Juhana Vartiaisen koronapolitiikka tuntuu huomattavasti poikkeavan Jan Vapaavuoresta Helsingissä
Juhana ehkä hieman yllättäen tuntuukin kannattavan tiukkaa koronapolitiikkaa. Ehkä Juhanan tiedemiestausta vaikuttaa tässä myös jotain.
Kommentit (14)
J.Vapaavuori oli pelkkä vitsi. Se toisteli muiden sanomisia ominaan, haki ansiotonta arvonnousua ja kaipasi ihailua. Se tyyppi oli ihan pihalla. Ainoa mitä se osasi oli käskyttää ja hyppyyttää alaisiaan. Turha tyyppi.
Onneksi J.Vartiainen on tolkun ihminen ja jopa ymmärtää asioita, mikä tietysti on päättäjille aina plussaa.
huuto Kalliosta kirjoitti:
J.Vapaavuori oli pelkkä vitsi. Se toisteli muiden sanomisia ominaan, haki ansiotonta arvonnousua ja kaipasi ihailua. Se tyyppi oli ihan pihalla. Ainoa mitä se osasi oli käskyttää ja hyppyyttää alaisiaan. Turha tyyppi.
Onneksi J.Vartiainen on tolkun ihminen ja jopa ymmärtää asioita, mikä tietysti on päättäjille aina plussaa.
Lopeta valehteleminen. Vapaavuori oli erittäin hyvä hommassaan. Mies paikallaan. Parempaa ei voinut edes kuvitella.
Vierailija kirjoitti:
Lopeta valehteleminen. Vapaavuori oli erittäin hyvä hommassaan. Mies paikallaan. Parempaa ei voinut edes kuvitella.
Totuus kirpasee! Kyllähän se kirveltää, kun asiat sanotaan suoraan ja rehellisesti. Tyyppi oli täysin hajuton, mauton ja väritön. Mene nuolemaan haavojasi, hyväksy pettymyksesi ja jätä tolkun ihmiset hoitamaan oikeita asioita.
Häivy!
Kuinka tyhmiä te oikein olette?
Vapaavuoren ja Vartiaisen linja on aivan sama, eli aina toimet tilanteen mukaan.
Eikö teidän tajuntaanne ole vieläkään mennyt, että nyt on poikkeuksellisen kova tilanne. Siksi toimia tiukennetaan. Ei sen kummempaa.
Vielä kun saataisiin pääministeri, jolla keskittyisi työhönsä. Marin keskittyy instaan, julkkiksensa poseeraamiseen mediassa ja bilettämiseen. Työt jää tekemättä. Se on Marinin tehtävä potkia Kiurua persuuksiin, jotta tuo koronapassihomma saadaan kondikseen ja laajaan käyttöön, se on hänen tehtävänsä saada hallituksesta ulos parempi raami ravintoloita koskevaan sääntelyyn. - Mutta kun tytöt ei osaa ja kun puolueen kannatus on laskussa ja Keskustakin uhkaa lopettaa Marinin holtittoman velanoton muka ratkaisuna ihan joka ongelmaan, demarit puoluepolitikoivat eli masinoivat kauhean koronatilanteen ja pääministeri keskittyy oman PR;n hoitamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Totuus kirpasee! Kyllähän se kirveltää, kun asiat sanotaan suoraan ja rehellisesti. Tyyppi oli täysin hajuton, mauton ja väritön. Mene nuolemaan haavojasi, hyväksy pettymyksesi ja jätä tolkun ihmiset hoitamaan oikeita asioita.
Häivy!
Ei, mene sinä pois valehtelemasta. Minä olen täällä tarpeellinen asiatiedon ja totuuden kertojana.
Vuosi sitten Vartiainen itse huuteli avaaman ja vapauttamaan kaiken. Nyt kun on vastuussa Helsingin taloudesta, aukeaa silmät, mihin se vapaus ja avaaminen johtaa (myös rahallisesti) ja sen seurauksena vaatii tiukkaa koronakuria.
Mutta oppositiokansanedustajana oli kiva huudella hallituksen linjan vastaisia "talouselämämyönteisiä" möläytyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häivy!
Ei, mene sinä pois valehtelemasta. Minä olen täällä tarpeellinen asiatiedon ja totuuden kertojana.
Olet hullu riidankylväjä taas palstoilla. Voit poistua.
Hae fiksaatiosi muualta ja muista, ainoastaan otettu lääke auttaa!
Aloittajalle tiedoksi, etteivät tiedemiehet ole kannattaneet aina tiukkoja toimia. Se on fakta.
Vartiainen jatkaa Vapaavuoren erinomaista koronapolitiikkaa eli toimet aina oikein suunnattuina ja oikean tasoisina tilanteeseen nähden.
Ei pidä kommentoida, jos ei sen vertaa seuraa, että tietäisi koronatilanteen muuttuneen ratkaisevasti. Siksi kovemmat toimet.
Toivon, että koronapassi saadaan vihdoinkin erittäin laajaan käyttöön ja vielä niin, että vihereän passin saa vain rokotteella tai paranemalla. Rokottamattomat on saatava pois liikenteestä. He ovat supertartuttajia ja he miehittävät sairaalapaikat ja etenkin tehohoidon.Heidän pitämisensä pois paikoista vähentää tartuntoja ja käytännössä poistaa läpäisytartunnat rokotetuilta. On turha riskeerata kaikkien terveys ja terveydenhoidon kantokyky vain pienen vähemmistön vuoksi.Kun rokotepassi on laajasti voimassa, yhteiskunta voi oikein hyvin toimia olosuhteisiin nähden maximivapaudella.
Kun vielä saataisiin maahan kunnollinen hallitus. Pääministeriksi joku, jolla on aikaa ja kiinnostusta hoitaa pääministerin tehtävä. Se olisi win-win-win-win...tilanne. Marin voisi keskittyä bailamaan omin rahoin eikä pakolliset piipahdukset työssä silloin tällöin kun kamerat on paikalla haittaisi hänen insta- ja minä-minä-minä-haastattelusessioitaan. Kansanedustakin voi otattaa kuvia eduskunnassa itsestään ja koltuistaan.
Monet päättäjät pelkäävät koronaa, koska ovat itse vanhoja ja riskiryhmässä.
Vierailija kirjoitti:
Vuosi sitten Vartiainen itse huuteli avaaman ja vapauttamaan kaiken. Nyt kun on vastuussa Helsingin taloudesta, aukeaa silmät, mihin se vapaus ja avaaminen johtaa (myös rahallisesti) ja sen seurauksena vaatii tiukkaa koronakuria.
Mutta oppositiokansanedustajana oli kiva huudella hallituksen linjan vastaisia "talouselämämyönteisiä" möläytyksiä.
Ole nyt hiljaa, kun et ymmärrä. On aivan oikeaa politiikkaa avata välillä yhteiskuntaa reippaasti, jos tilanne sen sallii. Ja on aivan oikein tiukentaa toimia riittävässä määrin, kun tilanne sitä vaatii.
Tyhmänkin pitäisi ymmärtää näin yksinkertainen asia. Jos tiukkaa linjaa vedetään turhaan, ihmiset eivät lopulta enää noudata sääntöjä. Lisäksi haittavaikutukset (syrjäytyminen, mielenterveysongelmat, velkaantuminen, konkurssit, tuotannolliset ja taloudelliset ongelmat jne). lisääntyvät. Rajoitukset ovat myös velaksi elämistä ja ne velat pitää maksaa vaikka kom mar it mitä väittäisivät kokemattomuuttaan ja vastuuttomuuttaan rinnakkaistodellisuudessaan.
Nyt on pakko tiukentaa rokottamattomien vuoksi. Se, että näin laajasti joudutaan puuttumaan kunnollisten, rokotettujen ihmisten vapauteen, on täysin Marinin ja Kiurun syytä. He eivät hoida tehtäviään. He eivät osaa. He puoluepolitikoivat ja Marin keskittyy oman napansa kaiveluun esitellen sen ihan ihmeellistä nöytää jonain sensaationa lehdissä ja instassa. Marinin omalla boomerihuumorilla: Antakaa meille teinipissiksen sijaan oikea pääministeri.
Vierailija kirjoitti:
Aloittajalle tiedoksi, etteivät tiedemiehet ole kannattaneet aina tiukkoja toimia. Se on fakta.
Vartiainen jatkaa Vapaavuoren erinomaista koronapolitiikkaa eli toimet aina oikein suunnattuina ja oikean tasoisina tilanteeseen nähden.
Ei pidä kommentoida, jos ei sen vertaa seuraa, että tietäisi koronatilanteen muuttuneen ratkaisevasti. Siksi kovemmat toimet.
Toivon, että koronapassi saadaan vihdoinkin erittäin laajaan käyttöön ja vielä niin, että vihereän passin saa vain rokotteella tai paranemalla. Rokottamattomat on saatava pois liikenteestä. He ovat supertartuttajia ja he miehittävät sairaalapaikat ja etenkin tehohoidon.Heidän pitämisensä pois paikoista vähentää tartuntoja ja käytännössä poistaa läpäisytartunnat rokotetuilta. On turha riskeerata kaikkien terveys ja terveydenhoidon kantokyky vain pienen vähemmistön vuoksi.Kun rokotepassi on laajasti voimassa, yhteiskunta voi oikein hyvin toimia olosuhteisiin nähden maximivapaudella.
Kun vielä saataisiin maahan kunnollinen hallitus. Pääministeriksi joku, jolla on aikaa ja kiinnostusta hoitaa pääministerin tehtävä. Se olisi win-win-win-win...tilanne. Marin voisi keskittyä bailamaan omin rahoin eikä pakolliset piipahdukset työssä silloin tällöin kun kamerat on paikalla haittaisi hänen insta- ja minä-minä-minä-haastattelusessioitaan. Kansanedustakin voi otattaa kuvia eduskunnassa itsestään ja koltuistaan.
Miten sinä Vapaavuoren koronapolitiikasta erinomaista saat? Tyyppi harasi aina eri suuntaan jos joku yritti jotain tehdä ja perusteet tempoi hatusta.
Ai se oli Juhana noiden tiukennusten kannattaja.
Jos korsetti vedetään liian tiukalle, saattaa olla vaikea hengittää.
Olen positiivisesti yllättynyt. En ole nimittäin koskaan pitänyt Vartiaisesta.