Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puheterapeutin hinta 114 euroa 45 minuuttia

Vierailija
17.02.2015 |

Lapsemme saa puheterapiaa kehitysvamman takia. Terapia on hyvää ja olen tyytyväinen puheterapeuttiin. Terapian maksaa Kela eikä meillä ole edes omavastuuta. Nyt mulle selvisi, että terapia maksaa 114 euroa kerta ja päiväkotikäynnit vielä enemmän! Ihan tolkuton hinta. Jos sillä puheterapeutilla on vaikka 6 asiakasta päivässä viitenä päivänä, summaksi tulee yli 13 000 euroa kuussa!!!

Pitää varmaan vaihtaa alaa...

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
23.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös puheterapeutti. Minulla on kuluja mm. yel, tapaturma ym. vakuutukset, autopaikka, huonevuokra ja työhuoneen muut kulut kuten siivous, oma työnohjaus, koulutukset, arviointimenetelmät (esim eräs yksittäinen testi maksaa 1000 e), kuntoutusmateriaali, koulutukset (alalla täytyy kouluttaa itseään säännöllisesti), ennakkoverot. Kesäloma- ja talviloma-aikana ei saa palkkaa, samoin täytyy suunnitella käyntejä, tehdä materiaalia itse, kirjoittaa yhteenvetoja ja tutkimusyhteenvetoja. En ainakaan itse ole päässyt rikastumaan puheterapeuttina. Asiakkaita pystyy ottamaan noin 4/pv/ma-to, muillakin kuin minulla on perjantaisin yhteenveto- , koulutus, työnohjaus sekä materiaalinsuunnittelupäivä. 

Vierailija
2/12 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo onneks se terapeutti saa koko köntsän verottomana käteen aina kuun päätteeksi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 16:58"]Joo onneks se terapeutti saa koko köntsän verottomana käteen aina kuun päätteeksi...

[/quote]

Vaikka menis 70 prossaa veroihin ja vuokriin, niin kyllä siinä palkoille pääsee!

Vierailija
4/12 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 16:55"]

Jos sillä puheterapeutilla on vaikka 6 asiakasta päivässä viitenä päivänä[/quote]

Harvemmin on millään terapeutilla 6 asiakasta/päivä. Lisäksi terapiasessioihin pitää valmistua, ei sinne mennä ihan kylmiltään. Ja varmaan jonkunlaista kirjaa pidetään siitä, että mitä asiakkaan kanssa on tehty, miten se on sujunut jne (=kirjallisia töitä). Että ei se työ todella rajoitu pelkkiin asiakaskäynteihin vaan siinä on paljon muutakin tekemistä.

Mutta menepä sinäkin tosiaan kouluttautumaan puheterapeutiksi kun noin kadehdit.

Vierailija
5/12 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 17:08"]

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 16:55"]

Jos sillä puheterapeutilla on vaikka 6 asiakasta päivässä viitenä päivänä[/quote]

Harvemmin on millään terapeutilla 6 asiakasta/päivä. Lisäksi terapiasessioihin pitää valmistua, ei sinne mennä ihan kylmiltään. Ja varmaan jonkunlaista kirjaa pidetään siitä, että mitä asiakkaan kanssa on tehty, miten se on sujunut jne (=kirjallisia töitä). Että ei se työ todella rajoitu pelkkiin asiakaskäynteihin vaan siinä on paljon muutakin tekemistä.

Mutta menepä sinäkin tosiaan kouluttautumaan puheterapeutiksi kun noin kadehdit.

[/quote]

Ei sinne ihan kaikki pääse. Mutta jokaisesta asiakaskäynnistä pitää kai tehdä raportti ja onhan tuossa paljon taustatyötä. Yhdelläkään yrittäjällä ei ole koko ajan asiakkaita ja jokaisen pitää myös kouluttautua. Yrittäjien oma kouluttautuminen muuten ei ole edes verovähennyskelpoista. 

Vierailija
6/12 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalliimpi kuin psykiatri.

Vierailija
7/12 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 17:00"]

Vaikka menis 70 prossaa veroihin ja vuokriin, niin kyllä siinä palkoille pääsee!

[/quote]

No minusta 34.20 eur/asiakas sisältäen suunnittelun ja paperityön terapiasession (menee varmasti yli 1 tunnin yhteensä) ei tuntipalkkana miltään kauhean korkealta vaikuta, vaikka sen se olisi suoraan käteenjäävä osuus.

Vierailija
8/12 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käteen jäävä raha on alle puolet kertamaksusta. Päivään mahtuu n. neljä asiakasta. Jos ovat samalla päiväkodilla, niin sitten ehkä viisi. Yksityinen ammatinharjoittaja maksaa itse kaikki viulut: terapia- ja arviointivälineet (jotka ovat aika hintavia, testit varsinkin), matkakulut jne. Ei siinä rikastumaan pääse, mutta itsensä elättää kyllä. Kuukausiansio on 300-400e. Ja luten yrittäjällä aina, tuosta rahasta säästetään kesäloman palkka jne. t. puheterapeutti

Vierailija
9/12 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli virhe. Kuukausiansio siis 3000-4000 euroa, t. 8

Vierailija
10/12 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ne puheterapeutin palkat kovin kummoisia ole varsinkaan kunnallisella puolella ja kuten aiemmin joku jo mainitsi, on tuohon kertahinnoitteluun laskettu paljon muutakin, kuin itse asiakastapaaminen. Jokainen asiakas ja tapaaminen vaativat melkoisen määrän pohjatyötä ja jälkiraportointia, joten tuntipalkka ei ihan älytön ole. Hyvä se kuitenkin on, en minä sillä, mutta ei tuota noin yksioikoisesti voi laskea. Tervetuloa opiskelemaan alaa, siellä on kyllä työtilanne todella lupaava! Mutta muistathan, että kaikessa asiakaslähtöisessä työssä työntekijällä on suuri vastuu harteillaan:)

Vierailija
11/12 |
05.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon yksityinen puheterapeutti. Asiakkaita 4-5 päivässä, kuluja paljon (materiaalit, vakuutukset, yel, auto + auton kulut jne), mutta kivoille palkoille pääsee kun jaksaa painaa. Käteen 3000-6000€/kk. Tervetuloa opiskelemaan :)

Vierailija
12/12 |
23.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

et kyllä saa käteen 6000e,Tais tulla vitsi.