Nettiyhteydestä tablettiin
Läppärin vaihto edessä, vai ostaisikko tabletin? Jos käytän tablettia pelkkään pankkiasiointiin, onko nettiyhteyden jakaminen kännykästä tablettiin turvallista? Voiko ne haittaohjelmat siirtyä puhelimesta siihen tablettiin sen nettiyhteyden avulla? Tietämätön boomeri kyselee.
Kommentit (36)
Osta Prepaid liittymä esim Salesta, 100 megaa maksaa 16€/kk
No sun pitää hankkia sovellukset tablettiin. Niiden sovellusten kautta hairat yleensä tulee.
Mikset käytä puhelinta pankkiasiointiin?
Kyllä ne voi siirtyä. Vaimo osti joskus tabletin ja minäkin sitä kokeilin. Netin selailuun se on ihan kätevä, mutta sillä on tosi ankeaa kirjoittaa vaikka tällaiselle keskustelupalstalle. Niinpä olen pitäytynyt läppärissä, jossa on kunnon näppäimistö.
Jos sun tabletissa ei oo tietoturvasovellusta....
Ittehän käytät vehkeitäs... Jos teet mokan, se on sun moka.
Käytän tablettia wifillä. Meillä on taloyhtiön kaapelinetti.
Vanha kännykkä ilman sim-korttia toimii myös wifillä . Selailen sillä vaikka tätä vauvaa.
turvallisuuden kannalta ei ole merkitystä että käytetäänkö tabletissa omaa sim korttia vai käytetäänkö puhelimen jaettua yhteyttä. toki kummaisenkin laitteen kannattaa olla päivitysten suhteen ajan tasalla.
Vierailija kirjoitti:
Vanha kännykkä ilman sim-korttia toimii myös wifillä . Selailen sillä vaikka tätä vauvaa.
Joo ja hyvin on toiminut wifillä vaikka gigantin myyjä ois "väkisin" myynyt siihen sim-kortin.
Vierailija kirjoitti:
turvallisuuden kannalta ei ole merkitystä että käytetäänkö tabletissa omaa sim korttia vai käytetäänkö puhelimen jaettua yhteyttä. toki kummaisenkin laitteen kannattaa olla päivitysten suhteen ajan tasalla.
Jokaisellahan kai on wifi kotona? Johon tabletti saa suoran yhteyden?
voitaan olettaa että olet käyttänyt kannettavaa lähinnä pankkiasioiden hoitoon. Nuo asiat voi tehdä myös puhelimella.
Vierailija kirjoitti:
voitaan olettaa että olet käyttänyt kannettavaa lähinnä pankkiasioiden hoitoon. Nuo asiat voi tehdä myös puhelimella.
Toinen Boomeri vastaa. Ostin myös tabletin ( taloyhtiön wifi) pankkiasioita varten. On siinä isompi näyttö kuin kännykällä. Kännykällä käytän pankkia vain jos tilatessani maksan heti jonkun asian. Tietysti myös tabletilla voisin tilata netissä jotain ja maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos vähän käyttöä niin vitosen prepaid, saa 7-8€ saldoa. On voimassa 6kk ja saa tavallisen paljon nettiä käyttää tuohon hintaan jos ei jotakin elokuvia ala katsoa.
Eihän se tabletti ole sen suojattomampi kuin puhelin. En nyt tajua tätäkään ongelmaa.
Tableteissa on myös tietoturvaohjelmisto, automaattiset päivitykset kannattaa laittaa ja välillä käynnistää uudelleen. Ihan niin kuin puhelintakin.
Oma-aloitteisesti tablettiin voi ladata myös lisää virustorjuntaa ja palomuureja, jos on nopeat yhteydet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaisellahan kai on wifi kotona? Johon tabletti saa suoran yhteyden?
Juu ja leipäkone, munankeitin, popcorn kone, airfyer, robotti imuri... Mitä näitä nyt onkaan mitä on ihan jokaisella. Tai sitten ehkä ei.
Vierailija kirjoitti:
Siis oikeasti! Tuohan olisi kätevää. Olen just ostamassa uutta puhelinta. Voisin siis käyttää vanhaa puhelinta wifillä. Onko oikeasti mahdollista, eikö simiä tarvita.
Minä jaan netin puhelimesta tablettiin. Molemmissa turvasovellus. Ei ikinä mitään ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos vähän käyttöä niin vitosen prepaid, saa 7-8€ saldoa. On voimassa 6kk ja saa tavallisen paljon nettiä käyttää tuohon hintaan jos ei jotakin elokuvia ala katsoa.
Kerrostalossa ei tule ajatelleeksi tuota ongelmaa kun telkkari ja netti toimivat kaapelissa. Joskus siitä jotain maksettiin mutta nyt perusnopeus ja wifi ei maksa mitään. Jos tilaa nopeamman yhteyden, se on kai jo 20 e. Mulle boomerina riittää perusnopeus
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne voi siirtyä. Vaimo osti joskus tabletin ja minäkin sitä kokeilin. Netin selailuun se on ihan kätevä, mutta sillä on tosi ankeaa kirjoittaa vaikka tällaiselle keskustelupalstalle. Niinpä olen pitäytynyt läppärissä, jossa on kunnon näppäimistö.
Tabletin kanssa voi käyttää erillistä näppäimistöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis oikeasti! Tuohan olisi kätevää. Olen just ostamassa uutta puhelinta. Voisin siis käyttää vanhaa puhelinta wifillä. Onko oikeasti mahdollista, eikö simiä tarvita.
On. Kyllä mun vanhalla kännykällä voin wifin kautta selata nettiä. Tosin siinä on huono akku joten pätkii. ( ja oon 80, kotenkin pärjään näissä jutuissa)
Tämä boomeri ei halua eikä tarvitse mobiilipankkia puhelimeen. Turvallisempaa minulle niin.
Applen tuotteet pelaavat täydellisesti yhteen.