Kuinka vanha olit kun sait esikoisen?
Ja oliko se mielestäsi hyvä ikä, nyt jälkeenpäin ajateltuna?
T. 20v joka virpoo keskeytyksen kanssa.
Kommentit (69)
20 olin, täytin ihan pian 21. Oli hyvä ikä.
21 esikoisen syntyessä, nyt 28v. kolmen äiti. Oli mulle hyvä ikä tehdä lapsi. Jokainen elämäntilanteensa mukaan.
Olin piirun verran alle 21 v. Pidin lukiosta välivuotta kun esikoinen päätti tulla ehkäisylaastarista huolimatta. Hetkeäkään en miettinyt aborttia, sillä parisuhde (oltiin oltu yhdessä yli kuusi vuotta) oli kunnossa, molemmilla oli vakituiset työpaikat ja olin asunut omillani jo pari vuotta.
Oli todella hyvä ikä. Jaksoin hyvin ja vaikka moni kaveri putosi kelkasta, niin paljon sain uusia ystäviä.
Kuopus syntyi kolme vuotta myöhemmin.
Nyt esikoinen on jo koululainen ja kuopus menee ens vuonna eskariin, itse opiskelen unelma-alaani ja yhä ollaan miehen kanssa yhdessä. Olen todella tyytyväinen siihen miten elämä järjesti asiat.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 16:07"]
Ja oliko se mielestäsi hyvä ikä, nyt jälkeenpäin ajateltuna? T. 20v joka virpoo keskeytyksen kanssa.
[/quote]19 v6kk olin ihan pentu vielä,mutta äitiysaika kasvatti mies oli 5vuotta vanhempi. Edelleen yhdessäja aikaa siiitä 49v.
27v , oli hyvä ikä ja elämäntilanne kunnossa. Toiset lapset syntyneet, kun olin 30v ja 34v.
27 ja mies 32. Lapsi oli "vahinko", en ollut koskaan haaveillut perheen perustamisesta noin nuorena.
24, minulle sopiva ikä kaikin puolin. Nyt 35 ja mietin jaksaisinko aloittaa enää yövalvomisia, vai unohdanko vauvahaaveet. Tällä hetkellä elämänkokemuta on enemmän, mutta fyysisesti esim. valvominen on raskaampaa kuin 2-kymppisenä.
26v, lapsettomuushoidoilla. Yritimme 3v, olin siis 23v kun aloimme yrittää lasta. Olisin ollut valmis siis jo aiemmin, mutta kyllä ajattelen että oli hyvä ikä tulla äidiksi.
36-vuotias olin hyvässä elämäntilanteessa, asunto hankittu ja vakituinen työpaikka. 5 vuotta oltu naimisissa kierrelty maailmaa joten oli aika tasaantua ja hankkia lapsia. Olimme onnekkaita että saimme kaksi tervettä lasta.
29 ja ois ollut hyvä aloittaa aikaisemmin. Nyt meni toinen lapsi -kysymyksen kanssa "virpoessa" niin kauan etten sitä saanut, kolmannesta puhumattakaan.
Olin juuri täyttänyt 20vuotta. Oli jälkeenpäin ajateltunakin hyvä ikä. Raskaus oli vaivaton kun olin niin nuori. Hyvin jaksoi vauvan kanssa. En ole harmitellut että nuoruutta jäi elämättä. Kerkeehän sitä vanhempana. Lapsi kun täyttää 18 niin ollaan vasta 38vuotiaita.
Päätös tehdään yhdessä miehen kanssa.
32V. Aivan loistava ikä tehdä esikoinen. Nyt on kolme lasta ja elämä mallillaan.
22 vuotta, takana oli 10kk yritystä. Olin ehkä liian nuori.
25 eka, 26 toka. Hyvä ikä oli. Toki pari vuotta nuorempikin olisin voinut olla, mutta sitten olis jäänyt opiskelut pahasti kesken. Nyt 35 - vuotiaana lapset koulussa ja itse jatkanut opintoja vielä lisää.
Saimme esikoisen kun olin 30v. Meille juuri sopiva aika aloittaa lapsien teko. Sitä on jo niin sinut itsensä ja puolison kanssa, ettei mikään pääse yllättämään.
Olin 17. Olisihan sitä voinut vuoden, pari odottaa, mut hyvin on silti aina mennyt. Tästä on pian jo 6 vuotta :)
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 22:21"]36-vuotias olin hyvässä elämäntilanteessa, asunto hankittu ja vakituinen työpaikka. 5 vuotta oltu naimisissa kierrelty maailmaa joten oli aika tasaantua ja hankkia lapsia. Olimme onnekkaita että saimme kaksi tervettä lasta.
[/quote]
Onnea! :)