Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Iltasanomissa: Pippa Laukka tyrmistyi kaupassa myyjän käytöksestä. Nyt MINÄ olen tyrmistynyt...

Vierailija
23.11.2021 |

Tässä tarina:

https://www.is.fi/viihde/art-2000008423950.html

Luin jutun kahteen kertaan enkä vieläkään ymmärtänyt, mitä tyrmistyttävää tai töykeää myyjän käytöksessä muka oli? Odottiko Pippa saavansa ostamansa tuotteen ilmaiseksi vai mistä tässä on kysymys?

Kertokaa minulle, kun olen niin tyhmä, etten tajua.

Kommentit (100)

Vierailija
61/100 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta eihän se ole mikään väärä hälytys jos kerran hälytin hälyyttää niin kuin kuuluu.. En myöskään ymmärrä pointtia.

Juu mutta silloin kun hälytin hälyttää myyjän ensimmäinen tehtävä ei ole tonkia asiakkaan reppua vaan katsoa onko hälyttymiä ostetuissa tuotteissa (tätä pitäisi seurata jo näytöltä, toki riippuen millainen ip-kassa)

Mutta jos pyydät asiakkaan näyttämään laukkunsa ja sieltä ei mitään löydy niin silloin kuuluu pahoitella ja pyytää anteeksi. Myyjänä sinulla ei edes ole mitään oikeuksia tutkia laukkua.

Vierailija
62/100 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä ei voi pahoitella? Asiakaspalvelijan arkipäivää. Onhan tuo asiakkaalle sekä kiusallista, noloa että turhauttavaa ja aikaavievää. Mikä siinä on niin kamalan vaikeaa pahoitella? Eihän noin PITÄISI käydä ja se ei ollut asiakkaan vika = kaupan vika = asiakaspalvelija eli kaupan yhteyshenkilö asiakkaan kannalta PAHOITTELEE. Ei se voi olla noin älyttömän vaikea ymmärtää!

Koska tilanteessa ei ole mitään pahoiteltavaa. En pahoittele silloinkaan jos asiakas on katsonut hinnan väärin. Tilanne vain ratkaistaan kohteliaasti, mutta ei siinä ole mitään anteeksipyydettävää että asiakas itse on väärässä.

Sinä olit väärässä kun pyysit saada tutkia laukun eli oletit että hän on varastanut jotain, sen sijaan että olisit tutkinut ostokset missä hälytin oli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/100 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten Pippa voisi kasvaa aikuiseksi. Minä en oikeasti malta odottaa että tulee taas kunnon sota niin nämä intersektionaaliset sekopäätkin hiljenevät taas vähäksi aikaa.

Vierailija
64/100 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö tuon muijan olla lehdessä JOKA PÄIVÄ?

Vierailija
65/100 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei enää päivääkään uutista ilman Pippa Laukkaa.

Kerran nun sen naamansa saa telkkariin, niin joka helvetin ohjelmassa sen jälkeen ja niiiin turhia juttuja asiasta, kuin asiasta.

Voi voi, haluaa olla julkkis hinnalla, millä hyvänsä. Olen täysin kyllästynyt tämän lääkärin juttuihin. Ei kestä katsoa hänen naamaansa enää missään.

Ihmettelin suuresti, kun tämä Pippa oli eräässä tv-ohjelmassa mukana asiantuntijana, kun ohjelmassa puhuttiin suolistosairauksista. Suolistosairauksien erikoislääkäri eli gastrologi olisi ollut oikeampi henkilö kommentoimaan suolistosairauksista ja niiden hoidosta.

Vierailija
66/100 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ainakaan minun mieleeni olisi myyjänä ollessani että alkaisin pahoittelemaan sitä, että kaupan hälyttimet toimivat niin kuin niiden pitää. Nolompaa olisi jos hälytin ei  toimisi. Ja noloa jutussa on se, että mistä ihmeestä se on lehteen tiensä löytänyt?

En minäkään asiakaspalvelijana ole kaikkia julkkiksia tuntenut. Helpompi palvellakin kun ei kaikkia tunne eikä siten koe jotain tarvetta kohdella ihmistä eri tavalla.

Et pahoittele kun tongit asiakkaan kassin kun oletat että hän on varas? Just.. vaihda alaa

Myyjä tekee vain työnsä kun tarkistaa laukun. Jos hälytys käy niin tietenkin pitää selvittää sen hälytyksen syy ja miten muuten selvität sen kuin katsomalla asiakkaan tavarat/laukun/ostokset läpi. En itsekkään pahoittelisin sitä että tein vain työtäni.

Vierailija
67/100 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi myyjä tutki ensin asiakkaan laukun ja vasta sitten hälyttimet?? Ei hyvä.

Vierailija
68/100 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjön olisi pitänyt enemmän pokkuroida Tätä kuuluisaa rouvaa ja pyytää tuhannesti anteeksi että larmi hälytti.

Vierailija
69/100 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narskuttaa jos ei ole.

Vierailija
70/100 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä ei voi pahoitella? Asiakaspalvelijan arkipäivää. Onhan tuo asiakkaalle sekä kiusallista, noloa että turhauttavaa ja aikaavievää. Mikä siinä on niin kamalan vaikeaa pahoitella? Eihän noin PITÄISI käydä ja se ei ollut asiakkaan vika = kaupan vika = asiakaspalvelija eli kaupan yhteyshenkilö asiakkaan kannalta PAHOITTELEE. Ei se voi olla noin älyttömän vaikea ymmärtää!

Koska tilanteessa ei ole mitään pahoiteltavaa. En pahoittele silloinkaan jos asiakas on katsonut hinnan väärin. Tilanne vain ratkaistaan kohteliaasti, mutta ei siinä ole mitään anteeksipyydettävää että asiakas itse on väärässä.

Sinä olit väärässä kun pyysit saada tutkia laukun eli oletit että hän on varastanut jotain, sen sijaan että olisit tutkinut ostokset missä hälytin oli.

Ensinnäkin, pyytää saa. Toisekseen, niitä ostettuja tavaroita voi olla siellä kassissakin. Kolmanneksi, tämä on ihan yleinen tapa varastaa - laukussa on se mitä oikeasti halutaan varastaa, ja hälyä käytetään hämäyksenä jotta varkautta ei huomata. Siksi pyydetään näyttämään kaikkia tavaroita. Jos joku ei suostu niin sitten tilanne ratkaistaan eri tavalla. Suuressa kaupassa on päivittäin varkauksia, joten kyllä siinä ihan aiheesta saa olla valppaana.

Vierailija
71/100 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon aina tykännyt Pipasta mutta tämä jotenkin osoitti jonkinlaista turhamaisuutta. Eihän se myyjä voi muistaa tai tietää että jossain siivousmopissa voisi olla hälytin (kuka sellaista varastaa :D, no.. tiedätte kai ketkä) ja lisäksi heillä saattaa olla ohjeistus, että jos hälytin piippaa niin reput pitää tarkistaa kaikesta huolimatta.

Eikö Pippa ollut itsepalvelukassalla, joten oma moka eikä myyjien. Jos ei osaa katsoa itse mitä mopissa on, niin harmi. Ja tätäkään ei kukaan edes tietäisi jos ei olisi itse päivitellyt kauppareissuaan.

Vierailija
72/100 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikakassat lähinnä ruokaostoksille ja tupakat ja alkoholit, alennustuotteet sekä elektroniikkka ja nuo erikoiset tuotteet lähinnä vain kassan kautta?

Vierailija
73/100 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän Pippalla ollut tuossa hätiämitiä.

Muistuu mieleeni, kuinka Olli Saarela (ent.?) elokuvaohjaaja ja Tanjan (Vienonen/Karpela/Saarela/Karpela/Erjola) exä unohti maksaa parit pussilakanat poistuessaan Anttila-tavaratalosta. Niissä ei vissiin ollut hälyttimiä, mutta myymäläetsivät olivat havainneet tapahtumaien kulun.

Ollille tuli sakkoja, oppivuodet hänelläkin. Puolustukseksi kertoi, että oli silloin tuotannonjälkeisessä flow-tilassa saatuaan filmin purkkiin.

Vierailija
74/100 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä ihmettä.

Pippa oli asioinut itsepalvelukassalla ja vaatii myyjältä anteeksipyyntöä vaikka itse ei ollut irrottanut hälytintä eikä pyytänyt myyjää irrottamaan.

Sehän oli oma moka.

Hälytin oli toiminut niinkuin sen kuuluu toimia ja myyjä oli toiminut niinkuin siinä tilanteessa kuuluu toimia.

Ihme tyyppi tuo pippa. Tylyttää ihmisiä telkkarissa ja näköjään kaupassakin ja itse on hirveän herkkähipiäinen.

Vierailija
75/100 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hän niitä lehtijuttuja itse tee. Julkkiset tekevät someen lyhyitä tekstejä, joita toimittajat kopioivat lehtien jutuiksi ja lööpeiksi. Helppoa on toimittajan työ nykyään.

Vierailija
76/100 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut nyt kummastellen yrittää jotain taulutelkkariakin noista sitten läpi?

Vierailija
77/100 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö olisi jopa pahempi, jos myyjä loittaisi kamalan kauhistelun ja ylitsevuotavan pahoittelun? Prisman itsepalvelukasslla sattuu varmasti monta kertaa tunnissa hälytys, miksi myyjän pitäisi madella ja panikoitua kun asian voi hoitaa huomaamattomasti?

Vierailija
78/100 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi, jos saisikin lahjakortin aina kun näin tapahtuu :D. Vaipoistakin olen kuitit useasti näyttänyt, jos toisesta kaupasta ostanut ja juossut tarjousten perästä toiseen jne.

Toivoisin että Pippa menisit itseesi ja sen jälkeen asettuisit myyjän asemaan, joka jo puheiden perusteella on pahoittelut asiaa. Olet kohtuuton, ja ehkä olisi sinun vuorosi pyytää anteeksi. Ihmisoikeudet sillä asiakaspalvelijallakin on, ja tunteet.taisit aiheuttaa toiselle pahan mielen, omalla tahdittomalla käytökselläsi.julmuudelle ei ole sijaa, eihän?

Ihmisiä me kaikki ollaan, eikö?

Vierailija
79/100 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ainakaan minun mieleeni olisi myyjänä ollessani että alkaisin pahoittelemaan sitä, että kaupan hälyttimet toimivat niin kuin niiden pitää. Nolompaa olisi jos hälytin ei  toimisi. Ja noloa jutussa on se, että mistä ihmeestä se on lehteen tiensä löytänyt?

En minäkään asiakaspalvelijana ole kaikkia julkkiksia tuntenut. Helpompi palvellakin kun ei kaikkia tunne eikä siten koe jotain tarvetta kohdella ihmistä eri tavalla.

Et pahoittele kun tongit asiakkaan kassin kun oletat että hän on varas? Just.. vaihda alaa

Myyjä tekee vain työnsä kun tarkistaa laukun. Jos hälytys käy niin tietenkin pitää selvittää sen hälytyksen syy ja miten muuten selvität sen kuin katsomalla asiakkaan tavarat/laukun/ostokset läpi. En itsekkään pahoittelisin sitä että tein vain työtäni.

Mutta kun sun työ ei ole tutkia asiakkaan laukkua, se on poliisin työ! Kuinka tyhmä olet?

Vierailija
80/100 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla niin et pippa pakannut ostokset reppuun ja se on siksi pitänyt vilkaista.

Jos menee itsepalvelukassalle ns väärien tuotteiden kanssa niin itse kyllä ruukaan myyjälle pahoitella et sori en muistanut että näitä ei tästä saa läpi noin vain.

Ei tulisi mielen viereenkään alkaa syyttää myyjää omista mokista. Varsinainen arvon rouva.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi neljä