Lääkäri teki sisätutkimuksen ja sanoi irrottavansa kalvoja..
Survoi niin, että itku tuli. Kertoi, että toimenpide saattaisi käynnistää synnytyksen. Nyt rv 39 menossa. Toimenpiteen jälkeen tullut veristä vuotoa ja vatsaan sattuu. Onko jollain kokemusta tämmöisestä? Käynnistikö synnytyksen?
Kommentit (36)
Johan olisi hienoa, jos pääsisit tositoimiin!
Mulla meni tytär yliajalle, vielä ennen viikonloppua lääkäri ja harjoittelija (miksi niitä sanotaan?) ropeloivat kohdunsuuta. Asianmukaisesti pahoittelivat ja pyysivät anteeksi aiheuttamaansa kipua ja epämukavuutta, mutta tsemppasivat että kyllä se täältä tulee.
No ei lähtenyt syntymään. Tämä neiti oli jo silloin niin omapäinen, että päätti ihan itse syntymänsä hetken, eli kun kätilö tuli kohdunsuulle laitettavien lääkkeiden kanssa hän joutui toteamaan, ettei näitä tarvitakaan.
Samanlainen jästipää tyttö on vieläkin. Ihana.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 15:07"]Johan olisi hienoa, jos pääsisit tositoimiin!
Mulla meni tytär yliajalle, vielä ennen viikonloppua lääkäri ja harjoittelija (miksi niitä sanotaan?) ropeloivat kohdunsuuta. Asianmukaisesti pahoittelivat ja pyysivät anteeksi aiheuttamaansa kipua ja epämukavuutta, mutta tsemppasivat että kyllä se täältä tulee.
No ei lähtenyt syntymään. Tämä neiti oli jo silloin niin omapäinen, että päätti ihan itse syntymänsä hetken, eli kun kätilö tuli kohdunsuulle laitettavien lääkkeiden kanssa hän joutui toteamaan, ettei näitä tarvitakaan.
Samanlainen jästipää tyttö on vieläkin. Ihana.
[/quote]
Jeesus miten typerää tekstiä. Ei se kenenkään päätöksestä ala. Olet naiivi.
Minulle tehtiin vähän ronskimpi sisätutkimus laskettuna päivänä ja ei se tehnyt kipeää vaan oli vain vähän epämukavaa. 12h myöhemmin oli vauva kainalossa eli tehosi oikein mainiosti :)
Mulle myös tehtiin kovakourainen sisätutkimus, kun synnytys oli jo käynnistynyt mutta edistystä ei tapahtunut. Se oli ihan helvettiä. Olin siinä vaiheessa saanut pitkiä ja kivuliaita suppareita yli vuorokauden, nukkunut en ollut kahteen päivään ja olin täysin uupunut. Sitten mut vaan pumpattiin täyteen sitä hormonia joka lisää supistuksia, odotettiin supistusta ja lääkäri survoi niitä sormia sisälle ja repi ja venytteli. Kertomatta mitään. Se sattui aivan helvetisti, ja tuntui jonkinlaiselta raiskaukselta. Siitä ei ollut mitään muuta iloa, kuin että kivut yltyivät sietämättömiksi, niin että synnytys pysähtyi lopullisesti niiden vuoksi.
Mulle ei tulla iknä enää tekemään niin, en tajua miksi niin tehtiin enkä näe mitä arvoa siinä oli. Tai siis, ymmärrän että sairaalassa on näppärää vaikuttaa kemiallisesti ja mekaanisesti synnyttäjään niin että synnytys menee mahdollisimman nopeasti, että saadaan kunnon liukuhihnameininki päälle ja uusi synnyttäjä saliin, mutta pitäisi tuollaiselle kohtelulle olla jotain tieteellistä näyttöäkin.
Synnytys pysähtyi lopullisesti, eli jäikö lapsi syntymättä?
Nro 24 mainitsi tuon tieteellisen näytön, ja tuo itseänikin on mietityttänyt että minkälainen näyttö on noiden kovakouraisten sisätutkimusten jne hyödyistä synnytyksen käynnistämisessä. Ja että onko aina edes tarve yrittää nopeuttaa sitä käynnistämistä kun niin tehdään.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 15:56"]Synnytys pysähtyi lopullisesti, eli jäikö lapsi syntymättä?
[/quote]
Heh, heh :D
Mulle tehtiin, kun olin 4cm auki, mutta kaulaa jäljellä ja supistukset laimeita. Heti alkoi kunnon supistukset ja kohdunkaula hävisi puolessa tunnissa. Lapsi syntyi viiden tunnin päästä. Ronklaus ei varsinaisesti sattunut.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 15:56"]Synnytys pysähtyi lopullisesti, eli jäikö lapsi syntymättä?
[/quote]
Hyvä heitto oli :D täällä toinen jolla "synnytys pysähtyi lopullisesti" (joskin muusta syystä) ja loppupeleissä päädyttiin hätäsektioon. :)
Ei supistele ainakaan vielä yhtään. Vatsa on kyllä vähän oudon tuntuinen. Pyyhkiessä tulee vuotoa hiukan. Onkohan vielä toivoa, että synnytys käynnistyisi toimenpiteen vuoksi? Sp
Mulla tuo käynnisti synnytyksen. Vuodin limaista verta siitä sisätutkimuksesta ja "kalvojen irrottelusta" eteenpäin ja vuoronkauden kuluttua olinkin synnärillä synnyttämässä lasta. Rv tuolloin 39.
Supistukset eivät kyllä alkaneet heti, vaan vasta seuraavana yönä. Sisätutkimus oli ollut aamulla. Eli kyllä sulla toivoa on :D T. 31
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 14:23"]
Vauhdittiko teillä nää sisätutkimukset synnytyksen käynnistymistä?
[/quote]
Mä kävin polilla tutkimuksissa kun verenpaine meinas nousta. Eivät pistäneet käynnistykseen kun oli täyttä. Eikä tarvinnut, sisätutkimus käynnisti synnytyksen (vaikka ei nyt erityisen kivulias ollutkaan) ja n. 12 tuntia myöhemmin poika syntyi. Sisätutkimuksesta siis alkoi supistukset jotka jatkui aina synnytykseen.
Verinen vuoto on hyvin yleistä sisätutkimuksen jälkeen loppuraskaudessa ja kertoo vain siitä että paikat kypsyy ja synnytys lähestyy. Kyllä sinä kuule huomaat kun se käynnistyy oikeasti :) tsemppiä koitokseen!
Vauhdittiko teillä nää sisätutkimukset synnytyksen käynnistymistä?
Siis tunkeeko ne lääkärit ihan _koko kätensä_ sinne toosaan noita viimeisiä aukiolotutkimuksia tehdessään? Miten hitossa sinne mahtuu käsi, ilmeisesti vielä miehen iso sellainen? Nyt en tajua ja oksensin vähän suuhuni mielikuvan vuoksi.