Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko nukkuminen masennuksen oire??

Vierailija
10.03.2015 |

En mielestäni ole masentunut, mutta pakko ajatella niin nyt että mahdollisesti joo

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On

Vierailija
2/7 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla se, että en enää nukkunut, oli oire masennuksesta. Olen aina nukkunut todella hyvin ja sitten kun masennuin unesta tuli hyvin katkonaista. Eli se, mikä ei ole ollut tyypillistä aiemmin, voi olla oire. Mutta ilman lekuria en itse menisi moista diagnosoimaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelisin, että se on joko masennusta tai joku fyysinen sairaus tai puutostila. Silti vaikka se olisikin masennusta, en välttämättä lähtisi heti lääkäriin, jos kuitenkin kokesin itseni toimintakykyiseksi. Eihän kaikki ajanjaksot elämässä ole niin energisiä ja tehokkaita välttämättä. Kunhan edes joskus on hauskaa vaikka ystävien tai perheen kanssa, niin en olisi niin huolissani pienestä koomailusta välillä.

Vierailija
4/7 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko unettomuus tai sitten liika nukkuminen voi liittyä yhtenä oireena masennukseen, mutta ei pelkkä runsas nukkuminen tarkoita masennusta koskaan. Ongelma voi olla myös joku ihan fyysinen, esim. päälle yrittävä virustauti, kilpirauhasen vajaatoiminta, miinuskaloreilla oleminen, ravinnepuutokset... Tai sitten vaan:

Eihän kaikki ajanjaksot elämässä ole niin energisiä ja tehokkaita välttämättä. "

Kyllä ihmisen elämänkaareen nimittäin kuuluu myös kausia jolloin jotenkin psyyke kääntyy sisäänpäin ja ei ole oikein energiaa toimia ulkomaailmassa. Sitä nukkuu paljon, ja silloinkin kun ei nuku, haluaa vain ehkä paljon olla, ei jaksa mennä mihinkään eikä tavata ketään. Olen omassa elämässäni havainnut että nämä kaudet on erittäin tärkeitä henkiselle kasvulle.

Vierailija
5/7 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus on kausia, että tarvitsee enemmän unta. Ei siinä sen kummempaa.

Vierailija
6/7 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennuksen oireena voi olla sekä unettomuus että väsymys. Toki näitä oireita voi olla ilman masennustakin - kaikki unettomat eivät ole masentuineita eikä kaikki väsymyksestäkään kärsivät ole masentuneita.

Masennustila kehittyy yleensä vähitellen, esioireina ilmenevät nukahtamisvaikeudet tai aamuöinen herääminen sekä jatkuva väsymys, ärtyisyys tai ilottomuus. Työuupumus on kehittynyt masennustilaksi, jos väsymys muine masennustilalle tyypillisine oireineen ei lievity lainkaan tai kunnolla lepo- tai lomapäivien aikana.

Masennuksen pitkittyessä tai syventyessä on aina viisasta kääntyä lääkärin, psykiatrin tai psykoterapeutin puoleen. Mikäli masennustilaan liittyy itsemurha-ajatuksia tai voimakasta ahdistuneisuutta, tulee hoitoon hakeutua kiireellisesti.

Vierailija
7/7 |
10.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkista verensokerisi, mulla diabetes aiheutti suurta nukkumistarvetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi