Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuttava HAISEE - miten toimia?

Vierailija
16.02.2015 |

Uusi tuttavani haisee kammottavan pahalle. Haju on sekoitus pistävää hien löyhkää ja jotain muuta, kenties pikään pesemättä olleiden vaatteiden ummehtuneisuutta. Hygieniassa siis selvästi mättää. Haju on niin paha, että viimeksi tavatessamme jouduin oikeasti miettimään, pystynkö istumaan tämän henkilön läheisyydessä oksentamatta. Hetken pystyin, suun kautta hengitellen, mutta sitten oli saatava raitista ilmaa. Oli myös pakko käydä vessassa lisäämässä hajuvettä, koska tuntui että haju oli tarttunut vaatteisiini ja nenääni. Loppuajan välttelin kyseistä tyyppiä.

Kyse ei siis ole mistään tavanomaisesta deodorantin pettämisestä, johon silloin tällöin törmää ja jota pystyy sietämään, vaikka se hieman epämiellyttävää onkin. Tämä haju on kerta kaikkiaan kuvottava.

Tulen pakosti törmäämään tähän henkilöön tulevaisuudessakin, totaalinen välttely ei ole mahdollista. Nyt mietinkin, että miten asiasta voisi vihjata hienovaraisesti? En missään nimessä halua loukata, mutta jotenkin tätä ihmistä kai olisi heräteltävä, jos ei itse tilannetta tajua.

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 21:33"]Minulla on vanha ystävä, joka haisee niin pahalle, etten voi esim. ravintolassa istua vieressään, koska en halua käyttää inhalaattoria kuin pakottavista syistä.

Hän on ollut lapsesta saakka hieman omituinen. Yhteinen erityislapsiin ammatissaan perehtynyt ystävämme ennusti jo noin kolme vuosikymmentä sitten, että vuosien varrella oireet vain pahenevat. Se oli totta. Maalla eläinten kanssa touhuava ihminen voi olla viikon pesemättä käsiään edes ulkohuussireissujen jälkeen. Vaatteet ovat niin likaiset, että kolmen pesukonepyörityksen ne ovat edelleen likaisempia kuin likapyykkimme; lika on niin pinttynyt. Kotona hella on niin täynnä ruuan roiskeita, että ne ovat samalla tasolla levyjen kanssa ja ihmettelen miksei tule tulipaloa. Jääkaappi haisee aivan kammottavalle. Kaikki tekstiilit ovat kuin vaseliinilla päällystettyjä. Pölynimuri on yli 30 vuotta vanha.

Ystäväni on yksi omahyväisimmistä ihmisistä joita tunnen. Häntä on turha neuvoa tai pyytää yleisen hyvän vuoksi näkemään vaivaa. Jos jotakuta häiritsee vaikka tahmainen astia, niin saa mennä itse tiskaamaan. Hän ei näe itseään kuten me muut näemme hänet. Hän kokee voivansa neuvoa meitä muita mm. kodin hoidossa tai pukeutumisessa. Jälkimmäisessä hän on sikäli oikeassa, että vaatteensa ovat olleet alunperin järjettömän kalliita merkkivaatteita, ne vaan menevät nopeasti pilalle, kun niitä ei hoideta ja pestä.
[/quote]

Herranjestas. Voiko tällaisia edes olla?

Vierailija
2/54 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tiedän itse että haisen pahalla . Hiki ja vauvan puklat, myös virtsa karkailee.
Hoidan pientä lasta yksin ja iso talomme vaatii paljon.
En vain jaksaa illalla suihkuun, eikä aamulla. Käyn pesulla vain 3-4 päivän välein.
Siksi aina jos sattuu vieraita tai käyn jossain vahingossa kylässä , pyydän aina anteeksi että haisen.
Kyllä se helpottaa joskus myöhemmin, kun lapsi kasvaa tai saan jonkun tukiverkon.
Nyt olen sängyssään umpi väsynyt, likaiset verkarit ja paita , olen valvonut 17 tunttia tänään. En varmasti jaksaa suihkuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen myös elämässäni törmännnyt kahteen ihmiseen, jotka haisivat kammottavilta, jotenkin kai pesemättömiltä. En tosin tajua, miten pitkään pitää olla peseytymättä, että edes saa sellaisen hajun aikaan! Muutenkin suomalaisilla miehillä on ikävän huono hygienia. Olen jättänyt aikoinani kaksi muuten ihan hyvää miestä vain ja ainostaan siksi, etten voinut elää ihmisen kanssa, joka ei osannut/viitsinyt pitää itseään puhtaana. 

Vierailija
4/54 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin tuttava joka löyhkää kuin navetta.

Omistaa useita eläimiä, jotka ulostavat sisätiloihin kuka minnekin. Pesee kaiken kylmällä vedellä, kun säästää. Kissat kuseskelevat sisälle. Sitten samainen tyyppi vielä väittää kärsivänsä hajusteista yms...itse en jaksa uskoa, että kyseinen tyyppi edes haistaa hajusteita oman löyhkänsä keskeltä.

Eikä hän huomaa missään julkisessa paikassa edes, että ihmiset vaihtavat paikkaa ja siirtyvät mahdollisimman kauas. Lisäksi ostaa vaatteensa kirpputorilta, vanhoja turkkeja ymajotka haisevat jo valmiiksi ällöttävälle. Asunnossakinon selvästi jokin homeongelma hajusta ja ulkonäöstä päätellen. Hygienia ja asunnon siivous täysin retuperällä, paskat siivotaan samalla rätillä kuin lattiat pestään. Todellinen ympäristöuhka koko ihminen. Valitettavasti.

Vierailija
5/54 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on muuten ihan hirveää, kun joku haisee pahalta. Olin perjantai-iltana bussissa, jossa viimeinen vapaa paikka oli sellaisen ehkä nelikymppisen ihan tavallisen näköisen miehen vieressä, johon sitten istuin. Haistoin heti, että jokin haisee kammottavalta ja hyvin äkkiä tajusin, että vieruskaverinihan se... Minulla ihan oikeasti teki pahaa koko matkan, pelkäsin, että oksentaisin! En kuitenkaan kehdannut nousta seisomaankaan.

Oikeasti ihmiset, ei voi olla mahdoton vaatimus peseytyä edes yhden kerran päivässä! Ja teillä miehillä varsinkaan ei ole mitään (teko)syytäkään olla peseytymättä! Minulla on pitkät hiukset ja kuiva iho, joten peseytyminen ja kosteutus sen jälkeen vie aina vähintään puoli tuntia, vaikka kuinka yrittäisin pitää kiirettä. Miehillä on yleensä lyhyet hiukset(ei tarvitse käyttää hoitoainetta) ja paksumpi iho(ei tarvitse käyttää kosteusvoidetta), joten pystytte taatusti saamaan itsenne puhtaaksi ja vaatteet taas päälle kymmenessä minuutissa, jos se ajasta on kiinni! 

Vierailija
6/54 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 21:33"]

Minulla on vanha ystävä, joka haisee niin pahalle, etten voi esim. ravintolassa istua vieressään, koska en halua käyttää inhalaattoria kuin pakottavista syistä.

Hän on ollut lapsesta saakka hieman omituinen. Yhteinen erityislapsiin ammatissaan perehtynyt ystävämme ennusti jo noin kolme vuosikymmentä sitten, että vuosien varrella oireet vain pahenevat. Se oli totta. Maalla eläinten kanssa touhuava ihminen voi olla viikon pesemättä käsiään edes ulkohuussireissujen jälkeen. Vaatteet ovat niin likaiset, että kolmen pesukonepyörityksen ne ovat edelleen likaisempia kuin likapyykkimme; lika on niin pinttynyt. Kotona hella on niin täynnä ruuan roiskeita, että ne ovat samalla tasolla levyjen kanssa ja ihmettelen miksei tule tulipaloa. Jääkaappi haisee aivan kammottavalle. Kaikki tekstiilit ovat kuin vaseliinilla päällystettyjä. Pölynimuri on yli 30 vuotta vanha.

Ystäväni on yksi omahyväisimmistä ihmisistä joita tunnen. Häntä on turha neuvoa tai pyytää yleisen hyvän vuoksi näkemään vaivaa. Jos jotakuta häiritsee vaikka tahmainen astia, niin saa mennä itse tiskaamaan. Hän ei näe itseään kuten me muut näemme hänet. Hän kokee voivansa neuvoa meitä muita mm. kodin hoidossa tai pukeutumisessa. Jälkimmäisessä hän on sikäli oikeassa, että vaatteensa ovat olleet alunperin järjettömän kalliita merkkivaatteita, ne vaan menevät nopeasti pilalle, kun niitä ei hoideta ja pestä.

[/quote]

Miksi olet tällaisen kammotuksen kanssa missään tekemisissä? Vastenmielinen jätelaari, joka on omahyväinen ja päsmäröivä. Mitä ihmettä sinä tästä ystävyydestä saat??

Vierailija
7/54 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole välttämättä peseytymisestä kiinni... Itse siis olen nainen ja hävettää myöntää, että hikeni haisee todella pistävälle. Käyn joka päivä suihkussa, ja käytän deodoranttia, mutta haju puskee silti läpi. Varsinkin ihonmyötäiset ja akryyliset vaatteet alkavat haista heti hielle. Inhottavaa. :/

Vierailija
8/54 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 23:01"]Ei se ole välttämättä peseytymisestä kiinni... Itse siis olen nainen ja hävettää myöntää, että hikeni haisee todella pistävälle. Käyn joka päivä suihkussa, ja käytän deodoranttia, mutta haju puskee silti läpi. Varsinkin ihonmyötäiset ja akryyliset vaatteet alkavat haista heti hielle. Inhottavaa. :/
[/quote]

Ei se pelkkä hienhaju todellakaan ole mitään verrattuna pesemättömän ihmisen hajuun. Se on jotakin niin kammottavaa, että siihen verrattuna sinun hienhajusi on kuin ruusuvettä nenälleni. Usko pois! Oletan että kuitenkin peseydyt päivittäin.

Nrot 3, 14 ja 23

Vierailija
9/54 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 18:39"]AP, tiedän just mistä puhut! Mulla on juuri kuvailemasi kaltainen tuttava. Tunnistin tuon kuvailemasi löyhkän. Tunnetaankohan me sama tyyppi?
[/quote]

Olisiko sairaus kyseessä?

Vierailija
10/54 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 22:11"]
Nyt olen sängyssään umpi väsynyt, likaiset verkarit ja paita , olen valvonut 17 tunttia tänään. En varmasti jaksaa suihkuun.
[/quote]
Aikaa voi käyttää tehokkaasti. Tuonkin viestin kirjoittamisen sijaan olisit voinut peseytyä.

Vierailija
11/54 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille suoraan. Jotain pahoja ongelmia täytyy olla jos ei itse välitä vaikka kilometrin päähän löyhkää hielle, perseenvälille ja lialle. Onko kyseessä lihava tapaus ?

Vierailija
12/54 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, tiedän just mistä puhut! Mulla on juuri kuvailemasi kaltainen tuttava. Tunnistin tuon kuvailemasi löyhkän. Tunnetaankohan me sama tyyppi?

Vierailija
13/54 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se paha haju voi olla jokin ihosairaus tai syödyt lääkkeetkin voi haista ihosta läpi... Vois olla parasta panostaa hienotunteiseen käytökseen, jos on pakko avautua hajusta sille ihmiselle.

Voihan siis olla, että syy hajuun voi olla joku muukin kuin laiskuus hygieniassa.

Vierailija
14/54 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2: Ei, tyyppi ei ole lihava.

3: Itse en ole ainakaan koskaan törmännyt vastaavaan tapaukseen, eli saattaa hyvinkin olla.

AP

Vierailija
15/54 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla myös hometalo tai jotkut pesuaineet haisevat hien ja oksennuksen sekoitukselta minusta :S

Vierailija
16/54 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen?

Vierailija
17/54 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies vai nainen? Jos nainen niin viet sen vaivihkaan sun kans "hajuvesi ostoksille" vaikket muka löytäisikään sopivaa niin sanot että tää on hyvä ja toivot että se älyäis laittaa sitä itelleen :D

Vierailija
18/54 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

4: Musta tuntuisi myös pahalta alkaa vaan kylmästi karttaa tätä tyyppiä :( Siksi mä täällä kyselenkin, kun ymmärrän miten arka paikka oma haju on, enkä haluaisi loukata.

Vierailija
19/54 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille että pesee sen ainoan paskasen paitansa tarpeeksi KUUMALLA, käy suihkussa, desinfioi kainalonsa ja ostaa deodorantin. Ettei meidän tartte.

-terveiset työmaalta

Vierailija
20/54 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 19:14"]

Mä pelkään välillä ihan kamalasti, että haisen tosi pahalle, ja kukaan ei sano mitään. Toisaalta se, että joku sanoisi, voisikin tuntua pahalta. Silti kyllä toivoisin, että mulle kerrottaisiin, jos haisisin. Olen elämäni aikana tuntenut usemapia hasevia ihmisiä. Välttämättä he eivät ole haisseet pahalle, vaan itselläni on liiankin herkkä nenä välillä. Ylipäätän kuvottaa ihmisten huono hygienia. Mutta mistä se haju oikein johtuu niillä, joilla on kaikki hygieniajutut kunnnossa? voiko ominaishaju olla paha?

[/quote]

Mäkin välillä pelkään, mutta en haluaisi silti huomautettavan. Mä en tiedä, mitä voisin tehdä toisin, jos joku tulisi huomauttamaan mulle mun hajustani. En voi tiheitä itsenipesukertoja oikein lisätäkään, vaatteeni ovat puhtaita, käytän vahvinta tuntemaani deodoranttia ja raikkaita hajuvesiä. Jos minussa jotain tunkkaista hajua olisi, se olisi luultavasti tarttunut vaateisiini ja minuun vanhasta puutalosta, jossa elän - sellainen klassinen vanhan puutalon haju, jota en tietysti itse kotonani juuri haista. En voi sillekään kuitenkaan mitään. Jos haju tulisi ihosairaudesta tai lääkkeistä, en sillekään hajulle luultavasti voisi mitään.

Huomauttamisesta vain tiedostaisin pahan hajuni, mutta en voisi sitä korjata - hävettäisi vaan koko ajan. Tieto lisää tuskaa.