Lue keskustelun säännöt.
Te, jotka aina valitatte sosiaalipummeista.
17.02.2015 |
Niin, miten jaksatte valittaa vuodesta toiseen siitä, miten jotkut elää teidän verorahoillanne. Halutessasi voit itsekkin heittäytyä valtion elättäväksi ja kokeilla onnistuuko eläminen n. 300e kuussa.
Harva sosiaalituilla elävä jättäytyy laiskuuttaan elätettäväksi ja jos jättäytyykin niin mitä se muita haittaa? Antaa jokaisen elää niinkuin parhaaksi näkee.
Ja tosiaan, jos niin paljon kaivelee niin jääkää itsekin elämään sosiaaliturvan varassa ja kokeilkaa onko se niin mukavaa, että kannattaa työssäkäyvänä valittaa.
Elämä on valintoja, voit olla päivässä 8tuntia Töissä tai 24 tuntia tekemässä Mitä huvittaa. Päätä itse ja anna muidenkin päättää :)
Kommentit (21)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 16:02"]
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 15:51"]
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 15:08"]
Niin, miten jaksatte valittaa vuodesta toiseen siitä, miten jotkut elää teidän verorahoillanne. Halutessasi voit itsekkin heittäytyä valtion elättäväksi ja kokeilla onnistuuko eläminen n. 300e kuussa. Harva sosiaalituilla elävä jättäytyy laiskuuttaan elätettäväksi ja jos jättäytyykin niin mitä se muita haittaa? Antaa jokaisen elää niinkuin parhaaksi näkee. Ja tosiaan, jos niin paljon kaivelee niin jääkää itsekin elämään sosiaaliturvan varassa ja kokeilkaa onko se niin mukavaa, että kannattaa työssäkäyvänä valittaa. Elämä on valintoja, voit olla päivässä 8tuntia Töissä tai 24 tuntia tekemässä Mitä huvittaa. Päätä itse ja anna muidenkin päättää :)
[/quote]
Ei muuten onnistu jos olet joskus ollut töissä ja esim hankkinut asunnon. Silloin sossupummiksi ei pääse vaan ensin täytyy käyttää tuo omaisuus loppuun ja sitten vasta yrittää uudelleen.
Olen itse ollut pari kuukautta työtön ja nyt kuukausia sairauslomalla enkä todellakaan arvosta elämäntapasossupummeja. Mun verot olis pienemmät jos ei tarvitsisi noita elättää!!
[/quote]
Oletko sinä edes laskenut kuinka paljon "sinä" elätät "sossupummeja"? Täällä on yli 5 miljoonaa ihmistä, joista suurin osa myös maksaa veroja, joten sinun osuutesi on kärpäsen kakka koko summassa. Puhumattakaan siitä että suurinosa verorahoista menee aivan muualle kuin ihmisten hengissä pysymiseen. Kansanedustajat pistävät useita tonneja taskuunsa per kuukausi plus muut lisät ja toisaalta Kreikkaankin on kiva välillä lähettää rahaa. Suomi pärjäisi vähemmällä rahalla, mutta talouden hoito pitäisi olla sen mukaista.
[/quote]
Olet oikeassa mutta kyllä näiden 35 työvuoden aikana on ehtinyt joka kohteeseen rahojaan menettää. Kansanedustajien palkat on perseestä - sehän on kutsumushomma kuten sairaanhoitajan työkin. 2000€ brutto olisi sopiva korvaus!