Oletko aikuisiällä joutunut lainaamaan
Rahaa kaverilta, etkä ole maksanut takaisin?
Millaisia tekosyitä/ temppuja käytit?
Kommentit (10)
Hankalinta lainan saanti, joutuu mielistelemään vähän aikaan ja olemaan reilun oloinen.
Joo. Mentiin töissä syömään ja unohdin rahat työhuoneeseen. Työkaveri maksoi ruokani, lupasin maksaa takaisin. Unohdin maksaa. Ei koskaan kysynyt rahojen perään.
Jos aikuinen ihminen lainaa rahaa kaveriltaan, niin eihän sillä todennäköisesti ole raha-asiat siinä kunnossa, että voisi olettaa hänen helposti maksavan takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Joo. Mentiin töissä syömään ja unohdin rahat työhuoneeseen. Työkaveri maksoi ruokani, lupasin maksaa takaisin. Unohdin maksaa. Ei koskaan kysynyt rahojen perään.
Mulla oli tällainen opiskelukaveri yliopistolla aina sama temppu. Sitten ihmetteli miksen pidä yhteyttä, hän vaan aina soittaa. No jaa miksiköhän?
Ei ole ollut kavereita koko aikuisikänä joten en. Iskältä jouduin kerran lainaamaan 20 euroa kun palkka ei tullutkaan sovittuna päivänä tilille enkä olisi päässyt töihin joten tarvitsin rahaa bussilippuun. Nosti kyllä sellaisen metelin että miksi olen antanut mennä tilin nollille ja että aina pitäisi olla jonkun verran rahaa säästössä. Tuon jälkeen en ole keneltäkään enää lainannut vaan hankin luottokortin ja pidän nykyään aina 100 euroa käteistä kotona varalla.
En v itussa lainaa kellekkään enkä ite pyydä koskaan lainaa. Hankin omat rahat ite. Kerran lapseni luokkakaverin äiti kehtas pyytää että mä maksan sen tyttärelle liput ja safkat lintsillä kun sai kuulla että ollaan menossa tyttären kanssa. Vakuutti maksavansa seuraavana päivänä takas?! Sanoin ettei oo ylimääräistä enkä oo katunu. Siinä perheessä kaksi vanhempaa joista molemmat töissä. Ite oon totaali yh.
Olen lainannut ja lainaan tarvittaessa toiselle jos pystyn. No problem.
Sanoin että maksoin mutta eri pankista, menee muutama päivä ja jotain häiriöitä ollut kyllä 🤣