Kokemuksia Budapestistä?
Olisi mukava kuulla kokemuksianne Budapestistä :) millainen paikka, millaista ruokaa, nähtävää, jotain hintatasosta jne...
Kommentit (2)
Mainio paikka! Kävin siellä viime elokuussa parin ystäväni kanssa. Todella kaunis kaupunki, jossa on paljon nähtävää. Vietimme paljon aikaa ihan vain ympäriinsä käveleskellen ja shoppaillen, loppuviikosta vuokrasimme pyörät ja kävimme kauempanakin keskustasta.
Hinnat ovat todella matalat verrattuna Suomen hintoihin. Monet keskustan ravintolat ja kaupat ovat aika kalliita, mutta jos siirtyy shoppailemaan/ruokailemaan hieman turistitysien ulkopuolelle, ovat hinnatkin huokeampia. Asuimme itse sellaisessa lyhyeksi ajaksi vuokrattavassa asunnossa, joten teimme paljon ruokaa itse. Ruokakaupat ovat aivan älyttömän halpoja, eli jos on mahdollisuus tehdä ruokaa itse, suosittelen sitä lämpimästi. Myös alkoholi on puoli-ilmaista ja sitä myyviä liikkeitä on suurin piirtein joka kadulla.
Ruoasta sen verran, että kuten joka suurkaupungissa, on ravintoloita laidasta laitaan. Osa on hieman ylihinnoiteltuja. Pääosin ravintolat olivat ihan laadukkaita.
Tiivistettynä: kävin siellä ja menisin uudelleenkin!
Ihana kaupunki! Myös lasten kanssa! Upea sirkus, kiva eläintarha, mahtavia puistoja, ihania siltoja, vehreä Margitin saari, kylpylöitä... Menemme varmasti uudestaan<3