Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tehdään yhtä hyvä kinkku/lohikuisaus kuin koulussa?

Vierailija
17.02.2015 |

Lapset aina kehuvat koulun kiusausruokia, itse en osaa tehdä niistä sellaisia että maistuisi muksuille, missä vika?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarpeeksi aromisuolaa eikä oikeaa kermaa? Hyi kauhistus, kuka tykkää laitoskuisauksista?

Vierailija
2/30 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan se lohikiusauksen lohi savulohta, siinä on omanlaisensa vähän voimakkaampi maku ja minä ainakin tykkään siksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 10:53"]

Tarpeeksi aromisuolaa eikä oikeaa kermaa? Hyi kauhistus, kuka tykkää laitoskuisauksista?

[/quote]

No meidän 3 poika tykkää, eivät osaa sanoa mikä siitä tekee niin hyvää :) toivottavasti tästä ei tule mikään kauhisteluketju

Vierailija
4/30 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta kaupasta eineslaatikkoa?

Vierailija
5/30 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 10:58"]

[/quote]

Ei ne tykkää kaupan eineslaatikoista, sitäkin on joskus kokeiltu

Vierailija
6/30 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 10:57"]

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 10:53"]

[/quote]

No meidän 3 poika tykkää, eivät osaa sanoa mikä siitä tekee niin hyvää :) toivottavasti tästä ei tule mikään kauhisteluketju

[/quote]

No sori, itse en vain ole oppinut koskaan sietämään kiusauksia, enkä kyllä itsetehtyjäkään. Paitsi janssonin kiusaus jostain syystä on sellainen että tykkään, muut kermapöperöt eivät vain iske, useista yrityksistä huolimatta. Silti se suola voi auttaa, ja ehkä sen kerman laatukin (ja ettei sitä ole ainakaan liikaa?) minullakin siihen että alas saa.

Vierailija
7/30 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahd. vähä maustetta ja yritä saaha paksuksi se. Itsellä jää aina aika liruksi se :(

Vierailija
8/30 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nuo nuoret (12 ja 13 vuotiaat) sanoo et koulun ruoka on mautonta mutta makunsa kullakin :). Meillä kinkkukiusaus tehdään näin: 2pussia valmista perunasipulisuikaletta, paketti leikkelettä( itse pilkotaan sopivaksi paloiksi) sekä kermaa,suolaa ja pippuria. Uunissa sen aikaa kun näyttää hyvältä.

Vierailija
9/30 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen saanut kiusauksen parhaiten onnistumaan, kun sen muhittaa padassa kannen alla.

Vierailija
10/30 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisään vielä että tehdäänkö kiusaukset koulussa kermaan, vai voiko olla jopa maitojauhe käytössä? Sitäkinhän voi laatikkoruoissa käyttää.

2

Vierailija
11/30 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 11:04"]

Ja lisään vielä että tehdäänkö kiusaukset koulussa kermaan, vai voiko olla jopa maitojauhe käytössä? Sitäkinhän voi laatikkoruoissa käyttää.

2

[/quote]

No, älä usko, että kermaan tehdään! Laitosruokaa, johon maku saadaan keinotekoisilla aromeilla!

Vierailija
12/30 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 11:01"]

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 10:58"]

[/quote]

Ei ne tykkää kaupan eineslaatikoista, sitäkin on joskus kokeiltu

[/quote]

Tulee mieleen tarina veljeni lapsuudesta. Hän tykkäsi syödä pph:lla viiliä ja talkkunaa ja pyysi äitiä ostamaan kotiin talkkunaa. Äiti osti, mutta ei kelvannut kun maistuu väärälle. Äiti kysyi pph:n talkkunan merkkiä ja osti samaa, mutta ei kelvannut kun maistuu väärälle. Äiti vei ostamansa talkkunat pph:lle ja veljeni söi tyytyväisenä molemmat pussilliset.

Toisin sanottuna: sä et vain voi onnistua tässä asiassa.

Vierailija
13/30 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ihmettelin pitkään, miksi en saa tehtyä yhtä hyvää kinkkukiusausta kuin äiti. Lopulta selvisi, että vika kermassa. Laitoin ennen jotain ruoka-juttua ja lopulta tajusin, että sehän on jokin kasvisvalmiste, eikä aito kerma. Eli kehotan kokeileen eri kermoja. Jos löytyisi se koulun käytt
mä.

Vierailija
14/30 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 11:14"]

Minä ihmettelin pitkään, miksi en saa tehtyä yhtä hyvää kinkkukiusausta kuin äiti. Lopulta selvisi, että vika kermassa. Laitoin ennen jotain ruoka-juttua ja lopulta tajusin, että sehän on jokin kasvisvalmiste, eikä aito kerma. Eli kehotan kokeileen eri kermoja. Jos löytyisi se koulun käytt mä.

[/quote] Koska siellä niitä halvimpia käytetään, se tuskin on siis aitoa.

Vierailija
15/30 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko ajatella, että soittaisi koulun keittiöön ja kysyisi?

Luulisin, että melko mielellään neuvoisivat huoltajaa hädässä ja ottaisivat avunpyynnön hyvänä palautteena :-D

Vierailija
16/30 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 11:14"]

Minä ihmettelin pitkään, miksi en saa tehtyä yhtä hyvää kinkkukiusausta kuin äiti. Lopulta selvisi, että vika kermassa. Laitoin ennen jotain ruoka-juttua ja lopulta tajusin, että sehän on jokin kasvisvalmiste, eikä aito kerma. Eli kehotan kokeileen eri kermoja. Jos löytyisi se koulun käytt mä.

[/quote]

Laitosruokaan ei käytetä kermaa.

Vierailija
17/30 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulujen kiusaukset tehdään pakaste lohisuikaleesta sekä perus kinkkusuikaleesta. Kermana käytetään perus kasvisrasvapohjaistavalmistetta. Aromisuolan eikä muiden aromivahventeiden käyttö ole sallittu. Suolan määrä on joka ruokalajissa vakioitu.

Terveisin, Keittäjä.

Vierailija
18/30 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulussa kiusaukset oli kyllä melkein ainoat ruoat mitkä mulle uppos.

Vierailija
19/30 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 11:40"]

Koulujen kiusaukset tehdään pakaste lohisuikaleesta sekä perus kinkkusuikaleesta. Kermana käytetään perus kasvisrasvapohjaistavalmistetta. Aromisuolan eikä muiden aromivahventeiden käyttö ole sallittu. Suolan määrä on joka ruokalajissa vakioitu.

Terveisin, Keittäjä.

[/quote]

Eli aika sontaa lapsille syötetään.

Vierailija
20/30 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 12:13"]

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 11:40"]

Terveisin, Keittäjä.

[/quote]

Eli aika sontaa lapsille syötetään.

[/quote]

No luuletko että sillä rahalla minkä kunnat varaa ruokailuun per nuppi, hirveitä gurmee aterioita loihditaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kolme