Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi tällä palstalla vihataan oikeasti toimivia laihdutuskeinoja?

Vierailija
17.02.2015 |

Olen nyt pidemmän aikaa seurannut erinäisiä laihdutusketjuja ja kaikissa on yksi yhteinen piirre. Kun joku kertoo oikeasti toimivia keinoja (pitkäkestoinen, ei kitukaloreilla oleva dieetti, liikunnalla höystettynä) niin sitä alapeukutetaan ja nälvitään.

Onko se oikeasti niin vaikeaa hyväksyä, että onnistunut laidutus ei vaadi ihmeitä, ihmedieettejä tai laitteita, vaan kärsivällisyyttä, aikaa ja itsekuria.

Tässä muutama vinkki. Alapeukuttakaa nyt sitten:
-Lihotakseen kilon, ihmisen tulee syödä n.7000kcal yli kulutuksensa. Luobnollisesti kilon laihdutukseen pitää polttaa saman verran. Jos päivässä syö 500kcal alle kulutuksen, laihtuu noin puoli kiloa viikossa.
- Paino ei siis voi pienen repsahduksen myötä nousta useita kiloja. Se on nestettä ja lihassokeria, jonka kulutat pois muutamassa päivässä. Ei kannata siis luovuttaa
- Laihdutuksen ensikilot ovat nestettä ja sen takia alkupudotus on nopea. Älä luovuta, kun tahti hidastuu.
-Pelkällä liikunnalla ei laihdu, mutta liikunta tukee laihtumista. Jokainen liikuntahetki tarkoittaa lisää kalorivajetta, mutta jos ruokailutavat eivät tue kalorivajetta, tulos on plusmiinus nolla. Eli jos käyt 250kcal lenkillä,mutta syöt 300kcal suklaapatukan, lenkkisi oli hyödytön.
- Ihminen tarvitsee noin 1200kcal pitääkseen kehon toiminnassa.
- Kiellettyjä ruoka-aineita ei ole. Joistain vain tulee enemmmän kaloreita kuin toisista ja niinpä niitä voi syödä vähemmän. Maalaisjärki kannattaa kuitenkin pitää mukana. Syötkö mieluummin ison lautasellisen salaattia kuin kourallisen karkkeja? Kummastakohan saat tarpeeksi vitamiineja.
- Laske kalorit, laske kulutuksesi, syö niiden mukaan. Älä hätäile tai lannistu muutaman kilon heittelystä, jos tiedät syöneesi alle kulutuksen. Se on nestettä ja poistuu ennenpitkää.
- Nestettä kerääntyy mm. liikunnan jälkeen, ennen kuukautisia ja iltaa kohden.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuu, että lähinnä kateelliset alapeukuttaa. Itse laihdutin vhh:lla 13 kg, enempään ei tarvetta ollutkaan. Täällä kun siitä kerroin, miten helppoa se oli kun ei tarvinnut tuntea nälkää, ei ollut väsymystä, unenlaatu parani ja muutenkin olotila muuttui loistavaksi, sain enemmän ala- kuin yläpeukkuja. Te jotka näistä kaloreista ymmärrätte, niin osaatteko selittää, että miksi vhh:lla laihtuu, vaikka kalorivajetta ei tule, ennemminkin päinvastoin? Ihan siis oikeasti mielenkiinnosta kysyn, jos jollakin on tietoa. Miksi ihmeessä se rasva laihduttaa? Vai mikä siinä laihduttaa?

Vierailija
22/48 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasva ja proteiini laihduttaa. Vhh ajaa hiilarit vartalosta minimiin. Hiilihydraatit keräävät nestettä. Proteiini menee lihaksiin. Rasva (erit. ne hyvät) menevät soluaineenvaihduntaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 08:33"]

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 08:00"]

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 07:44"]

Ap, kulutusta on vaikea laskea. Eri aineet käsitellään eri tavoin elimistössä. Se ei ole suoraa matematiikkaa. Toki se ei tarkoita, etteikö kulutuksen pidä olla suurempi kuin energia, jonka syöt.

[/quote]

No voe helevettiläinen taas. Mitä ihmeen väliä sillä on miten eri aineet käsitellään elimistössä, jos mitataan kulutusta.

Jos crosstrainerissa tai kuntopyörässä on kalorinäyttö, niin se mittaa ihan tasan tarkasti sitä energiamäärää mitä polkemiseen on käytetty.

[/quote]

Ootko oikeesti noin hölmö?

[/quote]

No ihan todellakin olen. Tietysti keskiverto-AV-mamman on ylivoimaista ymmärtää, että energia = teho x aika ja että kunnon ergometrillä saadaan kulutettu energia kilokalorin (tai kilojoulen) tarkkuudella tietoon.

Sykemittareiden kulutukset ovat keskimäärin oikein, mutta kun ihmisten syke vaihtelee, eli samalla kuormituksella ihmisillä on eri syke, niin tulokset ovat suuntaa antavia.

Vierailija
24/48 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 08:43"]

Minusta tuntuu, että lähinnä kateelliset alapeukuttaa. Itse laihdutin vhh:lla 13 kg, enempään ei tarvetta ollutkaan. Täällä kun siitä kerroin, miten helppoa se oli kun ei tarvinnut tuntea nälkää, ei ollut väsymystä, unenlaatu parani ja muutenkin olotila muuttui loistavaksi, sain enemmän ala- kuin yläpeukkuja. Te jotka näistä kaloreista ymmärrätte, niin osaatteko selittää, että miksi vhh:lla laihtuu, vaikka kalorivajetta ei tule, ennemminkin päinvastoin? Ihan siis oikeasti mielenkiinnosta kysyn, jos jollakin on tietoa. Miksi ihmeessä se rasva laihduttaa? Vai mikä siinä laihduttaa?

[/quote]

Ei ymmärretä ravinnosta ja sen käyttäytymisestä kehossa. Vain kalorit ovat tärkeitä, tai oikeastaan niiden vähyys.

Vierailija
25/48 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Perustele nyt miksi ihmeessä minun pitäisi olla sinulle kateellinen?! Minusta ei ole mitään ylpeyden aihetta ensi kerryttää niitä turhia kiloja ja sitten odottaa punaisenmaton levittämistä kun itse aiheutetusta pääsee eroon.

Millaiset elämäntapasi ovet nyt. Itselläni on tuttuja lääkärintarkkailusssa, kun terveys meni vhh:llä...Pitää nyt kuitenkin muistaa kun näitä asioita levittää oman pään pyhänä totuutena kuten evankeliumia, että kaikki ei sovi kaikille!

Vierailija
26/48 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 08:53"]

[/quote]

Ei ymmärretä ravinnosta ja sen käyttäytymisestä kehossa. Vain kalorit ovat tärkeitä, tai oikeastaan niiden vähyys.

[/quote]

Niin, vähyys siinä mielessä, että kaloreita on enemmän kuin 1200kcal (ettei mene säästöliekille ja sisäelimet saa tarpeeksi ravintoa toimiakseen), mutta vähemmän kuin kulutus.

Oletko huomannut, että kaloriviisaat ovat kyllä selittäneet omat kantansa ja käyttäneet lukuja. Mitä sinulta on tullut "Ette ymmärrä". Mitä emme ymmärrä? Selitä, kerro teoriaa, näytä lukuja. Ehkä sitten on uskominen, että tiedät jotain. Mutupohjalta on turha lähteä huutelemaan.

Vierailija
27/48 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä vihaajat häviävät enemmän siinä vihaamisessaan kuin kukaan muu. Jatkuva kieltäminen ja tekosyyt eivät sitä läskiä sulata pois. Siinähän vihaavat ja keksivät kaikki maailman syyt, mikseivät voi laihtua. Me, jotka ollaan otettu härkää sarvista ja kohdattu tosiasiat saadaan nauttia pidemmästä elämästä, upeasta kropasta ja hyvästä itsetunnosta!

Vierailija
28/48 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 08:54"]

[/quote]

Perustele nyt miksi ihmeessä minun pitäisi olla sinulle kateellinen?! Minusta ei ole mitään ylpeyden aihetta ensi kerryttää niitä turhia kiloja ja sitten odottaa punaisenmaton levittämistä kun itse aiheutetusta pääsee eroon.

Millaiset elämäntapasi ovet nyt. Itselläni on tuttuja lääkärintarkkailusssa, kun terveys meni vhh:llä...Pitää nyt kuitenkin muistaa kun näitä asioita levittää oman pään pyhänä totuutena kuten evankeliumia, että kaikki ei sovi kaikille!

[/quote]Enpä ole väittänytkään, että vhh sopii kaikille, senhän tietää lähinnä kokeilemalla mikä itselleen sopii. Mulla kilot kertyivät kolmannen raskauden aikana, kun olin monta kuukautta liikuntakiellossa, olisi varmaan pitänyt syödä jotenkin eritavalla, söin kuitenkin kutakuinkin neuvolan ohjeiden mukaan. Jostain syystä siinä sitten kertyi kiloja. Imetysaikana tietysti jonkin verran tippui, mutta sitten ei enempää, ei millään. Söin vähemmän, laskin kaloreita, vähensin rasvaa, lisäsin kasviksia, liikuin runsaasti. Seurauksena jatkuva väsymys, iho kuivui, kilpirauhanen meni vajaatoiminnan puolelle ja paino ei tippunut grammaakaan. Useampia yrityksiä oli ja pisimmään jaksoin yrittää 8 kk.

Mulle sitten tepsi vhh, en väitä että kaikille tepsii tai on sopivaa, kukin tyylillään. Mulle se oli ja on hyvä, oon nyt ollut sillä 9 v. Terveyteni on erinomainen, tosin en huvikseni lääkärissä ramppaa, mulle riittää se, että tunnen itseni terveeksi, olen pirteä ja energinen, saan hyvin nukuttua, iho ja hiukset ovat hyvässä kunnossa, seksi maistuu, kuukautiset ovat oireettomat, vatsa toimii hyvin jne. Kilppari toimii taas normaalisti, sen käyn aika ajoin mittauttamassa. Kolesteroli on mitattu pari kertaa, molemmilla kerroilla arvot olivat erinomaiset, mitä se nyt sitten kertookaan.

Kyllä minusta on syytä olla ylpeä kun saa laihdutettua, monille se on iso urakka. Ja syistä jotka lihavuuteen johtaa, emme aina tiedä. Taustalla voi olla sairautta, masennusta, jo kotona opitut väärät syömistottumukset yms. Ja vaikka ihminen olisi lihonut silkkaa laiskuuttaan, on silti syytä olla ylpeä kun laihtuu ja terveys paranee. Ihan samoin kun on syytä olla ylpeä kun sohvaperuna aloittaa liikunnan. Tai ujo uskaltautuu vaikka koulutukseen. EIkä se aina välttämättä ole ylpeyttä, voi olla ihan vaan puhdasta onnistumiseniloa. Mutta sinä varmaan olet niin täydellinen, että et mokaa koskaan, vaan toimit aina täydellisesti, mitä sinun mielestäsi sitten onkaan. Mun mielestä kaikkia pitää tsempata, jotka yrittävät jotain parempaa, mitä ennen ovat tehneet. Tsemppiä sullekin ihmisenä kasvamiseen.

Vierailija
29/48 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut että tullollaista laihdutusta erityisesti alapeukutettaisiin.

Vierailija
30/48 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduin n. 7 kg juoksemalla muutaman kerran viikossa, kävelemällä paljon ja lopettamalla välipalat ja viikonloppuisin en syönyt välttämättä ollenkaan lämmintä ruokaa. Söin kyllä myös karkkia ja sipsiä joskus ja join olutta ja viiniä, mutta en liian usein. Puolessa vuodessa lähti paino. Ylipainoa ei ollut, mutta painoindeksi putosi monta askelta. En kutsu tätä terveelliseksi tavaksi laihduttaa, mutta ainakin itseäni auttoi paljon se että unohdin syömisen välillä ja sitten kun vatsa tottui en edes tarvinnut niin paljon ruokaa.

Vierailija
31/48 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 07:39"]

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 07:21"]

-Pelkällä liikunnalla ei laihdu, mutta liikunta tukee laihtumista.

[/quote]

Ja paskat mitä väität!!!!! Aivan varmasti liikunta laihduttaa, jos energiansaanti ei vastaavasti muutu. Hyväkuntoinen juoksija pystyy polttamaan 1 500 - 2 000 kcal yhdellä juoksulenkillä, mutta tyypillinen laihduttaja vain muutaman 100 kcal päivässä liikkumalla.

Se katsos johtuu ihan siitä, että energia on HIILIVETYÄ. Kropassa nämä hiilivedyt hapetetaan, jolloin sen sisältämästä hiilestä syntyy HIILIDIOKSIDIA ja vedystä syntyy VETTÄ.

C + O --> CO2

H + O --> H2O

Hiilidioksidi ja osa vedestä poistuu uloshengityksessä ja loput vedestä hikenä ja virtsana.

HAPENOTTOKYKY ratkaisee miten nopeasti henkilö pystyy hapettamaan hiilivetyä eli kuluttamaan energiaa. Juoksukuntoinen ihminen pystyy hapettamaan 1 000 kcal tunnissa juosten, kun taas tyypillisesti kuntosalilla kuluu vain 200 - 600 kcal tunnissa riippuen kunnosta ja suorituksista.

Siksi kannattaa tarkkailla omaa hengitystä liikuttaessa. Tietysti hapenottokyky kasvaa juoksemalla jolloin jokainen hengenveto hapettaa enemmän. Kannattaa totuttaa itsensä siihen, että on voimakkaasti hengästynyt pitkiä aikoja.

Kohtalon ivaa on se, että hyvä juoksija olisi myös hyvä laihduttaja. :D

[/quote]

Tuon 1000 kalorin kuluttaminen ei yleensä koske ihmisiä, jotka laihduttavat, ts ovat lihavia. Puhut huippu-urheilusta nyt!

Normaali liikunta ei tosiaankaan laihduta merkittävästi +- 5 kiloa tutkimusten mukaan, mutta liikunta on terveellistä ja tekee laihdutuksen helpommaksi henkisesti. Siitä saa tsemppiä ja positiivista energiaa!

Vierailija
32/48 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 07:34"]

Oon huomannut osittain saman, ehkä ennemmin niin päin että jotain puolivillaisia mukatosia yläpeukutetaan todella herkästi. Itse tosin kyllä uskon että hieman muullakin kun kaloreiden + / - suhteella voi olla väliä. Nykyään kun ihmiset kärsii erinäisistä painoon vaikuttavista asioista kuten metabolisesta oireyhtymästä, suolen toiminnan häiriöistä, stressistä ja sen seurauksista sekä hormonaalisesta epätasapainosta niin itse ottaisin myös huomioon liikunnan ja ruokavalion vaikutukset noihin. Olisi ensiarvoisen tärkeää että ihmiset ymmärtäisivät paremmin näitä mekanismeja ja niiden vaikutusta terveyteen ja painoon sen sijaan / ohella että hulluna kyttää vain kaloreita.

[/quote]

Lisäisin tähän että ihmisen kulutusta ei voi mitata luotettavasti painon mukaan laskemalla. Joillekin 500 kalorin vähentäminen laskennallisesta kulutuksesta toimii hyvin, toisille ei ollenkaan. Kukaan ei tätä palstoilla usko, mutta en laihdu grammaakaan esim. 1200 kalorin dieetillä, vaan tarvitsen niukkaenergisen ruokavalion painonpudotukseen. Vaikka olen ylipainoinen, normaaliruokavalioni on erittäin terveellinen ja harrastan liikuntaa, vaikka virallinen totuus on että makaan sohvalla sipsejä ja sidukkaa ahmien.

Vierailija
33/48 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 07:38"]

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 07:34"]Oon huomannut osittain saman, ehkä ennemmin niin päin että jotain puolivillaisia mukatosia yläpeukutetaan todella herkästi. Itse tosin kyllä uskon että hieman muullakin kun kaloreiden + / - suhteella voi olla väliä. Nykyään kun ihmiset kärsii erinäisistä painoon vaikuttavista asioista kuten metabolisesta oireyhtymästä, suolen toiminnan häiriöistä, stressistä ja sen seurauksista sekä hormonaalisesta epätasapainosta niin itse ottaisin myös huomioon liikunnan ja ruokavalion vaikutukset noihin. Olisi ensiarvoisen tärkeää että ihmiset ymmärtäisivät paremmin näitä mekanismeja ja niiden vaikutusta terveyteen ja painoon sen sijaan / ohella että hulluna kyttää vain kaloreita. [/quote] Toki laihdutukseen voi vaikuttaa terveydelliset seikat, mutta kaikilla ei ole kilpirauhasen vajaatoimintaa/hormoonihäiriötä/stressiä. Terveydelliset seikat on tutkittava, mutta nyrkkisääntönä kalorivajeella pelaaminen toimii. Jos tuloksia ei ala parin kuukauden sisään näkyä, kannattaa konsultoida lääkäriä. -ap

[/quote]

Lääkäreitä harvemmin kiinnostaa alkaa selvittelemään tällaisia kovin syvällisesti. Otetaan verikokeet, ja jos niissä ei näy mitään, käsketään liikkumaan enemmän ja kirjoittamaan ihan kaikki suupalat ylös ruokapäiväkirjaan (vaikka näin olisi tehty jo aiemmin).

Vierailija
34/48 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 10:04"][quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 07:38"]

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 07:34"]Oon huomannut osittain saman, ehkä ennemmin niin päin että jotain puolivillaisia mukatosia yläpeukutetaan todella herkästi. Itse tosin kyllä uskon että hieman muullakin kun kaloreiden + / - suhteella voi olla väliä. Nykyään kun ihmiset kärsii erinäisistä painoon vaikuttavista asioista kuten metabolisesta oireyhtymästä, suolen toiminnan häiriöistä, stressistä ja sen seurauksista sekä hormonaalisesta epätasapainosta niin itse ottaisin myös huomioon liikunnan ja ruokavalion vaikutukset noihin. Olisi ensiarvoisen tärkeää että ihmiset ymmärtäisivät paremmin näitä mekanismeja ja niiden vaikutusta terveyteen ja painoon sen sijaan / ohella että hulluna kyttää vain kaloreita. [/quote] Toki laihdutukseen voi vaikuttaa terveydelliset seikat, mutta kaikilla ei ole kilpirauhasen vajaatoimintaa/hormoonihäiriötä/stressiä. Terveydelliset seikat on tutkittava, mutta nyrkkisääntönä kalorivajeella pelaaminen toimii. Jos tuloksia ei ala parin kuukauden sisään näkyä, kannattaa konsultoida lääkäriä. -ap

[/quote]

Lääkäreitä harvemmin kiinnostaa alkaa selvittelemään tällaisia kovin syvällisesti. Otetaan verikokeet, ja jos niissä ei näy mitään, käsketään liikkumaan enemmän ja kirjoittamaan ihan kaikki suupalat ylös ruokapäiväkirjaan (vaikka näin olisi tehty jo aiemmin).
[/quote]

No jos terveydellisiä vaivoja ei lääkärikään löydä, niin laihtumattomuudesta ei voi oikein syyttää ketään muuta kuin itseään. Oletkohan näitä ruokapäiväkirjan täyttäjiä, jotka eivät esim. merkitse kahvipullaa kun se ei ole "oikeaa ruokaa". Ja sipaisu voita on senttimetrin paksuinen kerros.

Vierailija
35/48 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tiedän mikä tepsii mutta en jaksa noudattaa sitä kunnolla tällä hetkellä

http://liikkujanilo.blogspot.fi/2015/02/mika-on-kun-laihis-nappaa-mika-on-kun.html

Vierailija
36/48 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 10:10"]

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 10:04"][quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 07:38"] [quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 07:34"]Oon huomannut osittain saman, ehkä ennemmin niin päin että jotain puolivillaisia mukatosia yläpeukutetaan todella herkästi. Itse tosin kyllä uskon että hieman muullakin kun kaloreiden + / - suhteella voi olla väliä. Nykyään kun ihmiset kärsii erinäisistä painoon vaikuttavista asioista kuten metabolisesta oireyhtymästä, suolen toiminnan häiriöistä, stressistä ja sen seurauksista sekä hormonaalisesta epätasapainosta niin itse ottaisin myös huomioon liikunnan ja ruokavalion vaikutukset noihin. Olisi ensiarvoisen tärkeää että ihmiset ymmärtäisivät paremmin näitä mekanismeja ja niiden vaikutusta terveyteen ja painoon sen sijaan / ohella että hulluna kyttää vain kaloreita. [/quote] Toki laihdutukseen voi vaikuttaa terveydelliset seikat, mutta kaikilla ei ole kilpirauhasen vajaatoimintaa/hormoonihäiriötä/stressiä. Terveydelliset seikat on tutkittava, mutta nyrkkisääntönä kalorivajeella pelaaminen toimii. Jos tuloksia ei ala parin kuukauden sisään näkyä, kannattaa konsultoida lääkäriä. -ap [/quote] Lääkäreitä harvemmin kiinnostaa alkaa selvittelemään tällaisia kovin syvällisesti. Otetaan verikokeet, ja jos niissä ei näy mitään, käsketään liikkumaan enemmän ja kirjoittamaan ihan kaikki suupalat ylös ruokapäiväkirjaan (vaikka näin olisi tehty jo aiemmin). [/quote] No jos terveydellisiä vaivoja ei lääkärikään löydä, niin laihtumattomuudesta ei voi oikein syyttää ketään muuta kuin itseään. Oletkohan näitä ruokapäiväkirjan täyttäjiä, jotka eivät esim. merkitse kahvipullaa kun se ei ole "oikeaa ruokaa". Ja sipaisu voita on senttimetrin paksuinen kerros.

[/quote]

Juuri tämä sama asenne on lääkäreilläkin. On paljon sellaisia tiloja jotka eivät perusverikokeissa näy, ja silloin syytetään aina potilasta. Ruokapäiväkirjaa täyttäessäni ainakin minulla on tapana punnita ja merkitä ihan kaikki, myös kahviin lisäämäni rasvaton maito, mutta lääkärin koulutuksella voi ilmeisesti kumota tämän jos verikoe ei kerro helppoa vastausta.

Vierailija
37/48 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset lihoo eri tavoin, niin mikseivät laihtuisi eri tavoin? Minulle tuli puolessa vuodessa 15 kiloa ylipainoa, joka asettui lähes yksin vyötärölle. Mitta kasvoi 13 cm, kun taas lantiolle tuli lisäystä vain 5 cm. Tuollaisen määrän lihominen syömällä tarkoittaisi 100 g suklaalevyn lisäämistä jokapäiväiseen ruokavalioon. En jää kommentoimaan, kunhan jaoin ajatukseni.

Vierailija
38/48 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateellisia harmittaa kun eivät laihdu millään!!!!!!!

Vierailija
39/48 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 10:42"][quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 10:10"]

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 10:04"][quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 07:38"] [quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 07:34"]Oon huomannut osittain saman, ehkä ennemmin niin päin että jotain puolivillaisia mukatosia yläpeukutetaan todella herkästi. Itse tosin kyllä uskon että hieman muullakin kun kaloreiden + / - suhteella voi olla väliä. Nykyään kun ihmiset kärsii erinäisistä painoon vaikuttavista asioista kuten metabolisesta oireyhtymästä, suolen toiminnan häiriöistä, stressistä ja sen seurauksista sekä hormonaalisesta epätasapainosta niin itse ottaisin myös huomioon liikunnan ja ruokavalion vaikutukset noihin. Olisi ensiarvoisen tärkeää että ihmiset ymmärtäisivät paremmin näitä mekanismeja ja niiden vaikutusta terveyteen ja painoon sen sijaan / ohella että hulluna kyttää vain kaloreita. [/quote] Toki laihdutukseen voi vaikuttaa terveydelliset seikat, mutta kaikilla ei ole kilpirauhasen vajaatoimintaa/hormoonihäiriötä/stressiä. Terveydelliset seikat on tutkittava, mutta nyrkkisääntönä kalorivajeella pelaaminen toimii. Jos tuloksia ei ala parin kuukauden sisään näkyä, kannattaa konsultoida lääkäriä. -ap [/quote] Lääkäreitä harvemmin kiinnostaa alkaa selvittelemään tällaisia kovin syvällisesti. Otetaan verikokeet, ja jos niissä ei näy mitään, käsketään liikkumaan enemmän ja kirjoittamaan ihan kaikki suupalat ylös ruokapäiväkirjaan (vaikka näin olisi tehty jo aiemmin). [/quote] No jos terveydellisiä vaivoja ei lääkärikään löydä, niin laihtumattomuudesta ei voi oikein syyttää ketään muuta kuin itseään. Oletkohan näitä ruokapäiväkirjan täyttäjiä, jotka eivät esim. merkitse kahvipullaa kun se ei ole "oikeaa ruokaa". Ja sipaisu voita on senttimetrin paksuinen kerros.

[/quote]

Juuri tämä sama asenne on lääkäreilläkin. On paljon sellaisia tiloja jotka eivät perusverikokeissa näy, ja silloin syytetään aina potilasta. Ruokapäiväkirjaa täyttäessäni ainakin minulla on tapana punnita ja merkitä ihan kaikki, myös kahviin lisäämäni rasvaton maito, mutta lääkärin koulutuksella voi ilmeisesti kumota tämän jos verikoe ei kerro helppoa vastausta.
[/quote]

Eli sinä et voi edes harkita laihduttamista, koska sinulla on mystinen laihtumisen estävä sairaus, jota ei löydä verikokeilla eikä oikein muutenkaan? Tiedätkö, mikä tässä vähän haiskahtaa. Tekosyy ja laiskuus. Myönnä nyt vain, että et laihduta, koska et yksinkertaisesti vain pysty käsittämään sitä, ettei ole mahdollista maata sohvalla syömässä sipsejä ja nameja entiseen malliin ja laihtua sivutuotteena.

Vierailija
40/48 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 11:33"]

[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 10:42"][quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 10:10"] [quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 10:04"][quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 07:38"] [quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 07:34"]Oon huomannut osittain saman, ehkä ennemmin niin päin että jotain puolivillaisia mukatosia yläpeukutetaan todella herkästi. Itse tosin kyllä uskon että hieman muullakin kun kaloreiden + / - suhteella voi olla väliä. Nykyään kun ihmiset kärsii erinäisistä painoon vaikuttavista asioista kuten metabolisesta oireyhtymästä, suolen toiminnan häiriöistä, stressistä ja sen seurauksista sekä hormonaalisesta epätasapainosta niin itse ottaisin myös huomioon liikunnan ja ruokavalion vaikutukset noihin. Olisi ensiarvoisen tärkeää että ihmiset ymmärtäisivät paremmin näitä mekanismeja ja niiden vaikutusta terveyteen ja painoon sen sijaan / ohella että hulluna kyttää vain kaloreita. [/quote] Toki laihdutukseen voi vaikuttaa terveydelliset seikat, mutta kaikilla ei ole kilpirauhasen vajaatoimintaa/hormoonihäiriötä/stressiä. Terveydelliset seikat on tutkittava, mutta nyrkkisääntönä kalorivajeella pelaaminen toimii. Jos tuloksia ei ala parin kuukauden sisään näkyä, kannattaa konsultoida lääkäriä. -ap [/quote] Lääkäreitä harvemmin kiinnostaa alkaa selvittelemään tällaisia kovin syvällisesti. Otetaan verikokeet, ja jos niissä ei näy mitään, käsketään liikkumaan enemmän ja kirjoittamaan ihan kaikki suupalat ylös ruokapäiväkirjaan (vaikka näin olisi tehty jo aiemmin). [/quote] No jos terveydellisiä vaivoja ei lääkärikään löydä, niin laihtumattomuudesta ei voi oikein syyttää ketään muuta kuin itseään. Oletkohan näitä ruokapäiväkirjan täyttäjiä, jotka eivät esim. merkitse kahvipullaa kun se ei ole "oikeaa ruokaa". Ja sipaisu voita on senttimetrin paksuinen kerros. [/quote] Juuri tämä sama asenne on lääkäreilläkin. On paljon sellaisia tiloja jotka eivät perusverikokeissa näy, ja silloin syytetään aina potilasta. Ruokapäiväkirjaa täyttäessäni ainakin minulla on tapana punnita ja merkitä ihan kaikki, myös kahviin lisäämäni rasvaton maito, mutta lääkärin koulutuksella voi ilmeisesti kumota tämän jos verikoe ei kerro helppoa vastausta. [/quote] Eli sinä et voi edes harkita laihduttamista, koska sinulla on mystinen laihtumisen estävä sairaus, jota ei löydä verikokeilla eikä oikein muutenkaan? Tiedätkö, mikä tässä vähän haiskahtaa. Tekosyy ja laiskuus. Myönnä nyt vain, että et laihduta, koska et yksinkertaisesti vain pysty käsittämään sitä, ettei ole mahdollista maata sohvalla syömässä sipsejä ja nameja entiseen malliin ja laihtua sivutuotteena.

[/quote]

Tämä on selvä provo mutta vastaan kuitenkin. En laihduta enää koska olen normaalipainoinen. Olen ollut aiemmin ylipainoinen ja laihduttanut omalla tavallani. Kun en laihtunut 1400 kalorin dieetillä, kävin lääkärissä ja sain erittäin asiatonta kohtelua vaikka vein ruokapäiväkirjan mukanani. Kun olin ylipainoinen, kävin silti jumpassa ja söin terveellisesti, ruokamäärät olivat ehkä liian isoja. En makaa sohvalla sipsejä syöden, en nyt enkä aiemmin.