Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ketään muuta koskaan kummastuttanut täällä kirjoittavien hyvät palkat?

Vierailija
24.11.2021 |

Aina kun täällä tulee palkoista puhetta, niin tuntuu olevan vain hyvin tienaavia ihmisiä. Itse olen ollut useammalla eri alalla hommissa (kiintöistöhuoltoala, teknologiateollisuuden hommat ym) ja aina on ollut palkka bruttona keskimäärin alle 2500€/kk. Yli kahteen tonniin on pitänyt aina saada vuorolisiä. Enkä minä ole yleisesti ottaen ollut koskaan edes se firman kaikkein matalapalkkaisin.
Täällä tuntuu alle kolmen tonnin tulot olevan harvassa ja usein ilmoitetaan palkan olevan noin 3000-5000€/kk. Ajattelin vain, että onkohan täällä kaikki jotain erikoisosaajia, kun itse en "normitöistä" ole koskaan tiennut lähellekään moisia summia.

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lähinnä minulla tästä palstasta mielikuva sellaisesta tavallisesta työläisväestä, joka ylipäänsä viitsii näin rasittavalla palstalla olla. Mitä jossain korkeassa virassa oleva luulee tältä palstalta ylipäänsä saavansa tai löytävänsä? Käyvät pönkittämässä itsetuntuntua kun saavat lukuannoksen siitä kuinka huonosti suurella osalla menee?

En itsekään käsitä mitä ihmettä täällä palstalla roikun. Muutama mielenkiintoinen ja asiallinen ketju toki löytyy. Itse olen vasta yli 15 työvuoden jälkeen päässyt 2600-2700 euron bruttopalkkaan ja olen elämääni ihan tyytyväinen. Ei tällä alalla kauheasti enempää voi saada, kun ei ole "tuottava firma" vaan verovaroin rahoitettavasta toimialasta kyse.

Vierailija
42/54 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan parasta on, kun kukaan ei usko tulojasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan tässä vähän sekin että aika monet valehtelevat täällä. Jotkut ei pientä pyöristämistä edes miellä valheeksi vaikka kaikki mikä ei ole totta on valehtelua.

Miksi valehtelisin, kun en tunne ketään eikä kukaan tunne minua. 

Hei Riitta, tunnistin sut heti.

Vierailija
44/54 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa valehtelee ja osalla varmasti on oikeastikin iso palkka. Mutta onhan täällä paljon myös ihan tt- ja työmarkkinatuella olevia. Aika paljon täällä on myös sijoittajaguruja, joilla on miljoonien sijoitukset, ei nekään varmasti kaikki totta ole...

Mun palkka on 1700€ brutto, ei sijoituksia.

Vierailija
45/54 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No lähinnä minulla tästä palstasta mielikuva sellaisesta tavallisesta työläisväestä, joka ylipäänsä viitsii näin rasittavalla palstalla olla. Mitä jossain korkeassa virassa oleva luulee tältä palstalta ylipäänsä saavansa tai löytävänsä? Käyvät pönkittämässä itsetuntuntua kun saavat lukuannoksen siitä kuinka huonosti suurella osalla menee?

En itsekään käsitä mitä ihmettä täällä palstalla roikun. Muutama mielenkiintoinen ja asiallinen ketju toki löytyy. Itse olen vasta yli 15 työvuoden jälkeen päässyt 2600-2700 euron bruttopalkkaan ja olen elämääni ihan tyytyväinen. Ei tällä alalla kauheasti enempää voi saada, kun ei ole "tuottava firma" vaan verovaroin rahoitettavasta toimialasta kyse.

No minusta täällä on ihan hyviä ketjuja ja provot ihan parhaita. En ole ollenkaan ajatellut tuota näkökantaa, että pönkittäisin itsetuntoani ja kuinka huonosti muilla menee. Ihan huumorimielellä ajavietteeksi luetaan näitä aloituksia. 

Vierailija
46/54 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa trolleja, osa hyvätuloisia, pieni- ja keskituloisten enemmistö vaikenee. Ei kannata ottaa tosissaan mitään nettiäänestyksiä. Rikkammat ja suurempituloiset ihmiset tykkäävät lytätä köyhiä ja korostavat, että ovat itse ihan "normaaleja". Tämä on luonnollinen psykologinen reaktio, jos on heikolla itsetunnolla varustettu ihminen, joka on peräisin vähälahjaisin geenein ja matalalaotsaisen kallonmuodon (joka kertoo kognitiivisten kykyjen vajaatoiminnasta) varustetusta perheestä mutta on hiukan sattunut työelämässä lykästämään tai saanut jonkun turhakepaikan perhefirmasta. Ja näitähän perheitä täällä juntti-Suomessa piisaa.

Kai on ihan loogista, että jos perustetaan esim. Juoksuketju, ei sinne mikään virtahevon näköinen av-mamma ekana ryntää kertomaan saavutuksiaan, vaan maratoonarit?

Mainiota verbaliikkaa, ei mulla muuta. :D

Vierailija
47/54 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa trolleja, osa hyvätuloisia, pieni- ja keskituloisten enemmistö vaikenee. Ei kannata ottaa tosissaan mitään nettiäänestyksiä. Rikkammat ja suurempituloiset ihmiset tykkäävät lytätä köyhiä ja korostavat, että ovat itse ihan "normaaleja". Tämä on luonnollinen psykologinen reaktio, jos on heikolla itsetunnolla varustettu ihminen, joka on peräisin vähälahjaisin geenein ja matalalaotsaisen kallonmuodon (joka kertoo kognitiivisten kykyjen vajaatoiminnasta) varustetusta perheestä mutta on hiukan sattunut työelämässä lykästämään tai saanut jonkun turhakepaikan perhefirmasta. Ja näitähän perheitä täällä juntti-Suomessa piisaa.

Kai on ihan loogista, että jos perustetaan esim. Juoksuketju, ei sinne mikään virtahevon näköinen av-mamma ekana ryntää kertomaan saavutuksiaan, vaan maratoonarit?

Ihana vastaus. Paras kohta oli "matalalaotsaisen kallonmuodon (joka kertoo kognitiivisten kykyjen vajaatoiminnasta)".

Vierailija
48/54 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän tunnetusti kokoontuu Suomen akateemiset, erikoisasiantuntijat, sijoittajat ja ne harvat akateemikot.

Netissä kun voi anonyymina satuilla mitä tahansa.

Vierailija
49/54 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvapalstalle on tunnetusti keskittynyt yhteiskunnan eliitti: miltei jokainen tänne kirjoittava mamma on sanojensa mukaan hoikka, onnellisessa parisuhteessa, vaativissa asiantuntijatöissä ja korkeasti kouluttautunut.

Tämän keskustelun perusteella nousi myös verbaalinen lahjakkuus yhdeksi tyypillisen palstailijan ominaisuudeksi - sitä lahjakkuutta ei vain viitsitä tänne vaahdotessa ilmeisesti näyttää.

Köyhät ja kipeät ovat muualla.

Vierailija
50/54 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletatko yleisesti, että täällä kirjoitellaan vain ja ainoastaan totuuksia 😂😂😂

Vierailija
51/54 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sillä rekkakuskilla ja kauppakeskuksen vartijalle ja siivoojalla ole koko päivää aikaa tänne kirjoitella.

Ravintolan keittiössä ei saa ottaa edes puhelinta esille.

Vierailija
52/54 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monissa ammateissa suuri osa palkasta myodostuu erilaisista lisistä. Esimerkiksi itse olen käytettyjen ruumisarkkujen korjaaja. Meitä on tietääkseni vain kolme päätoimista koko maassa. Kaikki ollaan valtion palkkalistoilla.

Peruspalkka on suoraan sanottuna pieni, tällä hetkellä 1852 euroa kuukaudessa. Mutta jos kuukausi jää peruspalkalle, ei työkään ole ollut juuri muuta kuin kevyttä päivystystä.

Mutta kiireisenä kuukautena saattaa hälytystyöstä, ylityöstä ja epämukavista työajoista tulla lisiä jopa peruspalkan verran. Normaalikuukausi on suunnilleen tuhannen euron luokkaa.

Lisäksi saamme kilometrirahat, koska julkisilla kulkuneuvoilla monet työkohteet ovat vaikeasti saavutettavissa. Varsinkin yöllä ja pyhäpäivinä. Työkeikkoja tulee valtion ja kuntien laitoksiin suunnilleen yhtä paljon ja monet paikoista ovat tarkoituksellakin vähän syrjässä.

Vierailija
53/54 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tienasin 5000€/kk tekemällä kahta työtä. Lapsettomana onnistuu.

Tiedän miutamia yli 100 000€/a tienaavia, jotka käyvät joskus täällä. Johtavissa asemissa töissään.

Tämä on tällainen ajatusten kaatopaikka monenlaisille ihmisille.

Vierailija
54/54 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokenut kaiken tietää kirjoitti:

Monissa ammateissa suuri osa palkasta myodostuu erilaisista lisistä. Esimerkiksi itse olen käytettyjen ruumisarkkujen korjaaja. Meitä on tietääkseni vain kolme päätoimista koko maassa. Kaikki ollaan valtion palkkalistoilla.

Peruspalkka on suoraan sanottuna pieni, tällä hetkellä 1852 euroa kuukaudessa. Mutta jos kuukausi jää peruspalkalle, ei työkään ole ollut juuri muuta kuin kevyttä päivystystä.

Mutta kiireisenä kuukautena saattaa hälytystyöstä, ylityöstä ja epämukavista työajoista tulla lisiä jopa peruspalkan verran. Normaalikuukausi on suunnilleen tuhannen euron luokkaa.

Lisäksi saamme kilometrirahat, koska julkisilla kulkuneuvoilla monet työkohteet ovat vaikeasti saavutettavissa. Varsinkin yöllä ja pyhäpäivinä. Työkeikkoja tulee valtion ja kuntien laitoksiin suunnilleen yhtä paljon ja monet paikoista ovat tarkoituksellakin vähän syrjässä.

Mitä ruumisarkkukorjaaja käytännössä tekee ? Eikö niitä käytetä vain kerran ?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi