MITEN KATKAISEN VÄLIT?
Mulla on yksi ripustautuva naispuolinen kaveri. Olen yrittänyt
- haihtua pikkuhiljaa pois hänen elämästään
- riitautua, ja sillä syyllä katkaista välit
- vastata aina vain uudelleen, että on muuta menoa
- jättää vastaamatta viesteihin kokonaan
Mutta kaveri ei vain lakkaa tekstaamasta. Kerrankin puolen vuoden tauon jälkeen alkoi sellainen viestittely, että hirvitys. AUTTAKAA!
Kommentit (35)
Kyllä välien katkaisu onnistuu, jos sitä tosissaan haluaa. Ap on joko täysi nössö ja ryhditön, kun ei ole saanut sitä aikaiseksi, tai sitten hän nauttii "kaverinsa" nöyryyttämisestä.
Mäki haluan lopullisesti eroon kusipää serkusta, joka valehtelee ja manipuloi kaikkia. Tänään sen päätin numero estetty ja välit katkaistu, pelleilkööt jonku toisen kanssa, mulle riitti tämä sukulaissuhde.
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 22:15"]
Mäki haluan lopullisesti eroon kusipää serkusta, joka valehtelee ja manipuloi kaikkia. Tänään sen päätin numero estetty ja välit katkaistu, pelleilkööt jonku toisen kanssa, mulle riitti tämä sukulaissuhde.
[/quote]
Ap, tuus ottaan mallia.
No hän tietää aivan kummallisia juttuja minusta, joita ei ole mitenkään voinut löytää muuten kuin netistä penkomalla. Menee tosi vaikeaksi kun kysyn, mistä ihmeestä hän tietään tuonkin jutun. Eli stalkkaa.
Tämän lisäksi ripustautuu. Haluaa nähdä koko ajan, keksii meille vaikka mitä yhteistä tekemistä jne. Jos sanon että ei käy, seuraavana päivänä tulee viesti, että joko nyt. Tämä on minusta ripustautumista. Ja ei tartte syytellä yrityksen puutteesta, hyvin useasti olen tosissani yrittänyt katkaista välit. Ap
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 17:54"]No hän tietää aivan kummallisia juttuja minusta, joita ei ole mitenkään voinut löytää muuten kuin netistä penkomalla. Menee tosi vaikeaksi kun kysyn, mistä ihmeestä hän tietään tuonkin jutun. Eli stalkkaa.
Tämän lisäksi ripustautuu. Haluaa nähdä koko ajan, keksii meille vaikka mitä yhteistä tekemistä jne. Jos sanon että ei käy, seuraavana päivänä tulee viesti, että joko nyt. Tämä on minusta ripustautumista. Ja ei tartte syytellä yrityksen puutteesta, hyvin useasti olen tosissani yrittänyt katkaista välit. Ap
[/quote]
Oletko ap mies vai nainen?
Olisin voinut kysyä samaa. En haluaisi olla missään tekemisissä. En soita koskaan enkä ota mitään yhteyttä. Hän vaan aina ja aina laittaa viestejä, harvoin kyllä mutta silti. Oikein ahdistun asiasta kun joku voi olla tuollainen roikkuja.
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 17:54"]No hän tietää aivan kummallisia juttuja minusta, joita ei ole mitenkään voinut löytää muuten kuin netistä penkomalla. Menee tosi vaikeaksi kun kysyn, mistä ihmeestä hän tietään tuonkin jutun. Eli stalkkaa.
[/quote]
Ihan mielenkiinnosta: oletko jossain tilanteessa sanonut, että täytyy alkaa pitämään enemmän yhteyttä? Tai pitääkin joskus lähteä jonnekin tapahtumaan?
Tuohon toiseen ketjuun kirjoitinkin siitä, kun olen yrittänyt saada seuraa vaikka keikoille. Tämä tuttuni kun on itse puhunut, että keikat kiinnostaisivat ja "tosi mielellään lähtisi". Nyt useamman ehdotuksen jälkeen olen uskonut, ettei häntä oikeasti kiinnosta, sillä toistaiseksi ei ole ehdotukseni sopineet eikä hän itsekään ehdota mitään.
Joskus vaan on aika hämmentävää, kun ihmiset ilmeisesti kohteliaisuudesta antavat ymmärtää, että kiinnostaisi tavata, mutta sitten tuleekin vain niitä "en ehdi" -vastauksia.
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 18:05"]
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 17:54"]No hän tietää aivan kummallisia juttuja minusta, joita ei ole mitenkään voinut löytää muuten kuin netistä penkomalla. Menee tosi vaikeaksi kun kysyn, mistä ihmeestä hän tietään tuonkin jutun. Eli stalkkaa. Tämän lisäksi ripustautuu. Haluaa nähdä koko ajan, keksii meille vaikka mitä yhteistä tekemistä jne. Jos sanon että ei käy, seuraavana päivänä tulee viesti, että joko nyt. Tämä on minusta ripustautumista. Ja ei tartte syytellä yrityksen puutteesta, hyvin useasti olen tosissani yrittänyt katkaista välit. Ap [/quote] Ihan mielenkiinnosta: oletko jossain tilanteessa sanonut, että täytyy alkaa pitämään enemmän yhteyttä? Tai pitääkin joskus lähteä jonnekin tapahtumaan? Tuohon toiseen ketjuun kirjoitinkin siitä, kun olen yrittänyt saada seuraa vaikka keikoille. Tämä tuttuni kun on itse puhunut, että keikat kiinnostaisivat ja "tosi mielellään lähtisi". Nyt useamman ehdotuksen jälkeen olen uskonut, ettei häntä oikeasti kiinnosta, sillä toistaiseksi ei ole ehdotukseni sopineet eikä hän itsekään ehdota mitään. Joskus vaan on aika hämmentävää, kun ihmiset ilmeisesti kohteliaisuudesta antavat ymmärtää, että kiinnostaisi tavata, mutta sitten tuleekin vain niitä "en ehdi" -vastauksia.
[/quote]
Oot kyllä oikeassa. En ole kehdannut päin naamaa sanoa kuin kerran tai kahdesti, ettei seura kiinnosta (tosin luulisi, että se riittäisi!!!). Useimmiten vastaan pyyntöihin jotain aika kohteliaastikin, tyyliä "saattaisi kiinnostaa". Olisi pitänyt olla jämäkämpi systemaattisesti siitä, ettei mikään koskaan hänen kanssaan kiinnosta.
minulla aikanaan oli salainen numero koska ajattelin sen saa sellainen joka ei ilkeile vaan rakastaa; pääsyy oli joidenkin häiriköinti.
toisaalta minua ei haittaa vaikka tekstailee soittaa, kunhan osaa, uskaltaa ja ennenkaikkea halua pitää yhteyttä koska siihen rakentuu moni ihana asia. niin kuin savulohen suolaisetkin.
nro pitäisi näkyä periaatteessa julkisesti vaikkei ole diskon neonvaloihin kirjoitettu.
hami4
Lakkaa vastaamasta puheluihin ja viesteihin samoin tein. Vastaat aikaisintaan seuraavana päivänä. Seuraavalla kerralla vastaat kahden päivän kuluttua. Jos joudut puheisiin hänen kanssaan, vastaa kaikkeen tylysti: "Ei.". Vaikka kyse olisi lempibändisi keikasta johon hän kustantaisi sinulle liput, sinua ei kiinnosta, ja sillä sipuli. Älä sano että katsotaan, joojoo joskus, mä soitan sulle... Ihan suoraan sanot että en lähde, en ehdi, ei kiinnosta, ei.
Vaikeatahan se on. Ja ihan kummallista, että aikuisissa vielä löytyy näitä, jotka eivät voi pikku vihjeistä ottaa onkeensa, mutta ei sinun velvollisuutesi ole teeskennellä kaveria jos sinua ei kiinnosta. Maailma on kavereita täynnä, ja tämä tyyppi löytää sieltä kyllä jokusen seurakseen. Tai menee sitten yksin.
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 18:15"][quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 18:05"]
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 17:54"]No hän tietää aivan kummallisia juttuja minusta, joita ei ole mitenkään voinut löytää muuten kuin netistä penkomalla. Menee tosi vaikeaksi kun kysyn, mistä ihmeestä hän tietään tuonkin jutun. Eli stalkkaa. Tämän lisäksi ripustautuu. Haluaa nähdä koko ajan, keksii meille vaikka mitä yhteistä tekemistä jne. Jos sanon että ei käy, seuraavana päivänä tulee viesti, että joko nyt. Tämä on minusta ripustautumista. Ja ei tartte syytellä yrityksen puutteesta, hyvin useasti olen tosissani yrittänyt katkaista välit. Ap [/quote] Ihan mielenkiinnosta: oletko jossain tilanteessa sanonut, että täytyy alkaa pitämään enemmän yhteyttä? Tai pitääkin joskus lähteä jonnekin tapahtumaan? Tuohon toiseen ketjuun kirjoitinkin siitä, kun olen yrittänyt saada seuraa vaikka keikoille. Tämä tuttuni kun on itse puhunut, että keikat kiinnostaisivat ja "tosi mielellään lähtisi". Nyt useamman ehdotuksen jälkeen olen uskonut, ettei häntä oikeasti kiinnosta, sillä toistaiseksi ei ole ehdotukseni sopineet eikä hän itsekään ehdota mitään. Joskus vaan on aika hämmentävää, kun ihmiset ilmeisesti kohteliaisuudesta antavat ymmärtää, että kiinnostaisi tavata, mutta sitten tuleekin vain niitä "en ehdi" -vastauksia.
[/quote]
Oot kyllä oikeassa. En ole kehdannut päin naamaa sanoa kuin kerran tai kahdesti, ettei seura kiinnosta (tosin luulisi, että se riittäisi!!!). Useimmiten vastaan pyyntöihin jotain aika kohteliaastikin, tyyliä "saattaisi kiinnostaa". Olisi pitänyt olla jämäkämpi systemaattisesti siitä, ettei mikään koskaan hänen kanssaan kiinnosta.
[/quote]
Sinänsä ihan valaiseva vastaus, sillä nyt ymmärrän, että tuo tuttunikin on varmaan niillä "olisi tosi kiinnostava lähteä" -kommenteillaan vain halunnut pehmentää kieltäytymistään. Itse taas en ole osannut tulkita viestiä oikein ja kuvitellut, että hän olisikin halunnut lähteä.
Suosittelen, että seuraavilla kerroilla kieltäydyt kohteliaasti, muttet laita mitään pehmentäviä lisäyksiä tai mitään viittauksia mahdollisesti tuleviinkaan tapahtumiin.
Eikä tarvitse myöskään olla selityksenä, että olisi tuolloin toinen meno, sillä sekin antaa vaikutelman, että olisit saattanut lähteä, mikäli aika olisi sopinut.
minä toisaalta en pidä sitä yhtään hauskana tai koomisena mikäli nainen tuntee olevansa yksinäinen ja vielä pitää minusta! minä olisin haltioissani enkä torjuisi mikäli hän uskaltaisi kysyä. pitävätkö jotkut kovasti kiinni siitä että aloitteen on aina tultava miehen puolelta? mehen kiinnostusta hidastaa leikitään torjumisella, kostamisajatukset,
olin vähän pettynyt kun viime tapaamiseen, jossa ainakin edes jotain voi puhua mukavista asioista, olin toivonut edistystä mutta hän ei sitten ehkä kehdannut kun ei ollut paikalla :(
joskus saa sen vaikutelman että toinen puhuu itsekkeen mutta onkin kertomassa sinulle jotakin. eihän se vaatimus ole sanoa rakastavansa vaan kyllä se sitten tulee kohdateessa varmaankin esiin molemminpuolisena. kyllähän se tietenkin helpottaa.
hami4
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 18:27"]
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 18:15"][quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 18:05"] [quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 17:54"]No hän tietää aivan kummallisia juttuja minusta, joita ei ole mitenkään voinut löytää muuten kuin netistä penkomalla. Menee tosi vaikeaksi kun kysyn, mistä ihmeestä hän tietään tuonkin jutun. Eli stalkkaa. Tämän lisäksi ripustautuu. Haluaa nähdä koko ajan, keksii meille vaikka mitä yhteistä tekemistä jne. Jos sanon että ei käy, seuraavana päivänä tulee viesti, että joko nyt. Tämä on minusta ripustautumista. Ja ei tartte syytellä yrityksen puutteesta, hyvin useasti olen tosissani yrittänyt katkaista välit. Ap [/quote] Ihan mielenkiinnosta: oletko jossain tilanteessa sanonut, että täytyy alkaa pitämään enemmän yhteyttä? Tai pitääkin joskus lähteä jonnekin tapahtumaan? Tuohon toiseen ketjuun kirjoitinkin siitä, kun olen yrittänyt saada seuraa vaikka keikoille. Tämä tuttuni kun on itse puhunut, että keikat kiinnostaisivat ja "tosi mielellään lähtisi". Nyt useamman ehdotuksen jälkeen olen uskonut, ettei häntä oikeasti kiinnosta, sillä toistaiseksi ei ole ehdotukseni sopineet eikä hän itsekään ehdota mitään. Joskus vaan on aika hämmentävää, kun ihmiset ilmeisesti kohteliaisuudesta antavat ymmärtää, että kiinnostaisi tavata, mutta sitten tuleekin vain niitä "en ehdi" -vastauksia. [/quote] Oot kyllä oikeassa. En ole kehdannut päin naamaa sanoa kuin kerran tai kahdesti, ettei seura kiinnosta (tosin luulisi, että se riittäisi!!!). Useimmiten vastaan pyyntöihin jotain aika kohteliaastikin, tyyliä "saattaisi kiinnostaa". Olisi pitänyt olla jämäkämpi systemaattisesti siitä, ettei mikään koskaan hänen kanssaan kiinnosta. [/quote] Sinänsä ihan valaiseva vastaus, sillä nyt ymmärrän, että tuo tuttunikin on varmaan niillä "olisi tosi kiinnostava lähteä" -kommenteillaan vain halunnut pehmentää kieltäytymistään. Itse taas en ole osannut tulkita viestiä oikein ja kuvitellut, että hän olisikin halunnut lähteä. Suosittelen, että seuraavilla kerroilla kieltäydyt kohteliaasti, muttet laita mitään pehmentäviä lisäyksiä tai mitään viittauksia mahdollisesti tuleviinkaan tapahtumiin. Eikä tarvitse myöskään olla selityksenä, että olisi tuolloin toinen meno, sillä sekin antaa vaikutelman, että olisit saattanut lähteä, mikäli aika olisi sopinut.
[/quote]
No, täytyy aloittaa järjestelmällinen kieltäytyminen. Asia ei kuitenkaan ihan niinkään ole, että olisin aina teeskennellyt hieman kiinnostunutta, vaan ihan tosissaan olen pariin otteeseen sanonut, että pitää minuun liikaa yhteyttä. Sitten olen taas palannut myönteiseen muminaan, koska en ole vain yksinkertaisesti hoksannut, mitä tuollaiselle ihmiselle voi sitten oikein sanoa, kun hän ei mistään usko. Nyt kuitenkin estin tyypin puhelinnumeron, ihan vain oman mielenrauhani vuoksi. Selvitän sitten asiaa hänelle, kun joudumme tapaamaan. Pakkohan munkin on saada olla pitämättä yhteyttä, mikäli vapaana ihmisenä niin haluan.
[quote author="Vierailija" time="14.02.2015 klo 17:54"]
Ja ei tartte syytellä yrityksen puutteesta, hyvin useasti olen tosissani yrittänyt katkaista välit. Ap
[/quote]
Eli olet sanonut tälle kaverillesi ettet halua että hän ottaa sinuun enää yhteyttä? Olet tehnyt niin jo useamman kerran, eikä häirintä silti lopu? Seuraavaksi kannattaa ottaa yhteyttä poliisiin ja hankkia lähestymiskielto :)
Tai sitten kannata puhua ystävällesi ja kertoa ettet halua enää olla hänen ystävänsä. Aivan turha syyttää ripustautumisesta tai stalkkaamisesta jos et ole tätä tehnyt.
Joillakin ihmisillä vain ei ole sitä omaa elämää, ja siksi vakoillaan kavereita netissä.
Numeron estäminen on ihan hyvä tapa, mutta sitten kaveri voi yrittää vaihtaa numeron tai soittaa numero salattuna. Keksi joku juttu, mikä saa hänet suuttumaan. Solvaa hänen miestään tai lapsiaan tms.
Saako sun puhelimeen eston tietylle numerolle? Sillä tavoin et edes huomaisi, että hän on soittanut tai lähettänyt viestiä. Tai jää ne sinne puhelimen muistiin, mutta ei häiritse sinua saapuessaan. Toinen vaihtoehto on ignooraus. Jos soittaa, et vastaa. Viestiin et myöskään vastaa mitään vaan poistat samantien. Ei ole suuri vaiva. Ei kukaan varmaan jaksa ikuisesti tyhjiin huudella. Sinun vaan täytyy pysyä tiukkana ettet vastaa edes sitä että on muuta menoa.
Siis miten se ripustautuminen näkyy käytännössä? Stalkkaaminen ei ole ripustautumista. Jos vaikka ihan avaat suusi?!
Stalkkerit on rasittavia.