Laihduttaminen ja nälkä
Ajattelin aloittaa laihdutusurakkani jollain vlcd-jaksolla, ehkä Nutriletin pirtelöillä. Sellaisena motivoivana ja hyvänä kick startina.
Kysymys; kauanko kestää ennenkuin nälkä hellittää? Pitääkö paikkansa että kun kroppa menee ketoositilaan niukan energiansaannin takia se lisäisi pirteyttä?
Pyrkimyksenä on tuon alun jälkeen syödä terveellisellä ja kestävällä tavalla, ts muuttaa elämäntavat kunnollisiksi. :)
t. Nuutunut tylsyyteen, iloon ja harmiin mussuttaja
Kommentit (6)
Samaa mieltä kakkosen kanssa, nuo kitukuurit on ihan tarpeettomia.
Minä paastosin joskus (mehupaasto) ja siinä nälkä lähti siinä 4. tai 5. päivän kohdalla. Siihen asti oli ihan helvettiä ja 3. päivä pahin.
Miksei saisi olla nälkä? Siitä se läski on tullut kun ei yhtään kestä nälkää. Parempi tottua siihen että joskus ihmisellä on nälkä, ja se on ihan normaali olotila, eikä sitä tarvitse paniikinomaisesti vältellä ja pelätä. Jos on nälkä niin on, mitä sitten. Syö kellon äläkä nälän mukaan.
Olin vain ajatellut että se, että pari kiloa (nesteet) lähtee nopeasti motivoisi jatkamaan. :) Mutta kiitos mielipiteistä, mietin asiaa. Ajattelin myös jos saisi sillä tavalla sen "piristysruiskeen" kun pääsee ketoositilaan, tosin niin kai piristäisi se että saa kunnolla kaikki ravintoaineet ja tarpeeksi energiaa. Ja jättää pois pullat ja sokerit yms.
Ap
Noissa kuureissa käy helposti niin, et nälässä alat mättää kaksin käsin.. Mut se mikä sopii itselle, ei ole välttämättä toiselle se paras :)
Mulla ainakin laiharin aikana tuli julmetun kova päänsärky, pirteys katosi kokonaan, ja ruoka oli ainut mitä pystyi miettimään. Kuurin jälkeen etin tekosyitä syömiselle ja kaikki tuli tuplana takas.
Elämäntapamuutos vie pidemmälle! ^^
Onko pakko vetää kitukuuri? Syö kunnolla niin ei tuu nälkä.