Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

VHH:sta sairastuneet?

Vierailija
17.02.2015 |

Keskusteluissa tulee usein vastaan että moni on pilannut terveytensä vähähiilihydraattisella dieetillä. Itse en kuitenkaan tunne ketään, jolle niin olisi käynyt. Tunnetko sinä? Mitä heille on tapahtunut?

En kaipaa arveluja sydäntaudeista ja muista riskeistä vaan oikeita kertomuksia siitä, mitä ihmisille on käynyt.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain aivan helvetinmoisen ummetuksen.

Vierailija
22/39 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihoin 20kg, puhkesi atooppinen ihottuma ja kärsin pahasta unettomuudesta vielä vuoden ajan karppauksen lopettamisen jälkeen.

Nyt olen laihtunut osan tuosta, ihottuma alkaa olla ohi ja pystyn jo nukkumaan, mutta tähän on mennyt tosiaan vuosi.

Suomessakin on bloggaajia, joilla kilppari on mennyt ihan vajaalle, ovat lihoneet ihan kunnolla, osalla jatkuvia lisämunuaisongelmia jne.

Ja teille karppaajille tiedoksi, mua on turha lähteä trollaamaan jollakin teidän vinkumisella väärästä karppauksesta jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 15:33"][quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 15:20"]

Tässäkin aatteessa on vaivihkaa vihellellen siirrytty puhumaan pehmeistä rasvoista ja avokadoista. Aikaisemmin kun niin keulittiin pekonit, paksut pihvit, juustot ja kermavaahdot edellä. Kaikkea kun kuulemma sai syödä mielin määrin; voissa paistettuja munakkaita unohtamatta. Voikahvia ja mitä kaikkea niitä olikaan :D

[/quote]

Kyllä ne kasvikset ja oliiviöljyt ovat karppaukseen kuuluneet alusta asti. Tietämättömät mölisevät noista pekoneista ja paistinrasvoista kun eivät osaa ottaa asioista selvää ja pelkäävät uusia juttuja.
[/quote] näitä mölisijöitä on täällä riittänytkin. Muistan karppausbuumin alkuajat ja reseptien innokkaan vaihtamisen etenkin Onlinellä. BNM etunenässä.

Vierailija
24/39 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 15:36"]

Sain aivan helvetinmoisen ummetuksen.

[/quote]

Nyt on tietysti turha kysyä, mitä söit, et kuitenkaan vastaa.

Vhh:lla ei tule ummetusta, jos syö oikein.

Vierailija
25/39 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 15:33"]

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 15:20"]

Tässäkin aatteessa on vaivihkaa vihellellen siirrytty puhumaan pehmeistä rasvoista ja avokadoista. Aikaisemmin kun niin keulittiin pekonit, paksut pihvit, juustot ja kermavaahdot edellä. Kaikkea kun kuulemma sai syödä mielin määrin; voissa paistettuja munakkaita unohtamatta. Voikahvia ja mitä kaikkea niitä olikaan :D

[/quote]

Kyllä ne kasvikset ja oliiviöljyt ovat karppaukseen kuuluneet alusta asti. Tietämättömät mölisevät noista pekoneista ja paistinrasvoista kun eivät osaa ottaa asioista selvää ja pelkäävät uusia juttuja.

[/quote]

Ihan on kyllä karppaajien itsensä suusta kuultu. Aika paljon on varmaan meitäkin, jotka ovat vaan vähentäneet hiilareita, varsinkin sokerin ja valkoiset vehnäjauhot minimiin, syövät vähän käsiteltyä monipuolista ruokaa hyvistä raaka-aineista, mutta eivät miellä itseään karppaajiksi. Ja sanoihan se H:läkin, että sitä joko karppaa tai ei, eihän kukaan voi olla vähän raskaanakaan...Miten muuten on pitääkö kaikki karppaajat vielä sitä H:lää oppi-isänään?

Vierailija
26/39 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenellekään ei ole pahasta eikä vaaranna kenenkään terveyttä, jos jättää turhat hiilihydraatit pois ja korvaa niitä runsailla kasviksilla ja hyvillä rasvoilla. Pekonin ja makkaran ja kerman ja voin määrätön lisäys ei varmasti ole se VHH idea, vaikka moni näin halusikin asian ymmärtää.

Vierailija
27/39 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 16:15"]

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 15:33"]

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 15:20"]

[/quote]

[/quote]

Ihan on kyllä karppaajien itsensä suusta kuultu. Aika paljon on varmaan meitäkin, jotka ovat vaan vähentäneet hiilareita, varsinkin sokerin ja valkoiset vehnäjauhot minimiin, syövät vähän käsiteltyä monipuolista ruokaa hyvistä raaka-aineista, mutta eivät miellä itseään karppaajiksi. Ja sanoihan se H:läkin, että sitä joko karppaa tai ei, eihän kukaan voi olla vähän raskaanakaan...Miten muuten on pitääkö kaikki karppaajat vielä sitä H:lää oppi-isänään?

[/quote]

Oman kokemuksen mukaan (vhh:ta 5v,) sanoisin, että karppaajat etsivät paljon tietoa ja eri lähteistä. Yksi näistä lähteistä voi olla myös H:lä.

Vierailija
28/39 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen 1-tyypin diabeetikon, joka joutui tehohoitoon koska oli lukenut Antti Heikkilän tekstejä siitä kuinka vhh sopii erinomaisesti myös 1-tyypin diabeteksen hoitoon. Noudatti orjallisesti oppaan neuvoja, ja vaikka olo heikkeni ei lopettanut. Lopulta tosiaan tehohoitoon sairaalaan. :( Noh, sen luulisi ymmärtävän, että hiilihydraattien vetäminen minimiin ei onnistu ykköstyyppiläiseltä. Ketoasidoosi kun on hengenvaarallinen tila.  

Vierailija
29/39 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 16:32"]

Tunnen 1-tyypin diabeetikon, joka joutui tehohoitoon koska oli lukenut Antti Heikkilän tekstejä siitä kuinka vhh sopii erinomaisesti myös 1-tyypin diabeteksen hoitoon. Noudatti orjallisesti oppaan neuvoja, ja vaikka olo heikkeni ei lopettanut. Lopulta tosiaan tehohoitoon sairaalaan. :( Noh, sen luulisi ymmärtävän, että hiilihydraattien vetäminen minimiin ei onnistu ykköstyyppiläiseltä. Ketoasidoosi kun on hengenvaarallinen tila.  

[/quote]

Tämä on sellaista tekstiä, että kirjoittaja ei ole tainnut ymmärtää mitään.  1diabetesta ei vhh:lla paranneta, eikä sitä ole missään kirjoissa edes kehotettu tekemäänkään.

Vierailija
30/39 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öööö miksi kaikki vastanneet puhuvat karppauksesta? Vhh on ihan eri asia kuin karppaus!!! 

Vierailija
31/39 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 16:39"]

Öööö miksi kaikki vastanneet puhuvat karppauksesta? Vhh on ihan eri asia kuin karppaus!!! 

[/quote]

Ei ole.

Vierailija
32/39 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu mä sairastuin terveyteen, kun aloin karpata ;) Musta tuli huono asiakas lääkebisnekselle. Hormonit normalisoitui, migreenilääkkeet sai heittää nurkkaan, närästyskin loppui. Jos nyt kolesterolilla mitään merkitystä on, niin sekin on hyvä. Ekan kerran kyllä mitattiinkin vasta pari vuotta sitten. Karpannut oon 7 v.

Vierailija
33/39 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mun  äidin siskon pojan kaverin veljen serkku oli kanssa parantunut sen sokeudesta karppauksen myötä. Kunhan on karppaus ruokavaliolla, hän näkee selvästi!

Vierailija
34/39 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään vhh:lla sairastunutta en tiedä. Päinvastoin vhh:lla ihmiset tuntuvat tervehtyvän ja veriarvot kauttaaltaan paranevat. Monet olen passittanut lääkärille ja lääkärin on täytynyt lääkityksiä vähennellä ja joitain on kokonaan lopetettu. Varsinkin verenpaine tuntuu reilusti laskevan. Useimmilla myös kolesteroliarvot näyttävät paranevan, ei kaikilla kuitenkaan. Tätä en saisi sanoa ääneen, enkä oikein voi asiakkaillenikaan mitään hyvää vhh:sta sanoa. Aloitin itsekin vhh:n pari viikkoa sitten, ihan kokeilumielellä. Vielä en ole havainnut muuta kuin että ilmavaivat ovat loppuneet ja vatsanpömpötys vähentynyt. Ajattelin puoli vuotta kokeilla ja ottaa sitten verikokeet ja katsoa sitten jatkoa. t. sydänhoitaja

Vierailija
35/39 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolivuotta on sen verran lyhyt aika, että alkuvaiheessa hieman nousevat kolesterolit, eivät vielä ehkä ole laskeneet.

Olen karpannut 5v. Joskus kun sorrun, rupeaa terveys reistailemaan heti. Karpilla olen täysin terve. Mieskin karppaa ja veriarvot ovat lääkärin mukaan loistavat.

Vierailija
36/39 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

:DDD
Tehän ette ymmärrä paljoakaan. Teissä on ollut paljon loisia, ja voin sanoa että dieetin muuttaminen muuttaa sen hienoisen tasapainon mitä on aikaisemmin ollut loisten ja immuunipuolustuksen välillä. Paasto olisi vieläkin tuhoisampaa loisille, sillä se käynnistää autofagian, eli elimistö rupeaa kierrättämään vanhaa tavaraa, kuten vanhoja soluja jne.. mutta ne voivatkin olla infektioituneita, jolloin niistä paukkuu esille lisää loisia. Eikun jatkakaa vaan... prosessi kestää useita vuosia, mutta lopussa kiitos seisoo.

Vierailija
37/39 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, kirjoittaja kyllä ymmärsi, mutta tuo tuntemani ykköstyyppiläinen ei. En osaa sanoa mitä kirjaa hän oli lukenut, mutta mainitsi heikkilän kirjan. Yritin puhua hänelle järkeä, koska satun kyllä ymmärtämään ykköstyypistä hyvin paljon. Se on surkeaa, että kaikki ei ymmärrä että kaikki ei sovi kaikille, etenkään jos on perussairaus. T.27

Vierailija
38/39 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä tosiselämässä ketään, joka olisi sairastunut VHH:n takia. Muutama, itseni mukaan lukien, on kylläkin päässyt muutamista lääkkeistä ilmeisen pysyvästi eroon.

Itselläni kävi niin hyvin, että keskivaikea astma pysyy oireettomana ilman mitään lääkkeitä. Ennen VHH:ta mikään lääkemäärä ei riittänyt samaan, ja söin välillä pitkiä kausia kortisonia tabletteinakin, koska henki ei meinannut kulkea ilman. Olin monet vuodet lääkityksellä ja astma rajoitti jonkin verran elämää. Olen ollut viimeiset 5 vuotta enemmän tai vähemmän tiukasti VHH:lla ja ero oli huima jo pian aloittamisen jälkeen. Viimeiset kolme vuotta täysin lääkkeetön.

Vierailija
39/39 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 11:37"]

Mulla alkoi verenpaine ja huono kolesteroli huolestuttavasti nousta. Mitään sen pahempaa ei tapahtunut kun lopetin karppauksen tuon seurauksena. Arvot on palanneet ennalleen vuosi karppauksen lopettamisen jälkeen.

[/quote]

Tuliko näistä sinulle jotain oireita, vai näkyikö vaikutus vain veriarvoissa? Itse olen karpannut jo pari vuotta ja kolesteroliarvoni ovat vielä erinomaiset, mutta pitkäaikainen vaikutus huolestuttaa.