Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ottaako joku maskin vain puhtain käsin ja joka kerralle uuden?

Vierailija
24.11.2021 |

Luulisin että melko harva jos kukaan toimii näin.

Kommentit (77)

Vierailija
61/77 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina puhtain käsin laitan maskin. Käytän kangasmaskeja ja voin myöntää että käytän samaa kaksi kertaa, jos esim. menen julkisilla, enkä voi pestä sitä välissä. Omistan siis useita maskeja, mutta juuri 15 min. metro matkan ajaksi en jaksa ottaa uutta.

Vierailija
62/77 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua inhottaa se jätteen määrä, mikä maskeista tulee.

Kiitos koronarokotusvastustajien.

Kaikki toimet mitä me yritämme tehdä koronan vuoksi vain hidastaa piinaa. Virus ottaa omansa ja leviää aikansa, kaikki jarruttelut vain hidastaa! katsokaa Ruotsia, he sairasti taudin pois! eivätkä pidä maskeja joten jäteongelmaa ei ole. Ja kokonaiskuolleisuus ei ole noussut joten se sitä kuolleiden määrästä mitä kuitenkin yrititte tähän tyrkyttää. 

Tämä rokote on sekunda, ei estä tautia ei tartuntaa eikä levittämistä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/77 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myönnetään että teen juurikin näin . Käytän kerran ja roskiin .

Samoin. Minulla on auton hansikaslokerossa iso pakkaus, josta napataan uudet maskit esim. kauppaan mennessä. Käsilaukussa on aina maskeja yksittäispakkauksissa/muovipussissa, josta voin ottaa maskin ennen kauppaan, kirjastoon tms menoa, jos olen kävellen liikkeellä. Molemmissa paikoissa on myös käsidesiä.

Sama täällä, otan aina uuden maskin puhtailla käsillä. Ja noissa muovipusseissa pidän, ei sielu kestä sitä, että tunkisin sen taskuun noin vain. En ymmärrä yhtään ihmisiä, jotka pihistelee näissä todella halvoissa perusmaskeissakin, eli sitten käyttää samaa moneen kertaan. Hyi yök.

Vierailija
64/77 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua inhottaa se jätteen määrä, mikä maskeista tulee.

Kiitos koronarokotusvastustajien.

Kaikki toimet mitä me yritämme tehdä koronan vuoksi vain hidastaa piinaa. Virus ottaa omansa ja leviää aikansa, kaikki jarruttelut vain hidastaa! katsokaa Ruotsia, he sairasti taudin pois! eivätkä pidä maskeja joten jäteongelmaa ei ole. Ja kokonaiskuolleisuus ei ole noussut joten se sitä kuolleiden määrästä mitä kuitenkin yrititte tähän tyrkyttää. 

Tämä rokote on sekunda, ei estä tautia ei tartuntaa eikä levittämistä!

Katsotaan "kateellisina" ruotsia, jossa koronaan kuolleita/sairastuneita moninkertainen määrä verrattuna suomeen. Ja aloittavat kohta rokottamaan kaikki 3. kerran, joka on kyllä fiksua, kun koronaluvut ovat siellä vielä kohtuullisia eli ajoissa aloittavat.

Vierailija
65/77 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä maskilla pyritään suojautumaan?   Estääkö kalsarit pierun hajun leviämisen!

Vierailija
66/77 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoin. Minulla on auton hansikaslokerossa iso pakkaus, josta napataan uudet maskit esim. kauppaan mennessä. Käsilaukussa on aina maskeja yksittäispakkauksissa/muovipussissa, josta voin ottaa maskin ennen kauppaan, kirjastoon tms menoa, jos olen kävellen liikkeellä. Molemmissa paikoissa on myös käsidesiä.

Sama täällä, otan aina uuden maskin puhtailla käsillä. Ja noissa muovipusseissa pidän, ei sielu kestä sitä, että tunkisin sen taskuun noin vain. En ymmärrä yhtään ihmisiä, jotka pihistelee näissä todella halvoissa perusmaskeissakin, eli sitten käyttää samaa moneen kertaan. Hyi yök.

Mua suututtaa maskijäte. Pesen kertakäyttömaskeja 60 asteessa pesukoneessa ja käytän uudelleen (ovat pestynäkin vähintään yhtä tehokkaita kuin kangasmaskit). Kun ovat liian kuluneita, heitän roskiin.

Vierailija
67/77 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

KÄyttänyt koko aikana ehkä 10 maskia. Töissä oli visiiri jossain vaiheessa, nyt ei onneksi tarvi pitää. Käyn kaupassa ehkä kerran viikossa ja mulla autossa maski, jota käytän sen 10 min kauppareissun ajan. Maski kuivuu sitten monta päivää siinä. Ja seuraavalla käyttökerralla jo tiedän, että mulla ei viimeksi ollut koronaa, joten voin käyttää sitä samaa maskia. 

KÄsilaukusta ja taskusta heitä pyykkikoneeseen maskeja. Ne ei mee miksikään, aika kestävää materiaalia.

Olisi kamala ajatella, että olisin tuhlannut ympäristöä, kun ei mulla tai tällä paikkakunnalla edes ole ollut koronaa.

Sen sijaan pidän kyllä turvavälit ja etäisyydet. Kuljen omalla autolla, vietän vapaa-aikani perheen parissa. En kättele tai ole vieraiden lähellä niissä juhlissa, joissa olen ollut.

Vierailija
68/77 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään järkeä vaihtaa joka käyttökerran jälkeen. Maski on yhden käytön jälkeen yhä kuin uusi.

Vierailija
69/77 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä huomata että moni muukin ymmärtää edes yrittää vähentää tätä järkyttävää jätemäärää mikä näistä turhakeräteistä tulee. Ihan järkyttävä ympäristökatastrofi, ja miljoonia eläimiä kärsii ja kuolee noiden takia.

Vierailija
70/77 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Pihistelee halvoissa perusmaskeissa", luuletko että se on rahasta kiinni? Ei, vaan järjen käytöstä. Toki joillekin voi olla iso lovi kassaan jos joka kerta ottaa uuden turhakerätin käyttöönsä, olis varmaan tähdellisempääkin ostettavaa.

Vierailija
71/77 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan kaupan lattialta maskin käytän sen ja laitan käytön jälkeen roskikseen. Maskia vähän käytetty eikä ole näkyvää likaa voi sitä käyttää turvallisesti.

Vierailija
72/77 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aha.

Hienoa että jotkut noin tekevät.

Minä en kuitenkaan. Yksinkertaisesti tuohon ei olisi varaa, siis joka kerta uusi maski naamalle, kun edellinen on tullut pois otettua. 

Bussimatkalla on maski, ulos bussista, kävellen kauppaan, kauppaan mennessä pitäisi laittaa uusi maski, vaan ei, en laita, käytän sitä samaa joka oli bussissa naamalla. Ja sitten taas kaupasta pois, maski pois, bussia odottamaan ja se sama maski naamalle vielä kolmannen kerran.

Vierailija
73/77 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Pihistelee halvoissa perusmaskeissa", luuletko että se on rahasta kiinni? Ei, vaan järjen käytöstä. Toki joillekin voi olla iso lovi kassaan jos joka kerta ottaa uuden turhakerätin käyttöönsä, olis varmaan tähdellisempääkin ostettavaa.

Juu, olen kyllä samaa mieltä, että ne perusmaskit ovat joillekuille halpoja, mutta joillekuille toisille ne ovat suuri lisäerä niukkoihin käytettävissä oleviin rahoihin.

Pääasia että se maski kuitenkin on, ja vieläpä niin kasvoille asetettuna, että se peittää sekä suun että nenän!

Ja yks juttu.... luulen, että ainakin jokunen, joka väittää pistävänsä joka ainoa kerta tuliterän maskin naamallensa, valehtelee.....

No, rupeatteko nyt kyttäämään ihmisten maskin vaihtoväliä... hyi, hyi, toi ei heittänyt HALPAA PERUSMASKIA roskikseen vaan tuuppasi sen taskuunsa.... AHAA, SE VARMAAN MEINAA KÄYTTÄÄ SITÄ MASKIA VIELÄ TOISTAMISEEN!

Vierailija
74/77 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aha.

Minä en kuitenkaan. Yksinkertaisesti tuohon ei olisi varaa, siis joka kerta uusi maski naamalle, kun edellinen on tullut pois otettua. 

Bussimatkalla on maski, ulos bussista, kävellen kauppaan, kauppaan mennessä pitäisi laittaa uusi maski, vaan ei, en laita, käytän sitä samaa joka oli bussissa naamalla. Ja sitten taas kaupasta pois, maski pois, bussia odottamaan ja se sama maski naamalle vielä kolmannen kerran.

Voi tavaton, sunhan täytyis pitää sit rättiä naamalla bussista kauppaan ja takasin :D vaikka ihmiset vähän ehkä pitkään katsoo dorkaa jolla on ulkona kävellessä maski.

Vierailija
75/77 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aha.

Voi tavaton, sunhan täytyis pitää sit rättiä naamalla bussista kauppaan ja takasin :D vaikka ihmiset vähän ehkä pitkään katsoo dorkaa jolla on ulkona kävellessä maski.

Niinpä niin. Varmaan teillä Helsingissä tapahtuu noin, vaan täällä syrjäseuduilla bussipysäkiltä kauppaan kävelymatkaa voi olla enemmän kuin kymmenen askelta.

Kesähelteillä... haha... bussissa naama hikisenä maskin peitossa... ja sitten kun meni ulos, niin olisi mukamas pitänyt se maski naamalla kävellä paahteen alla...

Ja sitten toisaalta talvipakkasilla... no, suojaahan se maski toki ulkona pakkasilmalta, mutta mieluummin ilman silloin kun se on mahdollista ulkona.

Just just.

Mutta jatka sinä samaa rataa rahoines!

Vierailija
76/77 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aha.

Pitäs ja pitäs, kaikkea pitäs. Rokottamattomien aikuistenkin pitäs kipin kapin mennä hakemaan se piikki.

Mut siis... Kuka siinä on suurimmassa vaarassa, jos yhtä maskia käyttää useamman kerran, yhtä kertakäyttöiseksi tarkoitettu maskia? Luulisin että se joka sitä maskia naamallansa pitää... vai... No, toistaiseksi ei ole koronatartuntaa tullut vaikka samaa kertakäyttömaskia on useamman kerran tullut käytettyä.

Vierailija
77/77 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aha.

Niinpä niin. Varmaan teillä Helsingissä tapahtuu noin, vaan täällä syrjäseuduilla bussipysäkiltä kauppaan kävelymatkaa voi olla enemmän kuin kymmenen askelta.

Kesähelteillä... haha... bussissa naama hikisenä maskin peitossa... ja sitten kun meni ulos, niin olisi mukamas pitänyt se maski naamalla kävellä paahteen alla...

Ja sitten toisaalta talvipakkasilla... no, suojaahan se maski toki ulkona pakkasilmalta, mutta mieluummin ilman silloin kun se on mahdollista ulkona.

Just just.

Mutta jatka sinä samaa rataa rahoines!

Et sitte tajunnut että vitsillä kirjoitettu. En asu (enää) Helsingissä, eli tiedän kyllä maaseudun julkiset kulkuvälineet... Onhan se huvittavaa kun jotkut täälläkin jopa fillaroi kauppaan maski naamalla, en ihan viisaana pidä.