Minne lomalle perheenä keväällä/alkukesästä?
Kaksi alle kouluikäistä lasta. Ollaan useampi matka tehty lasten kanssa, viimeksi oltiin kaukomatkalla. Nyt haluaisin suht helpolle n. viikon pituiselle reissulle mielellään jonnekin Eurooppaan, toki muut paikat ei ole täysin poissuljettuja, mutta en haluaisi viikoksi lentää kovin kauas.
Ollaan aika pitkälle omatoimimatkailua harrastettu, eikä välitetä hienoista hotelleista. Ranta olisi kiva, toisaalta kaupunkilomista ollaan tykätty myös. Paras olis ehkä sellainen, jossa saisi yhdistettyä molemmat. Matka-ajankohta olisi huhti-kesäkuu välillä, mieluisin ajankohta olisi toukokuu.
Kommentit (7)
Meinaatko että joku suunnittelis sulle matkan valmiiksi, kun et itse osaa?
Kroatia. Itse en ole ollut, mutta hirveesti kaikki sitä kehuu.Mallorca, lyhyet lennot, rantaa ja kaupunkia.trendikohde.
Kroatian ja Barcelonan lisäksi kannattaa listaan lisätä Ranskan tai Italian Riviera. Nizzaan saa edullisia lentoja, ja sieltä on helppo jatkaa matkaa länteen tai itään (tai jäädä Nizzaan, ihana paikka sekin). Osa rannoista on kivikkoisia, mutta myös hiekkarantoja löytyy.
[quote author="Vierailija" time="17.03.2015 klo 16:33"]
Barcelona tai Rooma.
[/quote]
Roomassa (uima)rantaa löytyy vähän heikommin, vaikka ihana kaupunki onkin.
Barcelonan eteläpuolella on kivoja pieniä rantakaupunkeja, esim. Sitges. Port Aventuran huvipuistokin on pienen matkan päässä.
Kiitos vastauksista. Yksi mikä itselleni tuli jostain mieleen, kun matkoja tässä katselin on Istanbul. Mutta myös Kroatia ja Barcelona kiinnostavat, ja miksei Nizzakin. Barcelonassa on tullut käytyä jo useamman kerran, että ehkä joku uusi kohde tällä kertaa. -ap
Edinburgh on kiva paikka, itse pidin ainakin, tosin mitään kummoista uimarantaa siellä ei taida olla.