Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka aina valitatte sosiaalipummeista.

Vierailija
17.02.2015 |

Niin, miten jaksatte valittaa vuodesta toiseen siitä, miten jotkut elää teidän verorahoillanne. Halutessasi voit itsekkin heittäytyä valtion elättäväksi ja kokeilla onnistuuko eläminen n. 300e kuussa.

Harva sosiaalituilla elävä jättäytyy laiskuuttaan elätettäväksi ja jos jättäytyykin niin mitä se muita haittaa? Antaa jokaisen elää niinkuin parhaaksi näkee.

Ja tosiaan, jos niin paljon kaivelee niin jääkää itsekin elämään sosiaaliturvan varassa ja kokeilkaa onko se niin mukavaa, että kannattaa työssäkäyvänä valittaa.

Elämä on valintoja, voit olla päivässä 8tuntia Töissä tai 24 tuntia tekemässä Mitä huvittaa. Päätä itse ja anna muidenkin päättää :)

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos ei halua alkaa murtovarkaaksi niin on ihan turha valittaa kun joku murtautuu yöllä kotiin ja pöllii arvoesineet? Voisihan sitä itsekin hei alkaa murtovarkaaksi! Päättelyketjusi on ällistyttävä...

Vierailija
2/21 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvemmaks kävis jos antasivat ihmisten halutessaan olla ihan rauhassa ja eivät turhaan pyörittäisi koko systeemin läpi, vaan maksaisivat sen perusmaksun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama pätee vaikkapa kotiäitiydestä valittamiseen. Muut kun vain raatavat töissä ja äidit makaavat kotona perse homeessa. Kokeilkaa itsekin sitä kotiin jäämistä, jos kaipaatte aikaa harrastuksille ja lekottelulle, kukaan ei kiellä :D

Vierailija
4/21 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

perustulo onkin kohta tulossa

Vierailija
5/21 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiiä sossupummeista mut mä maksan ainaki sairauspäivärahastani 20% veroja !

Vierailija
6/21 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhe 2 aikuista 3lasta saavat sosiaalitukia noin 2000e,jonka lisäksi maksetaan lääkärikulut,tarhamaksut,lääkkeet, kotivakuutus,sähkö osa vuokrasta.
Miettikää samankokoimen perhe tulot 4000e, kummalla jää enemmän rahaa kuluttaa,ku sossust ei rahaa saa jos vanhemmat töissä ja tarhamaksuista maksat täydet,kaikki.

Vierailija
7/21 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 15:22"]

[/quote]

Eli saat x euroa, maksat siitä 0,2 kertaa x euroa takaisin. Saat siis yhä 0,8 x euroa saamapuolella. 

Jos maksat naapurille joka päivä satasen ja naapuri antaa 20e takaisin, niin voiko naapuri väittää että ei pummaa sinulta rahaa?

Vierailija
8/21 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 15:26"]Perhe 2 aikuista 3lasta saavat sosiaalitukia noin 2000e,jonka lisäksi maksetaan lääkärikulut,tarhamaksut,lääkkeet, kotivakuutus,sähkö osa vuokrasta.
Miettikää samankokoimen perhe tulot 4000e, kummalla jää enemmän rahaa kuluttaa,ku sossust ei rahaa saa jos vanhemmat töissä ja tarhamaksuista maksat täydet,kaikki.
[/quote]

Missä?? Mitä tukia? Mä oon kotona kahden lapsen kanssa, toinen 3v ja toinen 1v. Ainoat rahani tulee Kelalta kotihoidontukena ja lapsilisänä. Noin 500€/kk! Kylläpä kannattaa kahdehtia :-D

Vierailija
9/21 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 15:28"]

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 15:22"]

[/quote]

Eli saat x euroa, maksat siitä 0,2 kertaa x euroa takaisin. Saat siis yhä 0,8 x euroa saamapuolella. 

Jos maksat naapurille joka päivä satasen ja naapuri antaa 20e takaisin, niin voiko naapuri väittää että ei pummaa sinulta rahaa?

[/quote]

En ole äskeinen kirjoittaja, mutta itse varmaan olen silti tappiolla, koska olen tehnyt yli 13vuotta töitä ja käynyt armeejan. Ja mitä siitä vaikka tukia vetäisikin enemmän mitä tuottaisi yhteiskunnalle, sitä vartenhan ne tuet on sinne laitettu, että niitä käytetään silloin kun ollaan huono-osaisia.

Vierailija
10/21 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssäkäyvä ihminen, joka on elämäänsä tyytyväinen ei pitäisi olla mitään tarvetta haukkua työttömiä sossupummeiksi. 

Millä tavalla lapsilisät ja matkakorvaukset eivät sitten ole sossupummiutta? Yleensä näistä ei valiteta.

Vierailija
11/21 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 15:31"][quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 15:26"]Perhe 2 aikuista 3lasta saavat sosiaalitukia noin 2000e,jonka lisäksi maksetaan lääkärikulut,tarhamaksut,lääkkeet, kotivakuutus,sähkö osa vuokrasta.
[/quote]

Missä?? Mitä tukia? Mä oon kotona kahden lapsen kanssa, toinen 3v ja toinen 1v. Ainoat rahani tulee Kelalta kotihoidontukena ja lapsilisänä. Noin 500€/kk! Kylläpä kannattaa kahdehtia :-D
[/quote]Mee sossuun alle 10v lapsista saa noin 350e/kk per laps mut jos sul on mies ni sen kuuluukin elättää.Meilläkin mies tienaa 1600e/kuussa ite 600e tällä on pärjättävä.

Vierailija
12/21 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 15:37"][quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 15:31"][quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 15:26"]Perhe 2 aikuista 3lasta saavat sosiaalitukia noin 2000e,jonka lisäksi maksetaan lääkärikulut,tarhamaksut,lääkkeet, kotivakuutus,sähkö osa vuokrasta.
[/quote]

[/quote]Mee sossuun alle 10v lapsista saa noin 350e/kk per laps mut jos sul on mies ni sen kuuluukin elättää.Meilläkin mies tienaa 1600e/kuussa ite 600e tällä on pärjättävä.
[/quote]

Mun miehen palkka vaihtelee, mutta yleensä se on samaa luokkaa kuin sun miehes. En kyllä mee sossun luukulle vaikka raha kelpaisikin :-)

Vierailija
13/21 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 15:36"]Työssäkäyvä ihminen, joka on elämäänsä tyytyväinen ei pitäisi olla mitään tarvetta haukkua työttömiä sossupummeiksi. 

Millä tavalla lapsilisät ja matkakorvaukset eivät sitten ole sossupummiutta? Yleensä näistä ei valiteta.
[/quote]puhe oli toimeentulotuella loisivista,muut kelan tuet ei niihin on kaikki oikeutettuja

Vierailija
14/21 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 15:08"]

Niin, miten jaksatte valittaa vuodesta toiseen siitä, miten jotkut elää teidän verorahoillanne. Halutessasi voit itsekkin heittäytyä valtion elättäväksi ja kokeilla onnistuuko eläminen n. 300e kuussa. Harva sosiaalituilla elävä jättäytyy laiskuuttaan elätettäväksi ja jos jättäytyykin niin mitä se muita haittaa? Antaa jokaisen elää niinkuin parhaaksi näkee. Ja tosiaan, jos niin paljon kaivelee niin jääkää itsekin elämään sosiaaliturvan varassa ja kokeilkaa onko se niin mukavaa, että kannattaa työssäkäyvänä valittaa. Elämä on valintoja, voit olla päivässä 8tuntia Töissä tai 24 tuntia tekemässä Mitä huvittaa. Päätä itse ja anna muidenkin päättää :)

[/quote]

Ei muuten onnistu jos olet joskus ollut töissä ja esim hankkinut asunnon. Silloin sossupummiksi ei pääse vaan ensin täytyy käyttää tuo omaisuus loppuun ja sitten vasta yrittää uudelleen.

Olen itse ollut pari kuukautta työtön ja nyt kuukausia sairauslomalla enkä todellakaan arvosta elämäntapasossupummeja. Mun verot olis pienemmät jos ei tarvitsisi noita elättää!!

Vierailija
15/21 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En valita, sillä eiköhän mun veroeuroistani riitä heillekin. Suurin osa tuntemistani sossupummeista valittavista on itsekin pienituloisia.

Vierailija
16/21 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 15:51"]

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 15:08"]

Niin, miten jaksatte valittaa vuodesta toiseen siitä, miten jotkut elää teidän verorahoillanne. Halutessasi voit itsekkin heittäytyä valtion elättäväksi ja kokeilla onnistuuko eläminen n. 300e kuussa. Harva sosiaalituilla elävä jättäytyy laiskuuttaan elätettäväksi ja jos jättäytyykin niin mitä se muita haittaa? Antaa jokaisen elää niinkuin parhaaksi näkee. Ja tosiaan, jos niin paljon kaivelee niin jääkää itsekin elämään sosiaaliturvan varassa ja kokeilkaa onko se niin mukavaa, että kannattaa työssäkäyvänä valittaa. Elämä on valintoja, voit olla päivässä 8tuntia Töissä tai 24 tuntia tekemässä Mitä huvittaa. Päätä itse ja anna muidenkin päättää :)

[/quote]

Ei muuten onnistu jos olet joskus ollut töissä ja esim hankkinut asunnon. Silloin sossupummiksi ei pääse vaan ensin täytyy käyttää tuo omaisuus loppuun ja sitten vasta yrittää uudelleen.

Olen itse ollut pari kuukautta työtön ja nyt kuukausia sairauslomalla enkä todellakaan arvosta elämäntapasossupummeja. Mun verot olis pienemmät jos ei tarvitsisi noita elättää!!

[/quote]

Oletko sinä edes laskenut kuinka paljon "sinä" elätät "sossupummeja"? Täällä on yli 5 miljoonaa ihmistä, joista suurin osa myös maksaa veroja, joten sinun osuutesi on kärpäsen kakka koko summassa. Puhumattakaan siitä että suurinosa verorahoista menee aivan muualle kuin ihmisten hengissä pysymiseen. Kansanedustajat pistävät useita tonneja taskuunsa per kuukausi plus muut lisät ja toisaalta Kreikkaankin on kiva välillä lähettää rahaa. Suomi pärjäisi vähemmällä rahalla, mutta talouden hoito pitäisi olla sen mukaista.

Vierailija
17/21 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttava pariskunta loisii juurikin noin. Kyse ei ole siitä ettei heille ole töitä, vaan siitä, ettei mikään työ yksinkertaisesti kiinnosta. Toinen murehtii työttömyyttä, mutta mikään mitä koitat ehdottaa ei kelpaa. Joka työssä on jokin vika. Ei se muidenkaan työ ole aina helppoa ja kivaa, mutta työttömäksi en mistään hinnasta suostuis jäädä ellei ole pakko.

Sitten tää pariskunta (22v ja kohta 23v) vie kesällä kaupungin helpot ja kivat kesätyöt nuorilta. Mun mielestä se ei oo oikein!

Sille ei voi mitään jos töitä ei ihan oikeesti ole, mut näiden kahden kohdalla kyse on ihan silkasta laiskuudesta. Onnea tulevaisuudelle! :-)

Vierailija
18/21 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko tt-tuen osuus Suomen sosiaalimenoista jotain 1% luokkaa? 

Vierailija
19/21 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tt-tukea vielä alikäytetään. Sen sijaan kypsyttää velana maksella toisten lapsilisiä. Mieluiten maksaisin vain viimesijaista perusturvaa jollekulle. Maksakaa itse muksunne. On täysin vapaaehtoista hankkia niitä ja jotkut tekevät niiden hankkimisesta + tukien nostamisesta oikein elämänuran itselleen. 

Vierailija
20/21 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt ihan prosentti, mutta käsittääkseni sarakkeessa muu sosiaaturva. http://www.stm.fi/stm/toiminta_ja_talous/sosiaalimenot

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kahdeksan