Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten estää etälasta enää tulemasta....

Vierailija
16.02.2015 |

....meille kylään jokat. viikonloppu? joo joo, turha alkaa pätemään ja iniseen mistään lapsen tunteista. en jaksa sitä riehumista, omissa lapsissa jo riittävästi tekemistä ja en usko että tuo puoliskokaan kovin vaatii etää kyläileen.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 21:59"]

Tehkää selkeä sopimus siitä milloin on isäviikonloppu. Vaikka joka toinen vko tai kerran kuukaudessa. Tämä sopimus siis lapsen äidin kanssa.

[/quote]

Mitäs siinä alapeukuttelette? Jos äitipuoi noin vihaa lasta eikä kiinnosta isääkään, niin lapselle tekee pahaa joutua katsomaan syrjimistä ja ylenkatsetta. Mielummin käy sitten vaikka harvemmin, mutta niin että hänen seurassaan jaksetaan olla ystävällisiä ja huolehtivia.

Suuren uusperheen äiti, 2

Vierailija
2/21 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 22:02"]Et mitenkään. Lapsella on oikeus tavata isäänsä. Olisit kimppaantunut lapsettoman kanssa, ellet miehesilapsia kestä.
[/quote] mutta etävanhemmalla ei ole velvollisuutta. ts etä voi vaan jättää lapsen hakematta viikonlopuksi niin halutessaan. siiderivalas voi "kostoksi" hakea yksinhuoltajuutta+pyytää etän tapaamisten kieltoa, mutta se harmittaa ainoastaan valasta koska ei saa lasta tuupattua hoitoon säännöllisesti. näinhän monet etät toimii. hidas dissaaminen, se on paras keino.. joskus se menneisyys paras jättää taakse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 22:02"]Et mitenkään. Lapsella on oikeus tavata isäänsä. Olisit kimppaantunut lapsettoman kanssa, ellet miehesilapsia kestä.
[/quote] Naiseni, itseasiassa.
ap

Vierailija
4/21 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi että olet oksettava ihminen. Ei mulla muuta.

Vierailija
5/21 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ette vaan hae sitä. moniko hulttioisä ei ikinä käytä tapaamisoikeuttaan? :D

Vierailija
6/21 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta muualle, sitten ei etälapsi enää tule? En minäkään noita miehen muksuja aina jaksaisi, mutta itsekin äitinä tunnen piston sydämessäni kun ajattelen, että joku voisi ajatella samoin minun lapsistani. Mitäs jos sun lapset on sun exän uudelle riesa, miltä se tuntuu?

Vierailija
7/21 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 21:57"]

....meille kylään jokat. viikonloppu? joo joo, turha alkaa pätemään ja iniseen mistään lapsen tunteista. en jaksa sitä riehumista, omissa lapsissa jo riittävästi tekemistä ja en usko että tuo puoliskokaan kovin vaatii etää kyläileen.

[/quote] mun lapsi menee lähes joka viikonloppu. Ellei mene niin isänsä soittaa ja ihmettelee. Siinä ei auta jos toinen osapuoli ei halua. Mulla onkin paljon vapaata. 

Vierailija
8/21 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 22:17"]Muuta muualle, sitten ei etälapsi enää tule? En minäkään noita miehen muksuja aina jaksaisi, mutta itsekin äitinä tunnen piston sydämessäni kun ajattelen, että joku voisi ajatella samoin minun lapsistani. Mitäs jos sun lapset on sun exän uudelle riesa, miltä se tuntuu?
[/quote] öö miksi aikuinen muuttaisi omasta känpästään puolituntemattoman lapsen vuoksi. en minä ainakaan!

Vierailija
9/21 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 12:14"]Musta kaikista loogisinta lasten kannalta olisi että jos äiti ja isä eroaa ja lapsi muuttaa äidin luokse, niin siitä äidistä tulee lapsen perhe. Jos äidillä uusi mies, lapsella on uusi ydinperhe. 

Ihme venkslaamista tuollainen että joka toinen viikonloppu tai pahimmillaan viikko ollaan eri mestoilla. Jos haluaa nähdä isäänsä niin voivat keskenään sopia.

Terkuin itsekin etä-äiti 
[/quote] juuri näin. Mutta etävanhemmat tunkee niitä etälapsia väkisin että valas pääsee viihteelle. Kyrsii tää homma, koko ajan porukka vaihtuu eikä hetken rauhaa tehdä mitään omaa. Taidan potkasta ukon omaan kämppäänsä etälastaan tapaan jokat vkl, luulen et sit tapaamiset jää koska lasten kanssa nyt vaan niin työlästä olla... Turha kyllä avautua lasten tunteista kun ei tässä jaksa kohta enää omaaka elämää! -lähi/etä/väsynyt kuvioonäiti

Vierailija
10/21 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ette vaan hae. ei äitikään sitä väkisin voi ovesta sisään tuoda

Vierailija
11/21 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin juuri, puhut miehellesi ja sanot että et halua häntä teille. Onko se oikein, ei varmaan mutta sitähän sä kysyit. Ja voivathan he tavata muuallakin päiväseltään, ei pakko ole tulla yöksi.

Vierailija
12/21 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 10:45"]Näin juuri, puhut miehellesi ja sanot että et halua häntä teille. Onko se oikein, ei varmaan mutta sitähän sä kysyit. Ja voivathan he tavata muuallakin päiväseltään, ei pakko ole tulla yöksi.
[/quote] eiks nyt ap ollu mies ja sen puoliso nainen jolla tää etälapsi

Vierailija
13/21 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 10:51"]

[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 10:45"]Näin juuri, puhut miehellesi ja sanot että et halua häntä teille. Onko se oikein, ei varmaan mutta sitähän sä kysyit. Ja voivathan he tavata muuallakin päiväseltään, ei pakko ole tulla yöksi. [/quote] eiks nyt ap ollu mies ja sen puoliso nainen jolla tää etälapsi

[/quote]

Enemmän tuli tunne, että saattaa olla lesbo, kun se on nykyään niin muotia.

Vierailija
14/21 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 21:57"]

[/quote]

Ette edes jokatoista viikonloppua kestä lapsen kanssa! Toinen vanhempi sentään huolehtii tuosta lapsesta suurimman osan ajasta ja kantaa kaiken huolen ja murheen yksinään. Turhaan märiset. Sitä saa mitä tilaa.

Vierailija
15/21 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä voi kuin toivoa, että tälläkin lapsella on joku vanhempi (menin jo sukupuolista sekaisin), joka häntä rakastaa. Toki hyvä, jos lapsi voi välillä tavata toistakin vanhempaa, mutta ihmettelen sitä, että puhutaan lapsen oikeudesta tavata vanhempaa, joka ei lapsesta välitä vähääkään! Siis miltä se LAPSESTA TUNTUU, että hän jostain hemmetin periaatteesta roikkuu tietyn ajan vanhempansa ja tämän uuden perheen kanssa, jos on ihan selvää, ettei hänestä käytännössä välitetä? Siis mieluummin lapsi voisi olla vaikka tapaamatta näin yököttäviä ihmisiä. Tottakai se on lapselle omanlaisensa trauma olla vaikka isätön tai äiditön, mutta trauma se on sekin, että elää kylmien ihmisten kanssa.

Vierailija
16/21 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta kaikista loogisinta lasten kannalta olisi että jos äiti ja isä eroaa ja lapsi muuttaa äidin luokse, niin siitä äidistä tulee lapsen perhe. Jos äidillä uusi mies, lapsella on uusi ydinperhe. 

Ihme venkslaamista tuollainen että joka toinen viikonloppu tai pahimmillaan viikko ollaan eri mestoilla. Jos haluaa nähdä isäänsä niin voivat keskenään sopia.

Terkuin itsekin etä-äiti 

Vierailija
17/21 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teette niin, kuin minun äitini, muutatte tarpeeksi kauaksi. Onneksi minulla on maailman paras isä.

Vierailija
18/21 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 12:18"]

Teette niin, kuin minun äitini, muutatte tarpeeksi kauaksi. Onneksi minulla on maailman paras isä.

[/quote]

Yläpeukku tuosta toisesta lauseesta. Erotilanteissa hankalat ja itsekkäät vanhemmat, etä- tai lähi-, ovat mun mielestä niin surullinen ilmiö, että silloin soisi lapselle tuon fiiliksen, että joku tosiaan rakastaa ehdoitta ja pitää huolta. Sellaisen vanhemman, edes sen yhden, on jokainen lapsi ansainnut.

Vierailija
19/21 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei en teidä mikä teidän perhetilanne on joten ap on nyt henkilö X ja lähivanhempi Y.

Kun sinä, X et halua lastasi nähdä ja veikkaat, ettei uusi puolisosikaan (jonka kanssa teillä on uusi perhe?) moisesta tykkää, niin ratkaisu on se, että muutatte kauas tai otat yhteyttä henkilöön Y ja kerrot riittämättömyyden tunteista. Näin tyhmänä ia silmään kustavana äiti-ihmisenä en siis osaa käsittää, ettet välittäisi lapsestasi vaan etälapsen poissa oleminen olisi sinun jaksamisen kannalta hyvä. En myöskään tiedä etälapsen ikää. Jos olen oikeassa ja piittaat etälapsestasi etkä pyri tekemään lapselle katoamistemppuja, niin voit yrittää henkilön Y kanssa sopia vaikka harvennetuista näkemisistä ja skypepuheluista lapsen kanssa kunnes sinun arkesi helpottaa ja ehkä jopa taas haluat lasta luoksesi. Varmaan kannattaa korottaa elareita, kun sitten etälapsi on oikeasti todella etäinen tai ainakin rahallisesti luoda se illuusio, että etälapsi on edelleen sen etähuoltajan mielessä vaikka jollain leffalipuilla jne. Ei kannata polttaa siltoja tai antaa lapsen saada hylätyksi tulemisen tunteita saati sitten alkaa spontaanisti tekemään ohareita. Olet oletettavasti aikuinen ja olet sen lapsellesi velkaa, ettet rehellisiä jaksamattomuuden tunteita tuo ilmi ohareina, paskanaamaisena käytöksenä tai suorana hylkäämisenä. Puhu entisen puolisosi kanssa asiat selväksi ja liioittele vaikka fyysistä jaksamattomuuttasi ison perheen kanssa ja painota tilannetta alkuun väliaikaisena, ettei mene sukset ristiin.

Vierailija
20/21 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää selkeä sopimus siitä milloin on isäviikonloppu. Vaikka joka toinen vko tai kerran kuukaudessa. Tämä sopimus siis lapsen äidin kanssa.