Oliko tämä teidän mielestänne muka törkeästi sanottu?
Minulla on 23-vuotias tytär. Hänellä olisi häät edessä huhtikuussa. Sulhanen on 24-vuotias, ei-valkoinen maahanmuuttajamies. Hän on ainakin päältäpäin kohtelias ja ihan kivannäköinen. Nuo kulttuurierot kuitenkin hieman pelottavat... En halua tyttäreni joutuvan "nyrkin ja hellan väliin". Ja heidän lapsensa tulevat olemaan mulatteja, josta saatetaan kiusata koulussa (asumme pienellä maalaispaikkakunnalla). Miksi hänen piti juuri ulkomaalainen ottaa, kun tarjolla olisi parempaakin, nimittäin suomalaista!
Ajattelen myös, että mitäköhän sukukin mahtaa ajatella... Kenelläkään muulla suvustamme ei ole ulkomaalaista puolisoa, ja ovat senverran vanhoillisia, etteivät ehkä suvaitse sitä, että sukuunme tulee myös ulkomaalaista verta.
Itsekin olen sitä mieltä, että suomalainen mies kannattaa. Ei ole "luonnollista" sekoittaa eri rotuja. Sanoin tästä edellispäivänä tyttärelleni hänen ollessaan kotonani (tuleva vävyni ei ollut paikalla). Tyttö suuttui minulle ja alkoi huutamaan, ettei minulla ole oikeutta päättää hänen rakkausasioistaan. Sitten sanoin, etten vain halua häneen sattuvan! Tyttäreni suuttui vieläkin enemmän, ja huusi, ettei tämä mies ikinä satuttaisi häntä (niinhän ne aina luulee...). Sanoin vielä, että ajattele edes tulevia lapsiasi, etkai halua heistä mulatteja. Silloin tyttö raivostui silmittömästi, LÖI MINUA ja kiljui, että on raskaana. Olen kuulemma todella törkeä ihminen. Lähti ovet paukkuen.
Olen yrittänyt soittaa hänelle, muttei hän vastaa. Olen myös lähettänyt tekstiviestin, muttei siihenkään tule vastausta. Itkettää, olenko pilannut välini tyttäreeni lopullisesti? Ja näin pienestä huomautuksesta? Olisitteko te suuttuneet?
Kommentit (56)
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 12:38"]
Ai että vain ulkomaalaiset miehet hakkaavat, mutta suomalaiset ei?
HÄPEÄ! Ällöttää tuolaiset ihmiset! älä puutu asioihin mitkä eivät sinulle kuulu..
[/quote] Älä itse puutu asioihin, jotka eivät sinulle kuulu. Ap:han kysyi juuri neuvoa keskustelupalstalta, siksi täällä ollaan. Kulttuurieroissa on juuri se ongelma, että mamut uskovat niin eri asioihin, kuin me. Esim. tasa-arvoon eivät usko.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 17:14"]
Millainen tausta miehellä on? Jos kyseessä on pitkäisaikaistyötön, olisin huolissani. Mikäli taas mies opiskelee tai on töissä ja vielä hyvällä palkalla, en olisi niin huolissani. Ymmärrän että ulkomaalainen ahdistaa, riippuu kuitenkin paljon että millainen kulttuuri on kyseessä? On totta että jos kyseessä on esim. sudanilainen en olisi itsekkään innoissaani. Muslimi kultuuri on myös valitettavasti aika naista alentava.
[/quote]
Itse asiassa sudanilaiset ovat rauhaa ja perhe-elämää rakastavia ja yleensä kristittyjä, siksi ovat sopeutuneet meidän lähiöelämään erittäin hyvin. Ovat mukana monessa vapaaehtoistoiminnassa ja haluavat auttaa. Valitettavasti jotkut tietyt somalit ovat kiusanneet heitä, johtuneeko sitten eri taustoista ja eri uskonnoista, sen tarkemmin eivät ole viitsineet meitä tuolla "afrikansisäisellä" asialla vaivata.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 12:42"]
Eihän ketjusta ole selvinnyt mitään miehen taustasta, kansalaisuudesta tai uskonnosta. Silti kaikki olettavat miehen olevan joku jihadisti.
[/quote]
Kukaan ei OLETA, että mies on jihadisti, mutta se on se pahin vaihtoehto. Ymmärrätkö tämän suvis? Ymmärrätkö mitään todennäköisyyksistä?
Vähemmän pelottava mutta erittäin arkipäiväinen vaihtoehto on, että on vaan pettävä ja pummaava sossun elätti, joka kieltää ap:n tyttäreltä ja tämän lapsenlapsilta joulun vieton ja muut kristilliset tavat. Näitä on jo pilvin pimein.
Ei kovin kiva ap:lle, joten ymmärrän huolen, varsinkin kun naimisiin ja raskaaksi on noin kova kiire.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 12:51"]
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 17:14"]
Millainen tausta miehellä on? Jos kyseessä on pitkäisaikaistyötön, olisin huolissani. Mikäli taas mies opiskelee tai on töissä ja vielä hyvällä palkalla, en olisi niin huolissani. Ymmärrän että ulkomaalainen ahdistaa, riippuu kuitenkin paljon että millainen kulttuuri on kyseessä? On totta että jos kyseessä on esim. sudanilainen en olisi itsekkään innoissaani. Muslimi kultuuri on myös valitettavasti aika naista alentava.
[/quote]
Itse asiassa sudanilaiset ovat rauhaa ja perhe-elämää rakastavia ja yleensä kristittyjä, siksi ovat sopeutuneet meidän lähiöelämään erittäin hyvin. Ovat mukana monessa vapaaehtoistoiminnassa ja haluavat auttaa. Valitettavasti jotkut tietyt somalit ovat kiusanneet heitä, johtuneeko sitten eri taustoista ja eri uskonnoista, sen tarkemmin eivät ole viitsineet meitä tuolla "afrikansisäisellä" asialla vaivata.
[/quote]
Nimenomaan Sudanin kristittyjä vainotaan siellä paikan päällä muslimien toimesta, joten siksi hakevat täältä turvapaikkoja.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 16:59"]
Minulla on 23-vuotias tytär. Hänellä olisi häät edessä huhtikuussa. Sulhanen on 24-vuotias, ei-valkoinen maahanmuuttajamies.
Hän on ainakin päältäpäin kohtelias ja ihan kivannäköinen. Nuo kulttuurierot kuitenkin hieman pelottavat... En halua tyttäreni joutuvan "nyrkin ja hellan väliin". Ja heidän lapsensa tulevat olemaan mulatteja, josta saatetaan kiusata koulussa (asumme pienellä maalaispaikkakunnalla).
Miksi hänen piti juuri ulkomaalainen ottaa, kun tarjolla olisi parempaakin, nimittäin suomalaista! Ajattelen myös, että mitäköhän sukukin mahtaa ajatella...
Kenelläkään muulla suvustamme ei ole ulkomaalaista puolisoa, ja ovat senverran vanhoillisia, etteivät ehkä suvaitse sitä, että sukuunme tulee myös ulkomaalaista verta. Itsekin olen sitä mieltä, että suomalainen mies kannattaa.
Ei ole "luonnollista" sekoittaa eri rotuja. Sanoin tästä edellispäivänä tyttärelleni hänen ollessaan kotonani (tuleva vävyni ei ollut paikalla). Tyttö suuttui minulle ja alkoi huutamaan, ettei minulla ole oikeutta päättää hänen rakkausasioistaan. Sitten sanoin, etten vain halua häneen sattuvan! Tyttäreni suuttui vieläkin enemmän, ja huusi, ettei tämä mies ikinä satuttaisi häntä (niinhän ne aina luulee...).
Sanoin vielä, että ajattele edes tulevia lapsiasi, etkai halua heistä mulatteja. Silloin tyttö raivostui silmittömästi, LÖI MINUA ja kiljui, että on raskaana. Olen kuulemma todella törkeä ihminen.
Lähti ovet paukkuen. Olen yrittänyt soittaa hänelle, muttei hän vastaa.
Olen myös lähettänyt tekstiviestin, muttei siihenkään tule vastausta.
Itkettää, olenko pilannut välini tyttäreeni lopullisesti?
Ja näin pienestä huomautuksesta? Olisitteko te suuttuneet?
[/quote]
minkämaalainen mies?
onko kuinka korkea koulutus?
herkkä paikka niin varmasti suuttuu tuollaisista huomautuksista.
Sitä saa mitä tilaa. Itse sinä panet suvun mielipiteet tyttäresi rakkauden ja onnen, jopa lapsenlapsesi ehjän perheen edelle. Tyttärellesi on tietenkin lapsi ja perhe - siis tuleva perhe - tärkeimmät. Jos sen vuoksi joutuu katkaisemaan välit sukuunsa ja vanhempiinsa, niin se toivottavasti lapsen isän suku suhtautuu positiivisemmin.
Provohan tämä on , mutta olkoon. Ehkä joku muu on oikeasti tuollaisessa tilanteessa, mutta ei uskalla purkaa pahaa mieltään edes nimettömällä keskustelupalstalla.
http://www.iltasanomat.fi/terveys/art-1421302852467.html
Juu ei kannata missään nimessä saada vieraan rodun verta sukuun. Siitähän voisi tulla vaikka tervettä geenipoolia. Nyt korkeat aidat jokaiseen kuntaan ja Suomen ympärille, niin ei pääse enää sekoittumaan. No mut hei, mitä serkumpi niin sen herkumpi. Näinhän siniverisetkin ajatteli joskus muinoin ;)
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 12:48"]
Älä itse puutu asioihin, jotka eivät sinulle kuulu. Ap:han kysyi juuri neuvoa keskustelupalstalta, siksi täällä ollaan. Kulttuurieroissa on juuri se ongelma, että mamut uskovat niin eri asioihin, kuin me. Esim. tasa-arvoon eivät usko.
[/quote]
Kuinka moni suomalaisnainen itse uskoo tasa-arvoon, saati sitten mies? Tälläkin palstalla on ihmetelty mm. tyttö/poika-leluja, ja pidetty selvänä sitä, että pojat ovat poikia ja tytöt tyttöjä ja niin pitää ollakin, ja sitä miksi naisen euro on 80 snt.
Raskaana olevat ja / tai rakastuneet eivät yleensä ole ns. täysissä järjissään ja loukkaantuvat hyvinkin herkästi, aiheettomastikin.
Tyttäresi puoliso ei ole sinun valintasi. Jos hän haluaa kulttuurinrikastajan, niin sitten haluaa.
On mielestäni törkeää ottaa kantaa lapsen ihonväriin.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 13:26"]
Juu ei kannata missään nimessä saada vieraan rodun verta sukuun. Siitähän voisi tulla vaikka tervettä geenipoolia. Nyt korkeat aidat jokaiseen kuntaan ja Suomen ympärille, niin ei pääse enää sekoittumaan. No mut hei, mitä serkumpi niin sen herkumpi. Näinhän siniverisetkin ajatteli joskus muinoin ;)
[/quote]
Näin on nimenomaan arabien ja somalien keskuudessa.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 13:27"]
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 12:48"]
Älä itse puutu asioihin, jotka eivät sinulle kuulu. Ap:han kysyi juuri neuvoa keskustelupalstalta, siksi täällä ollaan. Kulttuurieroissa on juuri se ongelma, että mamut uskovat niin eri asioihin, kuin me. Esim. tasa-arvoon eivät usko.
[/quote]
Kuinka moni suomalaisnainen itse uskoo tasa-arvoon, saati sitten mies? Tälläkin palstalla on ihmetelty mm. tyttö/poika-leluja, ja pidetty selvänä sitä, että pojat ovat poikia ja tytöt tyttöjä ja niin pitää ollakin, ja sitä miksi naisen euro on 80 snt.
Raskaana olevat ja / tai rakastuneet eivät yleensä ole ns. täysissä järjissään ja loukkaantuvat hyvinkin herkästi, aiheettomastikin.
[/quote]
Se on kuule aivan eria asia kuin kaavussa kulkeminen.
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 13:31"]
[quote author="Vierailija" time="16.02.2015 klo 13:26"]
[/quote]
Näin on nimenomaan arabien ja somalien keskuudessa.
[/quote]
No tämähän helpotti. Ap:n mies ei voi olla arabi taikka somali, kun eihän ne tänne tule riehumaan,pysyvät vaan siellä aitojensa sisällä, eiks jeh?
Oletko vähän tyhymä?
Ei äiti voi olla noin paska ihminen.
Miksi nainen ei saa kulkea kaavussa jos haluaa? Tuletteko kivittämään minut kadulla, kun heitän valkoisen lakanan päälleni, jossa on suippo huppu päässä. Tällä tavoin julistan olevani juuri keksimäni uskonnon jäsen, joka houkuttaa aaveita luokseen, jotta voin vapauttaa heidät limbosta.
Ei, te sekopäät luulette minun olevani joku KluKlux-klaanin jäsen ja syytätte rasismista. Rumat, ilkeät ihmiset.
Eli pohjimmiltaan ap kannattaa itsekin muslimien ajattelua. Siis sitä että vanhempien pitäis saada päättää naisen puolisosta. Koska nainen, varsinkin nuori, nyt vaan on tyhmä eikä osaa itse valita itselleen puolisoa. Äiti tai isä tietää paremmin. Mitä sitä turhaan naiselta mitään kysyy, eihän tämä nyt mistään mitään tiedä.
[quote author="Vierailija" time="15.02.2015 klo 16:59"]
Minulla on 23-vuotias tytär. Hänellä olisi häät edessä huhtikuussa. Sulhanen on 24-vuotias, ei-valkoinen maahanmuuttajamies. Hän on ainakin päältäpäin kohtelias ja ihan kivannäköinen. Nuo kulttuurierot kuitenkin hieman pelottavat... En halua tyttäreni joutuvan "nyrkin ja hellan väliin". Ja heidän lapsensa tulevat olemaan mulatteja, josta saatetaan kiusata koulussa (asumme pienellä maalaispaikkakunnalla). Miksi hänen piti juuri ulkomaalainen ottaa, kun tarjolla olisi parempaakin, nimittäin suomalaista! Ajattelen myös, että mitäköhän sukukin mahtaa ajatella... Kenelläkään muulla suvustamme ei ole ulkomaalaista puolisoa, ja ovat senverran vanhoillisia, etteivät ehkä suvaitse sitä, että sukuunme tulee myös ulkomaalaista verta. Itsekin olen sitä mieltä, että suomalainen mies kannattaa. Ei ole "luonnollista" sekoittaa eri rotuja. Sanoin tästä edellispäivänä tyttärelleni hänen ollessaan kotonani (tuleva vävyni ei ollut paikalla). Tyttö suuttui minulle ja alkoi huutamaan, ettei minulla ole oikeutta päättää hänen rakkausasioistaan. Sitten sanoin, etten vain halua häneen sattuvan! Tyttäreni suuttui vieläkin enemmän, ja huusi, ettei tämä mies ikinä satuttaisi häntä (niinhän ne aina luulee...). Sanoin vielä, että ajattele edes tulevia lapsiasi, etkai halua heistä mulatteja. Silloin tyttö raivostui silmittömästi, LÖI MINUA ja kiljui, että on raskaana. Olen kuulemma todella törkeä ihminen. Lähti ovet paukkuen. Olen yrittänyt soittaa hänelle, muttei hän vastaa. Olen myös lähettänyt tekstiviestin, muttei siihenkään tule vastausta. Itkettää, olenko pilannut välini tyttäreeni lopullisesti? Ja näin pienestä huomautuksesta? Olisitteko te suuttuneet?
[/quote]
huono, mielikuvitukseton, ei kuitenkaan kirjoitusvirheitä - joten 2/10