Lääkäri teki sisätutkimuksen ja sanoi irrottavansa kalvoja..
Survoi niin, että itku tuli. Kertoi, että toimenpide saattaisi käynnistää synnytyksen. Nyt rv 39 menossa. Toimenpiteen jälkeen tullut veristä vuotoa ja vatsaan sattuu. Onko jollain kokemusta tämmöisestä? Käynnistikö synnytyksen?
Kommentit (36)
mulla rv 39 tehtiin kunnon ronkkimis tutkimus, iha oikeen ruskehtavaa limaa tuli ja sitte samana päivänä alkoi tulemaan verisiä limaklönttejä eli ilmeisesti limatulppa ja illalla meni lapsivedet
Mulla ei ole mielikuvaa, että olisi normaalia kovakouraista sisätutkimusta enempää sattunut. Itselläni oli raskaus 41+2, kun olin kontrollissa keskussairaalassa ja sovittiin 42+0 käynnistys, ellei ala ennen sitä syntyä. Virnuili kyllä lopuksi, että eiköhän tää viikonlopun aikana ala tulla (oli perjantai), kun irrottelin noita kalvoja. Seuraavana päivänä klo 10 pamahti lapsivedet ja vauva oli maailmassa klo 13 eli aikalailla vuorokausi sen jälkeen. En tiedä, nopeuttiko tuo syntymää, mutta ainakin se sitten tuli ulos aika pian sen jälkeen. Ehkä olisi muutenkin tullut, kuka tietää.
Minulla toisen lapsen yliaikaiskontrollissa todettiin ultrassa että kyllä lapsi saisi jo ruveta syntymään, vaikka istukassa vielä virtaukset olivatkin kunnossa. Pyöräytteli sormella kohdunsuulta ja irrotteli myös noita kalvoja, oletan että toimenpiteessä viedään sormi kohdunsuusta sisään ja kiepautetaan siinä suulla jotenkin... en osaa sanoa tarkemmin. Koin myös epämiellyttäväksi toimenpiteen. Synnytys käynnistettiin muutenkin silloin ja lapsi syntyi samana iltana.
Täällä näköjään ei saa valittaa kiva jos jollakin on ollut vastaava kokemus ILMAN helvetillistä kipua. Ärsyttää toisten vähätteleminen. Tottakai synnytys tulee sattumaan enemmän, mutta varmasti tuonkin tutkimuksen voi tehdä ilman väkisin aiheutettua kipua.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 14:30"]
Täällä näköjään ei saa valittaa kiva jos jollakin on ollut vastaava kokemus ILMAN helvetillistä kipua. Ärsyttää toisten vähätteleminen. Tottakai synnytys tulee sattumaan enemmän, mutta varmasti tuonkin tutkimuksen voi tehdä ilman väkisin aiheutettua kipua.
[/quote]
Missä täällä on kielletty valittamasta? Jos joku toteaa, että hänen kohdallaan ei itkettänyt, niin onko se muka kiellettyä? Ihmisillä on erilaisia kokemuksia.
Mulla on takana jo usea synnytys. Koskaan ennen ei ole näin tehty. En arvannut, että sattuu niin paljon. On siis toisilla käynnistänyt synnytyksen? Mulla ei ole ainakaan vielä tullut mitään limaa, mutta rusehtavas veristä vuotoa tulee. Siitä lääkäri varoittikin.
Mullekkaan ei tollasta tehty, mutta esikoisen aikaan tehtiin synnytystapa-arviointi ja sillon lääkäri survas sormet perseeseen ilma ennakko varoitusta. Ois pitänyt tajuta kun pyysi ottamaan jaloista kiinni ja nostamaan lantiota ylös.
Tsemppiä ap!!!!
Huhhuh. Onneks on lapsluku täynnä (4 kpl)
Mulla oli joka ikisessä siaätutkimuksessa raskausaikana vedet silmissä, kun lääkäri oli niin kovakourainen. Sanoinkin asiasta, mutta ei auttanut yhtään. Jälkitarkastusta pelkäsin tosissani, kun sama lääkäri oli taas vuorossa ja arvaahan sen, että sattui. Nuori mies lääkäri tuolla meidän neuvolassa/ tk:saa ja ei mahdollisuutta vaihtaa, kun on vain tuo yksi lekuri. Jouduin käymään ronklattavana vieläpä lähes viikottain, kun raskaus oli vaikea ja aina vuosin verta jälkikäteen. Sairalassa kun tutkivat, niinen tuntenut mitään.
Mulla sattui myös tooosi paljon sisätutkimukset raskauden aikana..
Mut on täytynyt todeta että nuo tutkimuskivut ei oo mitään synnytykseen verrattuna. :/ :P
On joo tehty sisätutkimusta siten, että kohdunsuuta on ronklattu. Lääkäri maininnut erikseen, että "vähän venyttelee kohdunsuuta". Ei ole kyllä vauhdittanut synnytystä eikä ole itkettänyt.
Minulle tehtiin myös lääkärin sanojen mukaan vauhdittava tutkimus. Sattui niin että itkin, mies meinasi huitasta lääkäriä. Synnytys alkoi n 4-5 päivän kuluessa. Hirveä kokemus. Taisi olla jonkin asteinen sadisti.
Mulla kohdunsuu sormelle auki. Työnsi kätensä ja jotain kalvoja kuulemma irrotteli. Ap
Njaa-- Kaipa se limatulppa lähti liikkeelle. Mutta pientä se kipu on itse synnytykseen verrattua. KOHTA PÄÄSET TOSITOIMIIN.
Vanha ketju mutta lisään oman positiivisen kokemuksen jos joku vielä päätyy tänne kokemuksia etsiessään. Minulle tehtiin kalvojen pyörittely noin viikkoa ennen laskettua aikaa, tällöin kohdunsuu 3cm auki, mutta ei vielä supistuksia tms. synnytystä ennakoivia merkkejä. Kalvojen pyörittelyn jälkeen tuli hieman veristä vuotoa ja alavatsaa jomotteli lievästi muutaman tunnin ajan. Synnytys käynnistyi lapsiveden menolla seuraavana päivänä kalvojen pyörittelystä, supistukset alkoivat muutaman tunnin sisällä vedenmenosta ja siitä seitsemän tunnin päästä oli vauva sylissä. Ensisynnytys oli. En tiedä vaikuttiko kalvojen pyörittely asiaan vai olisiko synnytys käynnistynyt muutenkin.
Mulla tuo homma on 2 kertaa käynnistänyt lapsiveden tihkumisen. Ja silloin varsinkin jos on GBS pos niin kannattaa seurata tarkkaan vuotoja, jotta ehdit saada antibiootit ajoissa.
Joo, on mullakin irroteltu kalvoja ja sattui aivan s..tanasti. Olin jo yliajalla, en tiedä käynnistikö vai oisko käynnistynyt muutenkin, kahden päivän päästä vauva syntyi. Mut joo, aika kivulias oli toi juttu ja varsinkin kun lääkäri ei mitenkää varoittanut ennakkoon...