Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää kun mieheni puhuu vaikeuksistamme vanhemmilleen

Vierailija
15.02.2015 |

Meillä on ollut pidempään vaikeaa ja olemme yhdessä sopineet, ettemme kerro asioista kummankaan vanhemmille. Eilen sain kuitenkin tietää, että mieheni on puhunut asioistamme vanhemmilleen. En tiedä mitä hän on sanonut. Ärsyttää. Hän on pettänyt luottamukseni taas kerran.

Kommentit (207)

Vierailija
141/207 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 23:04"]

[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 22:43"]

Valehtelun sijaan voi myös sanoa, ettei halua keskustella asiasta. Siitä ehkä arvaa, että ongelmia on, mutta ainakaan mies ei petä lupaustaan.

[/quote]

Missä täällä sanottiin, että mies olisi mitään yksilöityä kertonut? ap:kaan ei tiedä, mitä mies on sanonut. On saattanut tapahtua niin, että on vain myöntänyt vanhemmilleen kysyttäessä, että juu, vaikeuksia on. 

Täällä taas mammat mollaavat miestä, joka saattaa olla täysin viaton.

Ja kompataan vaimoa tavalla, joka varmasti lisää niitä liiton vaikeuksia edelleen.

[/quote]

Sovimme, ettemme kerro vanhemmillemme yhtään mitään. Eli kyllä mies on tämän asian suhteen pettänyt luottamuksen.

Vierailija
142/207 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valehtelun sijaan voi myös sanoa, ettei halua keskustella asiasta. Siitä ehkä arvaa, että ongelmia on, mutta ainakaan mies ei petä lupaustaan.

[/quote]

Missä täällä sanottiin, että mies olisi mitään yksilöityä kertonut? ap:kaan ei tiedä, mitä mies on sanonut. On saattanut tapahtua niin, että on vain myöntänyt vanhemmilleen kysyttäessä, että juu, vaikeuksia on. 

Ja kompataan vaimoa tavalla, joka varmasti lisää niitä liiton vaikeuksia edelleen.

[/quote]

Minä ymmärrän ap:tä. Mies toimi väärin (olisin samaa mieltä, jos roolit olisivat toisinpäin). Ap:n ei kuitenkaan pidä jumittua asiaan ja katkeroitua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/207 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Jos mies / nainen toimii toisin kuin on luvannut hän on kaikkea muuta kuin viaton.

Vierailija
144/207 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ex-vaimo kertoi kaikki asiamme parhaalle ystävälleen ja joskus vanhemmilleen. Myös sellaiset, joista oltiin yhdessä sovittu, ettei kerrota kenellekään. No, eipä kerro enää kun on ex. 

Ennen eroa käytiin jossakin parisuhdeterapiassa, siellä tämä terapeutti ihmetteli suunnattomasti, miten joku voi pitää ystävätärtään sellaisessa asemassa, että yhdessä sovituista jutuista ei pidetä kiinni. Se avasi munkin silmät...

Vierailija
145/207 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 23:46"]

Mun ex-vaimo kertoi kaikki asiamme parhaalle ystävälleen ja joskus vanhemmilleen. Myös sellaiset, joista oltiin yhdessä sovittu, ettei kerrota kenellekään. No, eipä kerro enää kun on ex. 

Ennen eroa käytiin jossakin parisuhdeterapiassa, siellä tämä terapeutti ihmetteli suunnattomasti, miten joku voi pitää ystävätärtään sellaisessa asemassa, että yhdessä sovituista jutuista ei pidetä kiinni. Se avasi munkin silmät...

[/quote]

Juuri näin. Jos on sovittu, ettei asioista kerrota, niin sitten ei kerrota.

Vierailija
146/207 |
16.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten aiot toimia ap miehesi suhteen?

Vierailija
147/207 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies halunnut purkaa asiaa jollekin muulle kun sinulle ja kokenut että vanhemmat ovat luotettavimmat keskustelukaverit? Toki töykeä puhua muille jos olette sopineet ettei muille puhuta.

Vierailija
148/207 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

opi käsittelemään se asia että asioista puhutaan luotetuille tahoille, jotka osaavat neuvoa asioissa.  

kai sinäkin puhut sellaisille, jotka voivat antaa rakentavia kommentteja vaikeaan tilanteeseesi.. vai väitätkö ettet puhu kenenkään kanssa asioistanne 

Vierailija
149/207 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 21:18"]

opi käsittelemään se asia että asioista puhutaan luotetuille tahoille, jotka osaavat neuvoa asioissa.  

kai sinäkin puhut sellaisille, jotka voivat antaa rakentavia kommentteja vaikeaan tilanteeseesi.. vai väitätkö ettet puhu kenenkään kanssa asioistanne 

[/quote]

Me puhumme yhdessä asioista sekä erään yhteisen ystävämme kanssa (terapeutti). Lisäksi mieheni nimenomaan ehdotti, että käsittelisin asiaa parhaan ystäväni kanssa. Tilanne on erittäin vaikea. Siksi minulle sopisi erittäin hyvin, että mieheni puhuisi asiasta jonkun ystävänsä kanssa. Hän ei kuitenkaan halua. Mieheni myös sanoi, että hänen vanhempansa ovat viimeisiä, joiden kanssa hän haluaa keskustella näistä asioista. Ilmeisesti he olivat kuitenkin arvanneet tai epäilleet jotain. En tiedä. Minusta jos on sovittu pelisäännöt, niin niistä täytyy pitää kiinni. Toista pitää kunnioittaa sen verran.

Vierailija
150/207 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies halunnut purkaa asiaa jollekin muulle kun sinulle ja kokenut että vanhemmat ovat luotettavimmat keskustelukaverit? Toki töykeä puhua muille jos olette sopineet ettei muille puhuta.

[/quote]

Minulle sopii, että puhuu muille, mutta en halua, että hän puhuu vanhemmilleen. Eikä itsekään halua puida näitä asioita heidän kanssaan, joten en todellakaan ymmärrä tätä. Meidän kummankin vanhemmat ovat erittäin vahvoja (mukavia kyllä, mutta vahvoja persoonallisuuksia), joten emme halua, että he sekaantuisivat tilanteeseen. Se vain pahentaisi asioita.

Vierailija
151/207 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 21:16"]

Meillä on ollut pidempään vaikeaa ja olemme yhdessä sopineet, ettemme kerro asioista kummankaan vanhemmille. Eilen sain kuitenkin tietää, että mieheni on puhunut asioistamme vanhemmilleen. En tiedä mitä hän on sanonut. Ärsyttää. Hän on pettänyt luottamukseni taas kerran.

[/quote]

Miehesi toimii väärin. Vanhempien puuttuminen asioihin pahentaa yleensä vain tilannetta.

Vierailija
152/207 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Jos on sovittu ettei asioista puhuta tiettyjen ihmisten kanssa niin sitten ei puhuta. Vai oletko sinä sellainen ihminen että säädät aina kaikenlaista muiden selän takana?

Vierailija
153/207 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 21:27"][quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 21:16"]

[/quote]

Miehesi toimii väärin. Vanhempien puuttuminen asioihin pahentaa yleensä vain tilannetta.
[/quote]

Jos anoppi alkaisi mieheni ja minun ongelmiin sotkeutua niin siitä se ero viimeistään tulisi.

Vierailija
154/207 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 21:30"]

[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 21:27"][quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 21:16"] Meillä on ollut pidempään vaikeaa ja olemme yhdessä sopineet, ettemme kerro asioista kummankaan vanhemmille. Eilen sain kuitenkin tietää, että mieheni on puhunut asioistamme vanhemmilleen. En tiedä mitä hän on sanonut. Ärsyttää. Hän on pettänyt luottamukseni taas kerran. [/quote] Miehesi toimii väärin. Vanhempien puuttuminen asioihin pahentaa yleensä vain tilannetta. [/quote] Jos anoppi alkaisi mieheni ja minun ongelmiin sotkeutua niin siitä se ero viimeistään tulisi.

[/quote]

Juurikin näin.

Vierailija
155/207 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 21:24"]

[/quote]

Me puhumme yhdessä asioista sekä erään yhteisen ystävämme kanssa (terapeutti). Lisäksi mieheni nimenomaan ehdotti, että käsittelisin asiaa parhaan ystäväni kanssa. Tilanne on erittäin vaikea. Siksi minulle sopisi erittäin hyvin, että mieheni puhuisi asiasta jonkun ystävänsä kanssa. Hän ei kuitenkaan halua. Mieheni myös sanoi, että hänen vanhempansa ovat viimeisiä, joiden kanssa hän haluaa keskustella näistä asioista. Ilmeisesti he olivat kuitenkin arvanneet tai epäilleet jotain. En tiedä. Minusta jos on sovittu pelisäännöt, niin niistä täytyy pitää kiinni. Toista pitää kunnioittaa sen verran.

[/quote]

Miksi miehesi ei halua puhu asioista ystäviensä kanssa?

Vierailija
156/207 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 21:35"]

[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 21:24"]

[/quote]

[/quote]

Miksi miehesi ei halua puhu asioista ystäviensä kanssa?

[/quote]

En tiedä. Olemme aivan pattitilanteessa.

Vierailija
157/207 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun exä oli niin mammanpoika, että soitti heti äitilleen kun vähänkin nenä vuosi. Samoin hän vuodatti parisuhteemme ongelmia äidilleen ja anoppi rakas sitten laittoi mulle aina sähköpostia neuvoen miten poikaa tulisi kohdella kuulematta minun versiota tapahtumista. Onneksi nykyisellä aviomiehelläni on normaali äiti-poika -suhde ja anoppikin täysjärkinen ihana ihminen.

Vierailija
158/207 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vanhemmat arvanneet tilanteen j kysyneet. Vanhemmat yleensä tuntee lapsensa...

Vierailija
159/207 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa aika kornilta. mies ei saisi puhua vanhemmilleen, mutta sä avaudut tilanteesta ja mollaat miestäsi palstalla. anonyymina tosin mutta kuitenkin. fiksua?

Vierailija
160/207 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 21:39"]

Mun exä oli niin mammanpoika, että soitti heti äitilleen kun vähänkin nenä vuosi. Samoin hän vuodatti parisuhteemme ongelmia äidilleen ja anoppi rakas sitten laittoi mulle aina sähköpostia neuvoen miten poikaa tulisi kohdella kuulematta minun versiota tapahtumista. Onneksi nykyisellä aviomiehelläni on normaali äiti-poika -suhde ja anoppikin täysjärkinen ihana ihminen.

[/quote]

Onneksi ei ole sentään kyse tuollaisesta. Miehelläni on hyvät suhteet vanhempiinsa ja jos ajatellaan, että kumpi on enemmän ns. vanhempiensa talutusnuorassa, niin se olen minä. Varsinkin äitini on joskus hankala käsittää, että olen aikuinen ja minä tuppaan joskus antamaan liiankin helposti periksi. Siksikin olemme sopineet, että nämä ovat suurelta osin meidän kahden välisiä asioita. Emme kaipaa ylimääräisiä henkilöitä sotkemaan asioita enempää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kahdeksan