Miksi en laihdu enää 30 kilon jälkeen?!
Olen pudottanut nyt 30 kiloa ja painoa löytyy silti todella reippaasti. Painoni on nyt ollut 2 viikkoa jumissa samassa kohtaa, grammaakaan ei ole muuttunut. Kuukautiset ovat tulossa vasta viikon päästä, joten ei tuo paino 3 viikkoa voi jumittua ennen menkkojakaan.
Syön suurinpiirtein tällä tavalla (tänään):
Aamupala
30g Fitness-muroja (vähäsokerinen)
Lasi rasvatonta maitoa
Lounas
2 ruisleipää 10g tuorejuustoa, muutama viipale kurkkua molempiin
2 kananmunan valkuaista oliiviöljyssä paistettuna
2rkl raejuustoa
Välipala
Iso banaani
Päivällinen
1 broilerin leike (1rkl oliiviöljyssä paistettuna) pussilla pakastevihanneksia (200g)
1 ruisleipä 10g tuorejuustoa, kurkkua päälle
5rkl raejuustoa
Iltapala
Iso päärynä
2 ruisleipää 10g tuorejuustoa, kurkkua päälle
Syönkö liikaa rasvaa? Syönkö liikaa jotain? Help me!
Kommentit (40)
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 11:35"]
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 11:33"][quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 11:27"] Musta näyttää, että syöt liian vähän ja täytät itseäsi leivällä. Mutta nuo fitness-murot... Miksi? Miksi et syö esim kaurapuuroa vaan mätät täysin höttöstä paskaa suuhusi? [/quote] Miks tuota kaurapuuroa joka ikiselle laihduttajalle tuputetaan? Mä laihdutin melkein 40kg, syömättä lusikallistakaan kaurapuuroa. Ihan siitä syystä että vaikka se kuinka hyvä aamupala olisi, niin se ei uppoa. Ei vaikka mitä tekis. Kiitos vanhempien joiden mielestä ainoa oikea aamupala oli kaurapuuro, ja sitä sitten syötiin vuosikausia joka ikinen aamu. Samoin isän mielestä perunat oli ainoota oikeeta ruokaa, arvaappa olenko yhtäkään perunaa koskaan keittänyt sen jälkeen kun muutin omilleni? Fitness-muroja minäkin aamupalaksi söin, tai leipää. Ja ei tuo mun laihdutukseen vaikuttanut. T.ohis [/quote] Kaurapuuro pitää hyvin nälkää eikä tule mielitekoja niin paljoa sekä siitä saa hyvin kuituja.
[/quote]
Nälkää pitää moni muukin ruoka, eikä tule myöskään mielitekoja. Mulle tulis niitä jos söisin jotain mistä en todellakaan pidä, kuten vaikka kaurapuuro. Kun syö jotain mistä pitää, mutta kuitenkin terveellistä, niitä mielitekoja ei tule. Ohis..
Korvaa leivät kokonaan kasviksilla. Mulla paino alkoi putoamaan kun tein niin.
Fitness-muroja kannattaisi syödä vain harvemmin erityisherkkuna, ja aloittaa päivä mieluummin vaikka kaura- tai ruispuurolla ja marjoilla.
Onnittelut isosta muutoksesta! :)
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 11:35"][quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 11:33"][quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 11:27"]
Musta näyttää, että syöt liian vähän ja täytät itseäsi leivällä. Mutta nuo fitness-murot... Miksi? Miksi et syö esim kaurapuuroa vaan mätät täysin höttöstä paskaa suuhusi?
[/quote]
Miks tuota kaurapuuroa joka ikiselle laihduttajalle tuputetaan? Mä laihdutin melkein 40kg, syömättä lusikallistakaan kaurapuuroa. Ihan siitä syystä että vaikka se kuinka hyvä aamupala olisi, niin se ei uppoa. Ei vaikka mitä tekis. Kiitos vanhempien joiden mielestä ainoa oikea aamupala oli kaurapuuro, ja sitä sitten syötiin vuosikausia joka ikinen aamu. Samoin isän mielestä perunat oli ainoota oikeeta ruokaa, arvaappa olenko yhtäkään perunaa koskaan keittänyt sen jälkeen kun muutin omilleni? Fitness-muroja minäkin aamupalaksi söin, tai leipää. Ja ei tuo mun laihdutukseen vaikuttanut.
T.ohis
[/quote]
Kaurapuuro pitää hyvin nälkää eikä tule mielitekoja niin paljoa sekä siitä saa hyvin kuituja.
[/quote]
Tässäkin muistuttaisin, että yksilöitä ollaan. Mikään ei saa minua tunnin päästä niin nälkäiseksi kuin kaurapuuro. Pärjään siis lounaalle pienemmällä nälällä jos en syö aamulla mitään, kuin jos syön puuron. Että ap, syö sitä mikä maistuu kunhan pysyt sopivissa kaloreissa!
Mulla on kaurapuuron jälkeen aivan mieletön nälkä tunnin päästä. Siis niin kova, että vatsa murisee.
Ohis
Jumitukset on ihan normaaleja ja kaksi viikkoa ei vielä ole mikään pitkä aika jumitella. Kokeile täältä saatuja vinkkejä, ja odottele rauhassa. Moni antaa periksi kun alkaa jumittaa ja lihoo takaisin. Siinähän niitä hermoja ja todellista halua laihtua koetellaan.
Jos vielä kahden kuukauden kuluttua jumittaa, harkitse ajan tilaamista ammattilaiselle.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 11:40"]
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 11:37"]Minustakin kannattaisi vähentää leipiä nyt alkuun. Eli lounaalle ja iltapalalle vaikka vain 1 leipä kahden sijaan. TIlalle jotain muuta, lounaalla vaikka kasviksia kypsänä tai raakana, ja iltapalalle vaikka pieni määrä pähkinää, raejuustoa, rahkaa tms proteiinipitoista. Itselläni sama tilanne että pitkä laihdutus menossa, nyt painoa "enää" 70 kg kun pituus on 161 cm. Vielä olisi kymmenisen kiloa pudotettavaa. Itselelni ravitsemusterapeutti laati tällaisen ohjeen, laitan sen tähän siksi että siitä näkee että aika paljon vähemmän saan syödä kuin sinä: Aamu: 1 annos proteiiniruokaa (esim. jogurtti, rahka, raejuusto, kananmuna), 1 hedelmä Lounas: 200 g kasviksia tuoreena tai kypsennettynä, 120 g proteiiniruokaa (liha, kala, muna, tofu, linssit, pavut), 0-2 dl hiilihydraattiruokaa (leipä, riisi, couscous, pasta, peruna), kasviöljyä ruoanlaittoon, ruokajuoma vesi (Tuohon hiilarimäärän ei mahdu sekä leipää että esim. perunaa vaan pitää valita kumpaa syö) Päivällinen: 200 g kasviksia, 120-150 g proteiiniruokaa, 1-2 dl hiilihydraattiruokaa (määrä mitattu kypsästä tuotteesta), kasviöljyä ruoanlaittoon tai salaatinkastikkeeksi, ruokajuoma vesi, hedelmä Ei muuta. Aterioiden välillä energiattomia juomia saa juoda. [/quote] Siis _oikea_ ravitsemusterapeutti laati tälläisen? Aika erikoista
[/quote]
Kyllä, ihan oikea laillistettu ravitsemusterapeutti. Tuon lisäksi syön monivitamiinipillerin päivittäin.
Mikä tuossa sitten ihmetyttää? Sekö ettei ole välipaloja? Se on sopeutuma omiin luonnollisiin ruokarytmeihini. En ole koskaan kaivannut enkä halunnut syödä välipaloja. Ja ravitsemusterapeutin mukaan 3-5 kertaa päivässä on aikuiselle ok, eli koska minä haluan syödä vain 3, niin ohjelmaani laitettiin vain se 3.
Vai sitäkö mietit että kalorit jää melko alhaisiksi? Ei ne itse asiassa jää, vana mitä olen Kiloklubilla seurannut, tulee 1400-1500 kcal päivässä. Eikä tämänpainoinen laihduttaja paljoa enempää voi enää syödä jos laihtuakin haluaa. Minulla myös ollut painojumingelma 80 kg alitettuani mutta tällä uudella niukemmalla ohjelmalla saatiin taas painonlasku käyntiin. Eikä nälkä vaivaa tai mikään, kun on proteiinia niin paljon. Minulla ainakin on toiminut mainiosti!
Hienoa ap, että olet laihtunut jo noin paljon! Yritän myös itse laihtua ja nyt on mennyt noin 10 kiloa, saman verran vielä pudotettavaa.
Oletko kokeillut pussipuuroja? Helppoja tehdä kun mikrossa lämmittää veden ja kippaa lautaselle.
Huomaan ruokavaliossasi sen eron omaani, että omassani on paljon proteiinia. Eli syön joka aterialla proteiinia, myös välipalalla ja iltapalalla. Esim rahkaa ananasrenkaiden kera tai raejuustoa 100g. Tämä auttaa minua pitämään näläntunteen poissa ja siten vähentämään mielitekoja. Leipää en syö ollenkaan ja vannon broilerin rintafileen nimeen. ;)
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 11:46"]Mulla on kaurapuuron jälkeen aivan mieletön nälkä tunnin päästä. Siis niin kova, että vatsa murisee.
Ohis
[/quote]
Tollasen lihapullan nälän pitää kurissa vain läjä sipsiä ja suklaalevy, hahahahah
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 11:53"][quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 11:46"]Mulla on kaurapuuron jälkeen aivan mieletön nälkä tunnin päästä. Siis niin kova, että vatsa murisee.
Ohis
[/quote]
Tollasen lihapullan nälän pitää kurissa vain läjä sipsiä ja suklaalevy, hahahahah
[/quote]
Lihapullan? Et edes tiedä mitä painan ja mitä syön normaalisti.
Mene nyt äkkiä ottamaan se sininen pilleri, mene nukkumaab ja jätä normaalit ihmiset keskustelemaan tänne.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 11:46"]
Mulla on kaurapuuron jälkeen aivan mieletön nälkä tunnin päästä. Siis niin kova, että vatsa murisee. Ohis
[/quote]
Sama itselläni. Puurot, leivät sun muut hiilariruoat ei pidä yhtään nälkää. Voin syödä niitä aterian lisukkeena, mutta pelkästään ovat ihan turhaa ruokaa. Mulla pitää nälkää lähinnä proteiini, ja siksi aamupalaksi mulla toimii paremmin vaikka luonnonjugurtti jonka seassa on vähän suolapähkinöitä ja pakastemarjoja kuin joku puuro.
Ap, minun mielestäni syöt liikaa. Itse olen 160/67 nyt. Laihdutin vuosi sitten 62 kiloon, ja kyllä se tiukantiukkaa dieettiä vaati. Sitten kun annoin vaan mennä, kilot tulivat takaisin, mutta vaatihan sekin leipää ja suklaata. Mulla jo nuorempanakin laituminen edellytti 800 kalorin diettä, ja siltikin laihtuminen oli hidasta. Laihtuminen edellyttää nälän kestämistä.
Mutta me ollaan kaikki erilaisia, ei kaikkia laihduta sama kalorimäärä. Minä lihon 2000 kalorilla. 1200 kaloria on ehkä juuri ja juuri se, millä pysyn mitoissa.
Löysin muuten pinaattiuutteen, vie nälkää ja mielitekoja, ei tartte koko ajan miettiä sapuskaa.
Minusta tuo ruokaohjelma, jonka 16 kertoi, olisi hyvä. Itselleni sopisi aamiaisen siirtäminen iltapalaksi. Aamulla ei ole yhtään nälkä, mutta illalla on. Teen töitä iltApainotteisesti.
Tsemppiä!!!
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 11:38"]Tein nyt toisenlaisen suunnitelman ruokapäiväkirjaan. Miltäs tämä näyttää?:
Aamupala
Puuro maitoon tehtynä, 1rkl rypsiöljyä, 3rkl raejuustoa ja desi marjoja
Lounas
Jääsalaattia 50g, pakastevihanneksia 100g, kurkkua salaattiin ruokalusikallinen oliiviöljyä
Tavallista kotiruokaa pieni annos
Välipala
Iso banaani
Päivällinen
Samat kuin lounaalla
Iltapala
Iso päärynä
2 ruisleivän puolikasta 10g tuorejuustoa, muutama kurkku päälle
[/quote]
Miksi jäävuorisalaattia? Mieluummin värikkäitä vihanneksia tai tumma lehtisiä kasviksia (baby pinaatti jne), josta elimistö saisi vitamiinejakin. Korvaa leipää ja höttöhiilareita kasviksilla, niitä ei ikinä voi syödä liikaa. Myös proteiinit ja hyvät rasvat tärkeitä (avocado, pähkinät jne). Vettä aamusta iltaan (2-3 litraa/pvä) sekä esim. vihreää teetä (sitä saa sitruunalla maustettuna, jos normiversio ei maistu), niin kroppa kiittää ja aineenvaihdunta pelaa.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 12:03"]
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 11:38"]Tein nyt toisenlaisen suunnitelman ruokapäiväkirjaan. Miltäs tämä näyttää?:
Aamupala
Lounas
Jääsalaattia 50g, pakastevihanneksia 100g, kurkkua salaattiin ruokalusikallinen oliiviöljyä
Välipala
Iso banaani
Päivällinen
Samat kuin lounaalla
Iltapala
Iso päärynä
2 ruisleivän puolikasta 10g tuorejuustoa, muutama kurkku päälle [/quote] Miksi jäävuorisalaattia? Mieluummin värikkäitä vihanneksia tai tumma lehtisiä kasviksia (baby pinaatti jne), josta elimistö saisi vitamiinejakin. Korvaa leipää ja höttöhiilareita kasviksilla, niitä ei ikinä voi syödä liikaa. Myös proteiinit ja hyvät rasvat tärkeitä (avocado, pähkinät jne). Vettä aamusta iltaan (2-3 litraa/pvä) sekä esim. vihreää teetä (sitä saa sitruunalla maustettuna, jos normiversio ei maistu), niin kroppa kiittää ja aineenvaihdunta pelaa.
[/quote]
Kiitos neuvoista..olen aika huono näissä, en oikeasti edes tiedä, mitä kaikkea kasviksia kannattaa syödä. Ehdottomasti kaikki neuvot ovat tervetulleita. Lapsena minulle ei opetettu ollenkaan kasviksien tärkeyttä ja tässä tulos. Ap
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 11:46"]
Mulla on kaurapuuron jälkeen aivan mieletön nälkä tunnin päästä. Siis niin kova, että vatsa murisee. Ohis
[/quote]
Itse lisään puuron sekaan marjoja (mökiltä keräämiäni mansikoita, mustikoita, viinimarjoja) sekä 100g raejuustoa. Pitää nälkää, ainakin jonkin aikaa.
nro 27
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 12:00"]Ap, minun mielestäni syöt liikaa. Itse olen 160/67 nyt. Laihdutin vuosi sitten 62 kiloon, ja kyllä se tiukantiukkaa dieettiä vaati. Sitten kun annoin vaan mennä, kilot tulivat takaisin, mutta vaatihan sekin leipää ja suklaata. Mulla jo nuorempanakin laituminen edellytti 800 kalorin diettä, ja siltikin laihtuminen oli hidasta. Laihtuminen edellyttää nälän kestämistä.
Mutta me ollaan kaikki erilaisia, ei kaikkia laihduta sama kalorimäärä. Minä lihon 2000 kalorilla. 1200 kaloria on ehkä juuri ja juuri se, millä pysyn mitoissa.
Löysin muuten pinaattiuutteen, vie nälkää ja mielitekoja, ei tartte koko ajan miettiä sapuskaa.
Minusta tuo ruokaohjelma, jonka 16 kertoi, olisi hyvä. Itselleni sopisi aamiaisen siirtäminen iltapalaksi. Aamulla ei ole yhtään nälkä, mutta illalla on. Teen töitä iltApainotteisesti.
Tsemppiä!!!
[/quote]
Pitäisikö sun vähän liikkua niin saisit syödä normaalin verran?
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 11:47"]
Jumitukset on ihan normaaleja ja kaksi viikkoa ei vielä ole mikään pitkä aika jumitella. Kokeile täältä saatuja vinkkejä, ja odottele rauhassa. Moni antaa periksi kun alkaa jumittaa ja lihoo takaisin. Siinähän niitä hermoja ja todellista halua laihtua koetellaan.
Jos vielä kahden kuukauden kuluttua jumittaa, harkitse ajan tilaamista ammattilaiselle.
[/quote]
Tämä.
Varsinkin kun aletaan olla lähellä "normaalipainoa". Kaksi viikkoa on vielä todella lyhyt aika tehdä mitään johtopäätöksiä.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 12:03"]
Aamupala
Lounas
Välipala
Iso banaani
Päivällinen
Samat kuin lounaalla
Iltapala
Iso päärynä
2 ruisleivän puolikasta 10g tuorejuustoa, muutama kurkku päälle [/quote] Miksi jäävuorisalaattia? Mieluummin värikkäitä vihanneksia tai tumma lehtisiä kasviksia (baby pinaatti jne), josta elimistö saisi vitamiinejakin. Korvaa leipää ja höttöhiilareita kasviksilla, niitä ei ikinä voi syödä liikaa. Myös proteiinit ja hyvät rasvat tärkeitä (avocado, pähkinät jne). Vettä aamusta iltaan (2-3 litraa/pvä) sekä esim. vihreää teetä (sitä saa sitruunalla maustettuna, jos normiversio ei maistu), niin kroppa kiittää ja aineenvaihdunta pelaa.
[/quote]
Eikös vihreää teetä saa paljon muullakin kuin sitruunalla maustettuna? Itse juon teetä päivittäin, ostan erilaisia makuja ja kyllä niissä vihreissä on paljonkin eri makuja näkynyt.
31 täällä, liikun melko paljon, hölkkään pitkiä lenkkejä ja pyöräilen arkimatkat. Pistin auton seisontavakuutukseen :) Tuli alapeukkuja, mutta en mahda mitään, niin minun elimistöni vaan toimii. On mulla kyllä tyroksiinit, voihan tuo vajaatoimintakin tietysti vaikuttaa asiaan. Lääkityksen alkaessa painoin 76, oli lyllertämistä ja nukkumista elämä...
18 t. Ap