Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rehellisesti: Oletko kateellinen sinua varakkaammille ihmisille?

Vierailija
11.09.2006 |

Vai oletko aidosti sitä mieltä, että et haluaisi yhtään lisää rahaa? Ja jos saisit rahaa, osaisitko käyttää sitä paremmin kuin nyt sinua varakkaammat ihimiset? Miksi?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivoisin että meilläkin olisi enemmän varaa kaikkeen " ylimääräiseen" . En sano, että käyttäisin rahaa yhtään fiksummin kuin muutkaan, ostelisin itselleni ja perheelleni kaikenlaista kivaa.

Ja rakennuttaisin omakotitalon.

Vierailija
2/32 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta siihen myös pyrin että itsellänikin on joskus paljon enemmän rahaa käytössä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olisi mahdollisuus hankkia uusi auto ja omakotitalo ilman hirveää lainaa.

Ettei tarvitsisi miettiä joka kuukausi että jääköhän rahaa tarpeeksi laskujen maksun jälkeen.

Että saisi joskus itsellekkin kivoja vaatteita ilman että pitää miettiä onko nyt varaa ostaa.

Että voisi joskus lähteä ulkomailla.

Vierailija
4/32 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu kuin edellisellä. Kaiken olen saanut elämässä mistä olen haaveillut, ja mitä täällä maan päällä tarvii. Rahaakin on just sopivasti, ei kuitenkaan koskaan liikaa, joten ei ole mitään syytä kadehtia.

Vierailija
5/32 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en keksi mihin käyttäisin/haluaisin tuon lisärahan.

Vierailija
6/32 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on taas se " köyhyys kaunistaa" juttu, eiks vaan? Jos sattuu olemaan paremmat tulot, ei voi olla hyvä ihminen...

Vierailija
7/32 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta toivoisin silti että itsellänikin olisi enemmän varaa. Jos jotain kadehdin niin sitä ettei mun omat vanhempani olleet varakkaampia tai ainakin käyttäytyneet " paremmin" . Eli meille ei koskaan opetettu miten käyttäytyä " ylemmissä" piireissä, ei viety hienoihin ravintoloihin syömään jotta olisi oppinut käyttämään kaikkia välineitä oikein. Omille lapsilleni olen päättänyt opettaa ainakin hyvät tavat :-)

Vierailija
8/32 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin että olisi turvallinen olo sen suhteen, turvallisuushakuinen ihminen kun olen. Varsinaisesti en haluaisi kuluttaa sitä rahaa enempää kuin nytkään teen, mutta olisi kiva jos lainaa saisi vähemmäksi.

Mutta ei, en ole kateellinen varakkaille ihmisille.

Vierailija
9/32 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En elä puutteessa ja köyhyydessä, vaan perheemme asiat ovat ihan hyvin.

Lainaa on paljon, mutta pärjätään.

Joskus ajattelen, että elämä olisi edes jonkin verran helpompaa, kun ei tarvitsisi ajatella raha-asioita. Ei tarvitsisi miettiä lasten hankintaa äitiyspäivärahojen mukaan tai voisi lähteä vaikka opiskelemaan tai sisustaa kodin nätisti.

Vierailija
10/32 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Tää on taas se " köyhyys kaunistaa" juttu, eiks vaan? Jos sattuu olemaan paremmat tulot, ei voi olla hyvä ihminen...

Mulla on ehdottomasti enemmän rakkautta maailmassani, kun kellään teistä. Jos jollakulla menee ulkoisesti hyvin, jotain puuttuu kuitenkin.

Ps. rahaa meillä sais olla enemmänkin, mutta mulla on silti oma talo ja kaksi uudehkoa autoa.

t: 8

Vierailija
11/32 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä lisää rahaa haluun, siks sijoitankin rahaa, lottoan jne :)

Miten rahaa käytetään paremmin? Säästetään, jotta se joskus menee lapsille perintöön, toki sitäkään AV ei hyväksy, että lapset saavat joskus perintöä?

Kateellinen olen ainoostaan pitkille naisille :D

8, mitä puuttuu?

Vierailija
12/32 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha on kuitenkin vain rahaa ja mulla on niin pieniä halujakin kun ei autot, turkit ja matkat kiinnosta. Kirjoja olisi kiva pystyä ostamaan niin paljon kuin huvittaa. Kokoaisin oikein sosiaalipolitiikkaa käsittävän kirjaston silloin itselleni. Nyt täytyy keräillä pikkuhiljaa : )

Vierailija
13/32 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen säälittää. Oma perheeni on pienituloinen, mutta olen lähtöisin oikein hyvätuloisesta perheestä.

Pienituloisuutemme johtuu siitä että olemme mieheni kanssa molemmat valinneet työn josta nautimme, mutta ei makseta kovinkaan hyvin ja tällä hetkellä olen lasten kanssa hoitovapaalla. Olen onnellinen, enkä kaipaisi hirmusen suuria rahamääriä. Vähän enemmän saisi kyllä olla, jotta saisi lapsille esim. hyvät talvivaatteet.

Minut on kasvatettu niin, että jokainen ihminen on yhtä arvokas ja jokaista on kohdeltava yhtä kunnioittavasti. Se on ollut hyvä oppi, jonka siirrän omille lapsilleni.

Vierailija
14/32 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntui vain ettei mua uskottu, kun alettiin tenttaamaan...

Vierailija
15/32 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mulla on ehdottomasti enemmän rakkautta maailmassani, kun kellään teistä. Jos jollakulla menee ulkoisesti hyvin, jotain puuttuu kuitenkin.

Vierailija
16/32 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nimittäin en usko, että sinun rakkautesi on edes murto-osaa siitä, mitä minä tunnen lapsiani kohtaan!

(ja ennen kuin kukaan alkaa vaahtoamaan, tuo vastaus oli vitsi, sillä ei kukaan voi mitata rakkauden määrää!)

Vierailija
17/32 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai omistaa niin fantastista perhettä kuin mulla.

Joo joo, tiedetään, kaikilla meistä ne ihanimmat lapset on, mutta takuuvarmasti jotain puuttuu jostain, jos elämä muuten on täydellistä.

Se kun ei ole täydellistä kellään.

Vierailija
18/32 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lisäksi meillä on vielä sitä rahaa:)

Vierailija
19/32 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

t: 8 (mullapa vaan on myös komea ja fiksu mies)

Vierailija
20/32 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kun en ajattele mitenkään niin, että toisille ihmisille olisi vain sattunut satamaan taivaasta rahaa, ja minä rassukka olisin jäänyt ilman epäreilusti... :)

Mulla olisi ollut oikein mainiot edellytykset itsellänikin tulla rikkaammaksi - synnyin aika varakkaaseen perheeseen, sain opiskella ilmaiseksi, mikään ei ole estänyt työntekoa jne. Mikä nyt sitten lieneekään syynä, että rahaa ei ole kamalasti? Laiskuus, mukavuudenhalu ja se, että yleinen haihattelu nyt vaan on kiinnostanut enemmän? Turhahan siinä on mitään kateutta siis kehitellä: minä olen elänyt näin ja tehnyt tällaisia päätöksiä, ja niiden pohjalta on taloudellinenkin tilanteeni tällä hetkellä sellainen, kun on. Varmaan sitä rahaakin ilmaantuu joskus enemmän meillekin, nuoria ollaan vielä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi