Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Iltasanomissa: Pippa Laukka tyrmistyi kaupassa myyjän käytöksestä. Nyt MINÄ olen tyrmistynyt...

Vierailija
23.11.2021 |

Tässä tarina:

https://www.is.fi/viihde/art-2000008423950.html

Luin jutun kahteen kertaan enkä vieläkään ymmärtänyt, mitä tyrmistyttävää tai töykeää myyjän käytöksessä muka oli? Odottiko Pippa saavansa ostamansa tuotteen ilmaiseksi vai mistä tässä on kysymys?

Kertokaa minulle, kun olen niin tyhmä, etten tajua.

Kommentit (100)

Vierailija
81/100 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta eihän se ole mikään väärä hälytys jos kerran hälytin hälyyttää niin kuin kuuluu.. En myöskään ymmärrä pointtia.

Eihän se toiminut niinkuin kuuluu? Asiakas oli maksanut tuotteen, ei varastanut sitä. Eli se ei toiminut kuten pitäisi.

Vierailija
82/100 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta eihän se ole mikään väärä hälytys jos kerran hälytin hälyyttää niin kuin kuuluu.. En myöskään ymmärrä pointtia.

Eihän se toiminut niinkuin kuuluu? Asiakas oli maksanut tuotteen, ei varastanut sitä. Eli se ei toiminut kuten pitäisi.

Hälytin toimii niin kuin kuuluu, jos se hälyttää kassan ohi mentäessä. Se ei tiedä sitä, onko tavara maksettu vai ei, sen tarkoitus on vain piipata jotta asia voidaan tarkistaa. Se joka tässä ei toiminut niin kuin kuuluu, oli Pippa. Hän meni itsepalvelukassalle isojen tavaroiden kanssa, vaikka siellä on ihan isot laput että itsepalvelukassoilla on tarkoitus maksaa vain pieniä ostoksia, ruokatarvikkeita yms.

Tyhmäkin tajuaa että tuollaiset isot ja vähänkin kalliimmat tavarat viedään oikealle kassalle. Muutenhan siitä itsepalvelukassan kautta saisi salakuljetettua vaikka mitä ulos, jos ei olisi hälyjä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/100 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä näin vastaavanlaisen tilanteen ja myyjä pahoitteli suurieleisesti mokastaan, kun ei ollut poistanut hälyä. Ei jäänyt meille kyttääjille epäselväksi, oliko kyseessä näpistys vai ei :) Toki itsepalvelukassa muuttaa vähän tilannetta.

Vierailija
84/100 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ilmeisesti myyjä ei ollut tunnistanut Pippa Laukkaa ja toimi normaalein ottein. Koska ammattirikollisilla on usein varastetut tavarat repussa, hän halusi ensimmäiseksi tarkistaa Pipan repun.

Pipan virhe taas oli käyttää itsepalvelukassaa, kun ei kerran sitten osannutkaan sitä käyttää. Myös sen anteeksipyynnön tivaaminen toiselta oli tätimäistä ja noloa, kun kerran virhe oli Pipan, joka teki itse myyjän hommat. Ei se itsepalvelun henkilökunta ole siellä tekemässä myyjän hommia, vaan valvomassa näitä tee-se-itse -tyyppejä.

Vierailija
85/100 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on käynyt kanssa noin. Kävelin vaatekaupasta maksamani paidan kanssa ulos ja siihen oli jäänyt häly. Kävin portilla kääntymässä ja totesin, että jaha oho. 

Muutama ihminen tuijotti mua epäilevästi ja myyjä juoksi mun luokse ja hoki "Anteeksi kauheasti, anteeksi siihen jäi hälytin, tajusin juuri etten ottanut sitä pois!"

Ihan mukavaa siis että pyysi anteeksi mutta ei se ollut mulle mikään maailmanloppu. Mitä sitten jos joku tuntematon miettii "Onkohan toi varastanut jotain?" :D Kun itse tiedän, että näin ei ole.

Vierailija
86/100 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pippa kauppaan laukkasi,

kassalle kiireellä paukkasi.

Luudassa hälytin pärähti,

lekuri myyjälle ärähti.

Vierailija
87/100 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisihan sitä voinut pyytää anteeksi siitä, että meni ekana tutkimaan reppua eikä tarkistanut juuri ostettuja tuotteita. Mutta käsittämätöntä, että tilanne olisi Pipan mielestä vaatinut leffalippuja pahoitteluna.

Vierailija
88/100 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä19855 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ihan helppo ymmärtää jos olisi lukenut jutun ajatuksella. Pippa puhui asiakaspalvelun tasosta koska myyjä ei välittänyt edes pahoitella tilannetta.

Miksi myyjän pitäisi pyytää anteeksi? EIhän hän ole syyllinen tilanteeseen?

Myyjä kuitenkin edustaa kauppaa ja vaikka olikin kyseessä vahinko ei hyvää mieltä tuova pikku pahoittelu ole liikaa.

Mitä myyjän olisi pitänyt pahoitella? Sitäkö, että P.Laukka meni ohjeidenvastaisesti itsepalvelukassalle, vaikka hälytuotteiden kanssa kuuluu mennä normaalikassalle? Eli Pippan tyhmyyttä. Vaiko sitä, että P.Laukka ei saanut julkun erityiskohtelua eli hakea kaupasta tavaroita ilmaiseksi?

Vierailija
89/100 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ihan helppo ymmärtää jos olisi lukenut jutun ajatuksella. Pippa puhui asiakaspalvelun tasosta koska myyjä ei välittänyt edes pahoitella tilannetta.

Mitä tässä piti myyjän pyytää anteeksi? Että Pippa on mennyt itsepalvelukassalle hälytetyn tuotteen kanssa omaa huolimattomuuttaan?

Mistä asiakas tajuaisi katsoa, missä tuotteissa on hälytykset? Turvallisuusriski, jos asiakas voi helposti itse poistaa hälytyslaitteet ja huonosti suunniteltu, jos itsepalvelukassalla ei kerrota niistä.

Mihin koriin tai tarraseinään hälärit pitää jättää? Kuvataanko poistoaluetta?

Vierailija
90/100 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikakassat lähinnä ruokaostoksille ja tupakat ja alkoholit, alennustuotteet sekä elektroniikkka ja nuo erikoiset tuotteet lähinnä vain kassan kautta?

Pikakassoilla ei sanota etteikö kaikkea saisi viedä sitä kautta. Osassa on ettei alkoholia, jos myyjää ei ole pikakassalla. Hälyttimistä ei puhuta mitään. Tällöin hälyttimien tulee aktivoitua pois viivakoodin luvussa/asetettaessa tiskille tai olla niin selkeät, että asiakas itsekin tajuaa, että tässä on nyt hälytin.

Sitten itse myyjän käytökseen sanoisin, että kyllä kohteliaat perus käytöstavat unohtuivat. Laukan pahastumiseen taas, että teki kärpäsestä härkäsen.

Vierailija
91/100 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pippa nyt vaan haluaa nätin naamansa lehtikuviin joka päivä ja siksi pitää väkisin keksiä jotakin aihetta siihen.

Pimpan naamataulu nyt on ihan ämmän nimensä mukainen.

Vierailija
92/100 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä itsepalvelu kassoja koska haluan että suomessa on nyt ja jatkossakin työpaikkoja eikä kaikkea ole joko automatisoitu tai laitettu asiakkaan itsensä hoidettavaksi, kuten pankit ovat tehneet. Pankit vielä kehtaavat laskuttaa palvelumaksua kun asiakas itse hoitaa kaiken palvelun.

Vierailija
93/100 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tässä piti myyjän pyytää anteeksi? Että Pippa on mennyt itsepalvelukassalle hälytetyn tuotteen kanssa omaa huolimattomuuttaan?

Mistä asiakas tajuaisi katsoa, missä tuotteissa on hälytykset? Turvallisuusriski, jos asiakas voi helposti itse poistaa hälytyslaitteet ja huonosti suunniteltu, jos itsepalvelukassalla ei kerrota niistä.

Asiakkaan ei kuulu poistaa hälyjä, VAAN mennä tavalliselle kassalle! Mikä tuossa on liian vaikeaa tajuttavaksi?

Vierailija
94/100 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiakkaan ei kuulu poistaa hälyjä, VAAN mennä tavalliselle kassalle! Mikä tuossa on liian vaikeaa tajuttavaksi?

Niillä kassoilla EI LUE tyhjentävää listausta siitä mitä tavaraa niillä ei saa ostaa.

Pahoittelut ois ollut ihan normimeininki, kun siinä kuitenkin leimautuu varkaaksi muiden silmissä. Ei kaikki tajua koko tilannetta välttämättä.

Vierailija
95/100 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla tuo kyseinen käytöstavat unohtanut myyjä. Missään ei sanota että hälytetyt tuotteet kassan kautta ja vaikka sen itse tajuaisikin, harvapa niitä hälyjä tsekkailee kun ei ole niitä repimässä pois.

Vierailija
96/100 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki sen on nolo tunne, mutta näitähän tapahtuu ihan jatkuvasti.

Olisko mahdollisesti kaupan ptiänyt tarjota hyvitystä tai jotain muuta?

Eli rehellisten asiakkaiden maksaa nämä hyvitykset PippaLaukalle, kun se ITSE mokasi?

Vierailija
97/100 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ainakaan minun mieleeni olisi myyjänä ollessani että alkaisin pahoittelemaan sitä, että kaupan hälyttimet toimivat niin kuin niiden pitää. Nolompaa olisi jos hälytin ei  toimisi. Ja noloa jutussa on se, että mistä ihmeestä se on lehteen tiensä löytänyt?

En minäkään asiakaspalvelijana ole kaikkia julkkiksia tuntenut. Helpompi palvellakin kun ei kaikkia tunne eikä siten koe jotain tarvetta kohdella ihmistä eri tavalla.

Et pahoittele kun tongit asiakkaan kassin kun oletat että hän on varas? Just.. vaihda alaa

Myyjä tekee vain työnsä kun tarkistaa laukun. Jos hälytys käy niin tietenkin pitää selvittää sen hälytyksen syy ja miten muuten selvität sen kuin katsomalla asiakkaan tavarat/laukun/ostokset läpi. En itsekkään pahoittelisin sitä että tein vain työtäni.

Mutta kun sun työ ei ole tutkia asiakkaan laukkua, se on poliisin työ! Kuinka tyhmä olet?

Voit kyllä sanoa sille myyjälle että näytät laukkusi vasta poliisille niin saat mukavan shown aikaan ja kylille puheenaihetta kuukausiksi.

Vierailija
98/100 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vaatteessakin oli melko vinkeässä paikassa hälytin jonka kassa poisti mitä taas itse olisi niin oivaltanut?

Vierailija
99/100 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle tuli mieleen sellainenkin ajatus, että kokiko Pippa loukkauksena sen, että myyjä ei osoittanut tuntevansa Pippaa, koska Pippa on kuitenkin aika tunnettu henkilö.

Ketä se on?

Vierailija
100/100 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eihän se kaupan vika ollut! Mitäs meni itsepalvelukassalle eikä huomannut hälytintä :D

No justiinsa tämä. En minäkään ymmärtänyt mikä tässä oli aihetta vetää herne nenään, etenkin kun valittaa siitä myyjästä. Mitä ihmettä se myyjä olisi voinut tehdä toisin? Lisäksi julkkislääkäri vielä kertoo läksyttäneensä myyjää. Eli julkkislääkäri menee itse hälyllisen tavaran kanssa itsepalvelukassalle, ei pyydä myyjää poistamaan hälytintä (ei hoksaa sitä?) ja kun hälyttää, niin myyjän olisi pitänyt pyydellä anteeksi?!!? wtf? Selittäkää mulle viisaammat, miten tuossa oli julkkista loukattu? Kun enemmän tuntuu että julkkis loukkasi sitä myyjäparkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kaksi