Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten joku uskoo SEURUSTELEVANSA nettituttavan kanssa, jota ei ole tavannut?

Vierailija
16.02.2015 |

Luin äsken Suomi24:lta keskustelua, jossa joku teinityttö tilitti, että on aina seurustellut vain netissä, mutta ei ikinä tosielämässä. Että vaikka hänellä netissä on kuitenkin ollut jo kaksi poikaystävää, niin miksi hän ei osaa puhua kenellekään kasvotusten. Mitä **ttua? Onko nuoret (ja vähän vanhemmatkin?) nykyisin noin vieraantuneita todellisuudesta!? Netissä EI VOI SEURUSTELLA, EIKÄ YSTÄVYSTYÄ. Todellinen ihmissuhde VAATII kohtaamisen tosielämässä.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinhän siellä voi ystävystyä. Itselläni on useampi nettiystäviä, jotka ovat yli 10 vuotta olleet osa elämääni. Surut ja ilot on jaettu, mutta koskaan ei olla tavattu

Vierailija
2/24 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin voi ystävystyä! Ei se mitään fyysistä sisällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, ehkä voi ystävystyä jollain epämääräisellä virtuaalitasolla, mutta ei nyt sentään seurustella. Oon harrastanut nettideittailua ja siinä on aina pätenyt se nyrkkisääntö, että nettideitin kohdalla tutustuu aina kahteen ihmiseen - siihen jonka kanssa kirjoittelee netissä ja siihen jonka kohtaa livenä. Usein omat kuvitelmat ja todellisuus eivät kohtaakaan ja jutut ja henkilökemiat luistavat livenä paljon huonommin, kuin netissä. 

ap

Vierailija
4/24 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ei voi ystävystyä, netissä voit esittää ihan ketä haluat. Ihminen saattaa olla luonteeltaan oikeassa elämässä täysin eri persoona.

Vierailija
5/24 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 22:17"]

Mun mielestä ei voi ystävystyä, netissä voit esittää ihan ketä haluat. Ihminen saattaa olla luonteeltaan oikeassa elämässä täysin eri persoona.

[/quote]

just näin, kaikkien muuta väittävien tulisi katsoa Catfish -sarjan jokainen jakso.

Vierailija
6/24 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden nuoren miehen, joka oikeasti kuvittelee seurustelevansa ulkomaisen nettitytön kanssa. Mikä sen saisi heräämään tosimaailmaan?

Vierailija
7/24 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kokemusta nettituttavien tapaamisista ja ihan on kyllä pitänyt se netissä saatu kuva paikkaansa. Netissäkin voi nähdä mm. webbikamerassa ja ei tarvitse välttämättä pitää kovaa kiirettä sen ensitapaamisen kanssa.

Vierailija
8/24 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 22:23"]

Minulla on kokemusta nettituttavien tapaamisista ja ihan on kyllä pitänyt se netissä saatu kuva paikkaansa. Netissäkin voi nähdä mm. webbikamerassa ja ei tarvitse välttämättä pitää kovaa kiirettä sen ensitapaamisen kanssa.

[/quote]

Mulla on kokemusta niistä tuttavuuksista, jotka on pitäneet paikkansa ja niistä jotka ovatkin perustuneet kusetukseen, oman ulkonäön, taustan ja iän valehteluun / piilotteluun / liioitteluun. Skype-keskusteluja en ole käynyt, vaan kirjoitellut ensin deittipalstalla ja jonkin ajan kirjoittelun jälkeen sopinut tapaamisen kahvilaan.

Vierailija
9/24 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, just luin blogia siitä tyypistä joka seurustelee Omeglessa tapaamansa miehen kans :-D Heidän kohdalla ainaki toimii. Paitsi että taisivat kyllä tavata ennen kun alkoivat oikeasti seurustelemaan.

Vierailija
10/24 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän se menee että nettituttu on yleensä tosi erilainen livenä - kokemusta on!

Vierailija
11/24 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 22:27"]Hah, just luin blogia siitä tyypistä joka seurustelee Omeglessa tapaamansa miehen kans :-D Heidän kohdalla ainaki toimii. Paitsi että taisivat kyllä tavata ennen kun alkoivat oikeasti seurustelemaan.
[/quote]

mikä blogi?

Vierailija
12/24 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aaaah ei tämmösiä tekstejä just nyt! Huomenna pitäs tavat nettituttu :DD

Vierailija
13/24 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 22:31"]Aaaah ei tämmösiä tekstejä just nyt! Huomenna pitäs tavat nettituttu :DD
[/quote]

Tsemppiä vaan sulle hei :D

Vierailija
14/24 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus muinoin oli ihmisillä kirjeystäviä. Ei ole mitään estettä ystävystyä netissä, ei kaikki ihmiset ole epärehellisiä. Käytännön syistä nettipersoona tietysti usein eroaa jonkin verran live-persoonasta, koska kirjoittaminen on eri asia kuin puhuminen.

Vierailija
15/24 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netissä voi oppia tuntemaan toisen erittäin hyvin. Vain fyysinen puoli jää pois.

Kun muutaman kuukauden ajan keskustelee toisen kanssa Skypessä, vähintään neljä tuntia päivässä, niin kyllä siinä kaksi ihmistä alkaa jo aika hyvin tuntea toisensa.

Vierailija
16/24 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
17/24 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonoja kokemuksia mulla asiasta. Nettituttu luuli että seurustellaan, minä pidin meitä hädin tuskin kavereina.

Vierailija
18/24 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

YLEENSÄ KYSYMYS ON RAKKAUDESSA PETTYNYT EPÄTOIVOINEN NAINEN ABOUT 35-50V ! JONKA MIES ON DUMPANNUT NOIN VAIN JA PAHIMMISSA TAPAUKSISSA VIELÄ LÄHTENYT NUOREMMAN NAISEN MATKAAN ! SE SATUTTAA VARMASTI KETÄ TAHANSA !  NETISSÄ JOKU KIVA JA YMMÄRTÄVÄINEN HUIJARI "YLEENSÄ MIESPUOLINEN "  OSAA HYÖDYNTÄÄ TOISEN HEIKKOA HETKEÄ !  NETTI"KUMPPANI" KUITENKIN KEKSII AINA JONKIN SYYN MIKSI EI VOIDA NÄHDÄ TAI TAVATA LIVENÄ. AINOAT KONTAKTIT TAPAHTUU NETIN VÄLITYKSELLÄ ! JA NAINEN USKOO JO LÖYTÄNEENSÄ ONNEN TAI SEURUSTELEVANSA ! SÄÄLITTÄVÄÄ ! EI MILLÄÄN PAHALLA   !  :)

Vierailija
19/24 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurustelin mieheni kanssa yli kaksi vuotta ennen kuin tapasin hänet livenä. Tapaamista suunniteltiin, muttei voitu toteuttaa. Sitä ennen olimme tunteneet ystävinä jo vuoden. Katson suhteemme alkaneen silloin, kun päätimme olevamme pariskunta. Tämä tapahtui ennen kuin tapasimme.
Nyt olen ollut tämän ihmisen kanssa lähes päivälleen 10 vuotta yhdessä. Saman katon allakin vihdoin ollaan oltu jo pitempään. Sinä et suhteemme alkua pidä todellisena mutta meille se oli hyvin todellista. Puhuimme naimisiinmenosta ja lapsista. Kaikesta ja suunnittelimme tulevaa. Esimerkiksi siitä, miten säästäisimme parturikuluissa sillä, että hankkisimme kotiparturikoneen ja ajaisin hänen hiuksensa. Nyt elämme sitä elämää ja minulle on yhdentekevää mitä joku muu suheestamme ajattelee.

Vierailija
20/24 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 22:36"]

Huonoja kokemuksia mulla asiasta. Nettituttu luuli että seurustellaan, minä pidin meitä hädin tuskin kavereina.

[/quote]

Samantapainen kokemus täällä. Viestiteltiin erään miehen kanssa muutama viikko epäsäännöllisesti, kun pidin profiilia nettideittipalstalla. Tyyppi alkoi jo kahden viikon kirjoittelun jälkeen ehdottaa mulle, että sulkisimme profiilit ja siirtyisimme kirjoittelemaan vain sähköpostitse. En suostunut, koska en ollut edes vielä käynyt kenenkään kanssa treffeillä, tai kirjoitellut varsinaisesti kenenkään kiinnostavan kanssa. No toi kyseinen tapaus ei ilahtunut, vaan alkoi syytellä mua 'kusettajaksi', oli ehtinyt jo tovin uskoa, että seurustelemme, siitä huolimatta että meidän viestit liikkuivat tasolla "moi taas, mitä sulle kuuluu?" mutta mies oli kehitellyt välillemme jo parisuhteen. Sairasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän