4hlö ja 100m2 talo, voitko rehellisesti sanoa
Kommentit (75)
Meillä on 100m2 ja hyvin mahdutaan. Kellarissaon kylppäri, vessa, sauna, kodinhoitotila ja aikuisten makkari. Keskikerroksessa olkkari, keittiö, vessa ja eteinen. Yläkerrassa kaksi reilun kokoista makkaria (lasten huoneet) ja pieni kopperovessa. Ei mitään ongelmaa tilan suhteen. Kyseessä lähes 200v vanha puutalo suurehkon kaupungin keskustassa.
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 21:52"]Meitä 6, neliöitä 67!! Revi siitä..
[/quote]
Oi hitsi, en voikkaan pistää paremmaksi! Meillä 4 henkilöä ja 60 neliötä. :D
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 21:52"]Meitä 6, neliöitä 67!! Revi siitä..
[/quote]auts, meitä on 5 ja pakko löytää isompi talo kun nyt vaan 200 neliöö.
Meillä on rivari, 92m2 ja 5 henkeä. Ajateltiin mahtua tähän vielä muutama vuosi (vauva syntyy kesällä) ja sitten tarvitaan yksi huone lisää. Ei haluta nukkua olohuoneessa
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 21:49"]
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 21:45"]Mun talli on 100m2, et autot mahtuu. [/quote] Kuulostaa joltain landejuntilta....
[/quote]
Siltä kuulostaa. Jos pitää olla landejuntilla tilaa kolmelle autolle ja niitä projektiautoa mahtua hitsailemaankin, 100 neliötä kuulostaa aika sopivalta.
Normaalitalossa autokatoksen / autotallin kooksi riittää alle 15m2
[/quote]
Ok.voin kertoo et isompaa kokoaika etsitään. Vuokrakämppä tää. Pikkuhiljaa seinät alkaa kaatua päälle. Mutta sit joskus kun löydetään se meiän talo, niin ainakin ihan varmasti osataan arvostaa sitä tilaa!!:)
Vähän reilu 100m2 ja 4 henkeä, ja tilaa on just sopivasti. Ehkä jopa vähän reilusti.
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 21:47"][quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 21:45"]Mun talli on 100m2, et autot mahtuu.
[/quote]
Mun vessa on sen kokonen.
[/quote]
Juu, mut sul onki se sairaan iso PERSE!
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 21:37"]No 100m2 talo on tosi pieni. 100m2 asunto on paljon tilavampi usein.
Mutta kyllä 100m2 4 pitäisi riittää ihan [quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 21:37"]No 100m2 talo on tosi pieni. 100m2 asunto on paljon tilavampi usein.
Mutta kyllä 100m2 4 pitäisi riittää ihan ok.
[/quote]Eli stadissa 80m2 kerrostalokämppä tuntuu ihan sopivalta, kun taas Kouvolassa 100m2 okt. on ahdas.
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 21:58"]
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 21:49"]
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 21:45"]Mun talli on 100m2, et autot mahtuu. [/quote] Kuulostaa joltain landejuntilta....
[/quote]
Siltä kuulostaa. Jos pitää olla landejuntilla tilaa kolmelle autolle ja niitä projektiautoa mahtua hitsailemaankin, 100 neliötä kuulostaa aika sopivalta.
Normaalitalossa autokatoksen / autotallin kooksi riittää alle 15m2
[/quote]no meillä on 80m2 autotalli ja sitten 20m2 pikkutalli, missä on prätkät, mopot, mönkkärit, ajettava nurtsinleikkuri ja moottorikelkka. Isommassa tallissa on sitten mun auto ja harrasteautoja 2 (mitkä ei todellakaan ole mitään hitsattavia paskoja ja oikeasti arvokkaita autoja) sekä "kuntosali".. Ollaan vissiin sitten landejuntteja.. ;)
Meillä on 80m2 ja 4 henkilöä ja osan kuukaudesta 6 henkilöä. Hyvin mahdutaan, tosin tässä on tosi hyvä pohja, ei hukka neliöitä...2 makuuhuonetta, iso ja pieni. Iso olohoune jaettu tilanjakajalla, jossa vanhempien sänky. Jos näissä neliöissä ois vielä 3 makkari erikseen, menis varmaan liian kopperoiseksi mun asumis viihtyvyyteen....tosin meillä ei oo saunaa, että ne 20 neliötä voisin ottaa sauna ja pesuhuone käyttöön, ja ehkä eteistä isommaksi, kun lapsiperheessä se eteinen tuppaa aina olemaan liian pieni. Ja vastaus kysymykseen, meille 100 neliöö riittäis loistavasti tälläisellä pohjaratkaisulla, mut makunsa kullakin :)
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 21:34"]
että tilaa on riittävästi?
[/quote]
Tottakai on riittävästi! Miksi tuollaista kysyit?
Mun miehen kotitalo on vanha rintamamiestyyppinen talo maalla. Heillä on ollut yhdeksän lasta ja yläkerrassa vain yksi huone. Alakerrassa tupa ja makuuhuone. Pihaa on ollut kyllä siitäkin edestä.
Tuo tilan tarve riippuu myös perheenjäsenistä. Jotkut tarvitsee enemmän tilaa, ja jotkut tykkää läheisyydestä.
Mä asuin lapsuuteni 80 neliön kerrostalohuoneistossa, ja meitä oli yhteensä seitsemän plus lemmikkieläimet. Hulluksi meinasin tulla. Mulla on aika kova oman tilan ja rauhan tarve ollu lapsesta asti, ja äitini teki siitä vain pilkkaa. Kun muutin ensimmäiseen asuntooni, joka oli yksiö, olin aivan onnessani. Vessaankin pääsi, kun oli hätä. Mun lapset saa kaikki omat huoneet, joissa ei tietenkään ole pakko olla, mutta haluan varmistaa sen oman tilan.
No mä sanoisin että se riippuu aivan täysin varoista.
100m2 mahtuu aivan hyvin, jos siihen on varaa. Jos taas on varaa asua 180m2 talossa, niin onhan se ihanaa. Helpottaa arkea monessa asiassa, ainoa miinus on siivoaminen.
Pienestä on helppo muuttaa isompaan, mutta äärimmäisen ankeaa tehdä toisinpäin.
Meidän perheelle (4+2) minimikoko olisi 120m2, mutta perheitä on erilaisia. Nykyinen 190m2 on täydellinen. :)
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 21:49"][quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 21:45"]Mun talli on 100m2, et autot mahtuu.
[/quote]
Kuulostaa joltain landejuntilta....
[/quote]
Niin, no mun talo on 500m2, josta talli on se 100m2. Ja ei oo muuten landella.
Meillä 67m2 rivariasunto neljälle. Hyvin käytetyt neliöt ja lapset vielä pieniä. Viideskin asukas mahtuis
Kannattaa miettiä, mitä elämältään haluaa: pienemmän talon rakentamalla selviää pienemmällä lainalla ja pienemmillä asumiskustannuksilla, joten rahaa jää enemmän siihen varsinaiseen elämään, parempaan ruokaan, lasten harrastuksiin, autonvaihtoon, matkusteluun jne. Jopa itsensä hemmottelemiseen.
Oletko ap miettinyt, mihin tarvitset suurta kodinhoitohuonetta? Jos käytössä on kuivausrumpu, ei pyykinkuivatuskaan vie tilaa. Altaalla varustettu kuraeteinen helpottaa jo paljon, jos on pieniä lapsia tai koira.
Minun mielestäni miehesi ajattelee järkevästi. Jos lapsilukunne on jo täynnä, niin usko pois, ennen kuin huomaatkaan, lapset lentävät pois pesästä. Sitten teillä kahdella on yllinkyllin tilaa ja velaton talo, jossa voitte nauttia kaksinelämisestä ja myöhemmin hoivata ja jopa majoittaa lapsenlapsia.
Itse satsaisin mieluummin siihen todelliseen elämään kuin hulppeankokoisiin puitteisiin. Mutta, valintakysymys tämäkin.
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 22:16"]
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 21:49"][quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 21:45"]Mun talli on 100m2, et autot mahtuu. [/quote] Kuulostaa joltain landejuntilta.... [/quote] Niin, no mun talo on 500m2, josta talli on se 100m2. Ja ei oo muuten landella.
[/quote]
ei varmasti landella, Punavuoressa bunkkaat.
Meitä 6, neliöitä 67!! Revi siitä..