Annatteko kummille lahjaehdotuksia?
Kommentit (64)
Mulla on kaksi kummilasta ja kysyn aina toiveet. Vanhemmat ovat järki-ihmisiä ja aina ne tarkat toiveet ovat jotain hyvin maltillisen hintaisia tai sitten kerrotaan vain joku tietty teema/sarja, joka on sillä hetkellä mieluista (esimerkiksi yhdessä vaiheessa oli ne Lol-jutut) ja niistähän on sitten helppo valita omaan kukkaroon sopiva härpäke. Mulla ei ole mitään budjettia per lahja - välillä menee alle kymppi, välillä käytän reilusti yli viisi kymppiä. Ostan toisinaan jotain ylimääräistäkin, vaikka ei olisi mikään merkkipäivä tai joulu. Aina kiittävät ja ovat tykänneet. 🙂
Itse kysyn kummilapsen toiveista ja vaatekoosta ennen kuin alan lahjoja suunnitella. Samoin oman lapsen kummit kyselevät usein toiveita tai "onko teillä jo..." Lapset saavat sitten puolin ja toisin todennäköisesti mieluisia juttuja. Eikä ole kiellettyä ostaa jotain muuta, jos sattuu löytymään.
Kyllä itse ainakin olen välillä vähän kujalla siitä, mikä voisi olla mieluista kummilapselle. Parempi kysyä vanhemmilta.
Jos kummit itse ovat kysyneet toivetta/tarvetta lahjalle?
Hah, mulle puhuttiin tuossa mopo autosta. Ei pyydetty osallistumaan mutta pää kenossa lapsen äiti puhu että olisi mukava kun olis mopoauto.. Ääh, en osaa sitä tähän selittää mutta oikein ärsytti. Ei tullut mopoautoeuroja, kahden kympin lahjakortti oli ihan riittävä syndelahja ottaen huomioon että mitään kiitollisuutta ei edes esitetä.
Kuinka yleistä tää kiittämättömyys on oikein? Ja tuo että kehdataan ruikuttaa rahaa.