Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aurinko on laskenut; nousin juuri arkusta.

Vierailija
15.02.2015 |

Suon teille nyt mahdollisuuden kysyä minulta mitä tahansa. Pahoittelen kappalejakojen toimimattomuutta.
Olen hyvin nuori kaltaisekseni, vain 127-vuotias. Jäin tähän tilaan 15-vuotiaana. Olen kotoisin Ruotsista, jossa asuimme kunnes täytin 11 vuotta. Olen muutamia vuosia elänyt kuin ihminen ja tehnyt jopa töitä.
Olen kalpea jopa kaltaisekseni. Minulla on siniset silmät ja oljenväriset hiukset. Olen 170-senttinen, eli pidempi kuin monet meistä. 127 vuotta ei ole meidän mittapuullamme paljon, joten monet ovat paljon lyhyempiä omien aikalaistensa tavoin. Nuoren ikäni vuoksi olen silti yhä hyvin ihmismäinen, eikä minun tarvitse pelätä tunnistamista.
Vanhempani luulivat, että minut murhattiin raa'asti. En olisi voinut jatkaa elämääni heidän kanssaan, sillä epäilykset olisivat heränneet viimeistään siinä vaiheessa, kun olisin nukkunut auringonnoususta auringonlaskuun - arkussa.
Asun muutamien kaltaisteni kanssa. Meidän on pysyteltävä varjoissa, jotta vihollisemme eivät löydä meitä. Vihollisilla tarkoitan laajalle levinnyttä salaseuraa, jonka tunnus koostuu V-kirjainta muistuttavasta kulmaviivaimesta (voitte arvata, mitä tämä symboloi) sekä vaarnaa symboloivasta harpista.
Vastaan kysymyksiin niin kauan kuin vain ehdin. Asuinpaikkaa, nimeä tai elämää ennen ikuisuutta koskeviin kysymyksiin en vastaa.

Kommentit (220)

Vierailija
1/220 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko koskaan paskonut lavuaariin? Ja jos et niin miksi, etkö uskalla?

Ja kuinka usein teikäläiset paskoo?

t:ammattipaskoja

Vierailija
2/220 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnetko Tuksun? Yhäkö se pelkää illuminaattia ja muita vihanneksia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/220 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 17:33"]Oletko koskaan paskonut lavuaariin? Ja jos et niin miksi, etkö uskalla?

Ja kuinka usein teikäläiset paskoo?

t:ammattipaskoja
[/quote]

1) en. Aikana, jolloin minulla oli vielä ihmisen ruumiilliset toiminnot, ei lavuaareja ollut.
2) Ei koskaan. Emme syö kiinteää ruokaa.

Vierailija
4/220 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 17:36"]Tunnetko Tuksun? Yhäkö se pelkää illuminaattia ja muita vihanneksia?
[/quote]

Johanna Tukiainen? En tunne.

Vierailija
5/220 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi, mua alkoi pelottaa.

Vierailija
6/220 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 17:38"]Hyi, mua alkoi pelottaa.
[/quote]

Älä pelkää, juon hyvin harvoin. Koskaan en ime ketään kuiviin.

Vierailija
7/220 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi on nukuttava arkussa? Eikö pahvilaatikko riittäisi? Vai onko äänieristyksen takia?

Vierailija
8/220 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutko Lapissa?

Vierailija
9/220 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaatko muuttua lepakoksi tai puhua eläinten kanssa?

Vierailija
10/220 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 17:40"]Miksi on nukuttava arkussa? Eikö pahvilaatikko riittäisi? Vai onko äänieristyksen takia?
[/quote]

Osaltaan kyse on symboliikasta. Olen osin kuollut, en enää todella elossa, ja siksi minun on vietettävä ihmisten hereilläoloaika kuin ruumis. Arkku on myös päivänvalon kannalta parempi - se eristää valoa tehokkaasti. On myös paljon hienostuneempaa nukkua arkussa kuin pahvilaatikossa. Tätä voisi verrata vaikka siihen, että ihmiset nukkuvat mieluummin sängyssä kuin patjalla, vaikka periaatteessa patjakin kävisi paremman puutteessa.

Vierailija
11/220 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 17:43"]Osaatko muuttua lepakoksi tai puhua eläinten kanssa?
[/quote]

Osaan aistia sekä ihmisten että eläinten tunnetiloja, mutta en puhua eläimille. Myös jälkimmäiseen kysymykseen vastaus on ei. Osaan kyllä liueta varjoihin, mutta lepakoksi muuttuminen ei ole kaltaisillemme mahdollista.

Vierailija
12/220 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ajatellut kirjoittaa muistelmat tai pitää blogia? Voisi olla suosittu.

Vierailija
13/220 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 17:52"]Oletko ajatellut kirjoittaa muistelmat tai pitää blogia? Voisi olla suosittu.
[/quote]

Olen kirjoittanut muutaman vuosikymmenen ajan päiväkirjaa, mutten usko julkaisevani sitä koskaan. Olen ajatellut kirjoittaa proosaa kaltaistemme elämästä, mutta ihmiset ovat ottaneet aiheen omakseen niin suurella innolla, että se taitaa olla hiukan kulunut.

Vierailija
14/220 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
15/220 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua jäi nyt kiinnostamaan, milloin lavuaarit yleistyivät Suomessa?

Vierailija
16/220 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 18:06"]Minua jäi nyt kiinnostamaan, milloin lavuaarit yleistyivät Suomessa?
[/quote]

Olen maalta ja perheemme oli kohtuullisesti toimeentuleva. Hienoilla, yläluokkaisilla perheillä on sitten saattanut olla lavuaareja.

Vierailija
17/220 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi on lähempänä totuutta: Buffy Vampyyrintappaja ja Angel (ns. Whedonverse), vai Twilight?

Miten opit käyttämään tietokonetta ja oliko se vaikeaa? Onko sinulla älypuhelin?

Vierailija
18/220 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 18:23"]Kumpi on lähempänä totuutta: Buffy Vampyyrintappaja ja Angel (ns. Whedonverse), vai Twilight?

Miten opit käyttämään tietokonetta ja oliko se vaikeaa? Onko sinulla älypuhelin?
[/quote]

En ole tutustunut kahteen ensimmäiseen, mutta Twilight on totuudesta melko kaukana. Eläimen verellä voi toki elää, mutta Edwardin itsehillintä on jotain todella yliluonnollista! Bram Stokerin Dracula on varmasti lukemistani kirjoista totuutta lähimpänä. Myös Anne Ricen Veren vangit on ainakin taiteelliselta kannalta katsottuna hieno teos.
Käytän tietokonetta työssäni. Opin varmasti samalla tavalla kuin tekin - kokeilemalla ja käyttöoppaita lukemalla. Yhteisömme on ajan hermolla, ja elämme lähes samalla tavoin kuin ihmiset. Nykyaikaiset asiat eivät ole mitenkään erityisen vaikeita. Ainoastaan yhteisöllinen kulttuuri on se, josta jäämme paitsi. Nykyaikana on onneksi mahdollisuus tutustua siihenkin internetin kautta.

Vierailija
19/220 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kova naimaan, kuten True Bloodin Eric?

Haluatko tulla lykkäämään minua? ;)

Vierailija
20/220 |
15.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevät on rankkaa aikaa aika monelle. Koita jaksella jatkossa ilman arkkuja ja titityy-tarinoita. I can feel your pain.