Ostavatko teidänkin vanhuksenne tavaroita alesta vain siksi, että ovat alessa? Vaikka eivät tarvitsisi?
Onko tämä tapa jokin jäänne mahtavalta 80-luvulta, vai mikä logiikka siinä on? Kaapissa saattaa olla vaikka kymmenen kevyttoppatakkia.
Kommentit (11)
Isäni ostaa, ja äiti on sitten helisemässä, kun ylimääräistä rahaa ei olisi ja turhaa tavaraa kertyy.
Puhu meidän vanhuksista sitten kun alat kustantamaan niiden elämisen ja olet huoltovastuussa. Siihen saakka anna elää niinkuin haluavat.
Ei kaikki osta.
Minulla on äiti ja kaksi siskoa jotka haalii halpaa tavaraa ja kantaa meille.
Minä kannan kirpparille josta he haalii sitä ja kantaa meille.
Inhoan tätä.
Vanhuksista en tiedä, mutta muuten kyllä tunnen sellaisia, joille alennuksen suuruus on aina merkittävä asia ostoksissa. Kai se jotenkin luo illuusion siitä että on tehnyt hyvän kaupan, jos alennus oli suuri. Itseä on aina kiinnostanut vain hinta ja tuotteen laatu. Vihaan tinkaamista ja vältän paikkoja, joissa tuotteet on ylihinnoiteltu ja annetaan alennusta.
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki osta.
Inhoan tätä.
Miksi sallit, aikuisuuteen kuuluu että tuntee rajansa ja osaa ne ilmaista vaikka olisi tunneriippuvuussuhteessa johonkin toiseen.
No juu. Tosin äitini on jo poissa keskuudestamme. Lakanoita piti ostaa etenkin tarjouksesta aina lisää, vaikka niitä oli jo ihan riittävästi. Astioita ja muutakin kodin tavaraa hän tilaili postimyynnistä ja postista haku oli sitten vaikeaa, kun hänellä ei ollut autoa, ja astiat painavatkin jotain.
Joskus viimeisinä vuosinaan oli ostanut vaatteita ja yritti sitten tyrkyttää niitä mulle. Ei ne oikein sopineet, turhan suuria, kun olin tuolloin vielä hoikempi kuin hän. Voi olla että nykyään sopisivatkin.
Kyllä sota-ajan kokemukset varmaan vaikuttivat. Viime vuosituhannella vaatteet olivat suhteellisen kalliita eikä tässä kylässä silloin mitään halpakauppaa ollut.
Miehen vanhemmat ovat sen verran iäkkäitä, että ovat eläneet pula-ajalla. Koko ajan ostavat kaikkea mahdollista aleista ja tori.fi:stä varsinkin ihan älytöntä se halvalla hamstraaminen. Heillä joka kaappi/huone/varasto/autotalli/kesämökki täynnä jo sitä romua, esim kuka tekee viidellä ruohonleikkurilla yhtään mitään?
Tyrkyttävät meille jatkuvalla syötöllä kaikkea eivätkä ymmärrä ettemme tarvitse mitään ylimääräistä/turhaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki osta.
Inhoan tätä.
Miksi sallit, aikuisuuteen kuuluu että tuntee rajansa ja osaa ne ilmaista vaikka olisi tunneriippuvuussuhteessa johonkin toiseen.
En minä sallikaan. Niitä tungetaan sitten väkisin. Lasten huoneidne komeroissa, pihalla kun tulee kotiin, mökillä jemmoja. Ihan sairasta rajattomuutta.
Kuinka niin vanhukset? Kyllä nuoremmatkin osaavat ostaa turhaa tavaraa. Onko tämä yritys lokeroida vanhukset jotenkin omituisiksi alelaareja kierteleviksi tyhjäntoimittajiksi? Jos nuorempi tekee samaa, onko se ihan jees.
Hanki oma elämä, ja anna kunkin ostaa mitä haluaa jos on varaa.
Eläkeläisillä on aikaa kierrellä kaupoissa. No saathan tarvittaessa kevyttoppatakin lainaan tai omaksi.
Terv. Omistan 5kpl fleecepaitoja, joita en ole itse ostanut 😊