku Postin isokenkäisen sukulainen, koska ei potkuja saanut. Mutta ei tuo rajoitu vain Suikkilaan. Täällä Halisissa on sama meininki: postit hukkuvat tai sitten ne jaetaan väärin. Olen vienyt naapurirappuun niin sähkölaskuja kuin joulukortteja omasta rapusta puhumattakaan. Kerran meille tuli vastapäisen rivitalon erään asunnon postia ja minä kilttinä ihmisenä kiikutin kirjeen oikeaan laatikkoon, koska se oli lähempänä kuin postin oma kirjelaatikko.
Näin meillä. Jotenkin lohduttavaa, etä muutkin alueet Suomessa joutuvat kärsimään samoista Postin mokista. Kun ei mokia näköjään pois saada, vaikka ei kysymys ole muusta kuin tahdosta. Ja lukutaidosta.
Postin kulku on myös hidastunut paljon. Harvoin on päivässä perillä, edes ykkösluokan posti. Mun miehelle tulee eräs ulkomaalainen aikakauslehti, joka ilmestyy kerran viikossa, perjantaisin. Ennen tuli aina maanantaisin postissa, nykyisin tulee hyvin usein vasta keskiviikkona. Alkaa olla vähän vanhentuneet ajankohtaiset asiat siinä jo...
Nummelassa minulle on tullut aika harvoin jonkun muun postia, puuttumaan jääneistä en osaa sanoa. Eellisessä kunnassa oli vähän enemmän ongelmia.
Eniten risoo periaatteellisesti se, että postin täti neuroottisesti mittaa kirjeen paksuuden ja jos vähänkin kinnaa pistää maksikirjeeksi...postimiehelle ei kuitennkaan tuota mitään ongelmia survoa mitä käsittämättömämpiä paketteja postiluukusta, ihme ettei ole vielä mitään hajonnut. Postineidin 2,5 cm on postinkantajan 10 cm. Näin Nummelassa.
Yhdysvalloissa tuollaisesta voisi haastaa postin oikeuteen ja saisi kunnon korvaukset.
Suomessa posti korvaa sulle ehkä muutama euron edestä postimerkkejä....
Minunkin kirjeeni posti kadotti jonnekin ja korvauksena en saanut mitään! "Olemme pahoillamme"
Olisikin ollut kyseessä joku tavallisempi posti. Ap
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 13:57"]
Minunkin kirjeeni posti kadotti jonnekin ja korvauksena en saanut mitään! "Olemme pahoillamme"
[/quote]
Ja tämä tapahtui siis Kuopiossa.
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 13:57"]Minunkin kirjeeni posti kadotti jonnekin ja korvauksena en saanut mitään! "Olemme pahoillamme"
[/quote]
Siinä ei pahoittelut auta.
Kyllä tuota tapahtuu Helsingissäkin. Olen aika kärsivällinen luonne ja yleensä jos palvelu ei miellytä niin vaihdan palveluntuottajaa mutta postin kanssa onkin vähän ongelmallista vaihtaa jos palvelu ei miellytä.
Tässä kerrostalossa missä asun oli aika usein mennyt postia väärin. Minulle tuli muiden naapureiden postia ja omaa postiani meni muiden. Kun sitä oli tarpeeksi kauan jatkunut pinna katkesi ja lähetin aika kiivaan sähköpostin postin asiakaspalveluun. Pahoittelut sain ja lupaukset siitä että asiaa selvitellään. Nyt on sentään virheet vähentyneet mutta ei kokonaan.
Ei paljon hymyilyttänyt kun naapuri kiikutti minulle esim. Kelan papreita jotka oli avannut kun luuli (vai oliko vain utelias) että oli kyseessä ensin oma kirje. Näin siis kävi kahden eri naapurin kanssa ja sitten esim. netistä tilaamaani kamaa joka toimitetaan kirjeessä oli mennyt naapurille tai ei edes seinänaapurille vaan yhdelle samassa rapussa asuvalle. Ymmärtäsin jos kyseessä olisi jotenkin vajavaisesti tai epäselvästi merkityt osoitteet tms. mutta kyseessä oli aina ihan selvästi merkityt oikeat osoitteet. Pakko oli kysyä postilta lukevatko postinjakajat ollenkaan kirjekuorissa merkittyjä nimiä ennenkuin viskaavat ne postiluukusta sisään. Tai sitten mennyt lajitteluvaiheessa jo väärin mutta joku mokaili ja pahasti.
Yli Kaksikymmentä vuotta asunut Nummelassa ja aina on posti tullut perille eikä koskaan mitään väärää mun laatikkoon
Hyvin toimii Nummelan posti, Kiitos!
Ps
Konttorissa on myös ystävällinen palvelu!
JJ
Onko Nummelassakin siis elämää? Ei uskoisi.
Ei olekaan kauaa. Nummelan postikin lakkautetaan.
35-vuotiaasta naiset kutsutaan joukkopapaan. Minä sain kuulla tämän, kun ensimmäisen kerran sain joukkopapakutsun postissa täytettyäni 50-v. Aikaisemmat kutsut olivat kaikki hävinneet postissa johonkin.
Meille on posti tuonut jo kolme kertaa saman kirjeen väärään osoitteeseen. Ekalla kerralla lykkäsin kirjeen enempiä ajattelematta postin keltaiseen laatikkoon. Toisalla kertaa alleviivasin katuosoitteen ja laitoin viestiä, että hei postinjakaja, osoite olisi tämä. Fiksu postimies oli vetänyt rastin tekstini yli ja toi sen uudestaan meille.
Kirjoitin kuoreen, että tämä on nyt tuotu 3 kertaa samaan väärään osoitteeseen väärälle kadulle noin 4 km päähän tarkoitetusta määränpäästä. Esitin toiveeni, hankkisivat lukutaitoisia postinjakavia, koska en aio itse kirjettä perille viedä. Sen jälkeen laitoin ko. kirjeen tyhjään kuoreen, osoitteeksi Posti Oy PL1 ja ilman postimerkkiä matkaan.
Soitin kirjeen saajalle 2 vko myöhemmin, kirje ei ole vieläkään tullut perille.
up