Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yllätyin, kun kaverini kertoi olevansa hellari!

Vierailija
14.02.2015 |

En olisi ikinä arvannut... Hän on hyvin järkevä ihminen, pystyy keskustelemaan mistä tahansa eikä ole ikinä tuputtanut uskontoaan. Pystyy näköjään vaivatta olemaan minun, ateistin, ystävä. Pukeutumistyylikään ei antanut vihiä, hänellä on kauniit ja kiharat, värjätyt hiukset, meikkaa hienosti, pukeutuu trendikkäästi ja nykyaikaisesti yms... Olin aina kuvitellut, että helluntailaiset ovat sellaisia meikittömiä, luonnollisilla hiuksilla varustettuja mekkohelmoja :D

Onko ystäväni joku poikkeus? Olemme kolmikymppisiä, ja hän on lähtöisin helluntailaisesta perheestä.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh? En ymmärtänyt?

Vierailija
2/16 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri yksi päivä oli tuttavien/sukulaisten kanssa puhetta siitä kuinka isolla osalla ihmisistä on stereotypiset käsitykset uskovista. Mistä lie luulo että kaikki ovat tiukkapipoja, meikittömiä, tuomitsevia, alkoholivastaisia ja uskoansa tyrkyttäviä joitain luonnehdintoja mainitakseni. Tietty meidän joukkoon mahtuu kaikenlaista tallaajaa ihan kuin ei-uskovienkin joukkoon, persoonasta se lähinnä on kiinni.

Mua ei ihan yhtäkkiä uskovaksi mieltäisi, ja joskus onkin hauskaa kun joku on ihan ällikällä lyöty että täh? Siis jos asiasta tulee puhe. Uskoani en tyrki enkä julista kenellekään. Jos siitä jostain syystä juttua kehkeytyy ja joku kyselee tai haluaa jotain kuulla niin kerron ihan vauhkottomasti.

Olen huumorintajuinen enkä lasiinkaan sylje, tosin en takapuolet olalle meininkiä harrasta. En harrastaisi sitä vaikka uskossa en olisikkaan, nuorena tuli tarpeeksi örvellettyä :) En poikkea valtavirrasta muuten kuin olemalla hiukka "kylähullu", en uskonasioissa vaan noin niinkuin persoonaltani. Mutta se ei tunnu haittaavan ketään. Ihan tervesjärkinen mä muuten olen.

Mutta olisi kiva saada tänne kommentteja MIKSI ihmisillä on ennakkokäsityksiä uskovista? Muutamien huonojen kokemusten kauttako vedetään johtopäätös että kaikki on jotenkin omituisia/koheloita/tuomitsevia tai kaikki saranat ei oo paikallaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa

Vierailija
4/16 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin?

Vierailija
5/16 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättyikö kaverisi sun...tyhmyydestä?

Vierailija
6/16 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ymmärrän ap:tä, oli mullakin ennakkoluuloja uskovaisista ihmisistä ennen kuin tutustuin heihin. Luokallani oli parikin helluntalaista ja tytöstä ei ainakaan olisi huomannut päälle päin mitään. Pukeutui muodin mukaisesti, meikkasi ja laittautui ja oli tosi nätti ja kiltti ihminen. Ainut "ero" valtaväestöön oli se, että meni nuorena naimisiin eikä juo alkoholia ollenkaan. Lapsia ei ole vielä monen vuoden naimisissa olon jälkeen, käsittääkseni heillä ei ole kovin jyrkkää suhtautumista ehkäisyyn? Enemmän esimerkiksi lestadiolaiset ovat näitä jotka pukeutuvat konservatiivisesti jne.

Vierailija
7/16 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni sekoittaa uskovaiset ja lestadiolaiset, ja luulee että kaikki uskovaiset on samanlaisia kuin lestadiolaiset. Hellarit ja vapaaseurakuntalaiset on yllättävän samanlaisia kuin ei-uskovaisetkin

Vierailija
8/16 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervemenoa hellareiden juhannuskonferenssiin Keuruulle, toiselta nimeltään karjamarkkinat ;D Todellakin hellarit meikkaa, värjää ja laittaa hiuksia ja pukeutuu muodikkaasti! T. Vapisperheessä kasvanut (Vapis=vapaaseurakunta eli Vapaakirkkoon kuuluva)

Vierailija
9/16 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin oon hellari eikä se musta näy päälle päin mitenkään ja ehkäisy on ihan yhtä hyväksyttyä kuin luterilaisillakin. Tiedän ettei ihmiset sitä tajua ellei tuu jokin tähän liittyvä asia puheeksi. Moni varmasti yllättyis.

Vierailija
10/16 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 16:29"]

Moni sekoittaa uskovaiset ja lestadiolaiset,

[/quote]

Mitä tämä tarkoittaa? Eivätkö lestadolaiset ole uskovaisia?

Vierailija
11/16 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon hellari ja mun mies on ateisti. Jännä että joku luulee ettei voisi olla kaveri? Pikemminkin mua aletaan käännyttää ateistiksi jos kuullaan että oon hellari :)

Vierailija
12/16 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellarithan on ihan normaaleja. Uskovaisia kyllä, mutta muuten ihan tavallisia. Munkin parhaan kaverin (tutustuttiin aikuisiällä) suvussa paljon helluntailaisia ja taitaa kaverikin olla. Oon kyllä itsekin uskossa mutta en ns. elävässä kuten helluntailaiset. Olen kotoisin pohjoisesta paikkakunnalta, jossa lestadiolaisia on paljon. Ennen yläasteikää kaikki lapset pyörivät samoissa porukoissa, mutta yhtäkkiä luokalla olleet lestadiolaislapset irtaantuivat omiin piireihinsä. Se tuntui oudolta silloin mutta näin aikuisena sen ymmärtää. Eivät halunneet lapsiensa elävän "rappiossa vääräuskoisten keskuudessa" :/ Eli suvaitsevaisuus toimi tässä asiassa yksisuuntaisesti, valitettavasti.

Vierailija
13/16 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on hellari? helluntain ari? hell ari? hellan arina?

Vierailija
14/16 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hellareissa opetetaan kertomaan Jeesuksesta uskomattomille, jaetaan lippulappuja yms.

Vierailija
15/16 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 17:04"]

Mä oon hellari ja mun mies on ateisti. Jännä että joku luulee ettei voisi olla kaveri? Pikemminkin mua aletaan käännyttää ateistiksi jos kuullaan että oon hellari :)

[/quote]

Heh, tuon  kyllä uskon. :) Hyvä näkökulma! Ateistit eivät osaa ajatella oman ideologiansa tuputtamista käännyttämisenä.

Vierailija
16/16 |
14.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 17:16"][quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 17:04"]

[/quote]

Heh, tuon  kyllä uskon. :) Hyvä näkökulma! Ateistit eivät osaa ajatella oman ideologiansa tuputtamista käännyttämisenä.
[/quote] Niin, surullista kun muuten älykkäät ihmiset tekee jotain niin tyhmää kun uskon harjoittaminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi