4hlö ja 100m2 talo, voitko rehellisesti sanoa
Kommentit (75)
On tilaa riittävästi, meillä 5hlö/98m² eikä ongelmaa, pienemmälläkin on joskus pärjätty.
Meillä on 100m2 kolmessa tasossa ja 4henkeä perheessä. Juuri sopivasti tilaa, ei tarvittaisi yhtään enempää mutta ei toisaalta mielellään paljoa vähempääkään.
Meitä oli 5 hlöö 100m2. 4h yksi nukkui olohuoneessa ja nuorimmat samassa huoneessa. Oli ahdasta.
Varmaan olisi ihan riittävästi tilaa, varsinkin jos kyseessä on talo, ei huoneisto, koska tilaa on pihallakin ihan eri tavalla kuin isollakaan parvekkeella. Meillä on 92 neliötä huoneistossa neljälle (yksi lapsi osa-aikaisesti ja toinen on vauva) ja tilaa on ihan tarpeeksi. Tosin meillä on turhaakin roinaa (pelejä, levyjä, kirjoja, leluja, soittimia joita ei koskaan käytetä), joten tilaa voisi olla reilumminkin vaikka ei nuo montaa kuutiota vie.
Häh. Aivan liikaa. Meillä on 75,5m neljä asumassa eikä tilaa ole vielä ainakaan liian vähän kun lapset ovat pieniä.
Mies väittää että 100m2 talo riittäisi meille, haluaisin isomman. Kunnon khh, vaatehuone ja reilut makkarit .
Ap.
Meillä on 240m2 ja sopivasti tilaa, mutta meillä onkin harrastus yms. tilaa myös. Kerrostalokämpässä tuo 100m2 on sopiva määrä neljälle.
Mun talli on 100m2, et autot mahtuu.
Taloksi liian pieni...150 neliötä ok.
Meillä 101,5 neliötä kahdessa tasossa ja on vähän liian pieni. Pienempi lastenhuone on ihan onneton koppi ja hukkaneliöitä on esim. aulassa.
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 21:39"]Mies väittää että 100m2 talo riittäisi meille, haluaisin isomman. Kunnon khh, vaatehuone ja reilut makkarit .
Ap.
[/quote]
Kannattaa miettiä sitäkin, että aina talon koon kasvaessa kasvaa myös ylläpitokustannjkset rakennuskustannuksista puhumattakaan. Kannattaa siis oikeasti miettiä että tarvitseeko neljä henkeä paria sataa neliötä, vaihalutaanko ne neliöt vain haluamisen ilosta. Minä ainakin rakentaisin aika kompaktin kokoisen talon, jossa materiaaleihin ja talotekniikkaan olisi sitten panostettu enemmän.
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 21:45"]Mun talli on 100m2, et autot mahtuu.
[/quote]
Mun vessa on sen kokonen.
Meillä on 120 neliötä kellaritilat mukaan lukien, asuintilaa noin 80 neliötä, 3 makuuhuonetta. Meitä on neljä ja ilman muuta on tarpeeksi tilaa. Kaman määrästähän se on enimmäkseen kiinni. Ja tietysti pohjaratkaisusta.
100 kem2 pientaloon saa osaava suunnittelija hyvin mahtumaan 3mh+oh+k+kh+sauna+erilliswc, ja tilat vielä suunnattuina fiksusti ilmansuuntiin ja näkymäsuuntiin nähden. Tai sitten niihin neliöihin saa myös yhden makuuhuoneen asunnon.
Teidän tapauksesta ei kyllä voi sanoa. Ei ne neliöt ratkaise numeroina, vaan miten ne on käytetty.
Ja edellinen jatkaa vielä, että talomme on siis paritalo, josta omistamme puolet. Jos sillä nyt jotain merkitystä on.
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 21:45"]Mun talli on 100m2, et autot mahtuu.
[/quote]
Kuulostaa joltain landejuntilta....
Meillä on 87m2 kerrostalossa ja erinomaisesti mahdutaan
Riittää, jos on sitten vielä kylmät vintit tms erikseen. Ja pohjasta riippuu. Meillä on viisi henkeä ja lämmintä tilaa suunnilleen 140m2, vähän vähemmänkin riittäisi, mutta halutaan ehkä yksi tai kaksi lasta vielä. Lisäksi on kyllä kellari ja vintit, mutta niitä ei lasketa neliöihin.
No 100m2 talo on tosi pieni. 100m2 asunto on paljon tilavampi usein.
Mutta kyllä 100m2 4 pitäisi riittää ihan ok.