Ärsyttää kun mieheni puhuu vaikeuksistamme vanhemmilleen
Meillä on ollut pidempään vaikeaa ja olemme yhdessä sopineet, ettemme kerro asioista kummankaan vanhemmille. Eilen sain kuitenkin tietää, että mieheni on puhunut asioistamme vanhemmilleen. En tiedä mitä hän on sanonut. Ärsyttää. Hän on pettänyt luottamukseni taas kerran.
Kommentit (207)
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 21:27"]
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 21:16"]
Meillä on ollut pidempään vaikeaa ja olemme yhdessä sopineet, ettemme kerro asioista kummankaan vanhemmille. Eilen sain kuitenkin tietää, että mieheni on puhunut asioistamme vanhemmilleen. En tiedä mitä hän on sanonut. Ärsyttää. Hän on pettänyt luottamukseni taas kerran.
[/quote]
Miehesi toimii väärin. Vanhempien puuttuminen asioihin pahentaa yleensä vain tilannetta.
[/quote]
Vaimonikin teki samoin, kun liittomme oli kriisissä.
Miehen vanhemmat siis EIVÄT ole puuttuneet tilanteeseen millään tavalla, ainakaan ap ei ole sellaista sanonut. Uskon, että näkisimme lapsistamme kyllä, jos jotakin olisi vinossa, ja elämänkokemustakin löytyy sen verran, että usein pystymme arvaamaan aika lähelle. Olisiko ap:n miehen pitänyt valehdella vanhemmilleen, kun nämä esittivät valistuneen arvauksen? Mun mielestä ei.
Elämä ei ole reilua, ei.
Ja ennen kuin leimaatte etten tiedä mistä puhun niin kun ex-mieheni petti minua ensimmäisen kerran, se tapahtui hänen äitinsä luona. Miehen äiti oli siis ensimmäinen, joka asiasta tiesi. Arvatkaa vaan, kertoiko minulle :)
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 21:41"]
Jos vanhemmat arvanneet tilanteen j kysyneet. Vanhemmat yleensä tuntee lapsensa...
[/quote]
Mahdollista. En silti pidä asiasta. Minä olen valehdellut vanhemmilleni päin naamaa useita kertoja, ettei tilanne monimutkistuisi entisestään. Samoin mieheni. Minua kiusaa myös, etten yhtään tiedä, mitä hän on sanonut vanhemmilleen. Olen yrittänyt parhaani mukaan jaksaa ja pitää asioita kasassa, mutta korttitalo alkaa hajota.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 21:47"]
Miehen vanhemmat siis EIVÄT ole puuttuneet tilanteeseen millään tavalla, ainakaan ap ei ole sellaista sanonut. Uskon, että näkisimme lapsistamme kyllä, jos jotakin olisi vinossa, ja elämänkokemustakin löytyy sen verran, että usein pystymme arvaamaan aika lähelle. Olisiko ap:n miehen pitänyt valehdella vanhemmilleen, kun nämä esittivät valistuneen arvauksen? Mun mielestä ei.
Elämä ei ole reilua, ei.
Ja ennen kuin leimaatte etten tiedä mistä puhun niin kun ex-mieheni petti minua ensimmäisen kerran, se tapahtui hänen äitinsä luona. Miehen äiti oli siis ensimmäinen, joka asiasta tiesi. Arvatkaa vaan, kertoiko minulle :)
[/quote]
En tiedä, ovatko puuttuneet tilanteeseen ja mitä ovat sanoneet, koska en tiedä, mistä on keskusteltu. Mieheni vanhemmat asuvat kaukana, emmekä ole nähneet heitä pitkään aikaan. Puhelimessa ovat puhuneet poikansa kanssa. Minä olen yleensä rehellinen ihminen. Tässä tilanteessa vain valehtelukin on parempi vaihtoehto. Tuo esimerkkisi, josta kerrot, on aivan eri tilanne.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 21:42"]
kuulostaa aika kornilta. mies ei saisi puhua vanhemmilleen, mutta sä avaudut tilanteesta ja mollaat miestäsi palstalla. anonyymina tosin mutta kuitenkin. fiksua?
[/quote]
Taidat olla aikas uusi palstalla jos tämä keskustelu on susta mollausta...
Nyt ap haluaa väenväkisin tehdä suhteeseen yhden ongelman lisää. Anna miehesi tukeutua vanhempiinsa, jos hän heidän tukea tarvitsee.
Elämä ei ole reilua, ei.
[/quote]
Jos ap ei tiedä, mistä on puhuttu ja miten, ei hän myöskään tiedä, ovatko hänen miehensä vanhemmat puuttuneet tai yrittäneet puuttua asioihin.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 21:57"]
Nyt ap haluaa väenväkisin tehdä suhteeseen yhden ongelman lisää. Anna miehesi tukeutua vanhempiinsa, jos hän heidän tukea tarvitsee.
[/quote]
Hän itse sanoi minulle, että kaikista viimeiseksi hän haluaa puhua vanhempiensa kanssa asioista. Kuulostaako siis siltä, että hän haluaisi tukeutua heihin? Minä en väenväkisin yritä tehdä mitään. En halua vain sotkea asioita enempää.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 21:57"]
[/quote]
Miksi ap niin tekisi?
kuulostaa aika kornilta. mies ei saisi puhua vanhemmilleen, mutta sä avaudut tilanteesta ja mollaat miestäsi palstalla. anonyymina tosin mutta kuitenkin. fiksua?
[/quote]
Mitä ap:n pitäisi sitten tehdä? Jos kerran asiasta on yhdessä sovittu niin kyllä silloin mies on rikkonut luottamuksen.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 21:27"]
[/quote]
Miehesi toimii väärin. Vanhempien puuttuminen asioihin pahentaa yleensä vain tilannetta.
[/quote]
Vaimonikin teki samoin, kun liittomme oli kriisissä.
[/quote]
Auttoiko avautuminen liittoanne?
[/quote]
Mikä tässä ketjussa on mollausta?
On se varmaan kivaa puida omaa seksielämäänsä miehen vanhempien kanssa :)
Kyllähän ne varmaan tuntee lapsensa joo, mut pitääkö tuntea myös seksin osalta?
Kyllä on tiettyjä asioita, joista omat vanhemmat olisi hyvä jättää ulkopuolelle.
[/quote]
Mikä teidän kriisi on?
ap kuulostaa marttyyriltä, minä haluan vain... ja hyvin minäkeskeiseltä persoonalta.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 22:09"]
On se varmaan kivaa puida omaa seksielämäänsä miehen vanhempien kanssa :)
Kyllähän ne varmaan tuntee lapsensa joo, mut pitääkö tuntea myös seksin osalta?
Kyllä on tiettyjä asioita, joista omat vanhemmat olisi hyvä jättää ulkopuolelle.
[/quote]
Olen samaa mieltä, että on asioita, jotka eivät kuulu vanhemmille. Kuten seksielämä. Niistä asioista emme keskustele kenenkään muun kanssa. Olemme molemmat niin ujoja ihmisiä.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 22:11"]
ap kuulostaa marttyyriltä, minä haluan vain... ja hyvin minäkeskeiseltä persoonalta.
[/quote]
Millä tavalla? Haluan vain, että asiat selviävät. Onpas kamala toive. Nämä palstapsykologit ovat aina yhtä huvittavia.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 22:10"]
[/quote]
Mikä teidän kriisi on?
[/quote]
Se kun täysin edes tietäisi :(
[/quote]
Luitko viestiäni? Olemme yhdessä sopineet asiasta. Hän itseasiassa ehdotti sitä. En minä ole mikään diktaattori. Haluan vain, että yhdessä sovituista pelisäännöistä pidetään kiinni. Sanoin vain, että ärsyttää, että mieheni on rikkonut lupauksensa. Kyllä tällä palstalla on paljon pahempia mollauskirjoituksia. En tiedä, kuinka fiksua tämä avautuminen on. En vain tahdo jaksaa. Parempi tämä vaihtoehto kuin tehdä jotain todella typerää.