Iltasanomissa: Pippa Laukka tyrmistyi kaupassa myyjän käytöksestä. Nyt MINÄ olen tyrmistynyt...
Tässä tarina:
https://www.is.fi/viihde/art-2000008423950.html
Luin jutun kahteen kertaan enkä vieläkään ymmärtänyt, mitä tyrmistyttävää tai töykeää myyjän käytöksessä muka oli? Odottiko Pippa saavansa ostamansa tuotteen ilmaiseksi vai mistä tässä on kysymys?
Kertokaa minulle, kun olen niin tyhmä, etten tajua.
Kommentit (100)
Minua kiinnostaisi tietää lähinnä se, miten tämä on tullut toimittajan korviin asti ja miksi toimittaja on ajatellut, että tämä on uutisen arvoinen tapahtuma.
"Terve, Iltis, täällä Pippa. Mulle sattui nyt niin, että hälytin soi nolosti kassalla. Paljonko maksat, jos tehdään tästä lehtijuttu?"
Mitä hirveää nyt tuossa on? Kyllä on ihmisen murheet pienet jos tällainen vaikuttaa näin paljon, että ihan lehteen piti ottaa yhteyttä🤭
Monelle tapahtuu todella ikäviä asioita ja yhdelle jää hälytin? Mitä urpoja julkisuuteen pääsekään?
Kohta varmaan YLE pyytää anteeksi
Tässä on varmaankin jokin väärinkäsitys tapahtunut. Pippa Laukka on kiireinen henkilö ja ehkä harvemmin käy itse kauppareissuilla. Ja nyt sitten tapahtui tällainen kiusallinen juttu. Jokainen perusrehellinen ihminen pahoittaa vastaavanlaisessa tilanteessa mielensä, mutta kuten sanottu monta kertaa tässä ketjussa; se on niin arkipäiväistä, että ei siitä tarvitse mieltään pahoittaa pidemmäksi aikaa.
Tämä tätä "etkö tiedä kuka minä olen" oastoa.
Ja kun se ei ole oikeastaan kenenkään syy - ei Pipan, eikä myyjän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ihan helppo ymmärtää jos olisi lukenut jutun ajatuksella. Pippa puhui asiakaspalvelun tasosta koska myyjä ei välittänyt edes pahoitella tilannetta.
Miksi myyjän pitäisi pyytää anteeksi? EIhän hän ole syyllinen tilanteeseen?
Myyjä kuitenkin edustaa kauppaa ja vaikka olikin kyseessä vahinko ei hyvää mieltä tuova pikku pahoittelu ole liikaa.
Pippa voi itse mennä seisomaan kassalle 10e tuntipalkalla. Katsotaan parin kuukauden päästä kuinka vuolaasti jaksaa pahoitella asiakkaiden omia mokia päivä toisensa jälkeen.
Käyttäjä19855 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ihan helppo ymmärtää jos olisi lukenut jutun ajatuksella. Pippa puhui asiakaspalvelun tasosta koska myyjä ei välittänyt edes pahoitella tilannetta.
Miksi myyjän pitäisi pyytää anteeksi? EIhän hän ole syyllinen tilanteeseen?
Myyjä kuitenkin edustaa kauppaa ja vaikka olikin kyseessä vahinko ei hyvää mieltä tuova pikku pahoittelu ole liikaa.
Kyllä joo, mutta se mitä myyjä Pipan mukaan sanoi, ei kuitenkaan ollut epäkohteliasta. Myyjä oli vain todennut, että näitä hälyttimiä jää tuotteisiin jne. Eli ei mitään epäkohteliasta. Myyjä ei varmaan ole pitänyt tätä isona juttuna eikä osannut odottaa, että tilanne olisi ollut NOIN vaikea.
Näinkin pikku jutusta syntyi tällainen keskusteluketju.
Pippa on tyhmä luuska, joka ei tajua että se ei ole mitenkään myyjän vika jos hän menee itsepalvelukassalle eikä tajua että tuotteessa on häly. Minkä ihmeen takia myyjän pitäisi pahoitella? Siksikö, että tuotteissa on hälyttimet varkauksia estämään? Sehän on ihan normaali käytäntö. Pitäisikö jokaisen tuotteen kohdalla lukea erikseen että "TÄSSÄ TUOTTEESSA ON HÄLYTIN, ÄLÄ MENE ITSEPALVELUKASSALLE"?
Mielestäni asiakaspalvelija toimi täysin normaalisti eikä mitenkään epäkohteliaasti, kun oli tutkinut asiaa ja sitten selittänyt tilanteen Pipalle kun oli tajunnut mistä on kyse. Todennut siis, että ahaa täällä oli tämä häly vielä. Pippa sen sijaan käyttäytyi itse todella nolosti ja epäkohteliaasti, kun alkoi tylyttää ja nöyryyttää kaupan työntekijää alentuvalla "mikäs unohtui?!"-kommentillaan. Ja antaa vielä haastattelun, jossa toivoo jotain hemmetin erikoiskohtelua, väläyttelee ideaa oikein lahjakortista hyvitykseksi tästä kokemastaan vääryydestä. :D Voi hyvää päivää.
Siis what?!! Tuotahan tapahtuu vähän väliä. Mulla on sellainen teoria, että Pipalla on vaihdevuodet meneillään, mistä punastuminen, hikeentyminen ja nolostuminen johtui. Erään mun opiskelukaverin äidille kävi täsmälleen tuolla tavalla, mitä hän meille sitten kauhisteli:(
Ei enää päivääkään uutista ilman Pippa Laukkaa.
Kerran nun sen naamansa saa telkkariin, niin joka helvetin ohjelmassa sen jälkeen ja niiiin turhia juttuja asiasta, kuin asiasta.
Voi voi, haluaa olla julkkis hinnalla, millä hyvänsä. Olen täysin kyllästynyt tämän lääkärin juttuihin. Ei kestä katsoa hänen naamaansa enää missään.
Vierailija kirjoitti:
Ei enää päivääkään uutista ilman Pippa Laukkaa.
Kerran nun sen naamansa saa telkkariin, niin joka helvetin ohjelmassa sen jälkeen ja niiiin turhia juttuja asiasta, kuin asiasta.
Voi voi, haluaa olla julkkis hinnalla, millä hyvänsä. Olen täysin kyllästynyt tämän lääkärin juttuihin. Ei kestä katsoa hänen naamaansa enää missään.
Heh, luulin sitä joksikin ravitsemusterapeutiksi:D
Pippa Laukkahan näyttää olevan pesukestävä Karen.
Vasta vähän aikaa sitten täällä oli ketju, jossa kyseltiin mikä nimi olisi hyvä "suomennos" Karenille, minä ehdotan Pippaa. Kutsuttakoon tästä lähtien Pipaksi kaikkia suomalaisia keski-ikäisiä naisia, jotka valittavat tyhjästä, vaativat erikoiskohtelua ja aiheuttavat kohtauksen kaupassa/kahvilassa/ravintolassa tms, kun väittävät saaneensa huonoa asiakaspalvelua.
Vierailija kirjoitti:
Pippa Laukkahan näyttää olevan pesukestävä Karen.
Vasta vähän aikaa sitten täällä oli ketju, jossa kyseltiin mikä nimi olisi hyvä "suomennos" Karenille, minä ehdotan Pippaa. Kutsuttakoon tästä lähtien Pipaksi kaikkia suomalaisia keski-ikäisiä naisia, jotka valittavat tyhjästä, vaativat erikoiskohtelua ja aiheuttavat kohtauksen kaupassa/kahvilassa/ravintolassa tms, kun väittävät saaneensa huonoa asiakaspalvelua.
Hyvä idea. Aion pipatella ikäisiäni tiukkapipoja tästedes.
Minäkään en muuten tiennyt, että Pippa on lääkäri. Luulin otsikoiden perusteella joksikin personal raineriksi.
Tuossahan se kerjää hyvitykseksi leffalippuja tai 50e lahjakorttia. Onko se niiin tyhmä, ettei tajua, että jos tuollalailla hyviteltäs asiakkaita "huonosta asiakaspalvelusta" niin ihmiset tehtailis lahjakorttien toivossa vielä enemmän valituksia ja unohtelis hälyttimiä.
Ei uskois, että lääkäri on noiin ttilannetajuton ja tyhmä. Ja itsekeskeinen
Juuri näin - nykyään😎